Onhan Raamatussa paljon sellaisia kohtia, joita aika yksiselitteisesti ei pidetä enää hyväksyttävinä. Sitten on sellainen kuilu, että uskovalle se saattaa olla todella pyhä kirja, ja siellä olevat ikävätkin asiat on tulkittava parhain päin. Aika vähän Raamattua rienataan tai tarkoituksella nostetaan sieltä niitä ikävimpiä asioita mässäiltäväksi. Tietysti YouTubesta löytyy vaikka mitä ja tässäkin asiassa on kiihkomielisiä ihmisiä, mutta jos nyt miettii jotain valtavirtaa, niin harvoin siellä ilkamoidaan Raamatun väkivallalla tai kaikista jyrkimmillä asenteilla.
Sitten tämä homoutta koskeva juttu Raamatussa on sellainen, että se henkilökohtaisesti nolottaa Räsäsen puolesta. Osaako joku selittää mulle tässä nyt ihan juurta jaksaen, miksi Helsingin kirkon kumppanuus jossain homoparaatissa on väärin ja irvokasta, koska kirkon on noudatettava Raamattua, mutta sitten se ei tarkoita, että naisen voi tappaa, jos se on koskenut miehen sukuelimiä tai että naisen on oltava seurakunnassa hiljaa tai Raamatun asennetta orjiin tai vieraisiin kansoihin tai oikein yhtään mitään muutakaan?
Minkä takia tää "homous on syntiä" on nyt se, mistä jos ei pidetä kiinni, niin ollaan epäraamatullisia? Mitä se Raamatun henki ja ydinsanoma teille tätä mieltä oleville on?
Mä en ole kuullut tästä yhtäkään järkevää kannanottoa. Melodramaattista sekoilua kyllä siitä, että nyt Raamattu on rikollinen kirja ja niin pois päin.
Kysymys kuuluu, että jos joku vaatii jotain Raamatun nojalla, miten siihen pitäisi suhtautua? Jos Päivi Räsäsen mielestä homous on syntiä ja paha asia, tuleeko siihen jotain lisää siitä, että se sanoo, että tää on Raamatun mukaan ihan yksiselitteinen fakta, ja jos ei ole, niin sitten ei ole koko hommassa eikä kirjassa mitään järkeä.
Raamatulla voi yhtälailla perustella rotuvihaa, orjuutta ja montaa muuta tällaista asiaa, joita nyt yleisesti pidetään ihan kammottavana paskana. Mutta mikä ero sillä on, että sanoo itse olevansa sitä mieltä että vaikka nyt joku kumppaniaan pettänyt pitäisi kivittää tai sitten että vetää siihen Raamatun mukaan ja sanoo eduskunnan aitiossa että tämä on se dokumentti, jonka nojalla tämä ei ole vain minun mielipiteeni vaan se on fakta?
Mun oma kanta tähän on, että se että homouden syntisyys on nyt se raamatullisuuden kynnyskysymys, kertoo enemmän tätä mieltä olevien ihmisten sisäisestä maailmasta ja psyykestä kuin mistään muusta. Näin myös Räsäsen tapauksessa.