Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Big Brother Suomi 2019

Aloittaja a4, syyskuu 02, 2019, 08:18:07

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

a4

#135
Keskiyön sensitiivisyyskeskusteluja olkkarin kyyhkyläisillä:
https://www.bbplaza.org/forum/viewtopic.php?f=224&t=7606&start=66#p728878
Sensitiivisyyseroja ja vittuilun anatomiaa.

Isoveli trollailee:
https://www.bbplaza.org/forum/viewtopic.php?f=224&t=7606&start=66#p728875

Hayabusa

Tarina on kyllä ihan perseestä! Miten ihmeessä noi kestää jatkuvaa narinaa?
An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur

Amore

Minustakin Tarina on väsyttävä, mutta mitä kukaan itselleen voi? Joidenkin ihmisten synnynnäiseen perusluonteeseen kuuluu tarve vatkata samoja asioita yhä uudestaan. Itselläni on ystävä, joka on vatkaajaluonne. Tutustuimme aikoinaan työpaikalla, josta molemmat jouduimme pois kun pätkäsopimuksiamme ei enää jatkettu, kuten oli aikaisemmin tehty joitakin kertoja. Hän vatkasi asiaa vuosikausia ja otti asian henkilökohtaisesti, vaikka sama kohtalo oli useilla muillakin saman työpaikan ihmisillä. Minusta hänen oman kohtalonsa vatkaaminen tuntui kovin itsekeskeiseltä, koska meitä muitakin oli useita. Koin, että hän piti itseään erityistapauksena ja vatkaamiseensa keskittyen väheksyi muiden kohtaloa ikään kuin se ei olisi ollut yhtä "vakava" kuin hänen kohtalonsa. Sekin tuntui hänen draamansa alleviivaamiselta, että hän ei "potkujen" jälkeen mielestään voinut osallistua mihinkään tämän työnantajan järjestämiin kutsutilaisuuksiin tai edes nähdä ketään vakinaiseen henkilökuntaan kuuluneita henkilöitä. Itse olen pitänyt suhteita yllä tähänkin työpaikkaan. Tänään törmäsinkin aivan sattumalta yhteen näistä entisistä työkavereista. Tapaan useita heistä joka vuosi, joskus teemme jotain yhdessä, esim. käymme elokuvissa. Ystäväni vatkausten annan mennä toisesta korvasta ulos. Hän nyt vain on sellainen. ::)
All you need is Love

a4

#138
Talon vastakkaiset ja paljon äänessä olevat ääripäät, Krisu ja Tarina, ovat omien sanojensa mukaan talossa täysin oman kuplansa ulkopuolella.
Talon muut asukkaat, joita kummatkin ovat koettaneet värvätä tuekseen, yrittävät tasapainoilla siinä välissä yleisen talorauhan ja ilmapiirin vuoksi.
Eevis analysoi Kimmon olevan talossa se todellinen henkinen mutta näkymätön johtaja.
Lainatakseni Villeä: "Rauta rautaa hioo, ihminen ihmistä." :)

Isoveli jatkoi trollailua yöhön asti, nyt kohteena kutupari:
https://www.bbplaza.org/forum/viewtopic.php?f=224&t=7606#p729213

Halipulan kasvaessa myös akselilla Milla-Helmeri-Anu on havaittavissa jotain tunnustelevaa prosessia.

Asukkaat kikkailivat innovoimiensa urheilulajien parissa ja ylsivät jo neljänteen lievään loukkaantumiseen.
Sinänsä Kevinin paljuhyppy oli huikea suoritus.
Krisusta on kekeytymässä maailmanmestari kutuparien säikyttelyssä.
Paranoidinen tunnelma Isoveljen trollitalossa jatkuu ja evolvaa.
Asukkaiden purkittaessa red herring-sillejä. :D

kertsi

Lainaus käyttäjältä: Hayabusa - syyskuu 17, 2019, 22:23:34
Tarina on kyllä ihan perseestä! Miten ihmeessä noi kestää jatkuvaa narinaa?
Minusta Tarina ei ollenkaan ole perseestä. Vähän väsyttävä välillä kyllä, mutta niin olen välillä väsynyt Eeviksen jaaritteluihin, ja oikeasta kaikkiin asukkaisiin, Helmeriä ja Kimmoa lukuunottamatta. Tarinalla on taito pukea asioita sanoiksi, kyky sanoittaa tunteita jne.. Joskus pohdiskelevuudessaan (ja toistossa) menee epäkiinnostavaksi samalla lailla kuin Eeviskin, mutta toisaalta hänellä on päässään paljon enemmän kiinnostavia ajatuksia kuin mitä esim. Anulla, Miralla, Tupulla, tai Jukalla. Ja Krisullakin.

Olisi mielenkiintoista kuulla Kimmon ja Helmerin pidempiä pohdintoja joistakin heille sydäntä lähellä olevista aiheista.

Helmeri on kyllä sellainen söpöliini, että olisi kiva nähdä hänen temppuilevan sillä temppupotkulaudalla (scootteriksikö niitä sanotaan?). Pelkkään esiliinaan ja farkkuihin sonnustautuneena osana palvelijan tehtävää kokkaillessaan (talon naisten ihaillessa), hän oli ilo silmälle. Vähän metoo-tilanne, mutta Helmeriä ehkei tilanne näyttänyt haittaavaan?

Olikos se niin, että Kimmo ja Helmeri ovat ikätovereita vähän päälle 30-vuotiaita? On kyllä niin eri habitus heillä, aivan kuin olisi 20 vuoden ikäero.
Tyrkyllä merkkejä kopioitavaksi: ❤️😀🙂🐵🐒🦄🕊️☘️🌿😍🤪🤕🥴😵 👍✌️

a4

#140
^ Nyt Kimmo vielä kasvatti Tom of Finland-viiksetkin. :)
Ja Helmeri toi varastohuoneesta pehmolelun. :D

Krisun ja Millan tyylistä örvellys-ja kirkumismenoa on BB-talossa nähty ihan riittävästi, vaikka mielenkiintoisia persoonia muuten ovatkin.
Tarinaa itse mieluummin seuraan, mutta vielä mielenkiintoisempaa on seurata koko sekalaista seurakuntaa ja sen ryhmädynamiikkaa.
Esilläolosta tykkäävät Persu-Krisu ja vihervasuri-Tarina heijastavat herkullisesti nykyistä polarisoitunutta ilmapiiriä yhteiskunnassa.
Krisu narisee ja loukkaa, Tarina loukkaantuu ja narisee. :)

a4

#141
Ville ja Tuula melkein keksivät viikkotehtävän jujun. Pohtivat eri päivinä annettuja vihjeitä lähes maaliin saakka.
Maanantain teeman eli t-kirjaimen unohtivat ja juuttuivat k-kirjaimeen.
Tiistai oli r-kirjaimen päivä ja keskiviikko o-kirjaimen..
Tulisikohan huomenna l-kirjain. :D

Krisu sai salaoluen 4 salaolutta päiväkirjahuonessa ja yleinen vitutusnarina loppui hetkeksi. :)

Valvonta lisää itsesensuuria: Asettivat itse kiroilukiellon. Jokaisesta kirosanasta tulee suihkepullosta vettä naamalle. Ja viiden kirosanan jälkeen kylmään suihkuun.
Milla ja Krisu kävivätkin jo suihkussa.
https://www.bbplaza.org/forum/viewtopic.php?f=224&t=7606&start=44#p729461

Viides lievä urheiluloukkaantuminen. Kausi on vielä nuori.

Asukkaat hiljenivät kummasti motivoituneina kuva-arvoituksen äärelle:  https://img.aijaa.com/b/00699/14746414.jpg

a4

#142
Nyt harmittaa. Kolme mielenkiintoista keskustelijaa häätöäänestyksessä.
Mikä tarkoittaa seuraavina viikkoina selkeää suuntaa ja paluuta perinteisempään perusjuntti-ja teinimeininkiin.

Sikariklubissa eli retronurkkauksessa Kevin onnistui virittämään hetkeksi keskustelua kulttuurisesta omimisesta, kampauksista ja twerkkauksesta puhumisen avulla. :D
Milla heräsi hetkeksi mukaan twerkkauksen kohdalla.
Persu-Mira on hyvin mukana vaikka kamppaileekin laajemman näkökulman löytämisessä aiheeseen.
Tarina vaikuttaa lepovuoron ottaneelta kuuntelijalta tässä kohtaa, aistien keskusteluilmapiirin jännittyneisyyttä.

No nyt lähti Tarinallakin kone käyntiin.. :D
Keskustelu hyytyi nopeasti yksipuoliseksi analysoinniksi.

Samaan aikaan keittiössä Ville, Krisu, Kimmo ja Tuula käyvät asiallista keskustelua politiikasta.
Krisu tarkensi olevansa vihervasuripersu.
Ennakoivat vihreiden ja persujen nousua, vanhojen puolueiden kustannuksella.
Seuraavan hallituksen ollessa Krisun veikkauksissa pääministeripuolue Persujen ja mukaan haluavan Kokoomuksen johdolla muodostettu.

Sohvilla innovoitiin uusi juomapeli: Metrolla päästä päähän ja joka asemalla baariin. Ei huono. :)

a4

Lainaus käyttäjältä: Hayabusa - syyskuu 17, 2019, 22:23:34
Tarina on kyllä ihan perseestä! Miten ihmeessä noi kestää jatkuvaa narinaa?
Ehkä koosteissa.
Enemmänkin hyperiloinen esilläolija ja analyyttisten keskustelujen väsymätön himoaja. :)
Psykologian lisäksi kiinnostunut filosofian ja teatterin opiskelusta.

Nostaa Krisun tavoin hyvin pontevasti esiin myös kokemiaan epäkohtia, konfliktiherkästi.

Kevin, Ville, Kimmo ja Eevis ovat myös antoisia ja rohkeita keskustelijoita, omalla tavallaan.

Amore

#144
Oletko kuin Tarina, Kristian vai Eeva-Leena? Testaa, ketä Big Brother 2019 -kisaajaa muistutat!

https://www.is.fi/viihde/art-2000006245245.html

Hmmm...Kysymyksiä olisi pitänyt olla enemmän. Ei oikein vakuuttanut tulokseni, josta ehkä kerron myöhemmin. Tosin en koe olevani samis oikein kenenkään asukkaan kanssa.
All you need is Love

kertsi

#145
"Olen Eevis. Ja semmottii! Olen seksinhimoinen kaiken analysoiva älykkö, jonka löytää yleensä makuuasennosta. En ota auktoriteetteja vastaan, mutta sen sijaan en ujostele oikein yhtään mitään."

Noh, miten tuon nyt sitten ottaa. Eevis ärsyttää ehkä enemmän kuin moni muu asukas. Varmaan olen sille päälle sattuessani yhtä rasittava jaarittelija livenä.

Mutta ilman muuta Tarinan ja Eeviksen näkisin mieluummin talossa kuin Taivan iskän lapsen Villen, sillä näillä naisilla on fiksummat ja mielenkiintoisemmat jutut.
Tyrkyllä merkkejä kopioitavaksi: ❤️😀🙂🐵🐒🦄🕊️☘️🌿😍🤪🤕🥴😵 👍✌️

Amore

#146
Minulle tuli Ville, mutta vastaus tuntuu muodostuvan vain yhdestä vastauksesta. Se uskontokysymys, johon vastasin...miten se nyt menikään...uskon hiljaa sisäisesti tms. Ville on pyrkinyt jonkinlaiseen auktoriteettiasemaan erityisesti kahdenkeskisissä tilanteissa. Ehkä hän pyrkisi auktoriteetiksi koko ryhmässäkin, mutta on vain huomannut, että tuolla ihmiskokoelmalla hän ei pysty siihen. Sen sijaan voi pitää kehityskeskusteluja ja rukoushetkiä, parantamisrituaaleja...En ikimaailmassa järjestäisi mitään auktoriteettiasemaa tavoittelevia keskusteluja. Eniten muistutan mielestäni räyhäkkää Miraa, jos hänellä vain olisi vielä aimo annos Eeviksen analyyttistä keskustelutaitoa ja -halua. Eevikseen minua yhdistää myös piittaamattomuus tehtäviä kohtaan. En olisi tarttunut silli"tehtävään" juuri samoin perustein kuin hänkään. Olisin painottanut, ettei mitään tehtävää ole annettu.
All you need is Love

kertsi

Minä olisin tarttunut ilomielin sillitehtävään. Mutta se olisi ollut kyllä epästrategista, kun olisin ehkä pyrkinyt päällepäsmäröimään - olen muistaakseni kerran tehnyt lasimestarin silliä, liekö asukkaista yksikään? Tupu korkeintaan.
Tyrkyllä merkkejä kopioitavaksi: ❤️😀🙂🐵🐒🦄🕊️☘️🌿😍🤪🤕🥴😵 👍✌️

a4

BB-Kevin
Olen Kevin. Olen heteronormatiivisia ulkonäkörajoja vastustava aktivisti, joka ei pelkää puolustaa omia arvojaan.

En ole yhtään noin hauska, pitkä, rohkea tai näyttävä. :D

Tänään asukkaat saivat nauttia taiteen tekemisestä vesiväreillä, paljastella noloja kokemuksiaan, toivoa saunabileitä ja jännittää huomista rangaistusmuotoa sääntörikkomuksista. :)

Sekä keskustella.

Amore

Lainaus käyttäjältä: a4 - syyskuu 20, 2019, 20:52:19
BB-Kevin
Olen Kevin. Olen heteronormatiivisia ulkonäkörajoja vastustava aktivisti, joka ei pelkää puolustaa omia arvojaan.

En ole yhtään noin hauska, pitkä, rohkea tai näyttävä. :D

Kiva hame sulla tänään, Aanelkku!
All you need is Love