Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Pelit ja pelaaminen

Aloittaja a4, tammikuu 07, 2019, 21:16:51

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 2 Vieraat katselee tätä aihetta.

kertsi

Olli Lindolm? Sulevi Peltola?
Tyrkyllä merkkejä kopioitavaksi: ❤️😀🙂🐵🐒🦄🕊️☘️🌿😍🤪🤕🥴😵 👍✌️

a4


a4

#32
Kaipaatko vanhoja hyviä aikoja? Kunnon talvia ja puhdasta lähiruokaa?
Aikaa ennen sähköpostia ja nettiraivoa? Ilman kaikkia nykyajan hirveyksiä ja kauhuja?
Rukouksiisi on vastattu:

Kingdom Come: Deliverance OPENING SCENE (story)

Virtuaalimatka keskiaikaan.
Tänään herran vuonna 1403, ensimmäisenä pelipäivänä krapulaisen sepänpojan reikäisissä housuissa, opin keräämään yrttejä kedolta, uhkapelaamista nopilla, kauppiaiden kanssa tinkimistä ja kavereiden kanssa poliittista maalittamista lannalla sekä kylätappelua. Mm.

Peliä tullaan käyttämään yliopistossa historian opetuksessa.
https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Kingdom_Come:_Deliverance
https://fi.m.wikipedia.org/wiki/B%C3%B6%C3%B6mi

a4

Lainaus käyttäjältä: Toope - tammikuu 31, 2020, 16:27:34
Lainaus käyttäjältä: a4 - tammikuu 29, 2020, 22:13:36
Lainaus käyttäjältä: Toope - tammikuu 29, 2020, 20:02:49
Minua kiinnostaisi pelata pitkän ajan jälkeen pelejä kuten Civilization 2 ja ehkä kokeilla noita c-64:n pelejä, kuten avaruuspeli Elite. Onko jollakulla antaa hyviä vinkkejä asiasta, kun itse eksyn aika toimimattomille sivuille, ja sellaisille, joiden ohjeita en ymmärrä. Mitä pitää ladata koneelle, jotta noita saisi toimimaan Windows 10:lle?
Näillä ohjeilla sain parissa minuutissa sivilisaation pyörimään Win 10 koneessani:

https://www.youtube.com/watch?v=kA9M71p2Wf4
Ei onnistu, en keksi mikä on vikana. xdaemon.dll ei löydy tms...?
Googlailtuani hiukan, veikkaan kyseessä olevan vanhempia pelejä vaivaava DirectPlay-ongelma.
Tässä muutamia kokeiluvaihtoehtoja:
How can I fix DirectPlay errors on Windows 10?

Suomenkielisessä Win 10:ssä minulla ainakin oli tuo DirectPlay päällä ja hyvin toimi:

a4

Erehdyin ottamaan tuopillisen kylän papin kanssa tavernassa..ja päädyin pitämään kerettiläistä saarnaa alusvaatteissa.
Onneksi hieman paremmalla tuloksella kuin videossa.
Getting Drunk With The Priest In Kingdom Come: Deliverance
Sain tuosta jopa Ryyppää papin kanssa-saavutuspokaalin, jota arvostan melkein yhtä paljon kun Kerää 10 000 yrttiä-pokaaliani tai valmista 15 eri alkemistista reseptiä.
Löysin suomalaisiakin nimiä teiden varsilla olevista kiviristeistä ja pyhätöistä, pelin joukkorahoittajista.
Just like the saints paintings in the Churches, those are backers too.
https://www.reddit.com/r/kingdomcome/comments/crx1s3/no_you_so_amazing_kcd/
Lukuisissa lisäosissa näyttäisi olevan tarjolla kylän rakentelua, turnajaisia, feminismiä ja koirakumppaneita.


Aave

^
Pelin sai taannoin ilmaiseksi Epic Game Storesta. Otin sen kyllä kirjastooni, vaikka ei minulla ole nyt oikein aikaa pelata sitäkään.

Yle Areenasta löytyy tällä hetkellä peliriippuvuudesta kertova dokumentti "Save and Quit?" Pitää katsoa se, jahka ehdin.

Peli- ja someriippuvuus ovat mielestäni oireita laajemmista ongelmista: tämän modernin elämän tyhjyydestä ja sisällyksettömyydestä. Ei ole kyläyhteisöjä, ei heimovastuita, ei aidosti merkityksellistä työtä, ei perhettä... Silloin harjoitetaan eskapismia ruutujen edessä, haitaksi asti.

Toki niinkin, että monet pelit laaditaan maksimaalisen koukuttaviksi. Pelien sisäiset mikromaksut pitäisi kaikki kieltää.
"...Did they get you to trade your heroes for ghosts?" - David Gilmour
Stasik - Lullaby For The
Enemy

a4

#36
Niinpä.

Tutustuin itseäni nopeammin etenevään peliskeneen ja nuorisokieleen, Yle Kioski Gamingin tarjonnalla:
HITTI VAI SHITTI – TÄN VUODEN KIINNOSTAVIMMAT PELIJULKAISUT
Itse olen konsolijonne ja pleikkapetteri, joten videolla vilauteltu PS Vee sai kuolan valumaan. Vaikka nykyinenkin on viriili joka kodin mediakeskus.

Tänään väijytin turkkilaisia palkkasotureita pitkäjousella, ja sotasaaliista irtosi lähikylien kauppiailta muutamia tonneja törsättäväksi vaikka kylpylöiden lukuisiin palveluihin. Epähuomiossa myin samalla vahingossa kalliin pitkämiekkani, tietysti vielä pilkkahintaan. Tuli tonni takkiin ja hölmö olo, ostaessani sen heti takaisin. Onneksi vartiomiehet ovat lopettaneet satunnaiset ruumiintarkastukset, kun olen lopettanut salametsästyksen ja maksellut aneita. Mitä nyt joskus harjoittelen liikkuvaan maaliin hevosen selästä. Joka kylä tuntuu tietävän jokaisen tekoni, äänensävyistä päätellen. Osa juoruilee kännitoilailustani papin kanssa vieläkin avoimesti torilla. Mutta alla laukkaa hevoskauppiaalta ostamani tuore kuumaverinen arabialainen ja satulalaukuissa on tilaa hyvälle viinille. Kävi kuin autokaupassa, vanhasta rakkaasta luuskasta sain nimellisen korvauksen vaihdossa. Pebbles oli hyvä uskollinen koni. Pitääpä käydä joku päivä tervehtimässä eläkeläistä muutamalla tuoreella porkkanalla. Mistä tulikin mieleeni että muutaman ärsyttävän tierosvojen rakin olen joutunut lopettamaan kun roikkuivat sananmukaisesti hihassa. Nahat myin mutta lihat sentään jätin syömättä. Seuraavaksi pitää shoppailla sotaratsulleni ja minulle parhaat peltitamineet ja osallistua turnajaisiin ihan läpällä.
Turpaan tulee mutta lienee silti yhtä hauskaa kuin haastaa täydessä ritarin varustuksessa kylän tappelupukari nyrkkitappeluun. Kaveri parka takoi nyrkkinsä hajalle rinnuksiini ja joutui maksamaan siitä ilosta vielä vetohäviönsä.
Böömissä, Herran vuonna 1403. Sepänpoika Henry.

Toope

Suomalainen media, tätä juuri tarvitsemme:
Elizabeth Hurley, 54, varjelee kaikin keinoin rintojaan – turvautuu jopa öisin tiukkaan keinoon
https://www.is.fi/viihde/art-2000006448238.html

Joskus tulee mieleen, miksi ja mihin tarvitsemme tuollaista mediaa?

a4


a4

#39
Eilen pakenin koronaa toisen maailmansodan taistelukentille. Jep, melko turvallista.
Hienoin kuolemani, lukuisista, oli ihan Hollywood-matskua. Kutittelin huikean hauskalla M1A1 carbinella kauempana olevaa tarkka-ampujaa ja lopuksi ammuimme toisemme tismalleen samanaikaisesti täältä ikuisuuteen.
Toiseksi hienointa oli tulla grillatuksi tankin liekinheittimestä. Kolmanneksi vihulaismosurin katana siivitti matkaani päättömäksi ammuskelijaksi.
M1A1 CARBINE ~ Battlefield 5 Guide + Best Specializations Setup (BF5 Gameplay)

Aave

Itse en ole todellakaan ehtinyt pelata yhtään mitään, vaikka uusia pelejä tursuaa sieltä sun täältä. Nytkin tekisi mieli pelailla, mutta ei ehdi! Esimerkiksi Epic Games tarjosi joulun alla ja välipäivinä 14 peliä ilmaiseksi, matskun ollessa laatuisaa. Joukossa oli kuitenkin aika monta sellaista, jotka minulla löytyy jo Steamissä. Stanley Parable, Qube2, SOMA... Epic Games on jatkanut ilmaispelien jakelua edelleen, ja joka kuukausi saa vähintään yhden pelin.

DOOM Eternal ja Cyberpunk 2077 ovat silti pakkohankintoja. Molemmat saa hyvällä lähtöalennuksella Instant Gaming -saitilta.

Tällä välin peliyhtiöt.
"...Did they get you to trade your heroes for ghosts?" - David Gilmour
Stasik - Lullaby For The
Enemy

a4

Lainaus käyttäjältä: Aave - maaliskuu 22, 2020, 19:10:35
Itse en ole todellakaan ehtinyt pelata yhtään mitään, vaikka uusia pelejä tursuaa sieltä sun täältä. Nytkin tekisi mieli pelailla, mutta ei ehdi! Esimerkiksi Epic Games tarjosi joulun alla ja välipäivinä 14 peliä ilmaiseksi, matskun ollessa laatuisaa. Joukossa oli kuitenkin aika monta sellaista, jotka minulla löytyy jo Steamissä. Stanley Parable, Qube2, SOMA... Epic Games on jatkanut ilmaispelien jakelua edelleen, ja joka kuukausi saa vähintään yhden pelin.

DOOM Eternal ja Cyberpunk 2077 ovat silti pakkohankintoja. Molemmat saa hyvällä lähtöalennuksella Instant Gaming -saitilta.

Tällä välin peliyhtiöt.
Jep. Playstation plussallekin tursuaa laadukkaitakin ilmaispelejä kuukausittain. Niitä pitäisi pelata läpi kiireellä ja täysipäiväisesti.
Itse fiilistelen muutaman pelin kimpussa satunnaisesti. Esim. Fallout 4 oli itselläni tauolla muutaman vuoden kunnes jatkoin muutaman kuukauden ja laitoin taas tauolle.  Onneksi hyvät pelit kestävät aikaa.
Koronaperjantait ovat kuulema virtuaalibileitä joten nettimoninpelit ovat aikaansa edellä tässäkin, myös alkoholin suhteen. :)
https://yle.fi/uutiset/3-11269388

Takkiin tulee pelialalla, vaikka videopelejä pelataan koronaviruksen takia enemmän kuin koskaan

Aave

#42
Lainaus käyttäjältä: a4 - maaliskuu 23, 2020, 00:36:49
Jep. Playstation plussallekin tursuaa laadukkaitakin ilmaispelejä kuukausittain. Niitä pitäisi pelata läpi kiireellä ja täysipäiväisesti.
Itse fiilistelen muutaman pelin kimpussa satunnaisesti. Esim. Fallout 4 oli itselläni tauolla muutaman vuoden kunnes jatkoin muutaman kuukauden ja laitoin taas tauolle.  Onneksi hyvät pelit kestävät aikaa.
Koronaperjantait ovat kuulema virtuaalibileitä joten nettimoninpelit ovat aikaansa edellä tässäkin, myös alkoholin suhteen. :)
https://yle.fi/uutiset/3-11269388

Takkiin tulee pelialalla, vaikka videopelejä pelataan koronaviruksen takia enemmän kuin koskaan
Minullakin on edelleen Fallout 4 kesken, joskin loppua kohden. Sen uudelleenpelattavuus on erinomainen, kun vaihtoehtoisia loppuja on useita, ja tekemistä ja rakentelua riittää pilvin pimein. Viimeisin ostamani peli on Outer Worlds, ja sen ansiosta liityin myös Epic Gamesin alustalle. Ei kaduta lainkaan, kun on saanut samalla ison läjän hyviä pelejä ilmaiseksi. Outer Worldshän on Fallout: New Vegasin tekijöiden laatima. Hyvä peli, mutta olen jollain tavalla mieltynyt Fallout-sarjan tiettyihin kömpelyyksiin.

Steam on takonut käyttäjäennätyksiä - pari päivää sitten ylittyi 20 miljoonaa pelaajaa samanaikaisesti alustalla. Steamistä nilistelin juuri äsken ilmaiseksi Goat of Duty -pelin, ja se on paitsi pirun hauska (Ja vielä riemukkaan buginen), sen kentät ovat mielenkiintoisempia ja monipuolisempia, kuin monissa Call of Duty -peleissä! Vuohien äänetkin ovat lystikkäitä,
tässä pelaamista.

Todella hyviä kenttiä ja kippurassa naurua!
"...Did they get you to trade your heroes for ghosts?" - David Gilmour
Stasik - Lullaby For The
Enemy

a4

^ Ei helvetti! :D
Sain ilmaispelinä goat simulatorin, jota jaksoin pelata tunnin. Sinänsä hauska mutta jotain siitä puuttui.
Nyt on ilmestynyt konsoleillekin mielenkiintoinen metapeli Dreams.
Sillä voi tehdä omia pelejä ja pelata toisten tekemiä.
https://muropaketti.com/pelit/millaisen-pelin-sina-tekisit-ps4n-nayttava-dreams-nyt-saatavilla-early-access-versiona/

Aave

#44
Lainaus käyttäjältä: a4 - maaliskuu 23, 2020, 08:24:21
^ Ei helvetti! :D
Sain ilmaispelinä goat simulatorin, jota jaksoin pelata tunnin. Sinänsä hauska mutta jotain siitä puuttui.
Nyt on ilmestynyt konsoleillekin mielenkiintoinen metapeli Dreams.
Sillä voi tehdä omia pelejä ja pelata toisten tekemiä.
https://muropaketti.com/pelit/millaisen-pelin-sina-tekisit-ps4n-nayttava-dreams-nyt-saatavilla-early-access-versiona/
En ottanut Goat Simulatoria ilmaisjakelusta vaikka olisin voinut, juuri tuosta syystä. Se olisi ollut vain yksi turhake lisää jo ennestään kirjavaan pelikatalogiin. Hyvä, että noita kehitysmoottoreita ilmaantuu myös konsoleille. PC-puolella ensimmäinen "kunnon" kehityspelimoottori lienee Garry´s Mod, joka julkaistiin ensin v. 2004 pelimoottori Valven modiksi, ja 2006 itsenäisenä pläjäyksenä. Se on niin helppokäyttöinen, hauska ja vaatii koneelta niin vähän tehoja, että myy edelleenkin!

Nyttemmmin moni pelimoottorikehittäjäfirma julkaisee jo koko moottorinsa ilmaiskäyttöön, ja ottaakin rojaltit moottorilla kaupallisiksi versioiksi asti kehitetyistä tuotteista.

Minulla taitaa nyt olla kaikki PC-puolen alustat käytössä (Steam, Epic Games, Origin, UPlay, GOG Galaxy...). Steam on edelleen suurin ja kaunein, mutta arvelen tuon Epic Gamesin ilmaisjakelumäärän puskevan markkinoille lisää kilpailua. Heidän strategiaansa näyttäisi kuuluvan, että käyttäjien valikoimaa kasvatetaan ilmaisilla peleillä niin kauan, että se alkaa syödä väkisin aikaa siitä, mitä pelaajat käyttävät muilla alustoilla.
"...Did they get you to trade your heroes for ghosts?" - David Gilmour
Stasik - Lullaby For The
Enemy