Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Digi- & tekniikkauutisia

Aloittaja Hippi, lokakuu 05, 2022, 11:33:17

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

a4

Lainaus käyttäjältä: Hayabusa - tammikuu 04, 2025, 21:40:05Listalla ollaan. Jonkinmoinen mini-PC telkun kylkeen lienee edessä oleva ratkaisu.
Suosittelen.
Nykyään en suostuisi enää tihrustamaan tavallisesta monitorista tietokonetta eli kodin multimediakeskusta.  ;D

Jotenkin helpompaa lukea tekstit ja katsoa liikkuvatkin kuvat taulutelkusta.
Aluksi kaikki tuntui liian isolta mutta muutamassa päivässä silmä tottuu siihenkin.
Sama tunne kun kotiin tuli ensimmäinen taulutelkku tai sähkölamppu.  ;D

ROOSTER

Lainaus käyttäjältä: a4 - tammikuu 05, 2025, 07:21:45Sama tunne kun kotiin tuli ensimmäinen taulutelkku tai sähkölamppu.  ;D

Olen aika varma, että kun pärevaloa alettiin korvata hehkulampuilla niin kestikievareissa (Essonbaareja ei silloin ollut) tuomittiin moinen keino nolona turhakkeena ja herrojen kotkotuksena.
Yleinen mielipide on aina väärässä.

"Yhteiskunta hyötyy traumatisoituneista huippuosaajista, ..."
Valtteri Lindholm

"Mitä vanhemmaksi tulee, sitä vähemmässä arvossa pitää materiaa. Ainoa, mitä mä en myy, on mun sielu." Cecil Hagelstam

MrKAT

^ Eka väri-tv. Mmmm...aahh(nostalgian värinää) sitä ihanaa kuuman elektroniikan tuoksua. :D

Täällä tv ei ole listalla, mutta tiedän jo kokeiluistani (sillä yhdellä testikanavalla), että se hiljenee tänä vuonna kun ei ole sitä teräväpiirtoa.
"Even if you don't believe in COVID, COVID believes in YOU." - N. J. Gallegos

ROOSTER

^
LainaaKansalaisboksi DigiTikku on kompakti HD-digiboksi, joka mahdollistaa teräväpiirtolähetysten katselun antenniverkosta myös vanhemmilla televisioilla, jotka eivät tue DVB-T2-standardia. Nauti laajasta kanavatarjonnasta ja teräväpiirtokuvasta ilman monimutkaista asennusprosessia. DigiTikku muuntaa myös tietokoneen näytön vaivattomasti televisioksi. Se on erinomainen ratkaisu erityisesti vanhojen laitteiden päivittämiseen nykyaikaisiksi ilman suuria investointeja.
https://www.verkkokauppa.com/fi/product/950894/Kansalaisboksi-DigiTikku-HD-digiboksi-antenniverkkoon

Näyttäisi Verkkokaupan ratkaisu ongelmaan maksavan 34,99€. Muilla lienee vastaavia ratkaisuja, sitä en osaa sanoa löytyykö halvempia/parempia ratkaisuja. Kalliimpia toki runsaasti. Taitaa vaatia hdmi-liitännän.
Yleinen mielipide on aina väärässä.

"Yhteiskunta hyötyy traumatisoituneista huippuosaajista, ..."
Valtteri Lindholm

"Mitä vanhemmaksi tulee, sitä vähemmässä arvossa pitää materiaa. Ainoa, mitä mä en myy, on mun sielu." Cecil Hagelstam