Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Ärsytyskynnyksen ylittyminen

Aloittaja ROOSTER, tammikuu 10, 2020, 17:17:28

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Kopek

Luulisi Suomesta löytyvän pilvin pimein poikamiehiä ja muitakin miehiä, jotka mitä suurimmalla innolla kuskaisivat Lamborchinillaan tai Mustangillaan tai Corollallaan kauniin naisen alastonuinnille vaikka Kuusamoon, jos se olisi päämäärä. Ainahan nainen tällaisissa asioissa apua saa. Vai onko maailma muuttunut?

Norma Bates

Lainaus käyttäjältä: Kopek - kesäkuu 15, 2023, 10:23:25
Luulisi Suomesta löytyvän pilvin pimein poikamiehiä ja muitakin miehiä, jotka mitä suurimmalla innolla kuskaisivat Lamborchinillaan tai Mustangillaan tai Corollallaan kauniin naisen alastonuinnille vaikka Kuusamoon, jos se olisi päämäärä. Ainahan nainen tällaisissa asioissa apua saa. Vai onko maailma muuttunut?

Minua kuskattiin nelisen vuotta Ladalla ja lähes 13 v vaihtelevan merkkisillä autoilla jotka alkuun taisivat olla aika paskoja rasseja. Jotkut miehet kiukuttelevat netissä että kun muijat haluavat vaan remonttireiskan. Noh, minä haluan kuskin, mutta kun se ei sitten riitä, vaan pitäisi myös se lempi leimahtaa. Ihan sama mikä auto, kunhan sillä pääsee, eikä heitä veiviään siellä sisätiloissa.

Sitten menee taas kerran keskenään omin voimin ja bussien auttamina johonkin paikkaan jossa joskus on kuin onnelassa, ja sitten toisinaan taas ei, ja senkin vähän kivan mitä ehtii olla, pilaa sillä että alkaa ihmettelemään jonkun perkeleen pöljäkkeen riemuidioottitempausta. Olisi pitänyt olla koskematta puhelimeen ollenkaan, muutoin kuin kelloa katsoakseen, eilen koko sen ajan kun harjoitin kesämökitöntä kesämökkeilyäni.

Ihmettelen minä kyllä vähän että kun sitä naisena arvostaa niitä luontaisetuja mitä saa kumppanuudessa (yleensä), niin eikö miehillä ole niin mitään luontaisetuja naisen taholta, joita he arvostavat? Kun pääasia kumminkin miehille on (kuulemma) seksi, niin eikö yhtään kiinnosta kumppanuus, yhdessä puuhastelu, kaikki se mitä nuoret kyllä kärkkäästi yhdessä tekevät? Kyllä tästä keski-ikäisen parinhausta on tullut sellainen fiilis että miehet hakevat naista vain seksiin. Jotkut sitten ehdottelevatkin että naisena pitäisi hakea yhdessäolo, kaveruus, kenties jopa hellyys kaikkialta muualta muista suhteista, ja vain seksi miehen taholta.

Minulta tuollainen järjestely ei onnistu. Kun en jaksa olla tekemisissä ison ihmismäärän kanssa että saisin kaikki ns. tarpeeni tyydytettyä. (Ärsytyskynnys ylittyy hulppeasti joka kerta kun joku tulee viisastelemaan että eiväthän nainen ja mies voi olla ystäviä intiimissä suhteessa. Kyllä minä olin ja kahdesti.)

Socrates

Lainaus käyttäjältä: Norma Bates - kesäkuu 15, 2023, 10:42:15


Ihmettelen minä kyllä vähän että kun sitä naisena arvostaa niitä luontaisetuja mitä saa kumppanuudessa (yleensä), niin eikö miehillä ole niin mitään luontaisetuja naisen taholta, joita he arvostavat? Kun pääasia kumminkin miehille on (kuulemma) seksi, niin eikö yhtään kiinnosta kumppanuus, yhdessä puuhastelu, kaikki se mitä nuoret kyllä kärkkäästi yhdessä tekevät? Kyllä tästä keski-ikäisen parinhausta on tullut sellainen fiilis että miehet hakevat naista vain seksiin.

Toi vaikutelma syntyy monesta eri syystä. Keski-iässä monilla on parisuhteessa seksi loppunut ja sitä haetaan netistä.

Toisaalta on huomattu miten vaikeaa se muun yhteisen kivan tekemisen keksiminen ja toteuttaminen on. Ja varsinkin kun keski-iässä naisten ja miesten mielenkiinto alkaa yhä enemmän kohdistua vastakkaisiin harrastuksiin.

Epämukavuusalueelle on yhä vaikeampi mennä ja molemmilla alkaa olla erilaisia rutiineja ja rajoitteita.

Varmasti on tosi paljon miehiä, jotka kaipaavat nimenomaan vaikka seuraa mökille tai koti-iltoihin, mutta semmoinen profiili ei herätä mielenkiintoa. Ihmisillä on harha, että vapaa-aikana kaikki tekevät jotain ihmeellistä ja niin kuuluu olla. Vauvafoorumilla oli ketju, missä kysyttiin kulisseja. Parisuhteen hyvyyden ohella yleisin oli esittää , että vapaa-ajalla näkee kavereita ja tekee niitten kanssa jänniä juttuja, vaikka todellisuudessa nyhjää kotona.
Älkää googletelko minua vaan googlettakaa perspano, niin löydätte jotain mikä kiinnostaa ja kiihottaa.

Xantippa

Olisiko myös niin, että miehet, jotka tykkäävät nyhjätä koti-iltoja ja mökillä helpommin pysyvät suhteissaan ja pois tindereistä kuin seikkailunhaluisemmat tai miksi heitä kutsuisi, jotka aktiivisesti hakevat jotain muuta?

Tuo on kyllä yleinen harha ja kai ylläpidettykin, että elämä keski-iässä olisi radikaalisti jotain muuta kuin arkista nyhjäämistä, jota silloin tällöin sävyttää kaverien tapaaminen tms. Ihan jo väsymyshän tämän sanelee = ei tulisi mieleenkään oikein lähteä viikolla minnekään, mistä ei olla kotona seiskan, kasin aikaan viimeistään, jos seuraavana aamuna on töitä. Eikä kamalasti nyt lähteä ollenkaan.

Minä, tai me, olemme kai vähän keskiarvoa sosiaalisempia, mutta kyllä se on 80 % nysväämistä ja nyhjäämistä koko elo.

T: Xante

Norma Bates

Tinderissä jne. miehillä on kuvia joissa he päästelevät mopolla, autolla, polkypyörällä, botskilla ja näemmä hevosellakin - näin juuri äsken. Tuntuu niin läkähdyttävän vauhdikkaalta, että en koe että pysyisin vauhdissa mukana. Sitten on pullistelukuvia salilta ja jopa joitakin kamppailulajien pukuesittelyjä. Jälkimmäisille herroille olenkin tavannut kirjoitella jopa oma-aloitteisesti, mutta on käynyt selväksi että netin kautta martial arts -miehet eivät halua naista jolla samansorttista harrastusta. Tai ehkä he haluavat nuoremman, että tällä kestää kunto.

Lisäksi on nämä kalansaaliskuvat joista muijat napisevat netissä. Eli miehistä osa esittelee vauhtia ja osa tulosta.

Olin yllättynyt kun kuulin että noita vauhtikuvia on naisillakin.

Voihan se tietty olla että suurin osa kuvista ei kerro ihmisen pääsääntöisestä elämänmenosta. Laitetaan paraatikuvia.

Kopek

Seuraava on pelkästään ja kuvitteellista mietiskelyä.

Mitähän minä esittelisin? Rappiolla olevia paikkoja ja pieleen mennyttä elämää? Ja toiveen, että löytyisi työhullu vähään tyytyvä uskollinen apulainen - tai mieluiten orja, jos sellaisia vielä on. Laitettaisiin yhdessä katot ja ladot ja laiturit ja veneet ja autot jne. kuntoon ja elettäisiin onnellisina. Hah, ei taitaisi tärpätä. Mainoslause voisi olla "haluatko täydellisen elämänmuutoksen?"




Norma Bates

Kivut ja löyhkät ja vittumaiset äänethän ne meikäläiskää repii ja riepoo. Nyt käsitellään löyhkää.

Joku ukko haisi kerran niin pahalta bussissa, että oli pakko vaihtaa paikkaa. Oo te kolonkina ei ollut kusi, paska, vanha viina, eikä kessu. Minulle ihmetys mikä uusi lemu lienee kyseessä. Sitten aloin haistaa saman saastan miedompana nuorison taholta. Voisiko kyseessä olla nuuska? En tiedä miltä se haisee.

Juuri nyt kun tulin bussilla rantsuun, nuorten naisten svenskiä puhuva ryhmä haisi samalta. Luulisi että nuorena vähän kiinnostaa miltä käryää potentiaalisten parittelukumppaneiden kärsään.

ROOSTER

Lainaus käyttäjältä: https://www.is.fi/menaiset/vapaalla/art-2000009905573.htmlKieleemme pesiytyy jatkuvasti uusia sanoja, muotitermejä ja letkautuksia. Jotkut niistä otetaan hyvin vastaan, mutta osaa suomalaisista uudet sana- ja lausahdustulokkaat kismittävät niin, että niiden kuuleminen voi nostaa ihokarvat pystyyn.

Luin artikkelia ja löysin 3 itseäni eniten risovaa partikkelia.

Ottaa koppia (6,4 prosenttia äänistä). "Tekisi mieli riipiä nahat käsivarsista aina, kun tämän kuulee kokouksessa. Samalla tuntuu, että se joka pyytää ottamaan koppia, haluaa asian vain todella nopeasti pois omista käsistään."

Aikuisten oikeesti (8,4 prosenttia äänistä) Suurimman äänisaaliin keräsi sanonta aikuisten oikeesti. Lausahdusta käytetään tavallisesti silloin, kun puhuja haluaa painottaa jotakin asiaa tai ilmaista olevansa tosissaan.

Jätän tämän nyt vain tähän.
"Tällä todella kuluneella sanonnalla ihmiset yrittävät tehdä somejulkaisuistaan hauskoja. Itse olen melkein valmis lopettamaan kaverisuhteen siihen paikkaan."

Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

Hippi

^
Kyllähän sinne oli saatu aika kattavasti listattua ne kulahtaneimmat sanonnat. Missä tahansa duunipaikan hengenkohotustilaisuuteen noista saa hyvän hevonpaskabingon tehtyä.

En muuten ymmärrä, miksi "Ottaa koppia" on tuossa muodossa, kun vanhoina hyvinä aikoina se oli "Ottaa kopin" ja ainakin urbaani sanakirja tuntee tämän version https://urbaanisanakirja.com/word/ottaa-koppi/136866/
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Hayabusa

^^
^
Varsin kattava lista bullshit-bingoon.

Tiekartta ja jalkauttaa taisi vielä uupua.
An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur

Toope

Lainaus käyttäjältä: Norma Bates - kesäkuu 17, 2023, 15:52:08
Kivut ja löyhkät ja vittumaiset äänethän ne meikäläiskää repii ja riepoo. Nyt käsitellään löyhkää.

Joku ukko haisi kerran niin pahalta bussissa, että oli pakko vaihtaa paikkaa. Oo te kolonkina ei ollut kusi, paska, vanha viina, eikä kessu. Minulle ihmetys mikä uusi lemu lienee kyseessä. Sitten aloin haistaa saman saastan miedompana nuorison taholta. Voisiko kyseessä olla nuuska? En tiedä miltä se haisee.

Juuri nyt kun tulin bussilla rantsuun, nuorten naisten svenskiä puhuva ryhmä haisi samalta. Luulisi että nuorena vähän kiinnostaa miltä käryää potentiaalisten parittelukumppaneiden kärsään.
Minua ärsyttää tyyppi, joka aina matkustaa samalla bussilla töihin. Tiedätte tyypin, jonka ääni on kuin sumutorvi ja jutut kummelista. Aina pitää mennä mahdollisimman kauas tuosta hyypiöstä. Saatana kuuluu jopa bussin takaosaan... Jos sillä ei ole vieruskaveria, selittää itsekseen... >:(

Norma Bates

#146
Koko sinä aikana minkä olen tässä nykyisessä residenssissäni asunut vuodesta 2010 lähtien, en muista kuin kerran menettäneeni pesutupavuoroni toisen ihmisen takia. Tuolloin olin menossa vuorolleni, kun iäkäs nainen perin kiukkuisesti äyskähti että miksi änkeän sinne hänen vuorollaan. Myöhemmin pyyteli anteeksi, kun olikin itse erehtynyt ajasta.

Aikoinaan (ennen muuttoani) kun tänne oli vaihdettu lukot asuntoihin, jostain syystä lukkopesiä oli asuntojen ja varastokoppien lisäksi kolmas, ylimääräinen sarja, ja niistä joku näperteli sellaisen pesutupasysteemin että seinässä olevaan reikäisen metallitauluun jokainen lukitsi omalla avaimellaan huoneistoaan vastaavan lukkopesän. Siinäpä ei sitten kukaan päässyt yli eikä ympäri siitä kuka on kunkin 2 t pituisen pesutupavuoron varannut, kun toisen ihmisen lukkoa ei pystynyt siirtämään millään ilveellä.

Tänä vuonna meille sitten vaihdettiin lukkosysteemi ja tuli tämä naurettava ILOQ-lukko. Naurettava siksi että välillä se ei meinaa reagoida ja omalla ovellaan joutuu survomaan avainta useamman kerran reikään että sähkömagneettinen lukko siitä tokenee toimimaan. Omalla ovellani olen onnistunut operoimaan pääasiassa niin että kerta riittää. Mutta kun käy varastokopilla, niin siellä se menee vaikeaksi. Taisi eräänkin kerran vaatia viisi yritystä että oven sai auki.

Mutta tuo ei nyt ole se mikä vituttaa. Vaan se, että nyt minulta on viety pesutupavuoro. Meillä kun ei enää ole siinä reikäjuustotaulussa lukkopesiä, tilalle tuli jotkut ihme lätkät joissa on toisella puolella huoneiston numero, ja toisella puolella sen verran magneettia että sen pitäisi pysyä siinä metallitaulussa kiinni valitussa kohdassa. Mutta kun kohdan keskellä on reikä, jotka aiemmin olivat lukkopesiä varten, niin selväähän pitäisi olla että ei se magneettinen pito häävi ole, kun lätkä on vaan reiän ympärillä olevissa ohuissa reunoissa kiinni. Ainakin oletan että tämä nyt olisi se varsinainen ongelma.

Aiemmin syksyllä kun vilkaisin taulua, minun "lätkäni" oli kadonnut siitä paikasta mihin olin sen laittanut. Se löytyi jostain taulun laidasta missä ei ollut mitään pesuaikaa. Oletin että joku on vahingossa hipaissut lätkän irti, eikä ole tiennyt mistä kohtaa se lähti, joten ei ole muuta voinut kuin laittaa lätkän sinne taulun reunaan (taisi olla alareuna).

Nyt kun tällä viikolla varasin pesutupa-aikaa, valitsin tiistain (kuten melkein aina) ja muistan selvästi miten seinällä olevasta allakasta katsoin että luku seitsemän komeili siinä tulevan tiistain kohdalla. Eilen saunareissulla (sauna kun on samassa rapussa ja talossa kuin tuo pesutupa) laitoin valot ja katsoin ihan muuten vaan ja varmuuden vuoksi että se lätkäni on siinä tiistain seitsemäs päivä kohdalla.

Ei ollut! Se oli maanantaissa, vastaavassa ajassa. Mutta siis maanantaissa kuitenkin.

Sitten sitä miettii että olenko voinut erehtyä. Minun on vaikea sitä uskoa, koska muistan sen numeron seitsemän, ja aina olen ollut niin perkeleen tarkka sen kanssa että varmasti muistan vielä kotiin tultuani mitä tuli valittua, ja eihän siinä ongelmia ole kun käyttää pääasiassa aina samaa viikonpäivää. Toisaalta tuntuu vaikealta uskoa että siihen tiistaille tilalle ilmestyneen lätkän käyttäjä olisi tehnyt vaihdon tahallaan, koska näkyyhän se kaikille kuka siihen on tilalle tullut. (Tai nimi tietysti pitäisi käydä tarkistamassa ovesta, koska se ei lätkässä näy.)

Mikä on todennäköisyys että lätkäni on taas vahingossa irrotettu ja sitten laitettu mihin sattuu? "Oho, mutta se kellonaika oli toi, että kyllä se varmaan toi päivä oli." Sen verran alkoi kyrsiä että kirjoitin asiasta sanotaanko vaikka "yhteyshenkilölle". Tämä taas on melko huono homma, koska kun tuo onneton lätkäsysteemi tuli, meille tuli tiedote asiasta ja uhkailtiin että jos ei ala sujumaan, niin pesutupa voi tulla maksulliseksi, ta poistuu käytöstä kokonaan. Minulla on asunnossani niin tympeän muotoinen vessa että siellä tulee helvetin ahdasta jos sinne pesukoneen tunkee, vaikka hana sille onkin. Sähkökin maksaa. Ja ennenkaikkea en halua ostaa konetta sen takia että minulla aikoinaan on ollut kaksikin, ja kumpikin hajosi. Eka jopa syttyi palamaan.

Tulin siihen tulokseen että seuraavan kerran kun sitä aikaa varaan, teippaan lätkäni kiinni uuteen aikaansa. Jos sen paikka muuttuu taululla/-ssa, niin sitten ainakin tiedän että vaihto on tehty tahallaan. Saa vaan nähdä muistanko aina pitää teippirullaa mukana, koska eihän yhdet ja samat teipinpalat kumminkaan pelitä pitkään, eli joudun uusimaan ne usein tai ehkä joka kerta.

En muista oliko siinä uhkailutiedotteessa muuta kuin suomea. Meillä asuu ainakin valkovenäläisiä, en tiedä muista kansallisuuksista. Noistakaan en olisi varma, mutta löysin kerran pesukoneesta valkovenäläisen kolikon ja olen kuullut jotain slaavilaista kieltä puhuttavan. Slaavilainen nainen ja hänen olletikin tyttärensä olivat kerran minun saunavuorollani saunomassa, tämä tapahtui siihen aikaan kun tällä oli se putkiremontti ja tilanne oli sekava. Eiväthän he mitään englantia ymmärtäneet kun yritin selittää että eivät he voi tulla varatulla vuorolla sinne, vaan heidän pitää käyttää toista, vapaana olevaa saunaa (tai ulkona olevaa konttia) peseytymiseen. Tuolloinhan sitten vaan marssin suoraan löylyhuoneeseen ja jätin heidät siihen pesutilaan lotraamaan, häipyivät sentään melko pian.

Edit. Yhteyshenkilö olikin jo lukenut sähköpostini asiasta ja kertoi että se ajanvaraustaulu ollaan aikeissa siirtää (kapeasta) rappukäytävästä sinne pesutuvan sisälle seinään. Hän(kin) arveli että lätkiin osutaan vahingossa, että niitä sitten putoilee ja päätyy minne sattuu. Kokometallinen taulu auttaisi kyllä kummasta asiassa myös... Mutta pääasia kai että se taulu on siellä tuvassa itsessään, missä kenenkään ei tarvitse mennä vahingossa tai "vahingossa" huitomaan siihen tauluun kiinni.

Norma Bates

En ole ihan varma milloin näin ensimmäisen toukan tai toukat sukkakorissani, ja heitin sen tai ne ikkunasta ulos. Mutta saattaa olla että oli viime vuoden kevätkesän putkiremontin jälkeen. Eikä ennen sitä. Jokatapauksessa tässä ajan mittaan aloin ihmettelemään että mitä perkeleen toukkia asunnostani harvakseltaan löytyy, ja lopulta sain selville nettitutkimuksen myötä että kyseessä on jumalauta turkiskuoriaisen toukat. Ihan tarkkaa lajia en osaa sanoa, koska olen nähnyt kuvissa kuoriaisia joilla on pari vaaleaa täplää. Ne pikkuruiset kuoriaiset mitä olen viimeaikoina löytänyt ovat täplättömiä. Pelkästään ruskeita. Toukilla on kaksi tai kolme väkästä pyrstössä, eikä niillä ole karvoja, toisin kun jollain lajilla tätä samaa sorttia.

Yhtä takkia olivat popsineet oikein urakalla, kun ko. takki oli ollut Ikean kassissa lattianrajassa. Se oli puuvillainen takki, joten kai ne sitten haistaa kaikki luonnonkuidut ja hakeutuvat atrialle siihen suuntaan. Takista jouduin ropsimaan useamman toukan lavuaariin jossa ne hukutin. Takin kanssa kimpassa oli yhdet housut ja siinäkin niitä mönki, mutta reikiä ei ollut.

Tursutin astianpesuainetta seinälistan taakse sille alueelle missä Ikean kassi oli ollut.

Joku päivä näin yhden mytyksi muotoilemassani muotoonommellussa lakanassa joka oli vaatekaapin ylätasolla. Reikiä en löytänyt. Kävin kaikki liinavaatteet läpi, ei enempää toukkia. Eilen kävin shortsit, leggingsit ja kesähousut vaatekaapista, tässä läjässä oli kaksi toukkaa, mutta ei reikiä. En ole varma olivatko oliot hengissä, koska ne eivät liikkuneet edes lavuaarissa. Alatasolla oli ollut myös kankainen Buddhan kuva jonka sain 1990-luvulla yhdeltä tuttavaltani. Siinä oli useampi reikä, ei toukkia.

Pusero- ja paitaläjässä ei ollut toukkia, mutta ikivanha silkkipusero oli ratkennut yhden sauman vierestä. Housuläjässä, jossa melkein kaikki puuvillaa, ei elämää, eikä reikiä.

Lakana oli ollut Ikean kassissa lattialla odottamassa pyykkien poislaittoa. Välillä niitä riepuja putoilee minulta pitkin lattioita, ja epäilen että sitä kautta se toukkakin sinne lakanaan päätyi. Kaadoin jälleen pesuainetta sen listan taakse, minkä lähellä pyykit olivat olleet.

Toukat ovat kaikki löytyneet makuuhuoneen puolelta, missä vaatteitakin säilytän kahdessa eri kaapissa. Kuoriaiset sensijaan ovat hakeutuneet olohuoneeseen. Niitä alkoi löytymään risan nahkaisen pallin päältä kipittämästä. Pallin vein tässä pari päivää sitten ulos pakastumaan, mutta epäilen että ei se mitään hyödytä. Jos pakkanen tappaisi hyönteisiä, niin sittenhän niitä ei olisi keväisin yhtään mönkimässä piiloistaan esiin.

Kävin juttuja netissä läpi, ja joku mainitsi että jos taloyhtiölle ilmoittaa, ne lähinnä vaan nauraa. On ilmeisesti aika yleinen riesa tämäkin.

Ihmeellisenä pidän että ensin koit, sitten nämä. Ja kumpikin remontin jälkeen, kai. Kyllähän tämä tietysti ällöttää, mutta yritän olla ajattelematta asiaa koska kumpikaan sortti ei syö ihmistä, vaan vaatteita.