Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Älykkyys, geenit ja menestyminen

Aloittaja Edward, toukokuu 04, 2019, 16:32:02

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 3 Vieraat katselee tätä aihetta.

Toope

Lainaus käyttäjältä: safiiri - joulukuu 08, 2019, 06:35:31
Kuten olen sanonut — on vain kaksi vaihtoehtoa. Joko olet tyhmä kuin saapas tai yrität manipuloida keskustelua tietoisesti. Eikä kumpikaan vaihtoehto ole kovin mairitteleva sinulle.
Älä vie keskustelua tuolla tavoin halveksuvalle henkilökohtaiselle tasolle. Asiat keskustelevat, eivät persoonat. Sopiiko näin?

ps. Pisanäkemyksiin muuten vaikuttavat nuo maahanmuuttajatkin. Eivät positiivisesti.

safiiri

#526
Lainaus käyttäjältä: Toope - joulukuu 09, 2019, 19:27:42
Lainaus käyttäjältä: safiiri - joulukuu 08, 2019, 06:35:31
Kuten olen sanonut — on vain kaksi vaihtoehtoa. Joko olet tyhmä kuin saapas tai yrität manipuloida keskustelua tietoisesti. Eikä kumpikaan vaihtoehto ole kovin mairitteleva sinulle.
Älä vie keskustelua tuolla tavoin halveksuvalle henkilökohtaiselle tasolle. Asiat keskustelevat, eivät persoonat. Sopiiko näin?

Tuo ei ollut henkilökohtaista, vaan vain keskustelutapasi luonnehdinta. Tämä luonnehdintani ei ollutu millään tapaa henkilökohtaisuuksiin menevämpää kuin vaikkapa oma viestisi vastikään: "Rautioilla ja Safiireilla on yhtäläistä se, etteivät ymmärrä mahdollisuutta torjua ongelmia ennalta." Ymmärryksen puutteesta moittiminen on jotakuinkin synonyymi ilmaukselle: tyhmä kuin saapas.

Lainaaps. Pisanäkemyksiin muuten vaikuttavat nuo maahanmuuttajatkin. Eivät positiivisesti.

Pisanäkemyksiin? Maahanmuuttajatko siis muuttavat yleistä suhtautumista pisatestauksiin kielteisesti vai mitä mahdat tarkoittaa?

Toope

Lainaus käyttäjältä: safiiri - joulukuu 10, 2019, 08:44:40
Tuo ei ollut henkilökohtaista, vaan vain keskustelutapasi luonnehdinta. Tämä luonnehdintani ei ollutu millään tapaa henkilökohtaisuuksiin menevämpää kuin vaikkapa oma viestisi vastikään: "Rautioilla ja Safiireilla on yhtäläistä se, etteivät ymmärrä mahdollisuutta torjua ongelmia ennalta." Ymmärryksen puutteesta moittiminen on jotakuinkin synonyymi ilmaukselle: tyhmä kuin saapas.
Tuo on sinun tulkintasi, jota itse en tarjonnut. Minä puhuin siitä, ettette osaa ennakoida poliittisten/yhteiskunnallisten päätösten toimivuutta tulevaisuuteen. Hyvänä esimerkkinä se, ettette ymmärrä, miten paljon yhteiskuntaan tulee vaikuttamaan se, että suuria määriä siirtolaisia otetaan yhteiskuntaan tajuamatta sitä, miten ilmiö muuttaa sitä hyvää yhteiskuntaamme Lähi-idän ja Afrikan kaltaiseksi. Tällaisia ajatuksia tarvitsisitte, vastuullisia, tulevaisuutta-ajattelevia.

Älä tuhoa hyvää yhteiskuntaa ottamalla mallia huonommin toimivista yhteiskunnista. Laita tämä lause seinällesi!

safiiri

Lainaus käyttäjältä: Toope - joulukuu 10, 2019, 19:28:50
Lainaus käyttäjältä: safiiri - joulukuu 10, 2019, 08:44:40
Tuo ei ollut henkilökohtaista, vaan vain keskustelutapasi luonnehdinta. Tämä luonnehdintani ei ollutu millään tapaa henkilökohtaisuuksiin menevämpää kuin vaikkapa oma viestisi vastikään: "Rautioilla ja Safiireilla on yhtäläistä se, etteivät ymmärrä mahdollisuutta torjua ongelmia ennalta." Ymmärryksen puutteesta moittiminen on jotakuinkin synonyymi ilmaukselle: tyhmä kuin saapas.
Tuo on sinun tulkintasi, jota itse en tarjonnut. Minä puhuin siitä, ettette osaa ennakoida poliittisten/yhteiskunnallisten päätösten toimivuutta tulevaisuuteen. Hyvänä esimerkkinä se, ettette ymmärrä, miten paljon yhteiskuntaan tulee vaikuttamaan se, että suuria määriä siirtolaisia otetaan yhteiskuntaan tajuamatta sitä, miten ilmiö muuttaa sitä hyvää yhteiskuntaamme Lähi-idän ja Afrikan kaltaiseksi. Tällaisia ajatuksia tarvitsisitte, vastuullisia, tulevaisuutta-ajattelevia.

Älä tuhoa hyvää yhteiskuntaa ottamalla mallia huonommin toimivista yhteiskunnista. Laita tämä lause seinällesi!

No ei tuo ole yhtään henkilökohtaisuudessaan erilaista kuin se mitä minä kirjoitin. Sinä kyseenalaistat minun ymmärrykseni ihan kuten minä kyselin sinun ymmärryksesi perään. Pohdin jopa vaihtoehtoa, että tekeydyt tyhmäksi tahallasi. Tässä ei ole mitään eroa henkilökohtaisuudessa, joten ihan turha valittaa.

Toope

Mallia otetaan toisista yhteiskunnista. Pitää aina ottaa mallia yhteiskunnista, jotka toimivat paremmin tai ainakin yhtä hyvin, kuin oma yhteiskunta.
Siksi meidän ei pitäisi ottaa mallia Lähi-idästä tai Afrikasta, koska siellä ei ole juurikaan opittavaa meille. Lähinnä varoitusmerkkejä siitä, mitä huonosti toimiva kulttuuri ja yhteiskuntarakenne tuottaa yhteiskunnalle. Rationalismi on nykyisin aliarvostettu hyve.

mikainen

Lainaus käyttäjältä: Toope - joulukuu 11, 2019, 19:40:44
Mallia otetaan toisista yhteiskunnista. Pitää aina ottaa mallia yhteiskunnista, jotka toimivat paremmin tai ainakin yhtä hyvin, kuin oma yhteiskunta.
Siksi meidän ei pitäisi ottaa mallia Lähi-idästä tai Afrikasta, koska siellä ei ole juurikaan opittavaa meille. Lähinnä varoitusmerkkejä siitä, mitä huonosti toimiva kulttuuri ja yhteiskuntarakenne tuottaa yhteiskunnalle. Rationalismi on nykyisin aliarvostettu hyve.

Mitähän mallia sieltä on nyt sitten otettu?

Karikko

Lainaus käyttäjältä: Toope - joulukuu 11, 2019, 19:40:44
Mallia otetaan toisista yhteiskunnista. Pitää aina ottaa mallia yhteiskunnista, jotka toimivat paremmin tai ainakin yhtä hyvin, kuin oma yhteiskunta.
Siksi meidän ei pitäisi ottaa mallia Lähi-idästä tai Afrikasta, koska siellä ei ole juurikaan opittavaa meille. Lähinnä varoitusmerkkejä siitä, mitä huonosti toimiva kulttuuri ja yhteiskuntarakenne tuottaa yhteiskunnalle. Rationalismi on nykyisin aliarvostettu hyve.


Jos yhteiskunnat "alkavat toimia hyvin"  mutta ihmiset yhteiskunnissa  voivat huonosti- tarkoittaako se sitä yhteistä hyvinvointia?


Toope

#532
Tiedätte hyvin mitä tarkoitan. Vihervasemmisto katsoo, että Suomelle on hyväksi heidän maahanmuuttonsa ja kulttuurivaikutuksensa, vaikke he itse ovat syyllisiä siihen, miksi niin monet Lähi-idän ja Afrikan maat ovat epätoimivia. Ihmisethän sen yhteiskunnan luovat. Mutta tuoko tuollainen siirtolaisuus kehitystä tai parannusta suomalaiseen tai länsimaiseen yhteiskuntaan, kun tiedämme, että länsimaiset vankilatkin ovat suhteellisen täynnä noita mainittujen alueiden epäsopeutuneita siirtolaisia?

Karikko

Lainaus käyttäjältä: Toope - joulukuu 12, 2019, 20:17:02
Tiedätte hyvin mitä tarkoitan. Vihervasemmisto katsoo, että Suomelle on hyväksi heidän maahanmuuttonsa ja kulttuurivaikutuksensa, vaikke he itse ovat syyllisiä siihen, miksi niin monet Lähi-idän ja Afrikan maat ovat epätoimivia. Ihmisethän sen yhteiskunnan luovat. Mutta tuoko tuollainen siirtolaisuus kehitystä tai parannusta suomalaiseen tai länsimaiseen yhteiskuntaan, kun tiedämme, että länsimaiset vankilatkin ovat suhteellisen täynnä noita mainittujen alueiden epäsopeutuneita siirtolaisia?

Joo tarkoitat, että länsimaat(rikkaat maat) saavat kyllä ryöstää vähemmän kehittyneiden resurssit ja luonnovarat halvalla.

Mutta perskuta, jos alkavat muuten oireileen ja valittamaan osaansa glopaalissa järjestyksessä.


Toope

Lainaus käyttäjältä: Karikko - joulukuu 13, 2019, 10:18:34
Lainaus käyttäjältä: Toope - joulukuu 12, 2019, 20:17:02
Tiedätte hyvin mitä tarkoitan. Vihervasemmisto katsoo, että Suomelle on hyväksi heidän maahanmuuttonsa ja kulttuurivaikutuksensa, vaikke he itse ovat syyllisiä siihen, miksi niin monet Lähi-idän ja Afrikan maat ovat epätoimivia. Ihmisethän sen yhteiskunnan luovat. Mutta tuoko tuollainen siirtolaisuus kehitystä tai parannusta suomalaiseen tai länsimaiseen yhteiskuntaan, kun tiedämme, että länsimaiset vankilatkin ovat suhteellisen täynnä noita mainittujen alueiden epäsopeutuneita siirtolaisia?

Joo tarkoitat, että länsimaat(rikkaat maat) saavat kyllä ryöstää vähemmän kehittyneiden resurssit ja luonnovarat halvalla.

Mutta perskuta, jos alkavat muuten oireileen ja valittamaan osaansa glopaalissa järjestyksessä.
En tarkoittanut, enkä puhunut mistään ryöstöistä. Minä puhuin siitä, että kehitysmaalainen maahanmuutto on meille haitallista, koska luo meistä heidän kaltaisiaan.

Karikko

Lainaus käyttäjältä: Toope - joulukuu 13, 2019, 22:15:00
Lainaus käyttäjältä: Karikko - joulukuu 13, 2019, 10:18:34
Lainaus käyttäjältä: Toope - joulukuu 12, 2019, 20:17:02
Tiedätte hyvin mitä tarkoitan. Vihervasemmisto katsoo, että Suomelle on hyväksi heidän maahanmuuttonsa ja kulttuurivaikutuksensa, vaikke he itse ovat syyllisiä siihen, miksi niin monet Lähi-idän ja Afrikan maat ovat epätoimivia. Ihmisethän sen yhteiskunnan luovat. Mutta tuoko tuollainen siirtolaisuus kehitystä tai parannusta suomalaiseen tai länsimaiseen yhteiskuntaan, kun tiedämme, että länsimaiset vankilatkin ovat suhteellisen täynnä noita mainittujen alueiden epäsopeutuneita siirtolaisia?

Joo tarkoitat, että länsimaat(rikkaat maat) saavat kyllä ryöstää vähemmän kehittyneiden resurssit ja luonnovarat halvalla.

Mutta perskuta, jos alkavat muuten oireileen ja valittamaan osaansa glopaalissa järjestyksessä.
En tarkoittanut, enkä puhunut mistään ryöstöistä. Minä puhuin siitä, että kehitysmaalainen maahanmuutto on meille haitallista, koska luo meistä heidän kaltaisiaan.


Taitaa tapahtua päinvastoin, eli kehitysmaiden valtaa pitävät omaksuvat rikkaimpien tavat rosvota ja kahmia kaiken mahdollisen.
Siinä läntiset ja nykyään itäisetkin suurvallat näyttävät hyvää esimerkkiä.

Aikoinaan maahanmuuttajia oikein haettiin kehitysmaista kahleisiin sidottuina, kumma nyt vastustaa, kun tulevat vapaaehtoisesti.

Toope

Lainaus käyttäjältä: Karikko - joulukuu 14, 2019, 12:15:56
Aikoinaan maahanmuuttajia oikein haettiin kehitysmaista kahleisiin sidottuina, kumma nyt vastustaa, kun tulevat vapaaehtoisesti.
Ei ole koskaan haettu maahanmuuttajia väkisin. Orjia haettiin! Ymmärrä historiaa.

ROOSTER

Lainaus käyttäjältä: Toope - joulukuu 14, 2019, 21:50:54
Lainaus käyttäjältä: Karikko - joulukuu 14, 2019, 12:15:56
Aikoinaan maahanmuuttajia oikein haettiin kehitysmaista kahleisiin sidottuina, kumma nyt vastustaa, kun tulevat vapaaehtoisesti.
Ei ole koskaan haettu maahanmuuttajia väkisin. Orjia haettiin! Ymmärrä historiaa.

Niin. Jos oikein taantumukselliseksi heittäytyy niin orjakaupan kieltäminen oli suuri virhe ja hankaloitti tarpeettomasti mm. maatalousyritysten ja parempien perheiden elämää. Varmaan verotustakin oli sen takia kiristettävä.

Eihän meillä ole puutetta tekemättömistä töistä, vaan halvasta työvoimasta. Koska maahanmuuttajatkaan eivät tule halvoiksi, meidän varmaankin pitäisi ottaa orjia. Mutta kun tuo prkleen EU on taas esteenä rajoituksineen ja direktiiveineen.

Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

Toope

Lainaus käyttäjältä: ROOSTER - joulukuu 14, 2019, 23:36:27
Eihän meillä ole puutetta tekemättömistä töistä, vaan halvasta työvoimasta. Koska maahanmuuttajatkaan eivät tule halvoiksi, meidän varmaankin pitäisi ottaa orjia. Mutta kun tuo prkleen EU on taas esteenä rajoituksineen ja direktiiveineen.
Itse en halua halpatyövoimaa, koska Suomi elää paremmin ilman heitä. Kokoomus ja vihervasemmisto ehkä haluavat, mutta heissä onkin jotain vialla.

Karikko

Lainaus käyttäjältä: Toope - joulukuu 14, 2019, 21:50:54
Lainaus käyttäjältä: Karikko - joulukuu 14, 2019, 12:15:56
Aikoinaan maahanmuuttajia oikein haettiin kehitysmaista kahleisiin sidottuina, kumma nyt vastustaa, kun tulevat vapaaehtoisesti.
Ei ole koskaan haettu maahanmuuttajia väkisin. Orjia haettiin! Ymmärrä historiaa.

Tarkoitatko, että nuo haetut olivat orjia jo haettaessa, vai millainen se orjuuksien historia mahtaakaan olla?