Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Roistovaltion tunnusmerkit

Aloittaja Brutto, tammikuu 13, 2020, 08:50:58

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Hiha

Lainaus käyttäjältä: Laika - heinäkuu 31, 2022, 09:42:12
Tarkoitatko että suomalaisten pitäisi liittoutua Saudi-Arabian kanssa?

Miksi pitäisi? Mikä olisi syy? Kumpikaan osapuoli ei varmaan keksisi yhteistä intressiä. Kaupankäynti riittää. Koska Saudi-Arabia ei ole kovin miellyttävä valtio, sinne pitäisi myydä mieluiten jotain pitemmällä tähtäimellä hyödytöntä. Esimerkiksi mahdollisimman kalliita aseita, jotka ne käyttävät loppuun tai rikkovat muuten.

Yleisemmin Suomi on ilmeisesti tehnyt analyysin, jonka mukaan emme ole niin suuri maa, että pärjäisimme omillamme. Toisin kuin Pohjois-Korea tai Venäjä. Kumppaneita etsittäessä tarjolla on vain moraalisesti epätäydellisiä vaihtoehtoja. Mikä on luonnollista, ei ole moraalisesti täydellistä ihmistä, joten ihmisyhteisö on sekin aina vajavainen. Siksi liittolaiset voi valita oman edun mukaan.

Edellä oleva ei tarkoita, etteikö moraalilla ole mitään sijaa. Jos yhteiskuntaa on tarkoitus kehittää epätasa-arvoiseen, autoritaariseen tai korruptoituneeseen suuntaan, ystäviä kannattaa etsiä samanmielisistä. Muilla arvoilla toisaalta. Aivan täydellistä matchia tuskin koskaan löytyy. Toisaalta on maita, joiden kanssa yhteensopivuus lähentelee nollaa.

Yksi hyvä mittari voisi olla lehdistönvapausindeksi. Sananvapaus tinkii korreloimaan demokraattisuuden ja sen puute autoritaarisuuden kanssa.

MrKAT

#46
Lainaus käyttäjältä: Laika - heinäkuu 30, 2022, 05:34:28



Kuvassa Joe Biden 'pistää saudit maksamaan hintaa teoistaan' ja 'tekee heistä todella hylkiöitä, joita he ovat', niin kuin kampanjassaan lupasi.

Lainaus käyttäjältä: Laika - heinäkuu 31, 2022, 09:42:12
Haluaisin kuulla jonkun sanovan sen suoraan, koska kiemurtelusta on tullut yleisin tapa käydä poliittista keskustelua tällä palstalla. Kiemurtelijat suorastaan johtavat kaikkia aikalaisia keskusteluja.

Kas kun kiemurtelija pyrkii itse asiassa estämään keskustelun kiemurtelemalla asian ohi ikään kuin sitä ei ollut tai sitä ei olisi havaittu. Minä haluaisin tietysti tietää siksi, että Saudi-Arabia on käynyt brutaalia sotaa jo useamman vuoden ja tukee kansainvälistä islamistiterrorismia,  eikä kukaan perustele miksi meillä silti katsellaan tyytyväisen näköisinä seinille kaksoisstandardin piilottamiseksi. Päinvastoin, kuvista päätellen länsimaiset arvojohtajat lipovat saudiprinssiä minkä ehtivät.

Minulle on useaan otteeseen tuohtuneina implikoitu, että venäjä-politiikassa kysymys on moraalista, ja että moraalin ylläpitäminen on ensisijaista myös talouden tai totuuden vaatimuksiin nähden.
Muistaakseni sinä itse kiemurtelit vaikenemalla kun muinoin kysyin pitäisikö Tanskan tai maitofirman* johtajan pyytää anteeksi arabimaailmalla (ja em. Saudi-Arabialta) paria ilkeää piirrosta? Hintana vaikenemisen moraalillesi ("en ikinä pyydä anteeksi") olisi 5 miljardia euroa ja tuhansia työttömiä työläisiä. Siis yksi lause: "Pyydän anteeksi" ja saat 5 miljardin euron kaupat ja tuhannet työläiset töihin. Liian vaikeaa?
Entä jos pomon pitää tehdä kuin Biden ja käydä paikalla tervehtimässä, "hivelemässä", prinssin käden selkämystä? Laika tekee sen kiltisti koska työläiset, ay-väki ja vasemmistoliitto käskee ja minkäänlaiset pakotteet ei sovi Laikan moraaliin? Pieni teko, suuret tulot ja työtä...

*Jottei liian helppoa, kyse voisi olla (tulevaisuudessa) kasviruokafirma jonka tuotteet syrjäyttää eläintuotteita ekologisempana jne. Ja työläisten+viljelijöiden omistama.
Missä perussuomalainen törttöilemässä, siellä Jokisipilä puolustelemassa.
                    - Vanha turkulainen sananlasku (by Antti Gronow)

Laika

Lainaus käyttäjältä: Hiha - elokuu 01, 2022, 14:38:11
Lainaus käyttäjältä: Laika - heinäkuu 31, 2022, 09:42:12
Tarkoitatko että suomalaisten pitäisi liittoutua Saudi-Arabian kanssa?

Miksi pitäisi? Mikä olisi syy? Kumpikaan osapuoli ei varmaan keksisi yhteistä intressiä. Kaupankäynti riittää. Koska Saudi-Arabia ei ole kovin miellyttävä valtio, sinne pitäisi myydä mieluiten jotain pitemmällä tähtäimellä hyödytöntä. Esimerkiksi mahdollisimman kalliita aseita, jotka ne käyttävät loppuun tai rikkovat muuten.

Jaa. Eipä sinuakaan näy haittaavan, keitä niillä saudeille toimitetuilla aseilla tapetaan. Varmaan jotain hiekkaneekereitä tai muita puoli-ihmisiä.

Pahinta siis olisi, jos Saudi-Arabiaan myytäisiin jotain, joka saisi maan kehittymään.

Eiköhän tämä ole tässä.
'Custom will reconcile people to any atrocity, and fashion will drive them to acquire any custom.'

-George Bernard Shaw

Laika

#48
Lainaus käyttäjältä: MrKAT - elokuu 01, 2022, 16:52:26
Muistaakseni sinä itse kiemurtelit vaikenemalla kun muinoin kysyin pitäisikö Tanskan tai maitofirman* johtajan pyytää anteeksi arabimaailmalla (ja em. Saudi-Arabialta) paria ilkeää piirrosta? Hintana vaikenemisen moraalillesi ("en ikinä pyydä anteeksi") olisi 5 miljardia euroa ja tuhansia työttömiä työläisiä.

Vaikea muistaa referenssiäsi.

Silloin kun islam oli todella tapetilla, ISIS oli roistovaltiona sanan varsinaisessa mielessä noussut valtaan Syyrian itäpuolen ja keskisen Irakin alueella. Toistamisen uhalla: sota ISIS:in hävittämiseksi oli ainoa sota jota olen todella kannattanut. En kadu sitä näkemystäni, niin kuin en voi kuvitella, mitä moraalisesti väärää vietkongin sotilaallisella interventiolla naapurimaansa vapauttamiseen punakhmeereistä oli. Ero on siinä, että ISIS:in aikana sinun mielestäsi eurooppalaista sananvapautta olisi pitänyt kaventaa huonojen vihollisten vuoksi, ja tänä päivänä huonojen ystävien vuoksi. Vastustan molempia ajatuksia, joskin eri syistä.

Eivätkä nuo piirrokset edes olleet ilkeitä. Kunnioitus ja nöyristeleminen ovat kaksi eri asiaa.

Olin -ja olen edelleen, sillä tilanne häpeällistä kyllä ei ole siitä muuttunut- myös sitä mieltä, että kurdien leireille vangitut naiset ja lapset tulisi päästää takaisin eurooppaan. Meitä sivistyneempinä ihmisinä kurdit kun eivät ole halunneet luovuttaa heitä Irakiin kuolemaan tuomittaviksi, ja joutuvat siksi rajallisine resursseineen pitämään yllä jatkuviksi muodostuneita vankileirejä. Kiitoksena terrorivaltion hävittämisestä eurooppalaiset veljeilevät kurdien sijaan nykyään mieluummin saudien kanssa, mutta en yrittänyt oikeastaan niinkään selittää pitäisikö vai eikö meidän ostaa öljyä Saudi-Arabian kaltaiselta roistovaltiolta kuin kysyä, mikä kvalitatiivinen ero Venäjällä ja Saudi-Arabialla on sen lisäksi, että pimeistä puolistaankin huolimatta Venäjä on sentään välttävästi sivistynyt maa jälkimmäiseen paskatunkioon verrattuna.

Sen kysymyksen tueksi nuo kuvat laitoin. En siksi, että olisin vaatinut meitä lähtemään amerikkalaisten tapaan globaalille ristiretkelle.

Amerikkalaiset muuten tukivat punakhmeerien edustuspaikkaa YK:ssa aina vuoteen 1993 saakka. Fistbumpit sille.
'Custom will reconcile people to any atrocity, and fashion will drive them to acquire any custom.'

-George Bernard Shaw

Hiha

Lainaus käyttäjältä: Laika - elokuu 03, 2022, 03:49:11
Lainaus käyttäjältä: Hiha - elokuu 01, 2022, 14:38:11
Lainaus käyttäjältä: Laika - heinäkuu 31, 2022, 09:42:12
Tarkoitatko että suomalaisten pitäisi liittoutua Saudi-Arabian kanssa?

Miksi pitäisi? Mikä olisi syy? Kumpikaan osapuoli ei varmaan keksisi yhteistä intressiä. Kaupankäynti riittää. Koska Saudi-Arabia ei ole kovin miellyttävä valtio, sinne pitäisi myydä mieluiten jotain pitemmällä tähtäimellä hyödytöntä. Esimerkiksi mahdollisimman kalliita aseita, jotka ne käyttävät loppuun tai rikkovat muuten.

Jaa. Eipä sinuakaan näy haittaavan, keitä niillä saudeille toimitetuilla aseilla tapetaan. Varmaan jotain hiekkaneekereitä tai muita puoli-ihmisiä.

Pahinta siis olisi, jos Saudi-Arabiaan myytäisiin jotain, joka saisi maan kehittymään.

Eiköhän tämä ole tässä.

Ensimmäiseksi tärkein asia. Hiekkaneekerit ja puoli-ihmiset ovat sinun sanojasi ja kertovat ajattelustasi. Ne ovat sinun tekstiäsi. Minä en operoi sellaisilla termeillä. En usko tällä huomautuksella olevan vaikutusta maailmankuvaasi. Se on tiedoksi muille, kenties kiireisille ja huolimattomille keskustelun seuraajille.

Jemenin tilanteen dosenttina tietänet, että Saudi-Arabia käyttää palkkasotureita. Heille tuskin uskotaan kalliita aseita – jonka takia käytin sitä adjektiivia. Hyvä niin, saudit töpeksivät itse varmemmin kuin mikään porukka mitä he keksivät palkata.

Koska Saudi-Arabia on mitä on, pahinta tällä hetkellä todella on sen tekninen kehittyminen. Keksinnöt ovat neutraaleja, mutta he käyttävät niitä pimeyden lapsina. Vertaa Venäjä. Sen kanssa tehtiin yhteistyötä 30 vuotta ja jopa autettiin tietyillä sektoreilla. Kannattiko? Tuliko hyvä? Nyt on huomattu, että niille ei pidä hampurilaistakaan myydä. Se menisi sotahullujen rikollisten ruoaksi.

Viimeisen lauseesi otan kiitollisena vastaan lupauksena paremmasta huomisesta.

Laika

Lainaus käyttäjältä: Hiha - elokuu 03, 2022, 13:54:41
Lainaus käyttäjältä: Laika - elokuu 03, 2022, 03:49:11
Lainaus käyttäjältä: Hiha - elokuu 01, 2022, 14:38:11
Lainaus käyttäjältä: Laika - heinäkuu 31, 2022, 09:42:12
Tarkoitatko että suomalaisten pitäisi liittoutua Saudi-Arabian kanssa?

Miksi pitäisi? Mikä olisi syy? Kumpikaan osapuoli ei varmaan keksisi yhteistä intressiä. Kaupankäynti riittää. Koska Saudi-Arabia ei ole kovin miellyttävä valtio, sinne pitäisi myydä mieluiten jotain pitemmällä tähtäimellä hyödytöntä. Esimerkiksi mahdollisimman kalliita aseita, jotka ne käyttävät loppuun tai rikkovat muuten.

Jaa. Eipä sinuakaan näy haittaavan, keitä niillä saudeille toimitetuilla aseilla tapetaan. Varmaan jotain hiekkaneekereitä tai muita puoli-ihmisiä.

Pahinta siis olisi, jos Saudi-Arabiaan myytäisiin jotain, joka saisi maan kehittymään.

Eiköhän tämä ole tässä.

Ensimmäiseksi tärkein asia. Hiekkaneekerit ja puoli-ihmiset ovat sinun sanojasi ja kertovat ajattelustasi. Ne ovat sinun tekstiäsi. Minä en operoi sellaisilla termeillä.

Minä taas pidän sellaisia ihmisiä ulkokultaisina ja ajattelultaan köyhinä, jotka kuvittelevat sanamagian muuttavan itse substanssia.

Kuten sinä yllä teet.
'Custom will reconcile people to any atrocity, and fashion will drive them to acquire any custom.'

-George Bernard Shaw

Hiha

Lainaus käyttäjältä: Laika - elokuu 08, 2022, 02:03:18
Lainaus käyttäjältä: Hiha - elokuu 03, 2022, 13:54:41
Lainaus käyttäjältä: Laika - elokuu 03, 2022, 03:49:11
Lainaus käyttäjältä: Hiha - elokuu 01, 2022, 14:38:11
Lainaus käyttäjältä: Laika - heinäkuu 31, 2022, 09:42:12
Tarkoitatko että suomalaisten pitäisi liittoutua Saudi-Arabian kanssa?

Miksi pitäisi? Mikä olisi syy? Kumpikaan osapuoli ei varmaan keksisi yhteistä intressiä. Kaupankäynti riittää. Koska Saudi-Arabia ei ole kovin miellyttävä valtio, sinne pitäisi myydä mieluiten jotain pitemmällä tähtäimellä hyödytöntä. Esimerkiksi mahdollisimman kalliita aseita, jotka ne käyttävät loppuun tai rikkovat muuten.

Jaa. Eipä sinuakaan näy haittaavan, keitä niillä saudeille toimitetuilla aseilla tapetaan. Varmaan jotain hiekkaneekereitä tai muita puoli-ihmisiä.

Pahinta siis olisi, jos Saudi-Arabiaan myytäisiin jotain, joka saisi maan kehittymään.

Eiköhän tämä ole tässä.

Ensimmäiseksi tärkein asia. Hiekkaneekerit ja puoli-ihmiset ovat sinun sanojasi ja kertovat ajattelustasi. Ne ovat sinun tekstiäsi. Minä en operoi sellaisilla termeillä.

Minä taas pidän sellaisia ihmisiä ulkokultaisina ja ajattelultaan köyhinä, jotka kuvittelevat sanamagian muuttavan itse substanssia.

Kuten sinä yllä teet.

Sanojen maaginen kosketus ohjaa ajatteluasi koska aivosi työskentelevät niillä. "Presidentti Biden" ja "Sleepy Joe" eivät seikkaile tarkalleen samaa reittiä hermosoluissasi eikä niiden herkkyys assosioida muistiin varastoituneiden detaljien kanssa ole identtinen.

Parempi tyhmä ja ulkokultainen kuin kyyninen misantrooppi. Hippusellinen lehtikultaa pitää kynnet hoidetun näköisinä.

Laika

Lainaus käyttäjältä: Hiha - elokuu 08, 2022, 13:35:15
Parempi tyhmä ja ulkokultainen kuin kyyninen misantrooppi. Hippusellinen lehtikultaa pitää kynnet hoidetun näköisinä.

Misantrooppi?

Olen aina yhtä vaikuttunut, kun ihmiset sotkevat pikkumaiset siveellisyyskäsityksensä misantropian kanssa.

Paljon lähempänä misantropiaa on välinpitämättömyys, jota tällaiset lauseet saattelevat:

Lainaus käyttäjältä: Hiha - elokuu 01, 2022, 14:38:11
Koska Saudi-Arabia ei ole kovin miellyttävä valtio, sinne pitäisi myydä mieluiten jotain pitemmällä tähtäimellä hyödytöntä. Esimerkiksi mahdollisimman kalliita aseita, jotka ne käyttävät loppuun tai rikkovat muuten.
'Custom will reconcile people to any atrocity, and fashion will drive them to acquire any custom.'

-George Bernard Shaw

Hiha

Lainaus käyttäjältä: Laika - elokuu 08, 2022, 14:39:14
Lainaus käyttäjältä: Hiha - elokuu 08, 2022, 13:35:15
Parempi tyhmä ja ulkokultainen kuin kyyninen misantrooppi. Hippusellinen lehtikultaa pitää kynnet hoidetun näköisinä.

Misantrooppi?

Olen aina yhtä vaikuttunut, kun ihmiset sotkevat pikkumaiset siveellisyyskäsityksensä misantropian kanssa.

Paljon lähempänä misantropiaa on välinpitämättömyys, jota tällaiset lauseet saattelevat:

Lainaus käyttäjältä: Hiha - elokuu 01, 2022, 14:38:11
Koska Saudi-Arabia ei ole kovin miellyttävä valtio, sinne pitäisi myydä mieluiten jotain pitemmällä tähtäimellä hyödytöntä. Esimerkiksi mahdollisimman kalliita aseita, jotka ne käyttävät loppuun tai rikkovat muuten.

Pikkumaiset? Minähän olen erittäin siveellinen ihminen. Suurpiirteiset olisi osuvampi ilmaus.

Välittävänä henkilönä olet luultavasti täyttä päätä kertomassa arabeille, kuinka heidän kuuluu elää. Siinä tuskin kaivataan enää muita profeettoja.

Laika

Lainaus käyttäjältä: Hiha - elokuu 08, 2022, 16:05:39
Välittävänä henkilönä olet luultavasti täyttä päätä kertomassa arabeille, kuinka heidän kuuluu elää. Siinä tuskin kaivataan enää muita profeettoja.

Olet varmaan erehtynyt henkilöstä, sillä minä olen stalinisti ja neuvostoihailija (ja marxisti, koska tuen muista suomalaisista poiketen edelleen kurdeja). USA-Israel-akselin suurimmat tukijat ovat Toope, Kopek, prinssi Mohammed bin Salman ja Brutto.

Hehtaarihaulikkosi kaipaisi kalibrointia, jos haluat osua sillä ylipäänsä johonkin maaliin.
'Custom will reconcile people to any atrocity, and fashion will drive them to acquire any custom.'

-George Bernard Shaw

Hiha

Kerro miten kalibroit haulikon?