Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Testaa itsesi ja vertaa muihin

Aloittaja ROOSTER, elokuu 22, 2019, 17:51:56

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 2 Vieraat katselee tätä aihetta.

Kopek

Miten hyvin tunnet näyttelijöitä?

Tulokseni:

https://ibb.co/yq2tvsw

Useimmat helppoja. Jotkut vähän vaikeampia. Joitakin arvasin oikein, joitakin väärin. Ensimmäisessä kuvassa tiesin oikean vastauksen, mutta arvlin, että eihän se näin helppoa voi olla ja vastasin tahallaan väärin. Ajattelin, kuvassa on koira haudattuna, eli filmitähti ei näytä itseltään.

Testi löytyy täältä. Pitkä ja tylsä.

https://triviaboss.com/60s-actors/

mikainen

Lainaus käyttäjältä: Kopek - syyskuu 09, 2019, 15:42:24
Miten hyvin tunnet näyttelijöitä?

Tulokseni:

https://ibb.co/yq2tvsw

Useimmat helppoja. Jotkut vähän vaikeampia. Joitakin arvasin oikein, joitakin väärin. Ensimmäisessä kuvassa tiesin oikean vastauksen, mutta arvlin, että eihän se näin helppoa voi olla ja vastasin tahallaan väärin. Ajattelin, kuvassa on koira haudattuna, eli filmitähti ei näytä itseltään.

Testi löytyy täältä. Pitkä ja tylsä.

https://triviaboss.com/60s-actors/

Yksi väärin, ehkä 10 arvaamalla oikein.

kertsi

#32
82% oikein. Olin yllättynyt.

Muistaakseni siinä luki, että olisin muka:
You are smarter than
95%
of your peers!
Tyrkyllä merkkejä kopioitavaksi: ❤️😀🙂🐵🐒🦄🕊️☘️🌿😍🤪🤕🥴😵 👍✌️

Hippi

Olen tyrmistynyt! Ihan oikeasti olen tyrmistynyt, sillä en ole mikään elokuvafriikki ikinä ollut ja vielä vähemmän kiinitän huomiota näyttelijöiden nimiin. Monet noista kyllä meni sillä, että "no tuo se ainakaan ei ole". Osa meni sitten puhtaasti arvaamalla, sillä molemmat vaihtoehdot olivat tuiki tuntemattomia. Testi oli kyllä aivan liian pitkä, sillä olin jo pari kertaa jättämässä kesken, kun pärstät eivät ottaneet loppuakseen. En kullä s-postiin tulostani tilannut :)

You are a:
60S ACTORS EXPERT

You are smarter than
90%
of your peers!
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

ROOSTER

Samat 90 persenttiä. Väärin meni mm. Brigitte Bardot. Huoh.
Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

Brutto

"I watched a snail crawl along the edge of a straight razor. That's my dream. That's my nightmare: crawling, slithering, along the edge of a straight razor and surviving."

Hippi

Minä ymmärsin tuon prosenttiluvun kertovan, ei sitä montako prosenttia meni oikein, vaan vastaajan aseman muiden vastaajien joukossa. Eli tuo 90% tarkoittaa, että vastaajista 90% jäi tietämyksessä (arvauksissa) taakseni.

You are smarter than 90% of your peers!

Ymmärsinkö sen nyt väärin?
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Brutto

Lainaus käyttäjältä: Hippi - syyskuu 09, 2019, 20:02:22
Minä ymmärsin tuon prosenttiluvun kertovan, ei sitä montako prosenttia meni oikein, vaan vastaajan aseman muiden vastaajien joukossa. Eli tuo 90% tarkoittaa, että vastaajista 90% jäi tietämyksessä (arvauksissa) taakseni.

You are smarter than 90% of your peers!

Ymmärsinkö sen nyt väärin?

Testi antoi kaksi prosenttilukua. Montako prosenttia vastauksistasi oli oikein rullasi koko testin ajan yläreunassa. Lopuksi se antoi luvun joka kertoi montako prosenttia jäi taaksesi.

Minä sain siis 85% oikein ja taakseni jäi muistaakseni 96%.
"I watched a snail crawl along the edge of a straight razor. That's my dream. That's my nightmare: crawling, slithering, along the edge of a straight razor and surviving."

Hippi

No pahus, tuo toinen prosenttiluku meni minulta sitten ohi.
Mutta eipä sillä nyt niin väliä. Tulos oli silti yllätys :)
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

a4

#39
Congratulations! You answered 82% correctly!

Pitkä oli. Paljon arvauksia meni väärin, paljon pystyi arvaamaan nimivaihtoehtojen avulla.
Yllättävän paljon myös tunnistin. Hyvin tunnistui vanhempia näyttelijöitä kasvonpiirteineen myös nuoruudenkuvista.

Kuinkahan monta elokuvaa ja tv-sarjaa on tullut katsottua elämän aikana?..kymmeniä tuhansia?  :o

Xantippa

En jaksanut testiä loppuun, kun tuntuivat kaikki niin tutuilta, mutta näitähän onkin tullut katseltua koko elämän ajan useiden uusintojen myötä.

Aivan varmaa on, että nykynäyttelijöistä saisin ehkä hyvällä arvaamistuurilla 20 prosenttia oikein...

T: Xante

Hayabusa

Lainaus käyttäjältä: Hippi - syyskuu 09, 2019, 20:19:57
No pahus, tuo toinen prosenttiluku meni minulta sitten ohi.
Mutta eipä sillä nyt niin väliä. Tulos oli silti yllätys :)

Minun taakse jäi myös 90%. Sain 77% oikein.

Monessa kysymyksessä toinen vaihtoehto oli paljon tuoreempi näyttelijä, joten oli helppo veikata oikein. Mutta oli kyllä paljon pareja, joista en ollut ikinä kuullut kummastakaan - varmaan fifty-sixty väärin ne. Joka tapauksessa parempi tulos kuin oikeasti tiedän. Star Trek näyttelijät olisin toki tunnistanut ilman vaihtoehtojakin.  ;)
An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur

-:)lauri

67% ja 83%

Ei ollut tosiaan mitään katkua noista 60-luvun näyttelijöistä.
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

kertsi

#43
^ Soot nuori tässä porukassa: testi on eräänlainen ikätesti.
Tyrkyllä merkkejä kopioitavaksi: ❤️😀🙂🐵🐒🦄🕊️☘️🌿😍🤪🤕🥴😵 👍✌️

ROOSTER

Helsingissä ilmestyvässä lehdessä uutisgurutesti: https://www.hs.fi/blogi/ajanviete/art-2000006232744.html

tulos: Sait pisteitä 8/10

Hyvin luettu ja muistettu. Muutamalla pikku skarppauksella yllät kymppiin kevyesti.


Väärin meni Toivion laji ja naisrotariprosentti.
Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS