Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Keksintöjä jotka voivat mullistaa maailmaa

Aloittaja ROOSTER, marraskuu 14, 2019, 23:58:50

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

kertsi

Aivoimplantti, jolla voi pelata pelejä, esim. shakkia, ja varmaankin tehdä hyödyllisempiäkin asioita. Ensimmäinen ihmiskoe neliraajahalvaantuneelle:

Milloinkohan tuo yhdistetään exoskeletoniin? Voisi antaa halvaantuneelle liikuntakyvyn.
Tyrkyllä merkkejä kopioitavaksi: ❤️😀🙂🐵🐒🦄🕊️☘️🌿😍🤪🤕🥴😵 👍✌️

ROOSTER

Lainaus käyttäjältä: kertsi - toukokuu 15, 2024, 12:56:40Aivoimplantti, jolla voi pelata pelejä, esim. shakkia, ja varmaankin tehdä hyödyllisempiäkin asioita. Ensimmäinen ihmiskoe neliraajahalvaantuneelle:

Milloinkohan tuo yhdistetään exoskeletoniin? Voisi antaa halvaantuneelle liikuntakyvyn.

Jep.

Itse olen sitä koulukuntaa, että koska lihasliikkeet ovat seurausta sähköisistä impulsseista, ei liikkumiseen mitään aivotoimintaa edes välttämättä tarvita. Toisin sanoen pelkkä tietokoneohjattu signaali lihaksiin riittää, kunhan se on oikeaaikaista, oikeanvoimakkuksista ja oikein suunnattua. Jonkunverran ohjelmointikykyjä tarvitaan, mutta periaate on yksinkertainen.

Tavallinen lineaarimoottorikin tarvitseen käynnistyäkseen vain pienen ohjauksen releelle, joko kytkimen tai ohjelmoitavan logiikan kautta. Jos on pätevä ohjelma niin keinorunko voi kuljettaa navigaattorin avulla vaikka halvaantunutta minne ikinä hän haluaa ja akku riittää.
Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

Karikko

Lainaus käyttäjältä: ROOSTER - toukokuu 15, 2024, 18:56:08
Lainaus käyttäjältä: kertsi - toukokuu 15, 2024, 12:56:40Aivoimplantti, jolla voi pelata pelejä, esim. shakkia, ja varmaankin tehdä hyödyllisempiäkin asioita. Ensimmäinen ihmiskoe neliraajahalvaantuneelle:

Jep.

Itse olen sitä koulukuntaa, että koska lihasliikkeet ovat seurausta sähköisistä impulsseista, ei liikkumiseen mitään aivotoimintaa edes välttämättä tarvita. Toisin sanoen pelkkä tietokoneohjattu signaali lihaksiin riittää, kunhan se on oikeaaikaista, oikeanvoimakkuksista ja oikein suunnattua. Jonkunverran ohjelmointikykyjä tarvitaan, mutta periaate on yksinkertainen.

Tavallinen lineaarimoottorikin tarvitseen käynnistyäkseen vain pienen ohjauksen releelle, joko kytkimen tai ohjelmoitavan logiikan kautta. Jos on pätevä ohjelma niin keinorunko voi kuljettaa navigaattorin avulla vaikka halvaantunutta minne ikinä hän haluaa ja akku riittää.

Ihmisen koordinointiin tarvitaan kyllä hitosti aivotoimintaa ja liikkeiden opettelua- joten ehkä aivollakin on jokin rooli siinä.

Opetellessa vaikka jalkapallon pelaamista taito karttuu harjoitellessa, kuten myös ajattelussakin. Kehon toiminnat ovat riippuvaisi keskushermostosta, vaikka pelkällä "selkärankallakin reakointi toimii sekin -niin ei se silti ole aivoista riippumatonta.

Jonkin muun kuin ihmisen liike tietenkin voi olla pelkkää impulssia, kuten sähköauton esimerkiksi..

ROOSTER

Nyt on hieno keksintö. Polttokennoissa käytettävän hirmuhintaisen platinan tarve pienenee murto-osaan.

Lainaa...Platinan kilohinta on nykyään luokkaa 30 000 euroa.
...
 Chiban yliopiston tutkijat keksivät, että kofeiinin lisääminen tietynlaisiin platinaelektrodeihin kasvattaa orr-reaktion aktiivisuutta. Tämä mahdollistaa platinamäärän vähentämisen elektrodissa eli vähentää kustannuksia samalla, kun kennon teho jopa paranee.

Sopiva määrä kofeiinilisää jopa 11-kertaisti platinaelektrodin orr-reaktion aktiivisuuden.
https://www.tekniikkatalous.fi/uutiset/tt/7d37ec55-a39f-4464-acd1-de65f0da9792

Tämä parantaa polttokennotekniikan kilpailukykyä huomattavasti, jatkossa.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

MrKAT

^ Olen jo vuosia ollut henkisesti valmis siihen, että kahvipaketti vois maksaa 50 euroa. Eihän platinakorvikkeen hinta voi millään pysyä samana jos tuo alkaa wörkkii joka autossa?
Äärioikeistolaisten tappamisesta saa nauttia viikoittain.

Hayabusa

^^
^
Minkähänlaista juomaa tulisi, jos kahviin lisäisi platinaa?  ;D
An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur

a4

Lainaus käyttäjältä: ROOSTER - kesäkuu 05, 2024, 18:40:26
LainaaChiban yliopiston tutkijat keksivät, että kofeiinin lisääminen tietynlaisiin platinaelektrodeihin kasvattaa orr-reaktion aktiivisuutta.

Kyseessä lienee tyypillinen vahinkokeksintö.
Joku mennyt aamukahvin kanssa kompuroimaan laboratorioon.

Karikko

Ideasta toimivaksi sovellutukseksi, menee yleensä rutosti aikaa ja "tupakkia" ennekuin saadaan tuottava toiminta aikaan, joten ehkä tuo kaffee-projektikin on vielä epäkypsä.

ROOSTER

Suomalainen keksintö sopii kaikille tietokonearkkitehtuureille, myös vanhoille, ja jopa satakertaistaa prosessointinopeuden! Uskomatonta, valtava edistysaskel.

LainaaA truly groundbreaking enhancement that brings 100X performance boost to any CPU in any architecture. Fully backwards compatible, Flow technology even doubles the performance of most legacy applications after recompiling.

Flow's PPU architecture not only meets but exceeds today's demand for speed and efficiency— ushering in a new era of supercharged CPUs.
https://flow-computing.com/

Omakin pää.