Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Testaa itsesi ja vertaa muihin

Aloittaja ROOSTER, elokuu 22, 2019, 17:51:56

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 9 Vieraat katselee tätä aihetta.

ROOSTER

Fillarointiaiheinen, lähinnä sanastoon keskittyvä visa.     https://yle.fi/uutiset/3-10773215


Aikamoisesti suoriuduin, vaikka en ole mikään pyöräilijä - olisiko 10 km tullut pyöräiltyä viimeisen parin vuoden aikana. Kaikki tosin muuttuu kun saan hommattua sähköpyörän.  ;D


Sait tulokseksi 14/15. Taisi tulla vain yksi virhe, ja sekin epähuomiossa? Sanastotietämyksesi ja kaikki arkesi muutokset viittaavat vakavaan hurahtamiseen. Läskipyöräsi on valloittanut wc:n ja toinen pyörä viettää yöt parvekkeella tai olohuoneessa. Vertailet netissä eri lisävarusteiden hintoja ja sinusta ei ole outoa upottaa harrastukseen enemmän rahaa kuin lomamatkoihin.
Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

Kopek

Katsoin kysymykset, enkä tiennyt vastausta käytännössä mihinkään, mutta arvaamalla olisi tietysti tullut muutama "oikea" vastaus. En harrasta maastopyöräilyä. Muutenkaan polkupyörän osien oikeaoppiset nimet eivät kuulu sanavarastooni.

Kun lapsena rassattiin pyöriä, osille keksittiin nimet, kun virallisia nimiä ei tiedetty. Tai kysyttiin joltakin, jonka tiedot asioista olivat peräisin 1920-luvulta. Ja näillä on pärjätty. Armeijassa polkupyörämekaanikkokurssilla ajattelin, että mitä ihmettä.... kun kuulin uusia nimiä tutuille osille. Enkä alkanut käyttää niitä.

Kuulun nimiasioissa muutosvastarintaisiin, eli minkä kerran opin (vaikka se olisi vääräkin) siitä pidän kiinni. Olen erittäin nihkeä muuttamaan sen muuksi. Helsingin raitiovaunuja esimerkiksi sanon raitsikoiksi enkä ratikoiksi, koska ensiksi mainitun nimen opin joskus lapsena ennen kuin olin edes nähnyt kyseisiä kulkuneuvoja. Alle vuoden ikäisenä Helsingissä asuessani olen kai nähnyt niitä, mutta en tietenkään muista.

Luulen, että polkupyöriin liittyvät nimitykset ovat jossakin määrin aluekohtaisia ja jopa paikkakuntakohtaisia, joten onko edes olemassa mitään oikeita nimiä.

Hippi

Lainaus käyttäjältä: ROOSTER - huhtikuu 27, 2020, 08:38:54
Fillarointiaiheinen, lähinnä sanastoon keskittyvä visa.     https://yle.fi/uutiset/3-10773215

Pyöräilen ihan tavallisella pyörällä lähes päivittäin, mutta siitä ei kyllä tässä testissä ollut mitään hyötyä. Eivät edes kysyneet mikä on napahuolto, joka on uusin fillariin liittyvä oppimani sana :(

Ei siltä ihan huono tulos. Melkein jokaiseen vastaukseen kehitin jonkinlaisen logiikan, jolla valitsin vaihtoehdon. Puhtaita arvauksia oli vain yksi ja se meni väärin

Sait tulokseksi 10/15. Olet ajautumassa mukaan maastopyöräilyn huumaan. Ehkä kaapissasi jo odottavat sukkikset ja uuden pyörän hankinta on jo harkinnassa? Pari termiä vielä opeteltavana, kyllä se siitä!
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Hippi

Politiikkatesti:
Tuloksesi: 14 / 20
Olet pääministeri!

Viihdetesti:
Tuloksesi: 23 / 30
Hienosti tiedetty, taidat olla oikea sohvaperuna!
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️


Norma Bates


Kopek

Politiikkatesti 15/20.

Seuraaviin kysymyksiin vastasin väärin.

Kuka presidenteistämme on ollut eduskuntavaalien kaikkien aikojen ääniharava?
Mauno Koivistosta tuli pääministeri ensimmäisen kerran vuonna?
Tony Halme suunnitteli vuonna 2003 oman puolueen perustamista. Sen nimeksi piti tulla?
Minä vuonna sana "eduskunta" otettiin käyttöön Suomessa?
Missä osoitteessa eduskuntatalo sijaitsee Helsingissä?

Muutamaan kysymykseen en tiennyt vastausta, mutta arvasin oikein. Tällaisia kysymyksiä taisivat olla...

Mikä eläin esiintyi Nuorsuomalaiset-puolueen tunnuksessa vuosina 1997–1999?
Kuka oli eduskunnan ensimmäinen puhemies?
Kuinka monen hallituksen pääministerinä Kalevi Sorsa ehti toimia?

Lisäksi oli joku kysymys, johon en varsinaisesti tiennyt vastausta, mutta kolmesta vaihtoehdosta kaksi oli niin itsestäänselväst vääriä, että päättelin kolmannen oikeaksi.

Huonolla arvaustuuurilla olisin saanut vain 11-12 oikeaa vastausta.

Olen huono oppimaan! Kelasin kysymykset läpi neljä kertaa kopioidakseni niitä tuohon ylle. Jotta kysymyssarja eteni, piti aina vastata jotain. Vastasin vielä kolmannellakin kerralla pariin kysymykseen väärin ja neljännellä kerralla yhteen kysymykseen väärin eli "Kuka oli eduskunnan ensimmäinen puhemies?" johon olin arvannut oikean vastauksen ensmmäisellä kerralla. Vastasin oikein ja väärin tuohon kysymykseen niin monesti, että en vieläkään taida tietää oikeaa vastausta. No, ehkä juuri ja juuri.

Virheistä oppii, sanotaan. Niin oppiikin. Nimittäin tekemään saman virheen uudestaan ja uudestaan ja uudestaan...

Kysymykseen, Minä vuonna sana "eduskunta" otettiin käyttöön Suomessa, olisin ehkä osannut vastata koekysymyksenä, jos olisin miettinyt asiaa ja muistellut, mitä historia noista ajoista kertoo. Nyt vastasin miettimättä ja väärin.

kertsi

Lainaus käyttäjältä: ROOSTER - huhtikuu 27, 2020, 08:38:54
Fillarointiaiheinen, lähinnä sanastoon keskittyvä visa.     https://yle.fi/uutiset/3-10773215


Aikamoisesti suoriuduin, vaikka en ole mikään pyöräilijä - olisiko 10 km tullut pyöräiltyä viimeisen parin vuoden aikana. Kaikki tosin muuttuu kun saan hommattua sähköpyörän.  ;D


Sait tulokseksi 14/15. Taisi tulla vain yksi virhe, ja sekin epähuomiossa? Sanastotietämyksesi ja kaikki arkesi muutokset viittaavat vakavaan hurahtamiseen. Läskipyöräsi on valloittanut wc:n ja toinen pyörä viettää yöt parvekkeella tai olohuoneessa. Vertailet netissä eri lisävarusteiden hintoja ja sinusta ei ole outoa upottaa harrastukseen enemmän rahaa kuin lomamatkoihin.


Sait tulokseksi 12/15. Maastopyöräily on sinusta mahtava harrastus, eikä sinua pidättele mikään, kun viiletät pitkin metsiä. Harkitset vakavasti hissitolpan hankkimista, jos sinulla sitä ei jo ole asennettuna pyörääsi.


Eikä mulla edes ole maastopyörää, vaan pelkkä hybridi. Ihan arvaamalla enimmäkseen meni. Montakohan vuotta siitä on, kun olen viimeksi pyöräillyt....? Aivan liian monta.
Tyrkyllä merkkejä kopioitavaksi: ❤️😀🙂🐵🐒🦄🕊️☘️🌿😍🤪🤕🥴😵 👍✌️

Hayabusa

Vappu on työväen juhla. Sen kunniaksi Duunaritesti.
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000006492483.html

Lainaa
Olet 100-prosenttisesti duunari!
No nyt, tässä on meillä rehti ja aito duunari!
Sinunlaisesi pitävät maamme rattaat pyörimässä!
An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur

-:)lauri

LainaaOlet 56-prosenttiesesti duunari.
Töitä löytyy seisokin jälkeen.
kaktsos nyt äijjää tai akkaa. Sä oot ihan selkee duunari tai duunariainesta!

Eli aika vähän duunari.  :'(
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

Sepe

En perkele testaa.
En perkele vertaa itseäni muihin.
En hitto ymmärrä tuollaisten ideaa.

a4



Aave

^
30-40-vuotias. Lavea on haarukka! :)
"...Did they get you to trade your heroes for ghosts?" - David Gilmour
Stasik - Lullaby For The
Enemy

Hippi

Ei ihan osunut kohdalleen. Johtuikohan se siitä, etten edes tunnistanut kaikista kuvista, mitä ne esitti, joten valitsin vain silmää eniten miellyttäneen :P :P :P

Olet 20-30-vuotias!
Analyysimme perusteella olet 20-30-vuotias! Olet syntynyt 1990-lopulla tai 2000-luvun alkupuolella. Tai sitten olet parikymppinen vain henkiseltä iältäsi...
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️