Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Keksintöjä jotka voivat mullistaa maailmaa

Aloittaja ROOSTER, marraskuu 14, 2019, 23:58:50

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Karikko

Lainaus käyttäjältä: Toope - syyskuu 13, 2022, 21:57:55
Teknologiaa ja energiaa pitää käyttää, jotta saisimme yhteiskunnan, jossa käyttäisimme puhtaampaa energiaa.

Puhtaus on puoli ruokaa, mutta nälkä kasvaa syödessä.

Kaikki pitää rakentaa aina uudestaan- tiet, sillat, laivat, rautatiet, talot , tehtaat , tuulimyllyt lentovehkeet, sota-aseet, kaivokset ja listaa riittää- eikä pelkällä sähköllä ja teknologin parantamisella siihen kyetä.

Mikään ei ole valmista, eikä varsinkaan ikuista- ei fossiilisistakaan päästä eroon, vaan niiden tarve kasvaa samaa tahtia, kuin "vihreä teknologia kehittyy.


-:)lauri

Joku ehdotti tätä twitterissä: yöllä aukiolevat kirjastot. Idea kuulostaa erinomaiselta. Semisosiaalisia illanviettopaikkoja ei oikein ole, ellet sitten ole valmis vetämään perseet olalle tai sietämään niitä, jotka vetävät.
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

Hippi

^
Olisihan sillä työllistäväkin vaikutus, sillä monin paikoin tarvittaisi liuta vaatekaapin kokoisia äijiä vahtimaan ihmisten turvallisuutta.

Mutta aika hyvä idea, jos siinä vielä on kahvila (ilman kaljaoikeuksia) mukana, niin kehtaisi istuskella pidempäänkin.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

ROOSTER

^
Anteeksi, mutta ajatukseni ajautui taas kerran harhapoluille.  Aloin miettimään käsitteen "vaatekaapin kokoinen mies" etymologiaa ja historiaa.

Mahtaakohan olla peräisin jostain menneisyyden uskottomuustapauksesta jossa on ollut käryämisvaara kun vieraileva seksisti ei ole ollut mahtua vaatekaappiin. Siitä on sitten tullut semmonen standardikokoluokka, suurempaa ei ole kannattanut havitella, ihan käytännön syistä.

Tietysti, jos on vaatekaappia suurempi, ei ole välttättä enää ainakaan turpiinsaamisen pelossa pakko piiloutua. Pienikokoisille ja vikkelille pakeneminen voi olla piiloutumista parempi vaihtoehto. Mukaan kannattaa ottaa kaikki tavarat ja asusteet vaikka kiire olisikin. Toisaalta vierailevilla naisilla on kuulemma tapana "unohdella" korvakoruja, pikkuhousuja tai rintsikoita rikospaikalle, ikäänkuin voitonmerkkeinä ja varoituksena alueella liikkuvasta kilpailijasta.

Tämä nyt ei ollut mikään maailmaa mullistava keksintö.  :P
Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

Toope

Lainaus käyttäjältä: -:)lauri - syyskuu 30, 2022, 14:06:05
Joku ehdotti tätä twitterissä: yöllä aukiolevat kirjastot. Idea kuulostaa erinomaiselta. Semisosiaalisia illanviettopaikkoja ei oikein ole, ellet sitten ole valmis vetämään perseet olalle tai sietämään niitä, jotka vetävät.
Spurgut ja mamujengit yöpyvät "kirjastossa".
Tuo on Veronika Honkasalon idea!

ROOSTER

Keksin mielestäni mainion idean ja luulin (taas) olevani nero. Sitten googlasin.

Ideani oli, että tinnitukseen voisi auttaa jos selvittäisi jatkuvasti soivan äänen taajuuden ja syöttäisi vastamelukuulokkeilla tai korvanapeilla torjuntaääntä.
Mainio idea, mutta on jo keksitty! Voi perhanaakkeli - siinä meni taas muutama miljoona.

Lainaus käyttäjältä: https://www.studio55.fi/terveys/article/nain-tinnitusta-voidaan-hoitaa-olen-kuullut-etta-se-lakkaa-kokonaan/5854096– Ainoa, mistä tällä hetkellä olen kuullut, on vastaäänihoito. Silloin mitataan se äänen taajuusalue korvakäytävän sisältä. Sitten laitetaan kuulokoje, joka tuottaa vastaääntä, jolloin ne kompensoivat toisensa.

– Eli jos kuulokojeessa on vastaääni, joka antaa sitä jatkuvasti ja kuulokoje on korvassa yötä päivää, niin heiltä olen kuullut, että se (tinnitus) lakkaa kokonaan.
Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

ROOSTER

Lainaus käyttäjältä: https://listafriikki.com/oudot-uutiset/parkinsonin-tauti-testi/Oudot uutiset
Parkinsonin taudin haistava nainen auttoi tutkijoita kehittämään testin sairauden diagnosoimiseen

Pienellä tutkimisella ihmisistä voi löytyä muitakin uskomattomia kykyjä. Etukäteen kerrottuna, ennen tuloksia, monikin olisi leimannut tuollaisen tutkimisen humbuugiksi.
Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

MrKAT

Lainaus käyttäjältä: ROOSTER - lokakuu 11, 2022, 22:01:21
Keksin mielestäni mainion idean ja luulin (taas) olevani nero. Sitten googlasin.

Ideani oli, että tinnitukseen voisi auttaa jos selvittäisi jatkuvasti soivan äänen taajuuden ja syöttäisi vastamelukuulokkeilla tai korvanapeilla torjuntaääntä.
Mainio idea, mutta on jo keksitty! Voi perhanaakkeli - siinä meni taas muutama miljoona.

Lainaus käyttäjältä: https://www.studio55.fi/terveys/article/nain-tinnitusta-voidaan-hoitaa-olen-kuullut-etta-se-lakkaa-kokonaan/5854096– Ainoa, mistä tällä hetkellä olen kuullut, on vastaäänihoito. Silloin mitataan se äänen taajuusalue korvakäytävän sisältä. Sitten laitetaan kuulokoje, joka tuottaa vastaääntä, jolloin ne kompensoivat toisensa.

– Eli jos kuulokojeessa on vastaääni, joka antaa sitä jatkuvasti ja kuulokoje on korvassa yötä päivää, niin heiltä olen kuullut, että se (tinnitus) lakkaa kokonaan.
Oikeampi hoitokeksintö (luin joku vuosi sitten) oli sen taajuuden ehkäisy kapeakaistasuodattimella, digitaalisesti eli kuulokkeisiin tulee ympäristön ääni samanlaisena muuten paitsi siinä tinnitustaajuuden seutuvilla on "taajuuskuoppa" eli ne frekvenssit poistetaan kokonaan. Näin korvan simpukan ne tietyt sisäkarvasolut jotka ylireagoi tinnitustaajuuteen, saavat täyden levon ympäristön hälinästä ja aikaa parantumiseen.

Älä persu äänestä. Se on turhaa, turhempaa kuin Suomen 0,1% osuus ilmastonmuutoksesta. Sun vaikutukses on mitättömät 0,000 000 5 % EU:ssa.
Ota mieluummin olutta rannalla kauniin naisen kanssa ja hiekat nakkaa koko tylsälle byrokraattien EU:lle!

ROOSTER

Lainaus käyttäjältä: MrKAT - lokakuu 14, 2022, 22:24:01
Lainaus käyttäjältä: ROOSTER - lokakuu 11, 2022, 22:01:21
Keksin mielestäni mainion idean ja luulin (taas) olevani nero. Sitten googlasin.

Ideani oli, että tinnitukseen voisi auttaa jos selvittäisi jatkuvasti soivan äänen taajuuden ja syöttäisi vastamelukuulokkeilla tai korvanapeilla torjuntaääntä.
Mainio idea, mutta on jo keksitty! Voi perhanaakkeli - siinä meni taas muutama miljoona.

Lainaus käyttäjältä: https://www.studio55.fi/terveys/article/nain-tinnitusta-voidaan-hoitaa-olen-kuullut-etta-se-lakkaa-kokonaan/5854096– Ainoa, mistä tällä hetkellä olen kuullut, on vastaäänihoito. Silloin mitataan se äänen taajuusalue korvakäytävän sisältä. Sitten laitetaan kuulokoje, joka tuottaa vastaääntä, jolloin ne kompensoivat toisensa.

– Eli jos kuulokojeessa on vastaääni, joka antaa sitä jatkuvasti ja kuulokoje on korvassa yötä päivää, niin heiltä olen kuullut, että se (tinnitus) lakkaa kokonaan.
Oikeampi hoitokeksintö (luin joku vuosi sitten) oli sen taajuuden ehkäisy kapeakaistasuodattimella, digitaalisesti eli kuulokkeisiin tulee ympäristön ääni samanlaisena muuten paitsi siinä tinnitustaajuuden seutuvilla on "taajuuskuoppa" eli ne frekvenssit poistetaan kokonaan. Näin korvan simpukan ne tietyt sisäkarvasolut jotka ylireagoi tinnitustaajuuteen, saavat täyden levon ympäristön hälinästä ja aikaa parantumiseen.

Käänsit sitten puukkoa kuvitellun nerouteni haavassa.
Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

ROOSTER

^
Toisaalta, ei kai se vie neroutta pois jos täysin tietämättä jo olemassaolevasta keksinnöstä keksii sen uudelleen? Sitä vaan ei saa enää patentoitua omiin nimiin...eikä rahastettua.
Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

MrKAT

Tuota noin, minusta sinä olit nerokkaampi kuin minä koska en itse keksinyt kumpaakaan hoitokeinoa.

JK. Vaikka olisihan minun pitänyt hoksata: Kun olen kuunnellut hiukan liian voimakkaasti lempimusaa ja sitten seur. päivänä tinnitus iskee niin en kerta kaikkiaan ole kestänyt MTV: Ripsa Koskisen-Papusen ääntä joka osuu tinnitusfrekvensseihini (myös voimakkuus ollut liiallinen, hällä aiemmin). Joudun kääntään kanavaa tai sulkemaan tinnituskorvani ja välttelemään tiettyä frekvenssiä.
Älä persu äänestä. Se on turhaa, turhempaa kuin Suomen 0,1% osuus ilmastonmuutoksesta. Sun vaikutukses on mitättömät 0,000 000 5 % EU:ssa.
Ota mieluummin olutta rannalla kauniin naisen kanssa ja hiekat nakkaa koko tylsälle byrokraattien EU:lle!

ROOSTER

Lainaus käyttäjältä: MrKAT - lokakuu 14, 2022, 22:46:17
Tuota noin, minusta sinä olit nerokkaampi kuin minä koska en itse keksinyt kumpaakaan hoitokeinoa.

Kiitos näistä lohdutuksen sanoista.  :-[
Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

kertsi

#267
Lainaus käyttäjältä: ROOSTER - lokakuu 11, 2022, 22:01:21
Keksin mielestäni mainion idean ja luulin (taas) olevani nero. Sitten googlasin.

Ideani oli, että tinnitukseen voisi auttaa jos selvittäisi jatkuvasti soivan äänen taajuuden ja syöttäisi vastamelukuulokkeilla tai korvanapeilla torjuntaääntä.
Mainio idea, mutta on jo keksitty! Voi perhanaakkeli - siinä meni taas muutama miljoona.

Lainaus käyttäjältä: https://www.studio55.fi/terveys/article/nain-tinnitusta-voidaan-hoitaa-olen-kuullut-etta-se-lakkaa-kokonaan/5854096– Ainoa, mistä tällä hetkellä olen kuullut, on vastaäänihoito. Silloin mitataan se äänen taajuusalue korvakäytävän sisältä. Sitten laitetaan kuulokoje, joka tuottaa vastaääntä, jolloin ne kompensoivat toisensa.

– Eli jos kuulokojeessa on vastaääni, joka antaa sitä jatkuvasti ja kuulokoje on korvassa yötä päivää, niin heiltä olen kuullut, että se (tinnitus) lakkaa kokonaan.
Boldaus mun.
Täh? Onko tuo edes mahdollista? Eli meinaan, eikö se tinnitusäänen "lähde" ole aivot, eikä korvakäytävä? Korjaus. Ehkä tinnituksessa on kyse sisäkorvavauriosta, ks. alla. Mutta lähteekö sisäkorvasta ääni, vai olisiko ne vaan sisäkorvaan liittyvät hermoradat, jotka laukovat ihan omiaan?

Tinnitusmittauksessa tuotetaan ulkoapäin ääntä eri taajuuksilla ja voimakkuuksilla, ja potilas kertoo, milloin ääni on lähellä sitä, mitä hän kokee kuulevansa tinnituksen aiheuttamana. Siinä haarukoidaan se tinnitusäänen taajuus. Eli tuo keksintösi "mittaus" voisi toteuttaa sellaisella koejärjestelyllä. https://www.terveystalo.com/fi/palvelut/tinnitusmittaus/
Tyrkyllä merkkejä kopioitavaksi: ❤️😀🙂🐵🐒🦄🕊️☘️🌿😍🤪🤕🥴😵 👍✌️

MrKAT

#268
^Tuon mittauksen voi tehdä

a) kotisoittimella jos tietää keski-C:n (261Hz) siitä koskettimia ylös tai alas niin vingahtaa korvissa ja laskee taajuuden.

b) Parempi tarkempi tapa on äänigeneraattori netissä tai apsilla: Google (sound frequency generator) ->online tone genarator, tai Appseja google  playsta ym jännää.

c) Turvallisempi Youtubessa: Äänenkorkeus nousee ja hertsilukema näkyy.
20Hz to 20kHz (Human Audio Spectrum)

https://www.youtube.com/watch?v=qNf9nzvnd1k
Alhaalla hammasrattaasta/toistonopeus klikkaamalla saa tuon nousun hidastettua vaikka 0.5:een tai 0.25:een.
(Sillä kuulee myös oman korkeimman äänitaajuutensa jonka pystyy vielä kuulemaan).
Älä persu äänestä. Se on turhaa, turhempaa kuin Suomen 0,1% osuus ilmastonmuutoksesta. Sun vaikutukses on mitättömät 0,000 000 5 % EU:ssa.
Ota mieluummin olutta rannalla kauniin naisen kanssa ja hiekat nakkaa koko tylsälle byrokraattien EU:lle!

ROOSTER

Kaikkein viimeksi olisi luullut älyn tulevan vaneriin. Kuinka väärässä voikaan olla.

Lainaus käyttäjältä: https://koskisen.fi/kuljetuskalustoon-suunniteltu-alykas-lattialevy/Koskisen tuo markkinoille painon tunnistavat lattiavanerilevyt kuorma-autoihin ja perävaunuihin. Älykkäät SENSi-levyt keräävät dataa, joka auttaa optimoimaan kuljetukset ennennäkemättömällä tavalla.

"Markkinoilla on lukuisia logistiikkaratkaisuja kuljetuskaluston seurantaan, mutta tähän asti itse kuorma on jäänyt huomiotta – vaikka se on loppujen lopuksi tärkeintä", toteaa Koskisen tuotekehitystiimin jäsen Andreas Strauch.
...
SENSi-levyjen perusidea on yksinkertainen. Jokaiseen lattiavanerilevyyn on upotettu älykkäät paineanturit, jotka kertovat, kohdistuuko levyyn kuormaa ja kuinka paljon perävaunussa on tyhjää tilaa. Data tallennetaan pilvipalveluun muodossa, jota logistiikka-alalla yleisessä käytössä olevat suunnittelutyökalut, rahdinvälitysalustat ja telematiikkajärjestelmät pystyvät hyödyntämään reaaliajassa.

Tuo on kuljetusalalla rahtikontin tsi vetolava-auton veroinen innovaatio.
Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS