Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Testaa itsesi ja vertaa muihin

Aloittaja ROOSTER, elokuu 22, 2019, 17:51:56

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 2 Vieraat katselee tätä aihetta.

Hippi

^
Minulla taisi olla kotikenttäetu, kun olen aikanaan lukenut sen pitkän saksan.
Oikeasti kyllä jännitin, että paljonko siitä on hyötyä enää, kun ei ole tullut kieltä käytettyä, mutta ihan kohtalaisesti onnistui.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Kopek

Arvailua ja yksi puoliksi huolimattomuusvirhe eli en kiinnittänyt huomiota isoon/pieneen kirjaimeen vaan kuvittelin lauseen pelkästään puhuttuna.

Tuloksesi: 7 / 14
Wunderbar!

Alussa meni yllättävän hyvin, mutta sitten arvausonni alkoi pettää.

Jos minulla olisi vanhat saksan kirjani (ne jäivät menetettyyn kotiini karkotuksemme yhteydessä), kertaisin vähän. En jaksa alkaa opiskella nykyaikaisista kirjoista. Ne ovat niin sekavia. Saksan kielen taidosta olisi minulle käytännön hyötyä, koska sitä puhutaan jonkin verran lähipiirissäni. 5-vuotiaskin paahtaa sitä täyttä päätä puhuessaan puhelimessa isänsä kanssa ja tietysti aina Saksassa ollessaan. Yksityisopettajakin olisi tavallaan perhepiirissä, jos vain olisin kiinnostunut opiskelemaan.

Saksankieli ei kiinnostanut koulussa yhtään, joten nykyiselle osaamattomuudelleni on luonnollinen syy. Laiskuus on tietysti perimmäinen syy. 

Hayabusa

Neun.
Yliyrittämistä ei-saksalaisten tuotteiden aiheuttamassa hienoisessa hiprakassa. Pari Der Altea pohjille, niin keskipitkällä saksallakin olisi päässyt Hipin lukemiin. Zum Teufel!
An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur

Toope

Lainaus käyttäjältä: Hippi - tammikuu 26, 2023, 20:03:19
^
Minulla taisi olla kotikenttäetu, kun olen aikanaan lukenut sen pitkän saksan.
Oikeasti kyllä jännitin, että paljonko siitä on hyötyä enää, kun ei ole tullut kieltä käytettyä, mutta ihan kohtalaisesti onnistui.
Kantsii huutaa, koska saksankieli soi paremmin siten.

Toope

#1924
Lainaus käyttäjältä: Hippi - tammikuu 26, 2023, 19:04:46
Tätä testiä en muista ennen nähneeni

Kuinka hyvin osaat saksan kieltä? Kiperä 14 kysymyksen testi paljastaa, pärjäisitkö yläasteella

Tuloksesi: 11 / 14
Einfach Klasse!
Prima, loistavaa! Saksan kieliopin vaikeimmatkin kiemurat sujuvat sinulta kuin rasvattu. Testin tekeminen taisi olla sinulle yhtä riemukasta kuin meno Oktoberfesteillä konsanaan?
5/14, mutta heissä se vika on kun on tyhmä kieli. Lyhyestä saksasta en paljon näemmä muista...

Kopek

Asetuntemusta.

Arvasin väärin sotalaivan. Kun tein testin uudestaan, tiesin sotalaivan, mutta sain silti vain 9/10 pistettä, koska yhden kysymyksen kohdalla en muistanut, miten olin arvannut edellisellä kerralla. Luin kysymyksen huonosti, enkä huomannut, että siinä on kaksi lähes samanlaista vastausta, joista valitsin siis toisella kerralla väärän.

Joihinkin kysymyksiin vastasin periaatteella, ei ole tämä, ei ole tuo, täytyy siis olla se, mikä jää jäljelle.

Jos vastailen väärin jossakin testissä, vastailen väärin vielä seuraavillakin kerroilla, koska en muista, mitä oikeat vastaukset ovat. En yleensä tee testejä uudestaan, mutta jos tekisin tai teen, tuo on lopputulos.

Vastaavat Ilta-Sanomien asetestit ovat vaikeampia. Kokeilin niitäkin, kun etsin tätä testiä uudestaan. Olin tehnyt sen kännykällä, enkä muistanut minkä lehden nettisivulla se oli.

Aseet ja armeijat eivät sinänsä kiinnosta minua, enkä tiedä näistä asioista paljon mitään. Tämä on helppo. Pakko olla tuloksestani päätellen.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/848c2bd5-3d7b-4bdd-979a-d9f0a990e2c7

Hippi

Hyvällä mutulla

6/10
Ei kenraalitasoa, mutta yli puolet oikein!
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Norma Bates

8/14 Wunderbar. Kuulemma ruosteinen. Opiskelin neljä lukukautta saksaa työväenopistossa 2016 - 2017, enkä muista kielestä yhtään mitään. Valitsin vastaukset siltä pohjalta mikä hyvältä vaikutti.

MrKAT

Kuka tunnettu suomalainen kuvassa on? Tee tunnistus­testi, josta parhaat saavat 12/12
Kuinka helposti tunnistat ihmisen esimerkiksi pelkkien silmien, hiusten tai yksittäisten kasvonpiirteiden perusteella? Nyt on aika selvittää se.

- https://www.is.fi/viihde/art-2000009322203.html

Minulle väittää ...
Tuloksesi: 9 / 12
Hienoa tunnistusosaamista! Tätä tulosta kelpaa esitellä muillekin!


.. mutta googlen tapaan sen olisi pitäinyt sumealla logiigalla hyväksyä pari typoakin, eikä vaatia kirjaimellisesti prikulleen oikein kirjoitettuna, joten tulkitsen: oikea tulokseni olisi jotain 10-11/12.

Missä perussuomalainen törttöilemässä, siellä Jokisipilä puolustelemassa.
                    - Vanha turkulainen sananlasku (by Antti Gronow)

Hayabusa

Tuloksesi: 11 / 12
Hienoa tunnistusosaamista! Tätä tulosta kelpaa esitellä muillekin!

Olen todella hämmästynyt arvausten osuvuudesta.
An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur

Hippi

Sain 2 oikein.   :-[ :-[ :-[

Euroopan isoimmista hampaista ei voinut erehtyä. Yhden laulajan tunnistin, mutten keksinyt nimeä. Yksi blondi tuli varmana tietona arvattua edeltäjäkseen glamourpiireistä. Punapään tunnistin ensin Tommi Läntiseksi, mutta onneksi luin, että poliitikko oli hakusessa, joten tämäkin meni oikein. Yhdelle miehelle yritin kovasti naisen nimeä keksiä, eli en kasvojen osasta ymmärtänyt, että kuvassa oli mies.

Joissakin oli jotain tutun oloista, mutta en pystynyt rakentamaan kasvoja kokonaiseksi ja vaikka olisinkin, niin en olisi nimeä keksinyt. Ihan käsittämätöntä, miten noin hyviä tuloksia olette noista saaneet.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

ROOSTER

Tuloksesi: 7 / 12
Aika mukavasti vedetty. Pientä hienosäätöä tunnistamiseen, ja...

Protestoin ankarasti sitä, että vastaustani Erika Wikman ei hyväksytty. Olisi pitänyt vastata Erika Vikman.
Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

-:)lauri

4/12

Aika mukavasti vedetty. Pientä hienosäätöä tunnistamiseen, ja...

Erika Vikmanin kohdalla kirjoitin pelkästään Erika ja virhettä näytti. Olisi selkeesti pitänyt kirjoittaa myös sukunimi. Eli oikeastaan arvasin oikein 5/12.
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

ROOSTER

Testaa, oletko henkisesti nuori! Katso 10 kuvaa – jos tunnistat yli 8, olet todellakin ajassa kiinni

Tuloksesi: 3 / 10
Ok boomer!

Ei mennyt ihan nappiin... Todennäköisesti olet hieman varttuneempi kuin vuosina 1996-2015 syntyneet zetalaiset. Nuoruudessasi käytettiin vielä lankapuhelinta ja ensimmäisessä kännykässäsi oli ehkä ulos vedettävä antenni. Todennäköisesti myös käytät puhelimesta edelleen sanaa kännykkä.
Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

Kopek

Silloin, kun testi on liian helppo, herää epäilys, mikä ansa siinä oikein piilee. Kyllästyin ja lopetin 26:n vastauksen kohdalla, jolloin testistä oli tehty 40%. Yksi nimi piti arvata kahdesta vaihtoehdosta, kun kaksi muuta olin sulkenut varmoina pois. Arvasin oikein. Yksi piti osittain arvata tai päätellä, kun valokuva oli niin "ei-näköinen". Sekin meni oikein. Kaikki muut olisin tiennyt suoraan näkemättä edes nimiä, joita ehdotettiin. 

Ehkä tässä oli ansana pelkästään se, että saadaan ihmiset kartsomaan mahdollisimman monta mainosta, jotka vaihtuvat joka klikkauksella. Sehän tällaisten ikuisuuksiin jatkuvien hömppäsivujen idea yleensä on. Eli klikkaa vielä kerran ja toisenkin kerran.

Ehkä loppupuolella olisi tullut myös vääriä arvauksia, mutta se jääköön kokeilematta.

Tässä se tylsän helppo (ja kesken jättämäni) testi joka tapauksessa on:

https://www.bleacherbreaker.com/trending/quiz-can-you-name-these-iconic-actors/