Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Testaa itsesi ja vertaa muihin

Aloittaja ROOSTER, elokuu 22, 2019, 17:51:56

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

-:)lauri

Lainaus käyttäjältä: Lognessa - toukokuu 06, 2020, 21:23:40
Tämän suosittelisin tekemään kaksivaiheisesti:

1) Missä Suomen kaupungissa sinun pitäisi oikeasti asua,

https://www.menaiset.fi/artikkeli/ihmiset-ja-ilmiot/olennaiset/missa-suomen-kaupungissa-sinun-pitaisi-oikeasti-asua-vastaa

2) Paljonko testi erehtyi?

Itselleni tuli Espoo, kartasta kun katsoin niin vajaa kymmenen senttiä.
Helsinki.
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

-:)lauri

Lainaus käyttäjältä: Hippi - toukokuu 07, 2020, 13:42:40

Huh, huh, mitä rasvamääriä! Testaa, osaatko valita kevyemmän syötävän

Vastasit oikein 9 kysymykseen!

Se on hieno suoritus, mutta muistathan, että ruokailu on muutakin kuin rasvan punnitsemista!


En tarvinnut vaakaa enkä laskutikkua :)

Vastasit oikein 6 kysymykseen!
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

Lognessa


Toope

#348
Saksa antautui 75 vuotta sitten, siksi tällaisia testejä:
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000006216784.html
Yksi testi ajankohtaan liittyen. Kaikki oikein.
Iltalehti toinen samanlainen testi:
https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/18de9cee-69a6-4044-8ddb-b157a69459dc
Oikein meni nuokin.

Hippi

Tiputesti

Nämä linnut jokaisen pitäisi tietää! Testaa, tunnetko tavallisia suomalaisia lintuja

Tuloksesi: 8 / 10
Mainiota! Taidat viihtyä luonnossa lintuja katsellen


Toinen väärin menneistä harmittaa, kun aloin taas ajatella liikaa.


Koulussa aikanaan olin ainoa, joka sai lintutentistä täydet pisteet meidän luokalla ja luokalla sentään oli useampi pinko ja yksi todellinen lintuharrastajakin.  Tentti tehtiin niin, että koulun täytettyjen lintujen kokoelmasta opettaja oli vailinnut 20 tipua arvattavaksi. Tavallisesti linnut majailivat vitriinissä biologianluokan ulkopuolella käytävässä. Niitä oli tullut katseltua useammankin kerran, sillä luokkaan pääsi vain opettajan jäljessä.

Todellisuudessa aika monet "varpusen näköiset" pikkulinnut olivat niin saman näköisiä, että olin opetellut erottamaan ne toisistaan jalustan naarmujen ja kolhujen perusteella. :D
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Hayabusa

^Yksi paremmin. Fifty-fifty meni luonnollisesti väärin.
An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur

ROOSTER

Tuloksesi: 9 / 10
Mainiota! Taidat viihtyä luonnossa lintuja katsellen

Lokit eivät ole ydinlintuosaamistani.
Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

Toope

Lainaus käyttäjältä: Hippi - toukokuu 14, 2020, 19:19:41
Tiputesti

Nämä linnut jokaisen pitäisi tietää! Testaa, tunnetko tavallisia suomalaisia lintuja

Tuloksesi: 8 / 10
Mainiota! Taidat viihtyä luonnossa lintuja katsellen


Toinen väärin menneistä harmittaa, kun aloin taas ajatella liikaa.


Koulussa aikanaan olin ainoa, joka sai lintutentistä täydet pisteet meidän luokalla ja luokalla sentään oli useampi pinko ja yksi todellinen lintuharrastajakin.  Tentti tehtiin niin, että koulun täytettyjen lintujen kokoelmasta opettaja oli vailinnut 20 tipua arvattavaksi. Tavallisesti linnut majailivat vitriinissä biologianluokan ulkopuolella käytävässä. Niitä oli tullut katseltua useammankin kerran, sillä luokkaan pääsi vain opettajan jäljessä.

Todellisuudessa aika monet "varpusen näköiset" pikkulinnut olivat niin saman näköisiä, että olin opetellut erottamaan ne toisistaan jalustan naarmujen ja kolhujen perusteella. :D
6/10, puolet arvaamalla. Olen vähän kaupunkilainen... :-[
Tunnen dinosauruksia enemmän kuin noita lintujamme!

-:)lauri

6/10. Kylläpäs ovat keksineet ihan väärät nimet linnuille. Itse osasin nimetä annetuista vaihtoehdoista ne paljon paremmin. Harmi ettei siitä tällä kertaa saanut lainkaan bonuspisteitä.
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

Toope

Lainaus käyttäjältä: Toope - toukokuu 09, 2020, 00:16:47
Saksa antautui 75 vuotta sitten, siksi tällaisia testejä:
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000006216784.html
Yksi testi ajankohtaan liittyen. Kaikki oikein.
Iltalehti toinen samanlainen testi:
https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/18de9cee-69a6-4044-8ddb-b157a69459dc
Oikein meni nuokin.
Testatkaa nyt tuotakin, ainakin äijät!

Norma Bates


urogallus

^ 10/20. Mutta psykopaateillahan on vaikeuksia tunnistaa kasvoja...

Olen oikeassa elämässä muuten ihan luokattoman huono tunnistamaan ihmisiä.

Mielenkiintoinen testi kaiken kaikkiaan. Monessa tausta paljasti koneihmisen, mutta kyllähän oikeiden ihmistenkin kuvia ympätään vääriin taustoihin.

Norma Bates

Se minuakin hämäsi että minkä takia taustasta pitäisi jotain päätellä, kun naamahan se pääasia oli. En oikein hetimiten oivaltanut että koko kuva oli tarkastelun alaisena, ei vain lärvi.

Kopek

Lainaus käyttäjältä: Norma Bates - toukokuu 18, 2020, 13:08:24
Se minuakin hämäsi että minkä takia taustasta pitäisi jotain päätellä, kun naamahan se pääasia oli. En oikein hetimiten oivaltanut että koko kuva oli tarkastelun alaisena, ei vain lärvi.

Ei kuvasta välttämättä pysty aina varmuudella sanomaan, ovatko siinä esitetyn henkilön kasvot tietokoneella luotuja vai ei. Ensiksi pitäisi määritellä se, mitä tarkoitetaan tietokoneella luoduilla kasvoilla.

Tietokoneella tapahtuvaa kuvien parantelua ja ihmiskasvojen ulkonäkövirheiden korjailua on tehty niin kauan kuin se on ollut mahdollista. Jo vanhana aikana "retusoitiin" kasvokuvia. Mainoksissa esiintyvien julkkisten kuvat ovat monissa tapauksissa voimakkaasti muokattuja. Jossakin menee kuitenkin raja siinä, milloin kasvojen voidaan katsoa olevan tietokoneella luotuja. Ilmeisesti silloin, kun kuva ei esitä ketään todellista henkilöä.

Taustan virheistä ja poikkeuksista voi päätellä varmuudella vain sen, että taustaa on muokattu. Sitä ei pysty päättelemään, onko myös kasvoja muokattu. Taustan muokkaaminen on korkeintaan jonkinlainen viitteellinen todiste, että kasvoja on saatettu muokata, kun taustaakin on muokattu.

Olen harrastanut feikkipersoonien luomista ja muokkausta tietokoneella jo sen verran pitkään, että en ehkä jäisi aivan viimeiseksi, jos asiassa kilpailtaisiin jossakin aloittelevien amatöörien sarjassa.

ROOSTER

Vastasin kaikkiin kyllä.

Osaat jo!
OLET JOKO TEHNYT DEEPFAKE-KUVIEN TUNNISTUSTA AIEMMIN TAI OLET MUUTEN TARKKA. HYVÄ! JATKA SAMAA RATAA.

10/20
Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS