Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Maahanmuuttokeskustelu

Aloittaja Edward, huhtikuu 30, 2019, 09:44:05

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 2 Vieraat katselee tätä aihetta.

kertsi

Lainaus käyttäjältä: Norma Bates - tammikuu 05, 2023, 16:45:32
Sitäkin sopii miettiä miten stressaavista oloista maahanmuuttaja on tulossa, jos hän on pakolainen.

Monet valittavat että täällä on kylmää ja pimeää. Suomalaisissakin on kaamosmasennusta potevia. Onko kylmyys ja pimeys rasismia?

Ranskassa on kuulemma vittumainen byrokratia ja ynseitä virkailijoita. Takuulla stressaantuisin siellä. Enhän edes osaa ranskaa. Olisiko syytä suuttua tästä ranskalaisille ja nimittää heitä rasisteiksi?

Noin ylipäätään ihmettelen miten kerta toisensa jälkeen kaikki ulkomaalaisten ongelmat ovat suomalaisten syytä...

Jos kylmyys ja pimeys (tai todella kaukaa haetut Ranskan byrokratian tapaiset asiat) olisi selittävä tekijä autismin esiintyvyydessä, silloinhan kantasuomalaisisten ja maahanmuuttajien lasten autismia olisi yhtä paljon. Mutta kun ei ole yhtä paljon.

Pakolaisuus (ja kokemus sodasta) voisi edes periaatteessa olla yksi selittävä tekijä, siinä olet oikeassa, mutta montako prosenttia maahanmuuttajissa edes on pakolaisia? Ainakin vuonna 2003 vain pieni osa maahanmuuttajista oli pakolaisia:
Maahanmuuttajien pieni vähemmistö on pakolaisia
Tyrkyllä merkkejä kopioitavaksi: ❤️😀🙂🐵🐒🦄🕊️☘️🌿😍🤪🤕🥴😵 👍✌️

kertsi

Lainaus käyttäjältä: Norma Bates - tammikuu 05, 2023, 15:59:40
Lainaus käyttäjältä: kertsi - tammikuu 05, 2023, 15:50:23
Lainaus käyttäjältä: Norma Bates - tammikuu 05, 2023, 11:25:33
Joten huivit ja kaavut pois...  ::)

Rasistisia ideoita.

Jos tuohon mennään, niin sitten thaikkuvaimoja etsiviltä miehiltä evätään kansalaisuus ja oleskeluoikeus vaimoineen Suomessa? Taisi nimittäin raportissa lukea, että synnytyskompikaatiot yleisempiä jos mies suomalainen ja nainen aasialainen, eli useammin pihtisynnytys tai kuppisynnytys tai keisarinleikkaus (en jaksa tarkistaa). Ehkä täysiaikainen sikiö on useammin liian iso pienelle/kapealanteiselle aasialaisnaiselle synnyttää normaalitavalla?

Sinusta on siis parempi antaa kulttuurin ja uskonnon alistaa naisia, kuin tukea ihmisiä heidän pyrkimyksissään saada terveitä jälkeläisiä?

Entä jos joku ryhmä saisi päähänsä että uskonto vaatii että jatkossa jokaisen pitää laittaa hirttoköysi kaulaan, ja kerran tunnissa kiristää solmua sen verran että melkein menee taju, mutta ei ihan?

Minun puolestani aikuiset toki saavat tehdä vapaaehtoisesti masokistisia tempauksia, mutta mikä ihmeen oikeus ihmisillä pitää olla saada vammaisia lapsia USKONNON ja KULTTUURIN idioottimaisten tapojen vuoksi?

En muista onko sinulla lapsia, mutta vammauttaisitko heidät em. syistä?
Nyt sulla lähti ihan laukalle....
Tyrkyllä merkkejä kopioitavaksi: ❤️😀🙂🐵🐒🦄🕊️☘️🌿😍🤪🤕🥴😵 👍✌️

Norma Bates

Lainaus käyttäjältä: kertsi - tammikuu 05, 2023, 23:35:58
Lainaus käyttäjältä: Norma Bates - tammikuu 05, 2023, 16:45:32
Sitäkin sopii miettiä miten stressaavista oloista maahanmuuttaja on tulossa, jos hän on pakolainen.

Monet valittavat että täällä on kylmää ja pimeää. Suomalaisissakin on kaamosmasennusta potevia. Onko kylmyys ja pimeys rasismia?

Ranskassa on kuulemma vittumainen byrokratia ja ynseitä virkailijoita. Takuulla stressaantuisin siellä. Enhän edes osaa ranskaa. Olisiko syytä suuttua tästä ranskalaisille ja nimittää heitä rasisteiksi?

Noin ylipäätään ihmettelen miten kerta toisensa jälkeen kaikki ulkomaalaisten ongelmat ovat suomalaisten syytä...

Jos kylmyys ja pimeys (tai todella kaukaa haetut Ranskan byrokratian tapaiset asiat) olisi selittävä tekijä autismin esiintyvyydessä, silloinhan kantasuomalaisisten ja maahanmuuttajien lasten autismia olisi yhtä paljon. Mutta kun ei ole yhtä paljon.

Pakolaisuus (ja kokemus sodasta) voisi edes periaatteessa olla yksi selittävä tekijä, siinä olet oikeassa, mutta montako prosenttia maahanmuuttajissa edes on pakolaisia? Ainakin vuonna 2003 vain pieni osa maahanmuuttajista oli pakolaisia:
Maahanmuuttajien pieni vähemmistö on pakolaisia

Onko sinun teesisi oikeasti se että maahanmuuttajat kokevat nimen- tai yksinomaan rasismista sellaista stressiä joka aiheuttaa sen että heille syntyy autistisia lapsia? Kun en ole itse päässyt tai joutunut koskaan todistamaan varmuudella rasismia käytännössä (muutama poikkeus toki, on minuun kohdistettu vihamielinen käytös ulkomaalaisen miehen taholta oli minuun kohdistettua rasismia - sitähän en voi tietää että oliko, vai oliko sittenkin misogynia kyseessä), niin rasismi ei mielestäni Suomessa ole erityisen merkittävää. Se mitä porukat länkyttävät suomenkielisissä keskusteluryhmissä toisilleen ei kantaudu suomea huonosti osaavien ulkomaalaisten korviin (ellei sitten joku siitä heille kantele, täten muistuttaen että Suomessa kuuluu kokoajan pelätä ja olla varuillaan).

Minulta puuttuu tuollainen ajatus että rasismi on Suomessa voimissaan ja vaikuttaa kokoajan kaikkeen. En tiedä kokisinko toisin jos olisin ns. yöelämässä mukana havainnoimassa miten siellä ihmiset toisiaan kohtelevat...!

a) En ole vakuuttunut siitä että nimen omaan rasismi stressaa maahanmuuttajia, tai varsinkaan odottavia naisia. Käsittääkseni täällä on hyvä neuvolajärjestelmä, ja luulenpa että raskaana olevia naisia kohdellaan kaikkia yhdenvertaisesti, olivat mitä kansallisuutta hyvänsä. Oma ongelmansa voi tietysti olla siinä jos ei oikein ymmärrä mitä sanotaan (onko kaikilla aina tulkki saatavilla?) Toisaalta olen sellaista kuullut että raskaana olevat pahoittavat mielensä ihan mistä hyvänsä, ja synnytyskokemus on monelle suomalaisellekin niin hirveä että siitä jää kaikenlaisia pitkiä vihoja, joita ei välttämättä kerrota ääneen kun "kuuluu" olla onnellinen vauvansa kanssa.

lisäksi

b) En ole vakuuttunut siitä että stressi ylipäätään, oli sen syy mikä hyvänsä, aiheuttaa autismia. Mutta tässä on tietysti se probleemi että kun omalla kohdallani autistispiirteisyys on ollut selvästikin perinnöllistä, niin vaikeahan minun on sanoa "ei-mistään" tulevasta autismista mitään.

Mutta mutta. Jos kerta autismia esiintyy muuallakin pohjoisilla alueilla jonne on muuttanut väkeä etelästä, niin onko sitten kaikkialla pohjoisessa rasismia? Vai olisiko se sittenkin vain niin että kun geenit ovat sopeutuneet tiettyyn ilmanalaan ja leveysasteisiin tällä pallolla, niin ei hyvä heilu kun mennään sitten yhtäkkiä ihan uudelle alueella. Eihän briteilläkään hyvin mene Australiassa, ihosyöpää pukkaa. Mikäli on pitkälle edenneestä kehollisesta sopeutumisesta kyse, niin sillehän me ei kyllä mitään mahdeta, vaikka miten oltaisiin herttaisia ja yritettäisiin välttää rasismia viimeiseen asti.

Minusta olisi rakentavampaa kun kaikki ulkomaalaisiin liittyvä ei aina menisi siihen että "suomalaiset ovat rasistisia". Minä en tunne henk.koht. kuin ehkä yhden rasistin, puoelukantana persut. Eikä hänkään mitään kauheaa mesoamista ole harrastanut, naisten suhteen ei vissiin yhtään. Eli ei ole ulkomaalaisiin miehiin lääpällään, mikä on minunkin helmasyntini. Persuus ei kuitenkaan minua kiinnosta, siinä porukassa on liikaa kusipäitä ja lisää vaan tulee, kuten nyt yksi se nuorten naisten ahdistelija.

Norma Bates

Lainaus käyttäjältä: kertsi - tammikuu 05, 2023, 23:41:35
Lainaus käyttäjältä: Norma Bates - tammikuu 05, 2023, 15:59:40
Lainaus käyttäjältä: kertsi - tammikuu 05, 2023, 15:50:23
Lainaus käyttäjältä: Norma Bates - tammikuu 05, 2023, 11:25:33
Joten huivit ja kaavut pois...  ::)

Rasistisia ideoita.

Jos tuohon mennään, niin sitten thaikkuvaimoja etsiviltä miehiltä evätään kansalaisuus ja oleskeluoikeus vaimoineen Suomessa? Taisi nimittäin raportissa lukea, että synnytyskompikaatiot yleisempiä jos mies suomalainen ja nainen aasialainen, eli useammin pihtisynnytys tai kuppisynnytys tai keisarinleikkaus (en jaksa tarkistaa). Ehkä täysiaikainen sikiö on useammin liian iso pienelle/kapealanteiselle aasialaisnaiselle synnyttää normaalitavalla?

Sinusta on siis parempi antaa kulttuurin ja uskonnon alistaa naisia, kuin tukea ihmisiä heidän pyrkimyksissään saada terveitä jälkeläisiä?

Entä jos joku ryhmä saisi päähänsä että uskonto vaatii että jatkossa jokaisen pitää laittaa hirttoköysi kaulaan, ja kerran tunnissa kiristää solmua sen verran että melkein menee taju, mutta ei ihan?

Minun puolestani aikuiset toki saavat tehdä vapaaehtoisesti masokistisia tempauksia, mutta mikä ihmeen oikeus ihmisillä pitää olla saada vammaisia lapsia USKONNON ja KULTTUURIN idioottimaisten tapojen vuoksi?

En muista onko sinulla lapsia, mutta vammauttaisitko heidät em. syistä?
Nyt sulla lähti ihan laukalle....

Ihahahaa sitten vaan, mutta kai sinä ymmärrät että minun "patriarkaattisten paskauskontojeni" vastustus on perin voimallista. Minun silmissäni naiset islamin piirissä ovat vähän kuin Tukholma-syndrooman uhreja. Ko. syndroomassahan kidnapattu menee hänet napanneen puolelle. Kai sellainen valinta edesauttaa uhrin eloonjäämistä. Pystyn näkemään kokonaisen islamin valinneen kulttuurin kokonaisuutena jossa naiset ovat eräänlaisina "panttivankeina", koska heidän on pakko miellyttää miesväkeä, ettei käy kurjasti. Toki tämä miesten mielistely on usein alkanut varmaankin jo ennen islamin leviämistä. Jos on paimentolaisheimo jossain keskellä aavikkoaluetta missä vihollisheimo voi koska tahansa tulla ja vohkia kamelit, matot, teltat ja toisen heimon naiset, on eräänlaista järkeä siinä että naiset tekevät kaikkensa miellyttääkseen oman heimonsa miehiä, jotta nämä sitten saavat motivaatiota sotia vihollisia vastaan. Tämä on johtanut mm. siihen että heimon miesväkeä pidetään kunnossa antamalla heidän syödä ensimmäiseksi parhaat palat, ja ruoan valmistaneet naiset syövät itse mitä tähteeksi jää. Tämä ei ole minun keksintöni, vaan olen tästä jostain lukenut.

Minulla vaan jostain syystä on kauhea kammo ja inho miesten mielistelyä kohtaan. On naivi ja intomielinen halu vapauttaa naisia tuosta lieasta. Suomessahan se on mahdollista. Ei täällä tarvitse pokkuroida miesväkeä mennen tullen.

Kuitenkaan en tällä hae sitä että naisten ja miesten pitää vihata toisiaan ja olla viholliset keskenään. Vaan haluan tavallaan "ensin erottaa ja sitten yhdistää", eli kun naiset seisovat omilla jaloillaan ja ovat kokonaisia omassa itsessään, sitten he voivat löytää aidon, todellisen rakkauden miehiä kohtaan, kun ei enää ole mitään alistusmissuhdetta jossa toinen on herra ja toinen orja.

kertsi

Lainaus käyttäjältä: Norma Bates - tammikuu 06, 2023, 11:32:58
Onko sinun teesisi oikeasti se että maahanmuuttajat kokevat nimen- tai yksinomaan rasismista sellaista stressiä joka aiheuttaa sen että heille syntyy autistisia lapsia? Kun en ole itse päässyt tai joutunut koskaan todistamaan varmuudella rasismia käytännössä (muutama poikkeus toki, on minuun kohdistettu vihamielinen käytös ulkomaalaisen miehen taholta oli minuun kohdistettua rasismia - sitähän en voi tietää että oliko, vai oliko sittenkin misogynia kyseessä), niin rasismi ei mielestäni Suomessa ole erityisen merkittävää. Se mitä porukat länkyttävät suomenkielisissä keskusteluryhmissä toisilleen ei kantaudu suomea huonosti osaavien ulkomaalaisten korviin (ellei sitten joku siitä heille kantele, täten muistuttaen että Suomessa kuuluu kokoajan pelätä ja olla varuillaan).

Urogalluksen linkissä mainittiin stressi yksi selittävänä tekijänä, miksi maahanmuuttajat saavat niin paljon enemmän autistisia lapsia. Stressiä voi aiheuttaa moni muukin asia maahanmuuttajaäidin elämässä, lähtien jo ihan koti-ikävästä, sukulaisten ja ystävien ikävästä, yksinäisyydestä vieraalla maalla, turvaverkon puuttuminen (eritoten raskaanaolevat varmaankin kaipaavat äitiään ja muita turvallisia sukulaisnaisia ympärilleen?), tuntemattomat sosiaaliset normit, vieras kieli ja kulttuuri, jne.. Ja niin kuin aiemmin mainittu, myös pakolaisuus ja sotakokemukset ja pakolaisleirikokemukset ovat voineet jättää jälkensä (kuinka suuri osa maahanmuuttajista sitten onkaan nykyään pakolaisia, en tiedä).

Niin kuin sanottu, rasistisen kohtelun tiedetään aiheuttavan suurta stressiä sekin.

Ja ylipäätänsä ympäristön yksilöön kohdistama paine olla samanlainen kuin kaikki muut lienee laumaeläin homo sapiensille suuri stressin lähde, jos ei ole eikä edes pysty olemaan kuin kaikki muut. Tämänhän sinun pitäisi itsekin tietää koulukiusaamisestasi. Jos olisit lisäksi ollut ihonväriltäsi, kieleltäsi, kulttuuriltasi, ja ties miltä ominaisuuksiltasi erilainen kuin luokkakaverisi, mitähän luulet, olisitko kohdannut enemmän vai vähemmän kiusaamista? Vaatteita voi vaihtaa (jos on varaa), ihonväriään ei.

Se, ettet itse ole havainnut Suomessa rasista syrjintää, ei tarkoita, ettei sitä ole olemassa. Et ole maahanmuuttaja, etkä edes ole asunut muissa maissa, joten olet aika jäävi, yhtä jäävi kuin toope todistamaan, että naiset eivät koe Suomessa syrjintää. Sitä paitsi olethan itsekin kiinnittänyt huomiota siihen, että maahanmuuttajanuorukaiset eivät liikuskele yksin. Mistä arvelet sen johtuvan? Itse arvelen sen liittyvän pelkoon. Ei tarvitse montakaan kertaa saada turpiinsa, kun jo yrittää jotenkin toisin toimimalla ehkäistä turpiinvetoa, jos on yhtään itsesuojeluvaistoa.

Pelosta puheenollen, muistan lukeneeni ikävistä kokemuksista suojatiellä, jos kaapupukuinen ylittää suojatien, ja autoilija haluaa peloitella.
Tyrkyllä merkkejä kopioitavaksi: ❤️😀🙂🐵🐒🦄🕊️☘️🌿😍🤪🤕🥴😵 👍✌️

Norma Bates

Minua on kaksi kertaa peloteltu maantiellä, enkä ole edes maahanmuuttaja. Kerran lähdin ylittämään tietä alueella jossa ei ole suojateitä. Mutkan takaa ampaisikin jenkkikaara, eikä hiljentänyt menoa vaikka näkivät minut. Juoksin henkeni hädässä tien yli. En muista soittivatko torveakin. Joka tapauksessa olin siis jo menossa tien yli, koska en arvannut että siellä mutkan takana on öpauttia risteilyohjus.

Toisella kertaa olin astumassa suojatielle, kun näin sitten että on auto tulossa kohti. Se hiljensi vauhtia, ja oletin että sitä varten että saan ylittää tien. Yhtäkkiä kuski painoi kaasua, ja taas sain juosta. Nykyään en enää meinaa uskaltaa mennä tien yli lainkaan, jos näen autoja liikennevalottomassa paikassa. Useimmiten seusoessani käännän selkäni kuskiin päin, ettei yritä pakottaa minua tien yli. Sellaistakin on tapahtunut, että auto jää kuin mielenosoituksellisesti paikoilleen pysähdyksiin.

En tiedä voiko vertailla keskenään tapauksia että ihmistä on kiusattu lapsesta asti meni hän minne hyvänsä, ja että ihminen vasta aikuisiällä saa ikävää kohtelua, jos nyt sitten ajatellaan sitä että maahanmuuttajista enemmistö ei ole pakolaisia joilla on toisinaan traumoja koko elämänsä ajalta.

Kyllä minä uskon että rasismia on, mutta en usko että rasismi on "yleisavain" joka selittää aina kaiken mahdollisen. Mutta jään kuulolletuossa autismikeississä. Kyllähä  ne autismiasiat kiinnostavat, vaikka ajoittain yritän unohtaa koko teeman.

Norma Bates

Ai niin. Joissain kulttuureissa miehet kävelevät käsi kädessä. Intiassa puolestaan joukkoraiskataan. Olettaisin ettei sentään tuikituntemattomat ryntää mukaan ja sekaan nyt näkevät raiskauksen olevan meneillään, vaan joukon jäsenet tuntevat toisensa. Mutta jos joku tietää paremmin, kertokoon.

Keräilin vuosia sitten Ancient Astronaut -tyypin David Childressin kirjoja. Hän oli kirjoittanut kirjan per maanosa, kiinnostavia artefakteja etsiessään. Matkoillaan hän kuuli kaikenlaista. Lähi-idän taikka Aasian jossain maassa matkatessaan hän keskusteli, muistaakseni 1970-luvulla, jonkun paikallisen ukkelin kanssa. Taata leuhki sillä että kun erään toisen kansan miehet vähäpukeisia länkkärinaisia kohdatessaan raiskaavat ja tappavat nämä, niin heidänpä kansa on niin kunnollista että pelkästään tappaa ne naiset. Vähäpukeisuus tarkoitti shortseja.

Somaliassa Childressille kerrottiin että naiset ommellaan umpeen, ja aviomies ratkoo tikarilla tikit auki hääyönä.

Olen osan kirjoista nyynyt pois, kun ärsytti Childressin tapa leuhkia naisseikkailuillaan kirjoissaan.

En varmaankaan koko elämäni varrella saa vastausta arvoitukseen, että miksi miehet vihaavat naisia. Itse en välttämättä aina pidä kummankaan sukupuolen edustajista, mutta silloin voi ottaa hajurakoa ihmisiin. Miksi pitäisi raiskata tai tappaa?

Raiskaisi ja tappaisi itsensä joka iikka, jolla moisia tendenssejä on.

Saares

Lainaus käyttäjältä: Norma Bates - tammikuu 06, 2023, 16:11:57
Ai niin. Joissain kulttuureissa miehet kävelevät käsi kädessä. Intiassa puolestaan joukkoraiskataan. Olettaisin ettei sentään tuikituntemattomat ryntää mukaan ja sekaan nyt näkevät raiskauksen olevan meneillään, vaan joukon jäsenet tuntevat toisensa. Mutta jos joku tietää paremmin, kertokoon.

Keräilin vuosia sitten Ancient Astronaut -tyypin David Childressin kirjoja. Hän oli kirjoittanut kirjan per maanosa, kiinnostavia artefakteja etsiessään. Matkoillaan hän kuuli kaikenlaista. Lähi-idän taikka Aasian jossain maassa matkatessaan hän keskusteli, muistaakseni 1970-luvulla, jonkun paikallisen ukkelin kanssa. Taata leuhki sillä että kun erään toisen kansan miehet vähäpukeisia länkkärinaisia kohdatessaan raiskaavat ja tappavat nämä, niin heidänpä kansa on niin kunnollista että pelkästään tappaa ne naiset. Vähäpukeisuus tarkoitti shortseja.

Somaliassa Childressille kerrottiin että naiset ommellaan umpeen, ja aviomies ratkoo tikarilla tikit auki hääyönä.

Olen osan kirjoista nyynyt pois, kun ärsytti Childressin tapa leuhkia naisseikkailuillaan kirjoissaan.

En varmaankaan koko elämäni varrella saa vastausta arvoitukseen, että miksi miehet vihaavat naisia. Itse en välttämättä aina pidä kummankaan sukupuolen edustajista, mutta silloin voi ottaa hajurakoa ihmisiin. Miksi pitäisi raiskata tai tappaa?

Raiskaisi ja tappaisi itsensä joka iikka, jolla moisia tendenssejä on.
Lainaus käyttäjältä: Norma Bates - tammikuu 06, 2023, 16:11:57
Ai niin. Joissain kulttuureissa miehet kävelevät käsi kädessä. Intiassa puolestaan joukkoraiskataan. Olettaisin ettei sentään tuikituntemattomat ryntää mukaan ja sekaan nyt näkevät raiskauksen olevan meneillään, vaan joukon jäsenet tuntevat toisensa. Mutta jos joku tietää paremmin, kertokoon.

Keräilin vuosia sitten Ancient Astronaut -tyypin David Childressin kirjoja. Hän oli kirjoittanut kirjan per maanosa, kiinnostavia artefakteja etsiessään. Matkoillaan hän kuuli kaikenlaista. Lähi-idän taikka Aasian jossain maassa matkatessaan hän keskusteli, muistaakseni 1970-luvulla, jonkun paikallisen ukkelin kanssa. Taata leuhki sillä että kun erään toisen kansan miehet vähäpukeisia länkkärinaisia kohdatessaan raiskaavat ja tappavat nämä, niin heidänpä kansa on niin kunnollista että pelkästään tappaa ne naiset. Vähäpukeisuus tarkoitti shortseja.

Somaliassa Childressille kerrottiin että naiset ommellaan umpeen, ja aviomies ratkoo tikarilla tikit auki hääyönä.

Olen osan kirjoista nyynyt pois, kun ärsytti Childressin tapa leuhkia naisseikkailuillaan kirjoissaan.

En varmaankaan koko elämäni varrella saa vastausta arvoitukseen, että miksi miehet vihaavat naisia. Itse en välttämättä aina pidä kummankaan sukupuolen edustajista, mutta silloin voi ottaa hajurakoa ihmisiin. Miksi pitäisi raiskata tai tappaa?

Raiskaisi ja tappaisi itsensä joka iikka, jolla moisia tendenssejä on.
Nuo raiskausasiat tuntuvat olevan Normalle tärkeintä mitä maailmassa voi tapahtua.Ennenkuin hyökkäät, lue vastineet.
Onko niissä jotain sallivaa tai puolustelevaa?

Norma Bates

Tjah. Kyllähän sitä väkisinkin tulee mieleen että jos kannattaa nimenomaan Lähi-idästä tai Afrikasta tulevaa mieslaumojen maahanmuuttoa, niin ilmeisesti ns. naisrauha ei ole itselle sydämenasiana.

En tiedä mahtoiko angleissa tai sakseissa olla maahanmuuttomyönteistä porukkaa siinä vaiheessa kun viikingit kävivät riehumassa Brittein saarilla.

Ja ennen kukaan hyökkää minun kimppuuni, niin kun maailmassa on niin perkeleesti väkeä, miksi tänne pitäisi ottaa sitä kaikkein levottominta ainesta?

Jos on hinku saada muslimeja, suosittelen ottamaan rohingjoja.

(Tämä oli siis kommentti Saareksen kommenttiin.)

Kopek

Kun näin uutisotsikoita Berliinin ilotulituksista ja niissä loukkaantuneista palomiehistä, joita kohti oli ammuttu raketteja, mielessäni heräsi ajatus, että syylliset eivät taida olla enimmäkseen "kantasaksalaispoikia" vaan joitakin muita.

Ja niinhän se oli. Tämän päivän lehdessä kerrotaan, että alle kolmasosalla poliisin pidättämistä uudenvuoden mellakoijista on Saksan kansalaisuus. Lehdessä kerrotaan myös vaatimuksesta, että pidätettyjen nimet pitäisi julkaista:

"Konservatiivipuolue CDU vaatii Berliinissä uutenavuotena kiinniotettujen Saksan kansalaisten etunimien julkistamista. Vaatimus johtuu oletuksesta, että myös heillä on Saksan passista huolimatta maahanmuuttajatausta.

Vaatimusta on pidetty myös rasismia lietsovana, kuten Faeserin ulostulojakin."

Nancy Faeser on sisäministeri, joka lehden mukaan...

Saksan sisäministeri Nancy Faeser sanoi keskiviikkona, että Saksan suurkaupungeissa on ongelmia "tiettyjen maahanmuuttajataustaisten nuorten miesten" kanssa. Hänen mukaansa he halveksivat valtiota, käyttävät väkivaltaa, eikä heitä enää tavoiteta koulutus- tai integraatio-ohjelmilla.

Tietysti sekin mahdollisuus pitää ottaa huomioon, että maahanmuuttajataustaiset ovat yliedustettuina poliisin pidättämissä henkilöissä, koska poliisi pidättää todennäköisemmin heitä.

Päivän lehti (Hesari) käsittelee pääkirjoituksessaan Suomessa esitettyjä vaatimuksia siitä, että rikoksista määrättäviä tuomioita pitäisi muuttaa kovemmiksi. Taustalla on nuorisojengien nousu valokeilaan ja varoittavat esimerkit ulkomailta, mm. Ruotsista. Myös pääministeri Sanna Marin on vaatinut rangaistusten kiristämistä.

Tämä kaikki menee täysin käsikirjoituksen mukaan. Mikseivät ihmiset lue koko nivaskaa kerralla, niin ettei lopussa tarvitsisi ihmetellä, että miten tämä nyt näin meni. Tietysti se meni, koska se on elokuvan juoni.

Ensin maalaillaan ihanaa tulevaisuutta monikulttuurisesta maasta, jossa vieraat tulijat rikastavat yhteiskuntaa. Ajatus on, että mitä erilaisempia ihmisiä tulee maahan, sitä aidompi ja rikkaampi monikulttuurisuus saadaan.

Kun ihmisiä alkaa tulla eri puolilta maailmaa, käykin vähitellen niin, etteivät kaikki tulijat pärjääkään täkäläisessä ilmastossa yhtä hyvin kuin jotkut toiset. Läheltä tulleet kuten virolaiset ja venäläiset solahtavat osaksi yhteiskuntaa, niin että heitä tuskin edes huomataan. Jotkut kaukaa tulleistakin löytävät oman paikkansa ja menestyvät. Mutta sitten on se porukka, joka ei integroidu vaan alkaa syrjäytyä jo heti alusta lähtien. Syrjäytyminen muuttuu ylisukupolviseksi ja siihen liittyy ghettoutumista, kun ihmiset asuvat samoilla alueilla.

Ongelmaryhmiin kuuluvien nuorten koulunkäynti jää puutteelliseksi, eikä työtä saa nykyään ilman koulutusta. Nuoret lähtevät jengeihin, koska jostakin tarkoitus elämälle ja omanarvontunto on etsittävä. Tämä on aivan normaalia. Ei kukaan ihminen halua, että häneen lyödään jo lapsena leima "KELVOTON". Ihmisillä, taustasta ja yhteiskunnallisesta asemasta riippumatta, on tarve menestyä ja saada arvostusta. Jos ei näitä asioita saada normaaleilla yleisesti hyväksyttävillä tavoilla kuten olemalla kuuden ällän ylioppilaita tai urheilutähtiä tai musiikkijulkkiksia, hyväksyttävyyttä etsitään hämäriltä kujilta omien joukosta. Keinot ovat tietysti sen mukaisia.

Ja tähän asetelmaan yhteiskunnalla on vastaus: Lisää vankiloita. Pidetään aikaisempaa suurempi osa ihmisistä vankiloissa.

Vankilat ja brutaali poliisivaltio pitäisi mainita jo monikulttuurisuushömppäelokuvan alkuteksteissä, ettei asia pääsisi yllättämään.

Hyvinvointivaltion alas ajamisen voisi myös mainita viimeistään elokuvan jatko-osassa, koska se on seuraava vaihe. Rahat eivät riitä kaikkeen. Vankilavaltio on kallis ylläpidettävä.


Jaska

Lainaus käyttäjältä: MrKAT - tammikuu 05, 2023, 02:19:50
Täällä on niin paljon henkirikoksia.
Suomi kuuluu henkirikosten määrässä Itä-Eurooppaan, Skandinaavia ei. Eniten henkirikoksia asukasta kohti tehdään Euroopassa Venäjällä, jossa sielläkin ovat henkirikokset tällä vuosisadalla vähenneet kuten Suomessakin.

Aave

Lainaus käyttäjältä: Kopek - tammikuu 08, 2023, 10:00:34
Kun ihmisiä alkaa tulla eri puolilta maailmaa, käykin vähitellen niin, etteivät kaikki tulijat pärjääkään täkäläisessä ilmastossa yhtä hyvin kuin jotkut toiset. Läheltä tulleet kuten virolaiset ja venäläiset solahtavat osaksi yhteiskuntaa, niin että heitä tuskin edes huomataan. Jotkut kaukaa tulleistakin löytävät oman paikkansa ja menestyvät. Mutta sitten on se porukka, joka ei integroidu vaan alkaa syrjäytyä jo heti alusta lähtien. Syrjäytyminen muuttuu ylisukupolviseksi ja siihen liittyy ghettoutumista, kun ihmiset asuvat samoilla alueilla.
Vesität juttusi joka kerran ryhtymällä runoilemaan lopuksi brutaalista poliisivaltiosta. Se on rikkoutunut levy, joka vie samalla kaiken uskottavuuden. Sitä paitsi kovempia rangaistuksia vaatinut Sannakin tietää mainiosti harrastavansa siinä populismia - Sannan hallituksen puheet ja teot kun ovat tässä mielessä erittäin kaukana toisistaan. Aina kannattaa katsoa mitä hallitus todellisuudessa tekee eikä niinkään sitä, mitä kulloinkin puhuvat.

Saksassakin toisteltiin edelleen puheenvuoroja joissa määyttiin, että kun ollaan epäonnistuttu tämän väen integraatiossa. Se on täyttä roskaa - tosiasioiden tunnustaminen on viisauden alku, ja rehellisempää olisi todeta, että integraatiossa on onnistuttu juuri niin hyvin, kuin se on mahdollista. Kun näistä tulokkaista valtaosa ei ylipäätääm halua integroitua, eivätkä he kunnioita länsimaista kulttuuria tai länsimaisia ihmisiä millään tavoin.

Puheet integraation epäonnistumisesta voitaisiin jo lopettaa. Täytyy olla tyhmä (Tai poliittisen ideologian uskonnonkorvikkeen edustaja) ellei vieläkään ole ymmärtänyt, mistä tässä yhteiskunnalle joka tavallla erittäin kalliiksi käyvässä sirkuksessa on todellisuudessa on kysymys. On "epäonnistuttu" kaikkialla ja joka ikisessä eurooppalaisessa valtiossa, missä näitä vain riittävästi on maahan päästetty.

Olen ollut kahdesti viettämässä Berliinissä uutta vuotta. Ensimmäisen kerran 2000-luvun alussa, ja toistamiseen 2010-luvulla. Jo tuolloin näki, miten uuden vuoden rieha oli mennyt sillä välin pahemmaksi; 2015 jälkeen se on kuulemma eskaloitunut hengenvaaralliseksi. "Welcome to the jungle", kuten laulu- ja soitinyhtye Guns And Rosesin vanha hitti kuuluu.

Jo 2000-luvun alussa meno oli äitynyt erityisesti tietyissä kaupunginosissa sellaiseksi, että niissä oli vaarallista liikkua. Kaikki ampuivat pommeilla ja raketeilla kaikkia; parvekkeilta kaduille, kaduilta parvekkeille. Liikkuvista autoista ammutaan kaduille, ja sitten autoja ammutaan kaduilta. Jos haluaa itselleen väkisin kuulovaurion, ovat metrotunnelit pomminvarma paikka sen hankkimiseen. Katutason rappukäytävistä tunneleihin heitetyt voimakkaat pommit olivat jo tuolloin huvi. Pahimmilla paikoilla meno on mallia sotatoimialue.

Yöllä neljän, viiden aikoihin kotiin palatessa pommi- ja rakettisilpussa saa kirjaimellisesti kahlata. En liioittele lainkaan: sitä tavaraa on siellä bileiden päätteeksi kaduilla polvia myöten. Ken haluaa viettää jännittävän ja erilaisen uuden vuoden, niin suosittelen Berliinin katuja. Rohkeimmat eivät mene klubeille tai yökerhoihin, vaan pysyvät katukarkeloissa koko yön - nauttien samalla "monikulttuurisuudesta".

"He halveksivat valtiota, heitä ei enää tavoiteta" – Berliinin uudenvuoden tapahtumat räjäyttivät maahanmuuttokeskustelun Saksassa (HS):

"Uudenvuodenaattona palomiehiä ja poliiseja ammuttiin Berliinissä ilotulitteilla ja merkinantopistooleilla – Valtaosalla pidätetyistä ei ole Saksan passia".

Berliini saa kovaa kritiikkiä uudenvuoden mellakoista, joissa loukkaantui kymmeniä poliiseja ja pelastustyöntekijöitä.

Se on jännä, että Ylen uutisessa jätettiin mainitsematta tämäkin: poliiseja ja pelastustyöntekijöitä houkuteltiin näille paikoille, niissä oli sitten järjestetty väijytyksiä heitä varten.
"...Did they get you to trade your heroes for ghosts?" - David Gilmour
Stasik - Lullaby For The
Enemy

Toope

Lainaus käyttäjältä: Jaska - tammikuu 16, 2023, 01:26:17
Lainaus käyttäjältä: MrKAT - tammikuu 05, 2023, 02:19:50
Täällä on niin paljon henkirikoksia.
Suomi kuuluu henkirikosten määrässä Itä-Eurooppaan, Skandinaavia ei. Eniten henkirikoksia asukasta kohti tehdään Euroopassa Venäjällä, jossa sielläkin ovat henkirikokset tällä vuosisadalla vähenneet kuten Suomessakin.
Suomi on keskiarvoa. Vähemmän henkirikoksia, kuin itä-Euroopassa, enemmän kuin Länsi-euroopassa.
Tosin tuo maahanmuuttoväkivalta Ruotsissa, Saksassa tms. rikkonee pian noita tilastoja...
- - -
Melkoisia vuodatuskommentteja tulee, mutta käsitelläänkö niissä sitä perusasiaa? Tukeeko vai turmeleeko siirtolaisuus Aasiasta/Afrikasta Suomea? Itse näen tuon siirtolaisuuden hyvin tuhoisana yhteiskunnallemme. Pitkällä tähtäimellä eritoten.

Norma Bates

Jotkut kirkasotsat haluavat pelastaa koko maailman köyhät Suomeen. (Pahin vouhitus on tosin rauhoittunut, lieneeköhän sillä merkitystä että irakilaisista turviksista löytyikin sitten oikeasti poliisista tai armeijasta hatkat ottaneita maankiertolaisia.)

Jokatapauksessa hyväntekijät halusivat ulkkikset suoraan kotiovelle toimitettuna, kun on helpompaa päästä paapomaan kotimaassaan. Ja hyvesignaloimaan joka suuntaan.

Vokkeja perustelleet Kuonat sun muut firmat nauroivat koko matkan pankkiin.

Jotkut polkevat jalkaa että maassa on rääkyvä työvoimapula. Mitä tähän auttaa ummikko Ugandasta, vaikea tietää. Jotkut haluaisivat joustaa kielitaitovaatimuksista. Itselläni on kokemusta puolalaisesta TK-lääkäristä joka oli asunut ilmeisesti 20 v Suomessa kun päädyin potilaakseen, ja hänen jäljiltään Kannassa on ihan ihme juttuja. Ehkä se on nassukohtaista miten hyvin kielen oppii.

Niin tai näin, jokainen miettii aina "miten minä tästä hyödyn"...