Kirjoittaja Aihe: Vaikeita kysymyksiä (ehkä)  (Luettu 11413 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa safiiri

• Kantapeikko
Vs: Vaikeita kysymyksiä (ehkä)
« Vastaus #375 : Joulukuu 12, 2019, 12:06:08 »
Kuuluisissa synnytystalkoissa oliskin ollut kiva viedä silleen talkootyönä hankittu vauva talkoohommiin kehottaneen syliin ja todeta, että siinä on ja pidä hyvänäs. Niinhän talkoissa se työ annetaan toiselle, eikä pidetä itse.

Eihän talkoohenki tuollaista ole, vaan talkoolaiset tulevat hyvää hyvyyttään tekemään työtä talkoon järjestäjän hyväksi. Antti on siis vain ehdottanut, että talkoita kannattaa järjestää.

Oletettavasti jotkun naishenkilöt voisivat alkaa niitä järjestämään, että saisivat perheenlisäystä, tai no ainakin jälkeläisen, eikä varmaan olisi talkoomiehistä isompaa pulaa, kunhan vastuuvapaus-vakuutus  on otettu.

Noihan olis siittämistalkoot, ei synnytystalkoot.

Et taaskaan ymmärtänyt,, talkoolainen tuo siis oman panoksensa, tässä tapauksessa sen siittiön.

Synnyttäminen tapahtuu aika paljon myöhemmin. Tyypillisesti vasta n. 9 kuukautta myöhemmin. SYNNYTYStalkoissa varmastikin on kyse synnyttämisestä, ei siittämisestä. Myös tehtävän rasittavuus on synnytyksessä vähän toista luokkaa kuin siittämisessä. Talkoissa yleensäkin tuodaan oma työpanos. Sanoisin, että synnyttämisessä se synnyttäjän työ on ihan ratkaisevassa osassa. Siittäjän rooli sen sijaan - noh - vastaa sitä, että osallistuu lipaskeräykseen omalla kolikollaan. Toki ihan ansiokasta ja tärkeää sekin ja antaa lahjoittajalle usein hyvän mielen palkinnoksi.

Poissa Karikko

• Kantapeikko
« Vastaus #376 : Joulukuu 12, 2019, 16:20:26 »
^

Niin katsos ei talonrakennustalkoissakaan jokain osallinen vaadi päästä asumaan siinä talossa eikä lupaa osallistua asumiskuluihin, kunhan lahjoittaa "työpanoksensa.

Poissa Norma Bates

• Kantapeikko
  • Hattiwatin hakkaaja
« Vastaus #377 : Joulukuu 13, 2019, 13:41:08 »
En itse hanki influenssarokotetta koska olen kuullut (myös henk.koht. tuntemaltani ihmiseltä) ikäviä asioita niistä ja sikaflunssapiikin aiheuttama narkolepsia on totta sekin. Mutta jo vuosikymmeniä rokotetut rokotteet mielestäni kannattaa ottaa.

Rokottamisen vastaisilla ihmisillä kuitenkin riittää tuon tuostakin pelotteita. Autismi on jo todettu huuhaaksi, jopa tahalliseksi valeinformaatioksi. Elohopeasta en osaa sanoa mitään. Mutta nyt kun näin jonkun tekstin että rokotteissa käytettäisiin abortoitujen sikiöiden soluja, niin johan menee jännäksi. Minkä takia jotkut vihaavat rokotteita niin paljon että ovat valmiita väittämään vaikka mitä että muutkin jättäisivät lapsensa ja itsensä rokottamatta?

Poissa Hayabusa

• Kantapeikko
« Vastaus #378 : Joulukuu 13, 2019, 14:33:09 »

Poissa Karikko

• Kantapeikko
« Vastaus #379 : Joulukuu 13, 2019, 16:35:41 »
En itse hanki influenssarokotetta koska olen kuullut (myös henk.koht. tuntemaltani ihmiseltä) ikäviä asioita niistä ja sikaflunssapiikin aiheuttama narkolepsia on totta sekin. Mutta jo vuosikymmeniä rokotetut rokotteet mielestäni kannattaa ottaa.

Rokottamisen vastaisilla ihmisillä kuitenkin riittää tuon tuostakin pelotteita. Autismi on jo todettu huuhaaksi, jopa tahalliseksi valeinformaatioksi. Elohopeasta en osaa sanoa mitään. Mutta nyt kun näin jonkun tekstin että rokotteissa käytettäisiin abortoitujen sikiöiden soluja, niin johan menee jännäksi. Minkä takia jotkut vihaavat rokotteita niin paljon että ovat valmiita väittämään vaikka mitä että muutkin jättäisivät lapsensa ja itsensä rokottamatta?

No onhan noita sikiöiden soluja käytetty kantasoluhoidoissa.  Mutta rokotteissa ainakin vaikuttaisi uudelta tiedolta. Ellei sitten tarkoiteta juuri noita kantasoluhoitoja, syöpä ynnä muissa hoidoissa, kun potilaalla ei oma vasta-aine tuotanto enää natsaa.

Poissa ROOSTER

• Kantapeikko
  • Hän jolla on eniten pixeleitä!
« Vastaus #380 : Joulukuu 13, 2019, 17:03:13 »
^ Vanhukset innostuivat tujuista influenssarokotteista niin, että sairaalalta loppuivat rokotusajat kesken
Hmm...onkohan rokotteessa mukana "parempiakin" aineita?  ;)

Jos olisi luvattu vielä ilmainen ämpäri, olisi 100% tai enemmänkin osallistujia saatu varmasti täyteen.
Yleinen mielipide on aina väärässä.

Laika:
Älykkäät voivat johtaa muita älykkäitä ja jopa typerykset muita typeryksiä, mutta typerysten yrittäessä paimentaa älykkäitä ihmisiä kohdataan vaikeuksia.

“The easiest way to solve a problem is to deny it exists.”
― Isaac Asimov

Poissa Kansan syvät rivit

• Kantapeikko
« Vastaus #381 : Joulukuu 13, 2019, 17:06:21 »
^Mä olen jo pitempään toivonut, että joku tutkisi, ovatko ihmiset enemmän kiinnostuneita ilmaisista ämpäreistä, niiden jonottamisesta vai netistä livestriimien katsomisesta siitä, kun ihmiset jonottavat ilmaisia ämpäreitä.
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 13, 2019, 17:14:18 kirjoittanut Kansan syvät rivit »