Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Lohja ja ympäristö

Aloittaja ROOSTER, marraskuu 13, 2019, 19:42:56

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

ROOSTER

Minkälainen paikka asua on Lohja?
Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

urogallus

Työasioissa olen joskus siellä päin liikkunut. Luonnonkaunista seutua. Kaupunki on tyypillisen oloinen pikkukaupunki.

Joskus mulla oli lohjalaisia bändikavereina, ja he kirosivat kotikaupunkiaan. Mutta niinhän pikkukaupungista lähteneet nuorukaiset tuppaavat tekemään.

Miksi kysyt? Harkitsetko muuttoa?

ROOSTER

Lainaus käyttäjältä: urogallus - marraskuu 13, 2019, 19:48:08
Työasioissa olen joskus siellä päin liikkunut. Luonnonkaunista seutua. Kaupunki on tyypillisen oloinen pikkukaupunki.

Joskus mulla oli lohjalaisia bändikavereina, ja he kirosivat kotikaupunkiaan. Mutta niinhän pikkukaupungista lähteneet nuorukaiset tuppaavat tekemään.

Miksi kysyt? Harkitsetko muuttoa?

Miksei. Ei ole tullut siellä asuttua.
Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

a4

Kevyt raapaisu netin Lohja-propagandaan(kannattaa lukea astetta vapaammat kommenttiosiot):

Turistille: Mikko from Lohja - Episode 1
Paras kaupunki tää meidän Lohja, kaikki thaipojat jäämään vaan loukkuun kalkin, järviveden ja homeisten koulujen  luvattuun kaupunkiin!

Jukeboksi: Miks mä asun lohjalla?-M/W

Aikakone 1: Lohja 1987

2: Mahdollisuuksien Lohja 1995 kesto 11min

3: Kotikaupunkimme Lohja 1969-1971

4: Lohjalla tavataan 1953

Pieni katsaus lohjan keskustaan

Lohja, Maisemia ilmasta 2016

This is Lohja

Historiaa: Lohjan Historiaa OJAMO julkaistu v.1991
ohjelma tarkastelee Suomen historian ilmiöitä näkökulmanaan Lohjan kapungin  alueeella sijaitseva Ojamon kartano. Se esittää, kuinka jo yhden tilan tai kylän alueella on nähtävissä useimmat maamme kehitykselle tyypilliset piirteet esihistoriasta nykypäivään. Ohjelmassa ilmenevät mm. esihistoriallinen asutus, ruukki- ja kartanolaitos sekä teollistuminen jälkivaikutuksineen.

ROOSTER

Kuulostaa hyvältä:

Lainaus käyttäjältä: https://www.lohja.fi/asuminen-ja-ymparisto/ymparisto-luonto/lohjan-luonto/lohjan-luonto/Lohjan poikkeuksellisen rikkaan luonnon perustana ovat kallio- ja maaperän kalkkipitoisuus, rehevä maaperä, leuto ja kostea ilmasto, pitkä kasvukausi, geologinen historia, ainutlaatuinen reunamoreenimuodostuma, kallioperän ja pinnanmuotojen vaihtelevuus, järvisyys, lähteisyys sekä pitkä asutushistoria kartanokulttuureineen.
Leuto ja kostea ilmasto

Lohjan seudun ilmasto on luonnon kannalta varsin edullinen. Talvi on leuto ja kasvukausi on pitkä, keskimäärin 177 vuorokautta. Vuoden keskilämpötila on + 4,5–5,0 °C. Seudun lämpimin kuukausi on heinäkuu ja kylmin helmikuu.

Läntinen Uusimaa on Suomen runsassateisinta seutua. Lohjan seudulla sataakin paljon, vuodessa keskimäärin 700–750 mm. Runsassateisin kuukausi on elokuu ja vähäsateisin maaliskuu.
Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

urogallus

Kannattaa harkita Eurajokeakin. Sehän on oman ilmoituksensa mukaan Suomen sähköisin kunta.

ROOSTER

Lainaus käyttäjältä: urogallus - marraskuu 13, 2019, 21:53:15
Kannattaa harkita Eurajokeakin. Sehän on oman ilmoituksensa mukaan Suomen sähköisin kunta.

Niin kuulemma. Mutta Lohjalla on muita sähköisiä etuja.

Lainaus käyttäjältä: https://eautoilija.com/lohja-latauspisteet-suurteholataus/Lohja sai Suomen ensimmäisen suurteholatauksen

Marraskuussa 2018 avattiin Lohjan ABC-asemalle todellinen tehopakkaus: latausasema, jolla voi ladata tällä hetkellä 150 kW. Tämä on kolminkertainen nopeus verrattuna muihin pikalatausasemiin. Asema voidaan päivittää kahdella lisämodulilla vielä kaksi kertaa tehokkaammaksi. Sijaintia perusteltiin sillä, että ykköstien varrella hyöty on suurin, joten tavoittaa sekä kansainväliset että kotimaiset autoilijat reiteillään.
Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

Hayabusa

Onko kukolla kenties lohjalainen kana kierroksessa?
An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur

Kopek

Täytyi oikein katsoa kartalta, missä tuollainen paikka on. Jossakin Etelä-Suomessa, näin muistelin tai arvelin. Ja kappas vain, kartan vilkaisu osoitti, että olen käynyt sillä pari kertaa. Kävin aikoinaan viemässä erään henkilön Vivamoon ja hakemassa hänet muutaman päivän päästä pois. Ja viimeksi alkukesällä tein pikareissun Lohjalle (en käynyt keskustassa), kun kävin ostamassa jonkin autotarvikkeen Lohjan Motonetistä, jossa niitä näytti olevan hyllyssä nettitiedon perusteella. Se taisi olla jokin pakoputken kiinnitysosa. Jonkinlainen karkea idea paikkakunnasta siis on. Mutta vain ulkoisesti.

ROOSTER

Kaikki jotka työskentelevät ruotsinlaivoilla ovat varmaan käyneet Lohjalla, koska siellä järjestetään pelastautumiskoulutusta, mikä on ymmärtääkseni pakollinen laivalla työskenteleville.



http://www.meriturva.fi/fi/tietoa-meriturvasta/
Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

ROOSTER

Espoolaisista 55-64 vuotiaista ne, jotka osaavat sanoa minne muuttaisivat, liki 10% kertoi olevansa valmiita lähtemään Lohjalle.

https://www.lansivayla.fi/artikkeli/820276-espoosta-lahden-vain-jalat-edella-lansivaylan-tutkimus-paljasti-minne-espoolaiset
Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS