Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Köyhät kyykkyyn - sanoo hallitus?

Aloittaja Muisto Keijo Kullervo, elokuu 29, 2023, 08:45:57

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Hayabusa

#30
Lainaus käyttäjältä: Muisto Keijo Kullervo - elokuu 30, 2023, 14:29:03
Epäilen - en tosin tiedä - mutta oletan, että nykyhallitus saa niin kovan arvostelun jotta joutuu pyörtämään tekosiaan ja jopa nykyhallitus voi kaatuakin kun yrittää lähes mahdottomia ohi ammattiliikkeen ja vasemmiston ja lakot - jopa suurlakko - kaatavat koko idean jos eivät peräänny suunnitelmissaan?

Niinpä niin. SDP kaivaa esiin sotilaallisen siipensä SAK:n aina kun poliittisesti eivät pärjää.

Muoks. Katti huomasi, että olin niin innoissani sosialistisen työväenpuolueen lippujen kieltämättömyydestä, että meni kirjaimet sekaisin. Meil Lidtman!
An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur

MrKAT

^Onpas Saksan demarit verkottuneet, ihan tänne asti ihan sotilaallisesti. ;)

Lainaus käyttäjältä: Socrates - elokuu 30, 2023, 14:37:33
Tytär oli aikoinaan töissä Jungle Juice baarissa. Kysyin äsken, niin kuulemma ei edes vessaan tahdottu päästää.
Just X-somessa luin heiton että saanut 1,4 milj. valtionavustusta ja tappiollinen. Että semmosta "kapitalismia".

Älä persu äänestä. Se on turhaa, turhempaa kuin Suomen 0,1% osuus ilmastonmuutoksesta. Sun vaikutukses on mitättömät 0,000 000 5 % EU:ssa.
Ota mieluummin olutta rannalla kauniin naisen kanssa ja hiekat nakkaa koko tylsälle byrokraattien EU:lle!

Xantippa

Lainaus käyttäjältä: Hayabusa - elokuu 30, 2023, 15:06:36
Lainaus käyttäjältä: Muisto Keijo Kullervo - elokuu 30, 2023, 14:29:03
Epäilen - en tosin tiedä - mutta oletan, että nykyhallitus saa niin kovan arvostelun jotta joutuu pyörtämään tekosiaan ja jopa nykyhallitus voi kaatuakin kun yrittää lähes mahdottomia ohi ammattiliikkeen ja vasemmiston ja lakot - jopa suurlakko - kaatavat koko idean jos eivät peräänny suunnitelmissaan?

Niinpä niin. SDP kaivaa esiin sotilaallisen siipensä SAK:n aina kun poliittisesti eivät pärjää.

Muoks. Katti huomasi, että olin niin innoissani sosialistisen työväenpuolueen lippujen kieltämättömyydestä, että meni kirjaimet sekaisin. Meil Lidtman!

Näin on, tämä liike on suomalaisessa politiikassa odotettavissa aina, kun kokoomus käy pokkaamassa EKlta hallitusohjelman ja alkaa pilkuntarkasti sitä noudattamaan ja lupauksiaan lunastamaan.

Nuohan siellä vastakkain ovatkin, eivät puolueet, jotka sekoilevat milloin minkäkin trendin perässä.

T: Xante

Melodious Oaf

Lainaus käyttäjältä: Hiha - elokuu 30, 2023, 07:40:09
Raha on vapaasti muunnettava vaihdonväline. Työnantaja, yhteiskunta, mikä tahansa taho, joka ei raski käyttää sitä tarpeeksi palkanmaksuun, palkitsemiseen, tukemiseen, harvoin onnistuu minkään muunkaan välineen kanssa. Oikeasti vaikuttavat keinot maksavat helposti enemmän kuin sellaisen summan antaminen suoraan ihmisille, että sillä voi itse kukin omatoimisesti elämäänsä helpottaa.

Esitit hyviä huomioita.

Kun ripuloin ulos viestiä jota kommentoit, ajattelin itseäni eri elämänvaiheissa sekä joitakin läheisiä, ehkä varsinkin nuoria miespuolisia henkilöitä jotka elävät yksin.

Olen siis... havainnut siinä porukassa sellaista että töitä tehdään aivan perkeleesti. Voi olla että työnantaja ei ole hoitanut asioita kovin hyvin, tai vaikka olisikin, jonkunlainen paska ikään kuin kaatuu sinne duunarien niskaan. Ehkä tehdään liikaa ylitöitä jopa laittomasti, ehkä ollaan koko ajan käytettävissä, ei pidetä riittävästi taukoja tai muuten töissä tai niiden ulkopuolella huolehdita riittävästi itsestä.

Nää on semmosia skenaarioita joissa ongelma ei välttämättä ole se, että niiden pitäis saada nimenomaan lisää rahaa, vaan mä ajattelin että niiltä puuttuu jotain muuta.

Brutto puhui vapaa-ajasta ja minä puhuin "hyvistä sosiaalisista suhteista".

Ajattelin tosi lapsellisesti tämmöstä ihmistä ja mietin mielessäni että jos ne sais jonkun nuoren fiksun tyypin hoitamaan asioitaan sillä tavalla että joku järjestelis niiden kotia kuntoon ja sunnittelis niille mielekästä tekemistä tai huoltais CV:n kuntoon ja katselis niiden puolesta mitä ne vois tehdä työmarkkinoilla tai katselis niiden talousasioita ja miettis onko joku juttu jonka vois tehdä fiksummin tai ---- jotain tämmöstä täysin... psykologisesti ja muutenkin epärealistista --- mä ajattelin että ehkä siitä vois olla niille joissain tapauksissa jopa enemmän hyöytyä kuin siitä että lykätään joku lisä tuloihin.

Ymmärrän silti Hihan esittämän kritiikin ja olen paljosta siinä samaa mieltä. En tarkoittanut sitä että raha ei olis monessa suhteessa hyvä väline — ja sitten on varmasti monia tilanteita joissa itse asiassa juuri siitä olisi kaikkein eniten apua

Norma Bates

Lainaus käyttäjältä: Socrates - elokuu 30, 2023, 14:37:33
Lainaus käyttäjältä: Norma Bates - elokuu 29, 2023, 09:33:15
Kyykyssä voi aina hypellä, ja kun on tarpeeksi tahtoa, onnistuu mikä vaan. Ainakin tämän kansanedustajan mielestä:

IL:n mukaan Fagerström sanoi haastattelussa menestymisen olevan "asenteesta kiinni" ja Fagerströmistä olisi "ymmärrettävää, että menoleikkaukset osuvat pienempituloisiin".

Artikkelissa muun muassa kirjoitetaan, että Fagerströmin mielestä Suomessa olisi liian helppo elää tukien varassa.

Hallitus aikoo leikata sosiaaliturvasta ja sosiaaliturvaetuuksista 1,2 miljardia euroa.

– Totta kai toimet kohdistuvat pienempituloisiin, mutta sen takia, kun he ovat kotona ja saavat etuuksia. Kun he menisivät töihin, Fagerström sanoi IL:n jutussa.

...

– Jos sanot ääneen tavoitteen ja alat mennä sitä kohti, uskon, että sen voi saavuttaa. Kyllä ainakin minä olen saanut aina sen, mitä olen tavoitellut, Fagerström sanoi IL:lle.

...

Pekosen mukaan juttua lukiessa tuntuu, että "Fagerströmin vaikeaksi kokema lapsuus oikeuttaa hänet haukkumaan vähävaraisia ihmisiä laiskoiksi ja saamattomiksi."


https://www.is.fi/politiikka/art-2000009814406.html

Tytär oli aikoinaan töissä Jungle Juice baarissa. Kysyin äsken, niin kuulemma ei edes vessaan tahdottu päästää.

Jodelissa itkettiin että ei saa vittuilla tuosta baarista, kun työntekijät kärsivät. Hehän kärsivät siellä siis jo valmiiksi...

Hiha

Lainaus käyttäjältä: Melodious Oaf - elokuu 30, 2023, 16:10:08
Ajattelin tosi lapsellisesti tämmöstä ihmistä ja mietin mielessäni että jos ne sais jonkun nuoren fiksun tyypin hoitamaan asioitaan sillä tavalla että joku järjestelis niiden kotia kuntoon ja sunnittelis niille mielekästä tekemistä tai huoltais CV:n kuntoon ja katselis niiden puolesta mitä ne vois tehdä työmarkkinoilla tai katselis niiden talousasioita ja miettis onko joku juttu jonka vois tehdä fiksummin tai ---- jotain tämmöstä täysin... psykologisesti ja muutenkin epärealistista --- mä ajattelin että ehkä siitä vois olla niille joissain tapauksissa jopa enemmän hyöytyä kuin siitä että lykätään joku lisä tuloihin.

Noihan on ihan asiallisia tarpeita ja järkeviä juttuja panna kuntoon. Kuulostavat vain kovin siltä, että hyvä parisuhde auttaisi. Semmoiseen ajautuminen on tuurista kiinni. Mutta silti luultavampi arpa kuin että yhteiskunta tai työnantaja onnistuisi piffaamaan kotiasioiden neuvonantajan.

Muisto Keijo Kullervo

#36
Lainaus käyttäjältä: Xantippa - elokuu 30, 2023, 15:30:40
Lainaus käyttäjältä: Hayabusa - elokuu 30, 2023, 15:06:36
Lainaus käyttäjältä: Muisto Keijo Kullervo - elokuu 30, 2023, 14:29:03
Epäilen - en tosin tiedä - mutta oletan, että nykyhallitus saa niin kovan arvostelun jotta joutuu pyörtämään tekosiaan ja jopa nykyhallitus voi kaatuakin kun yrittää lähes mahdottomia ohi ammattiliikkeen ja vasemmiston ja lakot - jopa suurlakko - kaatavat koko idean jos eivät peräänny suunnitelmissaan?

Niinpä niin. SDP kaivaa esiin sotilaallisen siipensä SAK:n aina kun poliittisesti eivät pärjää.

Muoks. Katti huomasi, että olin niin innoissani sosialistisen työväenpuolueen lippujen kieltämättömyydestä, että meni kirjaimet sekaisin. Meil Lidtman!

Näin on, tämä liike on suomalaisessa politiikassa odotettavissa aina, kun kokoomus käy pokkaamassa EKlta hallitusohjelman ja alkaa pilkuntarkasti sitä noudattamaan ja lupauksiaan lunastamaan.

Nuohan siellä vastakkain ovatkin, eivät puolueet, jotka sekoilevat milloin minkäkin trendin perässä.

T: Xante

Joskus selvitettiin poliittisia välejä keskustelutilaisuuksissa?

Olisiko ollut joku Korpilampi tai jotain siihen viittaavaa (?) tilaisuus, mutta siitä on aikaa tuhottomasti.
https://www.kaleva.fi/hallituspuolueet-vetaytyvat-legendaariseen-hotelli/1708809
Olet oikeassa, että nykyään poliittiset päätökset runnotaan EK:n tai SAK:n valtiaitten mukaisesti.

Nyt on porvarien valta, mutta kun varsinkin perussuomalaiset huomaavat, että heidän kukkaroittensa nyöriä on availtu totaalisesti politiikan seurauksena kuin muidenkin, mieli saattaa muuttua puolen jos toiseenkin?

Muisto
"Tie, Totuus ja Elämä."
  60x60x60 =216000