Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Testaa itsesi ja vertaa muihin

Aloittaja ROOSTER, elokuu 22, 2019, 17:51:56

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Hippi

Noissa koirissa muutama meni pieleen sillä, että tiesin kyllä sen koiran "toimenkuvan" tai "rodun", mutta en sitten sitä paikkaan liittyvää tarkennetta. Eli tiesin, että joku oli paimenkoira, mutta paikansin sen arvaamalla väärin. Noitahan on erilaisissa TV-ohjelmissa tullut nähtyä ja niissä ei sitä koko rotunimeä aina sanota.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

ROOSTER

Ei ollut helppo koiratesti.

Lainaus käyttäjältä: https://www.menaiset.fi/artikkeli/ihmiset-ja-ilmiot/olennaiset/testi-paljasti-mita-koirarotua-suomalaiset-eivat-tunnistaTestissä pitää tietää kuvien perusteella neljäntoista koiran rotu. Siinä riitti haastetta. Kaikki rodut on nimittäin tunnistanut viisi prosenttia vastaajista, ja yli neljännes on saanut oikein vain yhden vastauksen. Toisaalta niin ikään runsas neljännes on tiennyt roduista kymmenen tai useamman.

Taisi olla ammattilaisille suunnattu.
Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

Toope

Lainaus käyttäjältä: ROOSTER - kesäkuu 18, 2020, 11:52:11
Lainaus käyttäjältä: Toope - kesäkuu 18, 2020, 01:07:38
Lainaus käyttäjältä: ROOSTER - kesäkuu 18, 2020, 00:09:05
Tuloksesi: 7 / 14
Hau, hienosti meni!
No, eihän tuo juuri paremmin mennyt kuin minullakaan!
Koirista tykkään, mutta en noita oikein tunnista, ehkä pari rotua (joiden kanssa olen ollut tekemisissä).

Siihen nähden meni huonosti, että minulla on aina tapana kysyä talutettavan koiran rotua kun kohtaan koira/ihminen-parin. Ikäänkuin smalltalkkina, missä on sivistyksellinen elementti.

Koirien nimet on selvän kaavan mukaisia. Usein sanotaan väri ensin, vaikka musta, valkea tai kolmivärinen. Mainitaan myös rodun koko, esi. iso, keskikokoinen tai kääpiö. Sitten tulee karvan laatu: sileä, karkea, lyhyt, pitkä. Seuraavaksi kotiseutu, esim: Staffordshire, Karjala tai Afghanistan. Käyttötarkoitus on usein nimessä kuten laiva-, metsästys-, paimen- tai vihi.

Nyt voimme muodostaa esimerkkikoirarodun nimen: Kolmivärinen iso karkeakarvainen karjalankarhunmetsästyskoira. Siitä vaan sellaista jalostamaan, nimi on jo valmiina.
Noissa tosiaan on erilaisia rotuja, toisin kuin ihmisissä. ::)

ROOSTER

HS nimetteli minua! Väittää, että olen polyglotti! Tuohan on suoraan kuin Kapteeni Haddockin kirosanageneraattorista.

Kyse on tästä:

OLET POLYGLOTTI!
Sait pisteitä 26/36

Polyglotti tarkoittaa ihmistä, joka osaa huomattavan useita kieliä.

Testi on täällä: https://www.hs.fi/ulkomaat/art-2000006546667.html  Se on tarkoitettu vain sivistyneille ihmisille, so. niille joilla on Hesarin lukuoikeus.
Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

Hippi

Olipas hauska testi. Hiukan lyhyt ääninäyte noissa oli, joten joistain oli vaikea saada otetta. Siis tarkoitan noita eurooppalaisia kieliä, jotka olisi ehkä voinut pidemmästä näytteistä tunnistaa paremmin. Osahan oli sellaisia, että en varmaan ole ikinä kuullut moisia kieliä olevankaan, joten ei olisi helpottanut tunnistusta, vaikka olisi luettu keskipaksu romaani :D

OLET POLYGLOTTI!
Sait pisteitä 24/36

If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️


Hayabusa

Lainaus käyttäjältä: Toope - kesäkuu 20, 2020, 22:48:17
Ei toiminut HS:n testi minulla.

Toope, me olemme sivistymättömiä, koska emme tilaa Helsinganskaja Pravdaa.
An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur

Lognessa

#412
Lainaus käyttäjältä: Hayabusa - kesäkuu 21, 2020, 16:48:21
Lainaus käyttäjältä: Toope - kesäkuu 20, 2020, 22:48:17
Ei toiminut HS:n testi minulla.

Toope, me olemme sivistymättömiä, koska emme tilaa Helsinganskaja Pravdaa.

Helsingin Sanomat on kuin kirkollisvero. Tänne tulee paperiversio. Konservatiiviliberaali sopii ehkä sitä yhtälöä kuvaamaan.

Toope

Lainaus käyttäjältä: Hayabusa - kesäkuu 21, 2020, 16:48:21
Lainaus käyttäjältä: Toope - kesäkuu 20, 2020, 22:48:17
Ei toiminut HS:n testi minulla.

Toope, me olemme sivistymättömiä, koska emme tilaa Helsinganskaja Pravdaa.
Minullekin heti tarjosivat 2viikon tutustumistarjousta, jos otat osaa...!
En taida ottaa osuuttani tuosta rappeutuneesta mediasta.

safiiri

Lainaus käyttäjältä: Toope - kesäkuu 20, 2020, 22:48:17
Ei toiminut HS:n testi minulla.

Aa - haluaisit siis tämänkin sisällön nauttia ilmaiseksi. Millä perusteella ajattelet, että sinulle on ok loisia ja nauttia maksullisen median annista ilmaiseksi. Tilaajien sopii maksaa puolestasi? Toimittajien on syytä tehdä työnsä palkatta?

ROOSTER

Minä en ole juuri nyt HS:n tilaaja, mutta eräs henkilö laajasti tuki- ja kannattajajoukostani on minulle lahjoittanut lukudigioikeuden. Vai pitäisikö sanoa digilukuoikeuden.

Hesari herättää minussa usein sekä tyytyväisyyden että kiukun tunteita, mikä lienee hyvä asia, sillä silloin se on luultavasti monipuolinen aviisi käsitellessään asioita. Kiukkua sen sijaan herättää se tapa ja tyyli millä ne moderoivat artikkeleihin liittyvää keskustelua. Ovat mm. jättäneet julkaisematta  kommenttejani joissa olen korjannut artikkelin todistettavasti selviä asiavirheitä.
Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

Toope

Lainaus käyttäjältä: safiiri - kesäkuu 24, 2020, 07:01:29
Lainaus käyttäjältä: Toope - kesäkuu 20, 2020, 22:48:17
Ei toiminut HS:n testi minulla.

Aa - haluaisit siis tämänkin sisällön nauttia ilmaiseksi. Millä perusteella ajattelet, että sinulle on ok loisia ja nauttia maksullisen median annista ilmaiseksi. Tilaajien sopii maksaa puolestasi? Toimittajien on syytä tehdä työnsä palkatta?
Maksaisitko itse HS:n tasoisesta journalisminkuvatuksesta?

urogallus

LainaaOletko kallellasi savolaisiin, hämäläisiin vai kenties eteläpohjalaisiin murteisiin? Selvitä murre-DNA:si!
https://yle.fi/aihe/artikkeli/2020/06/27/oletko-kallellasi-savolaisiin-hamalaisiin-vai-kenties-etelapohjalaisiin


Okei.

LainaaDNA:ssasi on 40 prosenttia hämäläismurteita

Sinussa on myös:
26 prosenttia Keski- ja Pohjois-Pohjanmaan murteita.
13 prosenttia lounaismurteita.
13 prosenttia kaakkoismurteita.
6 prosenttia savolaismurteita.

Ei varsinaisesti yllättänyt.

safiiri

Lainaus käyttäjältä: Toope - kesäkuu 24, 2020, 23:58:53
Lainaus käyttäjältä: safiiri - kesäkuu 24, 2020, 07:01:29
Lainaus käyttäjältä: Toope - kesäkuu 20, 2020, 22:48:17
Ei toiminut HS:n testi minulla.

Aa - haluaisit siis tämänkin sisällön nauttia ilmaiseksi. Millä perusteella ajattelet, että sinulle on ok loisia ja nauttia maksullisen median annista ilmaiseksi. Tilaajien sopii maksaa puolestasi? Toimittajien on syytä tehdä työnsä palkatta?
Maksaisitko itse HS:n tasoisesta journalisminkuvatuksesta?

Öö...kyllä minä olen Hesarin tilaaja. Oletitko, etten olisi? Miksi ihmeessä?

Toope

Ei muuten ole asiaa, jossa Safiiri ei aatteellisesti hyökkäisi minua kohtaan, ei nähtävästi foorumiosiotakaan...! :)