Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Identtiset kaksoset

Aloittaja Lenny, tammikuu 07, 2019, 18:21:00

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 2 Vieraat katselee tätä aihetta.

ROOSTER

Hämmästyttävä tiedeuutinen!

Lainaus käyttäjältä: https://www.tiede.fi/artikkeli/uutiset/samannakoiset-myos-kayttaytyvat-samalla-tavallaSamannäköiset myös käyttäytyvät samalla tavalla
...
Ulkoisesti samannäköiset ihmiset myös painoivat suunnilleen saman verran, ja se olivat lähes yhtä pitkiä.

Jos toinen oli vastannut kyselyssä tupakoivansa, oli todennäköisyys suuri sille, että myös "kaksoisolento" tupakoi. Koulutus myös oli samaa tasoa.

Tämä viittaa siihen, että ihmiseen vaikutti muitakin samoja geenejä kuin ne, jotka vaikuttavat kasvojen piirteisiin.
Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

Aave

^
Hesarissa oli artikkeli samasta asiasta:

Jossakin kulkee peilikuvamme – ja "kaksoisolento" voi olla muutenkin yllättävän samanlainen monella tavalla.

Onhan tätä tullut anekdoottitasolla laitettua merkille siten, että ei tarvitse olla kauaakaan jossain eurooppalaisen suurkaupungin vilkasliikenteisellä alueella, niin vastaan tulee ei välttämättä oman itsen, mutta erehdyttävästi jonkin tutun tai kaverin näköisiä individuaaleja. Olen kyllä joskus bongannut omankin kaksoisolentoni - mutta paras oli kyllä se kerta, kun tuttu soitti Tampereelta ja kyseli ärsyyntyneenä, että eikö me nykyään enää tunnetakaan?

Olin äimänä, koska en ollut ollut Tampereella päinkään. Hän ei varsinaisesti ollut nähnyt henkilön kasvoja (Silmiä ja nenää lukuun ottamatta), mutta risteyksessä oli ollut henkilö jolla oli samanlainen moottoripyörä kuin minulla - ja päästä varpaisiin tismalleen samanlaiset vaatteet, kuin hän tiesi minulla olevan. Tuttu oli ylittänyt risteystä, kloonini oli ollut heti siinä risteystiellä odottamassa valojen vaihtumista. Tuttu oli tietysti yrittänyt moikata usemman kerran, mutta tyyppi ei ollut huomaavinaankaan, ja sitten valot olivat vaihtuneet. Ärsyttihän se! :)
"...Did they get you to trade your heroes for ghosts?" - David Gilmour
Stasik - Lullaby For The
Enemy

Brutto

Katselin jotakin teosta joka käsitteli ensimmäistä maailmasotaa ja hämmästyin kovasti kun löysin vanhan valokuvan, jossa olen juoksuhaudassa saksalaissotilaiden kanssa. Kuvassa katson hämmästyneenä kameraan kuin ihmetellen mitä v*ttua täällä teen?
"I watched a snail crawl along the edge of a straight razor. That's my dream. That's my nightmare: crawling, slithering, along the edge of a straight razor and surviving."

ROOSTER

Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

Amore

Charles voisi pistää mekon päälle ja pikkuisen punaa huuliin, niin olisi Ellu noussut kuolleista eikä kenenkään tarvitsisi potea eroahdistusta.

Mitähän niille Ellun mekoille muuten on käynyt? Tekeekö joku Pelastusarmeijan kirpputorilla löytöjä? Eikös nämä kuninkaallisekin ole kovin kierrätysmyönteisiä nykyään. Kaikenlaisissa säätiöissäkin ovat jäseniä.

All you need is Love

ROOSTER

Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

MrKAT

Anna Kontula tulee tästä mieleen.
Tai ehkä hän on pikkusisko. Tai sitten itse Annalla oli nuorena joku salainen sivutyö mallina... ;D

Missä perussuomalainen törttöilemässä, siellä Jokisipilä puolustelemassa.
                    - Vanha turkulainen sananlasku (by Antti Gronow)

ROOSTER

^
Niinhän se yksi Annukkakin aikoinaan...tosin taisi olla niukemmin puettu.
Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

Aave

ROOSTER, MrKAT,

Onko teillä karsastusta tahi viherkaihi?! :)

Tommi ja Mika eivät ole lainkaan saman näköisiä, eikä Anna Kontulakaan muistuta kuvan naista muuten, kuin että molemmilla naisoletetuilla on tissit. Annalla pienemmät.
"...Did they get you to trade your heroes for ghosts?" - David Gilmour
Stasik - Lullaby For The
Enemy

Hippi

Piti oikein tarkistaa kuvahaulla, minkä näköinen Anna Kontula oikeasti on ja löytyihän yksi yhteinen piirre tuon muovinukelta näyttävän naikkosen kanssa. Kummallakin on hiukset kammattu pois kasvoilta. Mutta muuten Anna Kontula on enemmänkin identtinen kaksonen jonkun satunnaisen kontulalaisen perheenemännän kanssa :D
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Kopek

Täytyyhän nyt joku syy olla kauniiden naisten kuvien esittelemiseen tyyliin "eikös ole kuin mummoni". 

"Öh, nuorena."

Joskus kaupoissa kulkiessa näkee ihmisiä, jotka ovat kuin ilmettyjä Hollywood-näyttelijöitä. Aina ei oikein osaa sanoa, ketä kuuluisaa näyttelijää joku tyyppi muistuttaa. On vain tunne, että jotain. Tai ainakin tuntuu, että tyyppi on niin kliseisen filmitähtimäinen, että pelkästään hänen ulkonäöllään luulisi saavan päärooliin jostakin menestyselokuvasta. Ja vaikka ei saisikaan, tuollasen tyypin voisi ajatella pystyvän hyödyntämään olemustaan jossakin kuva-podcastissa vai mitä ne ovat nimeltään.

Joillakin on taas sellainen ääni, että se kelpaisi radioon. Muutama päivä sitten eräässä Lidissä kaksi nuorta miestä jutteli keskenään. Toisen ääni ja puhetapa oli aivan kuin jollakin kevyen tason radiojuontajalla. Ehkä se riittää tällaisen vaikutelman luomiseksi, että puhuu pääkaupunkiseudun aksentilla. Minunlaiseni "Area 6":lla lapsuutensa ja nuoruutensa eläneen korvissa jo pelkästään se kuulostaa hienolta.

Netistä näyttää löytyvän lukuisia sivuja, joilla vertaillaan saman näköisiä ihmisiä. Tässä yksi monista malliksi. Parempiakin varmaan on.

https://www.allure.com/story/celebrities-who-look-like-identical

ROOSTER

Lainaus käyttäjältä: Aave - marraskuu 20, 2022, 15:44:42
ROOSTER, MrKAT,

Onko teillä karsastusta tahi viherkaihi?! :)

Hyvin arvattu. Minulla on glaukooma, eli vanhalta nimeltään viherkaihi eli silmänpainetauti.

Lainaus käyttäjältä: https://www.kaypahoito.fi/khp00008
Suurimmalla osalla potilaista avokulmaglaukooma etenee hitaasti: kun potilas saa hoitoa, ensimmäisestä näkökenttäpuutoksesta pahimpaan lopputulokseen eli mahdolliseen sokeuteen kuluu aikaa keskimäärin 30–40 vuotta.

Jos se oikein pahaksi äityy tulevaisuudessa niin yhdennäköisyys ja muotoisuus täytyy todeta ihan käsikopeloinnilla, mikä voi olla hankalampaa toteuttaa.

Ja tosiaan, lievää karsastustakin havaittu, silmälaseissa on pikkuisen sylinteriä.

Haluan kuitenkin painottaa, että yhdennäköisyys on katsojan silmissä, tai oikeastaan aivoissa. Aivoissani ei ole mitään vikaa vielä todettu, päinvastoin.  ;D


Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

Hippi

Ei ihan, vaikka "Kanki" varmaan niin kovasti toivoisi :D

 

Voisin heittää kysärin: Kumman kaa?
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Hayabusa

Lainaus käyttäjältä: Hippi - joulukuu 04, 2022, 17:32:33
Voisin heittää kysärin: Kumman kaa?

En kummankaan. Valitsisin sen kontulaisen perheenemännän - kunhan ei ole Anna Kontula.   8)
An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur

Hippi

^
Taidan käydä vähän hitaalla tuon räkätautini vuoksi, kun ajatus karkasi ihan hullusti.

Ensinnä tuli mieheen, että "höh, enhän minä enää Kontulassa asu. Mitä tuo nyt höperehtii?"
Vasta tuon jälkeen välähti mieleen, että hiljattain on tosiaan ollut puhetta jostain kontulalaisesta perheenemännästä. Piti oikein kelata taaksepäin, ennen kuin pääsin kartalle takaisin. Päivän naurut itselleni :D
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️