Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Väärin ymmärretty

Aloittaja Amore, tammikuu 08, 2019, 16:46:35

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Karikko

Lainaus käyttäjältä: Hippi - kesäkuu 29, 2021, 23:07:40
Mainoksessa sanotaan: Päänsärky voi tulla pahaan paikkaan.


Minulla se on tullut toistaiseksi aina vain päähän. Mainoksessa eivät kertoneet, mihin muualle se voisi tulla, mutta varmaan tämä on mainos, johon on tulossa jatko-osa lähiaikoina ja silloin paljastetaan mihin särky voi tulla.

Paikka ja aika-käsitys on joskus yhteneväinen, vaikka ne erilliseksi voisi olettaa.


Aave

"...Did they get you to trade your heroes for ghosts?" - David Gilmour
Stasik - Lullaby For The
Enemy

Amore

Kansitaidetta ajalta, jolloin katse lienee ollut viattomampi. ::) 8)

All you need is Love

Kopek

Minulle tapahtui maanantaina kaksi sekoilua. Ehkä useampiakin, mutta kuka niitä kaikkia huomaa.

Ensiksi esitin hammaslääkärissä tällaisen Kela-kortin.

https://birgitta.me/WordPress3/wp-content/uploads/2017/07/IMG_2004-768x576.jpg

Oheinen kuva löytyi netistä, mutta korttini oli samanlainen. Kortti näyttää rahakukkarossa ollessaan yllättävästi Kela-kortilta, minkä puolestaan tunnun hävittäneen jonnekin.

Eikä tässä kaikki.

Kun olin kävelemässä autolleni (tämä tapahtui Helsingissä), tulin tietyömaalle, jossa minun piti ylittää katu, jossa oli juuri meneillään jokin toimenpide. Tien laidassa seisoi mies ajokieltokyltin kanssa ohjaten autoliikennettä. Alueella oli koneita ja työntekijöitä.

Kun olin aikeissa ylittää kadun, mies sanoi minulle käskevästi "tuo suunta" ja osoitti sinne, mistä olin tullut. Oletin, että katua ei siis voi ylittää siitä kohtaa. Paikalla oli kylläkin suojatie, mutta sen merkinnät oli raavittu pois tien pinnasta.

Hätäännyin hieman tyypin määräyksestä ja sanoin, että olen menossa tuonne rantaan, ja mistä sinne oikein vie kiertoreitti. Tuntui, että kaikkialla oli tietyötä ja putken asennusta ja puomeilla suljettuja väyliä. "Tuo suunta", mies komensi edelleen ja osoitti sinne, mistä olin tullut. Ajattelin, että onpa todella tylyä kun noin komennellaan. Lähdin kävelemään miehen osoittamaan suuntaan ja mietin, mistä ihmeestä reitti kulkee, jos katua ei saa ylittää siitä kohdasta, josta olin aikonut sen ylittää.

Käveltyäni muutaman metrin näin maassa vihreän kangasmöykyn. Se oli kangaskassi, joka oli pudonnut olaltani. Siinä oli passi ja tärkeitä papereita.

Mies ei ollutkaan sanonut "tuo suunta" vaan "putosiko tuo sulta".

Jep, jep.

Ylitin kadun lopulta siitä, mistä olin aikonut, ja kiitin miestä, kun hän oli huomauttanut kassistani.

Brutto

Otsikko kuuluu:

Susikolari Kokkolassa – jopa kahteen ajoneuvoon törmännyttä suurpetoa etsitään

Eli susi on jolkotellut pitkin valtatietä, jolloin metsästä ryntäsi kaksi autoa suden eteen ja susi törmäsi niihin, vai kuinka?
"I watched a snail crawl along the edge of a straight razor. That's my dream. That's my nightmare: crawling, slithering, along the edge of a straight razor and surviving."

Hippi

^
Kyllä Susi on syyllinen, vaikka meteorin olisi päähänsä pudonnut. Ainakin otsikot muotoillaan niin, että tuo julma jolkottelija näyttäytyy aina pahoin aikein.

Hiljattain luin, että jopa tässä aivan fillarilenkin varrella olisi susi nähty. Ei ole vaan minulle vielä näyttäytynyt. Jos joskus törmäämme, olisi hauska nähdä millaiset otsikot siitä saadaan.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Hayabusa

Tällä kertaa oikein ymmärretty!
Vaimo vaihtoi miehen sikaan – sotkuista yli 70 000 euron lasku
    Mies lähti kotoa, vaimo hankki tilalle minisikoja.
    Siat ja yleinen siivottomuus aiheuttivat vuokra-asuntoon jättimäiset vahingot.
    Perheenäiti tuomittiin maksamaan vuokranantajalle yli 70 000 euron korvaukset.
An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur

Hippi

Lainaus käyttäjältä: Kopek - maaliskuu 06, 2022, 18:27:45
Hallis painaa päälle. Nyt hän on pitänyt venäjänkielisen puheen Youtubessa. Tässä eräs kommentti "Google-kääntäjällä". (En valitettavasti osaa venäjää.)

Minä puolestani ihmettelin, että Harkimo yli päätän osaa venäjää :o

No, selvisihän se viestistä myöhemmin, että viesti ei koskenut Harkimoa vaan Halla-ahoa. Montakohan viestiä olen ymmärtänyt väärin siksi, että Halla-ahon nimi on lyhennetty Hallikseksi. Luen sen yleensä niin, että sillä tarkoitetaan Harkimoa, Hjallis, jossa "j" yleensä kuuluu aika heikkona.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Amore

Aina kun piipahdan Sokoksen vaateosastolla ilahdun nähdessäni Peruna-merkkisiä paitoja ja nuttuja. Tuo merkki huokuu sellaista ystävällistä maanläheisyyttä, joka kertoo vaikkapa, että on ihan ok olla ihan vain tavallinen multasormi. Kyllä on kiva nimi vaatemerkillä, niin jotenkin lämpimän pikkuhumoristisen suomalaista.

No, ei ole suomalainen tuotemerkki, mutta vaikka olen tiennyt tämän jo pitkään, aina ilahdun samalla tavalla ja aina ajattelen perunoita ja muhevaa peltoa, jossa rikkaruohoillakin on sijansa. :)

All you need is Love

Toope

Lainaus käyttäjältä: Hippi - maaliskuu 07, 2022, 11:03:52
Lainaus käyttäjältä: Kopek - maaliskuu 06, 2022, 18:27:45
Hallis painaa päälle. Nyt hän on pitänyt venäjänkielisen puheen Youtubessa. Tässä eräs kommentti "Google-kääntäjällä". (En valitettavasti osaa venäjää.)

Minä puolestani ihmettelin, että Harkimo yli päätän osaa venäjää :o

No, selvisihän se viestistä myöhemmin, että viesti ei koskenut Harkimoa vaan Halla-ahoa. Montakohan viestiä olen ymmärtänyt väärin siksi, että Halla-ahon nimi on lyhennetty Hallikseksi. Luen sen yleensä niin, että sillä tarkoitetaan Harkimoa, Hjallis, jossa "j" yleensä kuuluu aika heikkona.
Monet ymmärtävät sosialismin ja sosialidemokratian väärin, vaikka tarkoittavat samaa valtiojohtoista ajatusta.

Norma Bates

Suomen Satanistinuoret -yhdistys...

Suomen Saamelaisnuoret -yhdistys

ROOSTER

Lainaus käyttäjältä: https://www.tivi.fi/uutiset/tv/a8c89cb5-40e8-4910-8d13-824306f412a3?ref=ampparit:c08fTwitter-käyttäjien mielikuvitus heräsi eloon, kun kuva metsään eksyneestä lähettirobotista alkoi levitä.

Ihan kulkuväylältä tuo vaikutti, tosin puita oli ympärillä mutta lyhtypylväskin löytyy. Ehkä joillekin kaikki asfaltoimaton on no-go aluetta.

LainaaHarris-Burlandin mukaan robotti ei ollut eksynyt, vaan heidän lähettinsä osaavat liikkua erilaisissa maastoissa ja etsiä itsenäisesti turvallisimman ja tehokkaimman reitin asiakkaan luo.



Hauskoja nuo ihmisten kommentit.
Lainaa...olisi täysin mahdollista, että kaksi robottia rakastuisivat ja alkaisivat elää villeinä erakkoina metsän keskellä.
Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

Aave

Mitäpä kuuleekaan englantia äidinkielenään puhuva, kun lausutaan Ruotsin majoneesia tarkoittava sana, majonnäs?

"My own ass"... :)
"...Did they get you to trade your heroes for ghosts?" - David Gilmour
Stasik - Lullaby For The
Enemy

Brutto

Käteisellä rahalla ei asiaa Tampereen busseihin

Tämän takia en matkusta bussilla. Joudun tyhjentämään lompakosta setelit ja kolikot pysäkille ennen kuin voin nousta bussiin. Kai ne tarkastavat bussissa taskutkin ettei vaan yritetä salakuljettaa käteistä.
"I watched a snail crawl along the edge of a straight razor. That's my dream. That's my nightmare: crawling, slithering, along the edge of a straight razor and surviving."

Hippi

Vanhaksi piti elää, ennen kuin ammattinimike koneistaja minulle selvisi. Sanana koneistaja on ollut pitkään tuttu, mutta mielikuva siitä on ollut väärä. Minulle sana on kuulostanut koneasentajalta, eli johonkin tilaan asennetaan koneita.

Aamun uutisista luin CNC-koneistaja Aapo, 18, pääsi heti koulun penkiltä vakituiseen työhön – "Hakivat suoraan koululta" ja jäin ihmettelemään, mikä on CNC ja sitä selvittäessä muuttui myös käsitykseni koneistajasta ihan kokonaan.

Koneistaja ei suinkaan asenna koneita, vaan valmistaa koneen osia :D

https://www.takk.fi/fi/koulutus/id/kone-ja-tuotantotekniikan-perustutkinto-koneistaja
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️