Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Testaa itsesi ja vertaa muihin

Aloittaja ROOSTER, elokuu 22, 2019, 17:51:56

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Hippi


Syksyn kirjoitukset alkavat: Testaa, miten olisit pärjännyt viime kevään yo-kokeissa!

Aika lyhyt testi vain 12 kysymystä, mutta poikkeuksellisen mukavia kysymyksiä.


Eximia cum laude approbatur (E)
Pisteesi: 10/12

Mahtavaa! Sinulla on lukion oppimäärä kiitettävällä tasolla hallussa.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Toope

Lainaus käyttäjältä: Hippi - syyskuu 16, 2019, 14:45:58

Syksyn kirjoitukset alkavat: Testaa, miten olisit pärjännyt viime kevään yo-kokeissa!

Aika lyhyt testi vain 12 kysymystä, mutta poikkeuksellisen mukavia kysymyksiä.


Eximia cum laude approbatur (E)
Pisteesi: 10/12

Mahtavaa! Sinulla on lukion oppimäärä kiitettävällä tasolla hallussa.

Hauska. Aika kauan on siitä, kun lukion kävin...

a4


mikainen

C:n paperit sain aikanaan ja näin kävi nytkin.

Brutto

Oletko tamperelainen?

https://www.is.fi/tampereen-seutu/art-2000006256980.html

(sain 21/25 yhdessä kysymyksessä oli annettu virheellinen vastaus)
"I watched a snail crawl along the edge of a straight razor. That's my dream. That's my nightmare: crawling, slithering, along the edge of a straight razor and surviving."

Hayabusa

22/25! Ja voin paljastaa etten ole tamperelainen. Aikaa siellä on kyllä vietetty useita päiviä - ja öitäkin.  ;)
An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur

Hippi

Siihen nähden, että Tampereella olen käynyt lähinnä junaa vaihtamassa ja pari kertaa raveissa hurjassa nuoruudessani, niin aika kovan tuloksen sain :)

Tuloksesi: 15 / 25
Melkein kaikki oikein! Olet käytännössä tamperelainen!

Tuossa muutama meni väärin, kun en taaskaan malttanut klikata ensinnä mieleen tullutta vaihtoehtoa, vaan aloin "järkeilemään".
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

ROOSTER

Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

a4

Tuloksesi: 10 / 25
Tosi monta oikein! Kyllä susta vielä tamperelainen tulee (ehkä)!


Simmottis, tämmöttis, tommottis.

-:)lauri

#54
"Tuloksesi: 11 / 25
Tosi monta oikein! Kyllä susta vielä tamperelainen tulee (ehkä)!"


4 kysymykseen tiesin vastauksen. Loput tuli arvaamalla.
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

Kopek

Ei mene tamperelaisuus geeneissä. Siihen nähden, että kolme neljästä isovanhemmastani on syntyjään tamperelaisia (tai jostakin siitä läheltä), tulos ei ole kehuttava.

Tuloksesi: 11 / 25
Tosi monta oikein! Kyllä susta vielä tamperelainen tulee (ehkä)!

Yhdestätoista oikeasta suurin osa tuli kaiken lisäksi arvaamalla. Ainoastaan muutamaan kysymykseen tiesin vastauksen varmuudella. Karttakaan ei näytä olevan kovin tarkkana mielessäni, kun kuvittelin Pispalan olevan keskustasta etelään. Minulla menevät ilmansuunnat ja yleensä suunnat sekaisin siellä sun täällä. Helsingin kehäteilläkin saatan lähteä ajamaan väärään suuntaan.

Tampere-tuntemukseni myönnän huonoksi, mutta ei se nyt aivan absoluuttinen nolla ole. Kävin aikoinaan Tampereen yliopistossa pääsykokeissa ja joinakin kesinä laivaristeilyllä Näsijärvellä.

Joulukuussa vuonna 1981 menin kylään kuvassa näkyvään taloon, missä talon isännät esittivät minulle kaitafilmejä venekilpailuista. Samalla reissulla ostin Zoom-objektiivin Canon A1 kameraani "Kallioniemi" -nimisestä "harmaa maahantuonti" -firmasta.

https://www.google.fi/maps/@61.5082482,23.6706294,3a,75y,1.22h,96.75t/data=!3m6!1e1!3m4!1sD4jiL0Mf3ZVcNKzEstSX2Q!2e0!7i13312!8i6656?hl=en

Tapaamisen seurauksena tilasin veneen. Se valmistui seuraavana keväänä, ja kävin hakemassa sen avolavapakettiautolla, jonka lavalle olin rakentanut "mittatilaustyönä" kuljetustelineen venettä varten. Vähän jännitti, onnistuuko kuljetus, mutta hyvin se meni.

Talo on Pispalan valtatien varressa, mutta kaupunginosa taitaa olla Epilä?

Olen viettänyt Tampereella ainoastaan yhden yön. Paikka oli eräs rinteeessä oleva vanha pieni puutalo Pispalassa ja ajankohta muutama vuosi sitten. Näiden tapahtumien yhteydessä kuuluisa kirjailija Hassan Blasim oli autoni kyydissä. Etsin, löytäisinkö talon kartasta, mutta koska en muista osoitetta, sitä ei löydy. En olisi esittänyt karttakuvaa siitä tässä yhteydessä muutenkaan.

Minulla on hämärä mielikuva (voi olla väärä, ja saatan sekoittaa eri asioita), että olisimme käyneet Pispalan valtatien Näsijärven puolella ja siellä olisi ollut autioita isoja pihoja ja tiilisiä teollisuusrakennuksia, joiden seinissä ja/tai ovissa oli graffitteja. Alueelle olisi vienyt tunneli tien ali. Paikka oli vähän pelottava. Olenkohan nähnyt unta, vai mistä tällainen näky nousee mieleeni. En löydä kartasta mitään, joka vastaisi mielikuvaani. Ehkä tuollaista ei ole. Tässä sen näkee, miten hataria ja epätosia "muistikuvat" voivat olla ovat. Ne voivat olla peräisin TV-dokumentista tai kuuntelemastani radio-ohjelmasta ja näkemästäni unesta...

Santalahden venesatamassa tai missä lieneekään (iso työmaa käynnissä) kävin kääntämässä auton kuluneena kesänä, kun ajoin harhaan pyrkiessäni Mustanlahden satamaan laivoja kuvaamaan. Maisemat tuntuvat mullistuvan koko ajan.

Hups, meni vähän ohi aiheen.

Amore

Lainaus käyttäjältä: a4 - lokakuu 01, 2019, 20:02:20
Tuloksesi: 10 / 25
Tosi monta oikein! Kyllä susta vielä tamperelainen tulee (ehkä)!


Simmottis, tämmöttis, tommottis.

Simmottis, tämmöttis on turkua, joten et todellakaan ole tamperelainen. Jos olet turkulainen, sinusta ei ikinä voi tulla tamperelaista. Näin olen ymmärtänyt näiden kahden  "heimon" välisen suhteen. Men jag är ju helsingforsare, så vad vet jag!
All you need is Love

a4

#57
Lainaus käyttäjältä: Amore - lokakuu 01, 2019, 23:46:40
Lainaus käyttäjältä: a4 - lokakuu 01, 2019, 20:02:20
Tuloksesi: 10 / 25
Tosi monta oikein! Kyllä susta vielä tamperelainen tulee (ehkä)!


Simmottis, tämmöttis, tommottis.

Simmottis, tämmöttis on turkua, joten et todellakaan ole tamperelainen. Jos olet turkulainen, sinusta ei ikinä voi tulla tamperelaista. Näin olen ymmärtänyt näiden kahden  "heimon" välisen suhteen. Men jag är ju helsingforsare, så vad vet jag!
Jaa mää vai?
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/dbe36360-d4cb-4578-a1bd-a21fe85c7c4e

PS. Olek sääki viäl henkis? :)

Brutto

Lainaus käyttäjältä: Kopek - lokakuu 01, 2019, 21:42:22


Minulla on hämärä mielikuva (voi olla väärä, ja saatan sekoittaa eri asioita), että olisimme käyneet Pispalan valtatien Näsijärven puolella ja siellä olisi ollut autioita isoja pihoja ja tiilisiä teollisuusrakennuksia, joiden seinissä ja/tai ovissa oli graffitteja.

Oletkohan käynyt tulitikkutehtaalla? Autokauppias Pekka Mäkinen varastoi sen pihalle 70-luvulla toista sataa hyväkuntoista kuorma-autoa. Sinne ne jäivät 30 vuodeksi mätänemään kunnes myytiin keräilijöille. Yksi taitaa olla siellä vieläkin.

"I watched a snail crawl along the edge of a straight razor. That's my dream. That's my nightmare: crawling, slithering, along the edge of a straight razor and surviving."

Kopek

Bruton kuvasta voisi julistaa tunnistustehtävän. Mikä merkki, mikä malli, mikä vuosimalli.

Oma pikainen arvaukseni on Scania-Vabis L56 vuosimallia 1965.