Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Testaa itsesi ja vertaa muihin

Aloittaja ROOSTER, elokuu 22, 2019, 17:51:56

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 2 Vieraat katselee tätä aihetta.

MrKAT

Lainaus käyttäjältä: Norma Bates - toukokuu 18, 2020, 12:13:12
https://www.hs.fi/ulkomaat/art-2000006510937.html

Erotatko tietokoneella luodut lärvit oikeista naamoista?
Osaat jo!
OLET JOKO TEHNYT DEEPFAKE-KUVIEN TUNNISTUSTA AIEMMIN TAI OLET MUUTEN TARKKA. HYVÄ! JATKA SAMAA RATAA.
13/20


Reaalielämässä olen tavallista parempi tunnistamaan (julkkis)kasvoja. Ja "kaksoisolentoja".

Missä perussuomalainen törttöilemässä, siellä Jokisipilä puolustelemassa.
                    - Vanha turkulainen sananlasku (by Antti Gronow)

Hippi

Lainaus käyttäjältä: urogallus - toukokuu 18, 2020, 12:43:49
^ 10/20. Mutta psykopaateillahan on vaikeuksia tunnistaa kasvoja...

Olen oikeassa elämässä muuten ihan luokattoman huono tunnistamaan ihmisiä.

Mielenkiintoinen testi kaiken kaikkiaan. Monessa tausta paljasti koneihmisen, mutta kyllähän oikeiden ihmistenkin kuvia ympätään vääriin taustoihin.

Luultavasti olen sitten täysi psyko  :-[
Lopetin noin viiden kuvan jälkeen, kun arvasin vain yhden oikein siihen mennessä. Ihan mutulla niitä katselin, kun ilmeisesti olisi pitänyt ryhtyä analysoimaan kuvia ja etenkin muuta kuin niitä kasvoja kuvassa.

Mutta tuon olen aina tiennyt, että on vaikea tunnistaa "hyvän päivän tuttuja". Sellaisia ihmisiä, joiden kanssa en ole pitkään jutellut ja sillä tavalla tehnyt tuttavuutta. Omassa pihassa tervehdin varmuudeksi kaikkia liikkuvia, jotta ei päästä ylpeäksi moittimaan selän takana. Mutta saman talon väkeä en tunnista, jos tulevat esim. kaupassa vastaan - poislukien tietysti sitten ne muutamat, joiden kanssa ollaan jo vähän enemmän tuttuja.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

a4

#362
Juu, pieni shokki oli oma pärjäämiseni tekoälyn väärentämien kuvien parissa.
Hyvät väärennökset ovat hyviä ja noiden tunnistamisessa ollaan siirtymässä yhä enemmän analyytikkojen ja tekoälyn algoritmien avun varaan, väärennösten parantuessa jatkuvasti.
Muistuttaa tilannetta jossa koneet alkoivat hakata ihmisiä älyn kuningaslajeissa shakissa ja gossa.


Tuossa Googlen tekoäly pieksee go-mestaria. Googlatkaa vaikka hauistanne ja hauistanne oppivalla tekoälykkäällä hakukoneella. :D 
https://qz.com/993147/the-awful-frustration-of-a-teenage-go-champion-playing-googles-alphago/

Better Call Trump!

Hayabusa

Lainaus käyttäjältä: Hippi - toukokuu 18, 2020, 19:51:29
Luultavasti olen sitten täysi psyko  :-[
Lopetin noin viiden kuvan jälkeen, kun arvasin vain yhden oikein siihen mennessä. Ihan mutulla niitä katselin, kun ilmeisesti olisi pitänyt ryhtyä analysoimaan kuvia ja etenkin muuta kuin niitä kasvoja kuvassa.

Tervetuloa joukkoon. En jaksanut tihrustaa edes ekaa kuvaa. Niinpä päätin arvata kaikki tietokoneen tekemiksi - tulos loistava 10/20.  ;D
An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur

Lognessa

Lainaus käyttäjältä: Hippi - toukokuu 18, 2020, 19:51:29
Lainaus käyttäjältä: urogallus - toukokuu 18, 2020, 12:43:49
^ 10/20. Mutta psykopaateillahan on vaikeuksia tunnistaa kasvoja...

Olen oikeassa elämässä muuten ihan luokattoman huono tunnistamaan ihmisiä.

Mielenkiintoinen testi kaiken kaikkiaan. Monessa tausta paljasti koneihmisen, mutta kyllähän oikeiden ihmistenkin kuvia ympätään vääriin taustoihin.

Luultavasti olen sitten täysi psyko  :-[
Lopetin noin viiden kuvan jälkeen, kun arvasin vain yhden oikein siihen mennessä. Ihan mutulla niitä katselin, kun ilmeisesti olisi pitänyt ryhtyä analysoimaan kuvia ja etenkin muuta kuin niitä kasvoja kuvassa.

Mutta tuon olen aina tiennyt, että on vaikea tunnistaa "hyvän päivän tuttuja". Sellaisia ihmisiä, joiden kanssa en ole pitkään jutellut ja sillä tavalla tehnyt tuttavuutta. Omassa pihassa tervehdin varmuudeksi kaikkia liikkuvia, jotta ei päästä ylpeäksi moittimaan selän takana. Mutta saman talon väkeä en tunnista, jos tulevat esim. kaupassa vastaan - poislukien tietysti sitten ne muutamat, joiden kanssa ollaan jo vähän enemmän tuttuja.

Älkää huoliko, eikö psykopaatti pärjääkin juuri tämän tapaisissa testeissä täydellisesti.
Minäkin pääsin johonkin viiteen asti kunnes tuli olo, mitä ihmettä tällaista teen.

Mutta muuten ihan hyvä alustus testillä ja herätti että virtuaalisti on mahdollista myös blaa blaa bla

Taannoisesta lintutestistä en myöskään olisi päässyt luokalta. Meidän koulussa ei ollut täytettyjä eläimiä, vain ne oppikirjan kuvat (peruskoulu). Oli esim. lokki ja se riitti kun sen tunnisti, kun testissä puolestaan oli montakin eri lokkilajia.

a4


Hippi

Sain tuosta 8/12

Jossain menin harhaan siinä, että itse käyttäisin tarjolla ollutta hakusanaa aivan eri aikaan. En anna nyt esimerkkiä, ettei joku voi käyttää sitä hyväkseen testiä tehdessään, mutta joitakin asioita saattaisin hakea mieluummin reilusti aikaisemmin kuin sinä kuukautena kuin asia on "juuri nyt" ajankohtainen.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

ROOSTER

Tässä testissä veikkaamalla ei voi voittaa: Osaatko metsäkasvien tieteelliset lajinimet?

Tässä testissä kysytään kasvin nimeä latinaksi. Jos ei muistu mieleen, niin laittamalla vaikka yhden kirjaimen vastaukseksi aukenee vastausvaihtoehdot. Vastauksen jälkeen tulee oikeat tiedot esiin.

Testi oli muuten hieno mutta itselle meni huonosti. Eipä ole paljoakaan jäänyt mieleen koulun palautetusta keräyskasviosta ja nimien kuulustelutentistä. Paitsi tietysti Anemone Nemorosa ja Fragaria Vesca. Suomeksi olisin melkein kaikki tiennyt.

https://www.maaseuduntulevaisuus.fi/metsa/artikkeli-1.1096742
Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

ROOSTER

Helppo testi.

Palautatko ostoskärryt paikoilleen kauppareissun jälkeen?  https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/ostoskarryteoria-paljastaa-oletko-hyva-vai-huono-ihminen-ihminen-joka-ei-tata-kykene-tekemaan-ei-ole-elainta-parempi/7827550#gs.7386no

LainaaIhminen, joka ei tätä kykene tekemään, ei ole eläintä parempi, vaan villi, jonka saa tekemään oikein vain lain voimalla uhkaamalla. Ostoskärryt määrittelevät sen, onko henkilö hyvä vai huono yhteiskunnan jäsen, tekstissä päätellään.

Kyllä, 95-prosenttisesti. En ole täydellinen.
Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

Hippi

If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

a4

Lainaus käyttäjältä: Hippi - toukokuu 23, 2020, 21:38:47

Ihana ysäri! Testaa, mitä muistat 1990-luvusta

Tuloksesi: 20 / 24
You love 90's! Melkein kaikki oikein

Tuloksesi: 18 / 24
Olisipa taas ysärillä! Muistat sieltä niin monta asiaa


Toope

Lainaus käyttäjältä: MrKAT - toukokuu 18, 2020, 18:15:04
Lainaus käyttäjältä: Norma Bates - toukokuu 18, 2020, 12:13:12
https://www.hs.fi/ulkomaat/art-2000006510937.html

Erotatko tietokoneella luodut lärvit oikeista naamoista?
Osaat jo!
OLET JOKO TEHNYT DEEPFAKE-KUVIEN TUNNISTUSTA AIEMMIN TAI OLET MUUTEN TARKKA. HYVÄ! JATKA SAMAA RATAA.
13/20


Reaalielämässä olen tavallista parempi tunnistamaan (julkkis)kasvoja. Ja "kaksoisolentoja".
Huono testi, koska väittää virheelliseksi toisinaan taustoja, eikä kasvoja. Kasvot siis voivat olla aitoja, mutta taustaa muokattu.


Hippi


Testaa, tunnetko karkkipussit yhdestä kuvasta

Tuloksesi: 7 / 10
Olet oikea herkkusuu!


En edes muista milloin olisin viimeksi karkkipussin ostanut ja jos ostaisin, niin en yhtäkään noista testissä mukana olleista haluaisi.
Jotkut noista on niin vanhoja, että lapset on niitä aikanaan halunneet ja siitä ehkä on jäänyt mieleen noinkin monta.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️