Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Asiakaspalvelusta

Aloittaja Edward, lokakuu 15, 2019, 07:08:25

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Jaska

#120
Avainlukukortit on useimmilla pankeilla vielä jotenkin käytössä - esimerkiksi juuri mobiilipankkisovelluksia asennettaessa. Niiden turvattomuus on siinä, että jos asiaton saa sellaisen nähdäkseen, niin kännykkäkameralla saa kortista äkkiä kuvan mahdolliseen väärinkäytökseen. Ja ihmiset tekivät itselleenkin niistä kopoita lompakkoon, että verkkopankkiin pääsee helposti tien päällä ja alkuperäinen lista on kotona turvassa.

Mikäs se säädös olikaan kirjainlyhennehirveydeltään, joka käskee tunnistautumisen tehtäväksi vaikeaksi, kun kun käyttöä vaikeutetaan, niin väärinkäyttökin vaikeutuu.

Minulla on puhelimessa toisen pankin sovellus ja tosi harvoin minun tarvitsee kaivaa esiin muuta kuin muistaa yksi nelinumeroinen luku. Puhelimen ohjelmalla ja yhdellä numerolla pääsee niin maksamaan paperilaskut kuin tekemään veroilmoituksen. Tämä helppous varmaan pois korjataan.


Eilen soitin Postin asiakaspalveluun Wishistä kolmannesta tilaamastani saapumattomasta taskulampusta. Posti neuvoi kysymään postitoimistosta. Kävin tänään kaupan postitoimistossa. Selvästi harmistunut kaupan myyjä katsoi koneelta ja sanoi, ettei lähetys ole lentoasemalta liikkunut edes Pasilan lajittelukeskukseen, jonka kautta posti kulkee ennen tuloaan postitoimipaikkaan. Anoin Klarna maksunvälittäjältä laskun jäädyttämistä ja kirjoitin Wishille.

Tarkkaan ottaen olen tilannut taskulampun Wishiltä viisi kertaa. Ensimmäiseksi ja viimeiseksi ja tänään tuli 500-lumenisena tilattu taskulamppu muiden eri kauppaiden tilausten kanssa samassa lähetyksessä. Harmi vain, että lamppu ei muistuttanut tilausvahvistuksessa kuvattuja ominaisuuksia. Ensimmäisestä vastaavasta rahat olivat tulleet tililleni, jolta olin välittäjälle maksanut. Olin  kirjoittamassa Wishin robotille tämänpäiväisestä,  mutta tekstini karkasi kun yritin korjata kirjoitusvirhettä, vaikken vikaa vielä ollut kuvannut. Robotti kiirehti vastaamaan, että hän hyvittää tilaushinnan 2 euroa 10 päivän kuluessa. Nyt jännätään miten hyvitys toimii, kun en vielä ole maksanut ja välittäjän  laskulla on vielä 10 päivää maksuaikaa.

Hayabusa

^Wish voi haudata taikki toiveet uusista asiakkaista Kantapaikalta!
An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur

ROOSTER

Tänään paloi taas käämit ja hermot, sekä verisuoni oli aikeissa haljeta päässä.

Tapahtumakuvaus:

Joku Fuckout Finland oli ilman etukäteisvaroitusta ja suostumusta (en ainakaan muista ikinä antaneeni, eikä todistusaineistoakaan ole löytynyt) veloittanut visaelectrontililtäni viisikymppiä.

Pankkini ei tiennyt kenelle Fuckout tilitti rahan tai mikä oli laskun aihe, eikä sitäkään mihin sopimukseen heidän veloituksensa perustui. Ihmettelin kun mitään laskua tai ilmoitusta tulevasta veloituksesta ei ole näkynyt. Eikä minulla ole muuta kuittiakaan suorittamastani maksusta, kuin tiliotteessa näkyvä summa annettuna Fuckoutille. Miten vaikeaa on kirjoittaa lopullisen saajan nimi vaikka johonkin sarakkeeseen?

Asia alkoi selvitä kun lopetin kaikki mahdolliset lehtitilaukseni, mitä keksin. Ajattelin siellä piilevän ratkaisun. Minulla on (oli) Antavamediasta Runkkarin Maailman tilaus jonka muistin, mutta muita lehtiä ei näkynyt asiakastieto-osiossa. Muistelin kuitenkin minulla olevan lukuoikeus Suomen Irvikuvalehteen, joten arvelin sen olevan jotenkin sekaantunut asiaan. Sainkin ystävällisen asiakaspalvelurobotin kautta selville, että minulla oli kyseisen julkaisun digilukuoikeussopimus, kolme kuukautta 50, vissiin jatkuva tilaus. Olivat jo pitkän aikaa veloittaneet kyseisen summan, mihin en ollut kiinnittänyt huomiota, sillä mitään paperia tai sähköpostia ei liikkunut, vain incognito 3kk välein suoraan tililtä tempaistu raha. Nyt asparobotti ystävällisesti lopetti (ilmoitti lopettaneensa) tilaukseni.

Hetken jo harkitsin tekeväni tästä ns. isomman jutun, koska uskon kohtalotovereitani olevan useita. Kaiken lisäksi salatilauksen peruuttaminen oli tehty niin vaikeaksi ja monen mutkan takana olevaksi, että se ei ole vahinko.

Haluan kuitenkin huomauttaa, että Runkkarin Maailma ja Suomen Irvikuvalehti ovat ihan tyydyttäviä sisällöltään useimmiten, se siis ei ollut peruuttamisieni ja kiukustumisieni syy, vaan tuo kehno viestintä ja asiakkaan tarkoituksellinen kusettaminen ja vain maksuautomaattina kohteleminen.

Saman keissin yhteydessä selvisi toinenkin minua askarruttanut erikoinen tilitapahtuma. Olin saanut tilille vitosen verran rahaa ja mielenkiinnosta tietysti yritin selvittää mistä se on tullut - numerosarjoista se ei selvinnyt. Huhtikuussa Pollea-pankin asiakaspalvelija ei osannut asiaa selvittää ja se unohtui. Tämän uuden jutun yhteydesä kyselin uudelleen, miten on mahdollista, että ette saa selville rahan maksajaa ja vartin päästä soitettiinkin - asia oli selvinnyt. Kyseessä oli saman pankin lopetetun toisen tilin loppusaldo joka oli siirretty. Voi vain kuvitella miten vaikeaa pankille on selvittää omia rahansiirtojaan.
Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

Hippi

Laitetaan väliin esimerkki, miten parhaassa mahdollisessa maailmassa tilaus ja toimitus sujuu:

Maanantai 24.5. klo 16:41 tehty tilaus
Tiistai 25.5. klo 9:45 tulee s-postiin ilmoitus, että tilaus on käsitelty
Keskiviikko 26.5. klo 16:22 tulee s-postiin ilmoitus, että paketti on noudettavissa noutopisteestä

Ainoa, joka ei mennyt kohdilleen, on noutopaikka. Olin pyytänyt sen tavanomaisen ruokakauppani lokerikkoon, mutta tilanpuutteen vuoksi paketti oli viety toisen kaupan lokerikkoon. Matkaa tulee nyt noin 100 metriä enemmän.

Jos olisi poutapäivä, paketti olisi puolen tunnin kuluttua haettu, mutta nyt jää nouto huomiselle. :)
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Jaska

Taskulamppuepisodi Wishiltä tilatessa päättyi onnellisesti mutta pirusti vaivaa on ollut.

Kävin tänäänkin asioimassa postitoimipaikassa K-kaupassa. Kolmesta joron jäljille eksyneestä led-taskulampputilauksestani vain viimeinen oli siis kirjattu kaksi viikkoa lähettäjän seurannan Suomeen saapumisen jälkeen  postin järjestelmään Vantaalle saapuneeksi ja siellä lajitelluksi. Postitoimipaikka kertoi, ettei heiltä ollut lähetystä löytynyt.

Pidin selvänä, että Kiinasta Suomeen rahdattua lamppua en kuukauden jyystönkään jälkeen saa mutta rahoja (n. 9 eur) en menetä.

Wishilta tuli sähköpostia tavanomaisin sanakääntein "Wish-tuki on ratkaissut ongelmasi.
Ymmärrän että oli epämukavaa kun 30000000LM taskulamppu ei ole saapunut. Hyvitys suoritetaan alkuperäistä maksutapaa käyttäen ja rahojen pitäisi palautua teille 10 arkipäivän sisällä. Tästä syystä olemme myös antaneet teille -30% alennuskoodin, jonka voitte käyttää seuraavaan tilaukseenne seuraavan kahden viikon kuluessa.
Jos haluatte tilata tuotteen uudelleen, niin löysimme muista kaupoista samanlaisia tuotteita, jotka saattaisivat olla mieluisia teille ..."

Klarna Bankin laskuun oli lisätty veloituksen kumoava hyvitys.

Postiluukku kolahti ja oli tullut vähän repeytynessä kiinankuoressa "Headlamp& 30000000LM L2 5fab&15e *1 0.091 kg 0,16 USD"  3 cm paksu Led-taskulamppu jonka näkoisen olin tilannut. Lampusta irtoaa 18650 akulla enemmän valoa kuin vanhasta T6 Ledin lampustani, ehkä reilut 1000 LM (=75 W hehkulampun verran).

Postista tuli sähköpostia: "Odottelettahan vielä lähetyksen saapumista tai otatte tarvittaessa yhteyttä suoraan lähettäjään. Virallisen tiedustelun voi aina tehdä ainoastaan lähettäjä koska kuljetusyritykset vastaavat toimituksesta lähettäjälle. Lähetysmaan posti on vastuussa lähettäjälle siitä että lähetys saapuu perille. Mikäli se ei toisen postin virheen vuoksi saavu, on kuitenkin lähetysmaan posti selvitysvastuussa lähettäjälle." Suomen Posti Kyseli vielä, miten onnistuivat.


Xantippa

#125
Lainaus käyttäjältä: Jaska - toukokuu 25, 2021, 20:35:59

Avainlukukortit on useimmilla pankeilla vielä jotenkin käytössä - esimerkiksi juuri mobiilipankkisovelluksia asennettaessa. Niiden turvattomuus on siinä, että jos asiaton saa sellaisen nähdäkseen, niin kännykkäkameralla saa kortista äkkiä kuvan mahdolliseen väärinkäytökseen. Ja ihmiset tekivät itselleenkin niistä kopoita lompakkoon, että verkkopankkiin pääsee helposti tien päällä ja alkuperäinen lista on koton turvassa.

No ei tämä tee avainlukukortista mitenkään turvatonta, koska pelkkä avainlukukortti ei riitä. Tarvitaan myös käyttäjätunnus.

En tiedä, mikä sellainen pankki on, joka ei vaadi käyttäjätunnusta, vaan ainoastaan nelinumeroisen PIN-luvun. Omani kyllä vaatii ensin 9 numeroisen käyttäjätunnarin, ennen kuin PIN numeroa pääsee edes tyrkyttämään.

Kyllä minä olen pitänyt lompakossa aikoinaan ihan sitä alkuperäistä avainlukukorttia ja käyttäjätunnusta päässä. Pointti on pitää nämä kaksi erillään, eikä koskaan samassa paikassa.

T: Xante

Muoksis: edelleen pidän Suomen Postia velvollisena paljosta, mutta en siitä, että ihmiset sitkeästi haluavat Wishin kanssa itseään kiusata.

Amore

#126
Järki oli taas jättänyt Lidl:in asiakkaalta, tai sitten sitä järkeä ei ollut alunalkaen ollutkaan. Tulin kassalle mustan nuoren miehen jälkeen ja sattui niin, että hän oli ostanut patongin kuten minäkin. Nuori tyttö kassalla mokasi ja minun patonkini meni miehen ostoksiin. Mies älähti, ettei se ollut hänen ostoksensa ja taittoi patongin keskeltä kahtia. Myyjä ja minä katsoimme ymmyrkäisinä patongin katkaisua. Jos ostos ei olekaan oma, niin pitääkö se tärvellä? Ja jos tärvelee toisen ihmisen ostoksen (vahingossa), niin eikö silloin pitäisi a) luovuttaa oma ehjä tuote tärvellyn tilalle tai b) hakea toiselle uusi tuote? Häiskä ei aikonut tehdä mitään. Koko hänen olemuksensa kertoi, että asia "ei kuulunut hänelle" yhtään enempää kuin toinen patonkikaan. Myyjä ei saanut suutaan auki. Itse sanoin, että en ota katkaistua patonkia ja mietin alkaisinko läksyttää käytöstapoja osaamatonta häiskää. Sekä häiskä että myyjätyttönen olisivat molemmat selvästi tarvinneet asennekasvatusta. Arvelen, että myyjän mykkyys oli sekä nuoresta iästä johtuvaa osaamattomuutta että Lidlin ohjeistuksen mukaista "palvelua". En muista kassan koskaan Lidlissä puuttuneen asiakkaiden törppöön käytökseen (lukuun ottamatta selkeitä mielenterveysongelmaistapauksia ja sekopäisiä päihtyneitä). Ainakin yhdessä lähikaupassani on vielä kauppias, joka pistää tarvittaessa törpöt ja epäkohteliaat asiakkaat ojennukseen - osaavasti.

Päädyin hakemaan itselleni uuden patongin, mutta en kiirehtinyt juosten leipäpisteeseen, sillä virhe ei ollut minun. Jono sai odottaa juuri niin kauan kuin tarvitsi. Leipää hakiessani mietin, että italialainen mamma olisi kääntänyt kassajonon ylösalaisin ja saanut palvelua, joka hänelle kuuluu. Osaan kyllä itsekin tarpeen tullen höykyttää typeryksiä, mutta tänään en jaksanut.
All you need is Love

Hippi

Käyttämälleni Lidlin myymälälle pisteet siitä, että on laittanut fillareille lisää telineitä. Jos on sattunut menemään huonoon aikaan, niin kaikki paikat on olleet käytössä ja pyöränsä on joutunut hirttämään kiinni milloin mihinkin. Nyt oli kymmenkunta paikkaa laitettu lisää.

Lisäksi vähitellen etenevä sisustusremppa näyttää ainakin tähän mennessä aika onnistuneelta. Tuohan on asia, josta yleensä ärsyynnyn, mutta nyt ei ole ollut syytä. Saattaa tietysti olla sitäkin kiinni, että en tuolla kovin usein käy, joten sijoittelut ei ole ehtineet mennä selkäytimeen ja muutoksia on helpompi sietää.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Jaska


Eilen alkoi heinäkuu. Minulla se alkoi kilahduksella puhelimessa kello 7. Sekä tekstiviestinä että sähköpostina Posti ilmoitti että minulle on saapumassa EU:n ulkopuolelta tullattava lähetys, jonka vuoksi minun on kirjauduttava OmaPostiin aloittaakseni tullauksen. Tein työtä käskettyä ja siellähän oli viesti, että maksua vastaan saan tehdä ilmoituksen OmaPostin sivulla. Vaihtoehtona on tehdä tullaus Tullin sivulla lähetyksen saavuttua maahan.

Tietona siitä mitä olisi tullattava oli lähetyksen seurantakoodi, jollaisen etsimisen salapoliisityönä kiinalaisen Wishin sivujen kautta linkattujen kuljetusliikkeen sivuilta olin jo puolessa vuodessa oppinut. Lähetys ei vielä ole lähtenyt Kiinasta.  Wishillä lähetys esiintyy eri seurantakoodilla.

Tutkailin myös Tullin sivustoa ja huomasin, että Postin systeemissä oli tarpeen keksiä tullinimikkeistössä esiintyvä nimike kun Tullillla on tarpeen etsiä nimikkeistölistauksesta sopivan nimikkeen pitkä koodi. Kuvittelin, että nopeutan saapumista maksamalla tullauksesta Postille, mutta taisin olla väärässä. Posti välittää antamani tiedot Tullille vasta lähetyksen saavuttua Postille. Häslinkiä on ennakoitu kun tullikäsiteltävien lähetysten määrä EU:n ALV-uudistuksessa nyt 40-kertaistuu Suomessa.  Postin lomakkeentäyttö kaatui kaksi kertaa ennen kuin opin ohittamaan erään pyydetyn kohdan. llmoitukseen on liitettävä tiedosto, josta ilmenee lähetyksen arvo. Tein sähköpostiviestinä saamastani tilausvahvistuksesta pdf-tiedoston, jonka uploadasin Postille.

24% ALVia minulta veloitettiin niin tuotteesta kuin kuljetuksesta + Postin veloittama palvelumaksu siitä että opettelin käyttämään bugista tulli-ilmoitussysteemiä. Kirjoitin viasta tietty Postille. Kirjoitin myös verkkokauppa Wishille, joka on markkinoinut, että heidän hintoihinsa sisältyy vastaanottajan maan ALV. 5% näkyi tulleen tuotehintaani Wishillä lisää siitä kun kesäkuussa tilasin, mutta siellähän hinnat elävät kaiken aikaa.  Mahtaisiko Suomi saada nyt ALVin kahteen kertaan vai kyseessä olla siirtymähetken ilmiö. Tuplamaksua kai saisi anoa takaisin. Katsoakseni pienen tilaukseni oikeastaan teinkin, että katsellaan.

Verkkokauppakokemukseni viimeisteli eilen postiluukusta tullut ilmoitus postitoimipaikasta noudettavasta 43 gramman maksikirjeestä, jossa noutaessa ilmeni olevan niin ikään Wishin lähetys. Se oli kiinalaisten seurantatietojen mukaan tullut Suomeen 18.6. ja käynyt Suomen Tullin. Tänään tulisi määräaika täyteen, että Wish palauttaisi rahani toimittamattomasta lähetyksestä.  Ei ole rekisteröity vieläkään Postille OmaPostissa vaikka Posti on sen tilaajalle luovuttanut.

Hippi

Kesäkuun alkupäivinä lähetin erääseen isännöitsijätoimiston asiakaspalveluun s-postia, jossa kyselin tietyn taloyhtiön yhtiökokouksen ajankohtaa. Pian tulikin vastaus:

Hei!
Kiitos yhteydenotostasi, se on vastaanotettu Rxxxxx Isännöinnin Asiakaspalvelussa. Yhteydenotot käsitellään saapumisjärjestyksessä. Palaamme asian käsittelyyn mahdollisimman pian.
Huomioithan, että tähän viestiin ei voi vastata.

Ystävällisin terveisin,
Rxxxx asiakaspalvelu


Koskaan tuolta ei otettu yhtyettä eikä kysymykseeni vastattu. Yhtiökokouskutsu tuli kyllä juhannuksen tienoolla, eli useamman viikon sen jälkeen, kun olin sen perään kysellyt. Ihmettelin kyllä sen myöhäistä ajankohtaa, sillä olin käsityksessä, että ne koronapoikkeukset eivät olisi enää tätä vuotta koskeneet ja yhtiökokous olisi ollut pidettävä kesäkuun loppuun mennessä. No, enpä tuosta niin varma ole.

Mielenkiintoinen myös tuo "tähän viestiin ei voi vastata". Miksi ei, sillä se on lähetetty samasta asiakaspalvelun postilootasta, johon kyselyni lähetin. Ehkä sillä haluttiin vain kertoa, että asiakkaan ei pidä häiritä heitä yhtään enempää eikä ainakaan kysellä perään, miten asian käsittely etenee. Eihän se edennyt. Tai mistäs sen tietää, millaiseen prosessiin se on laitettu pyörimään.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Jaska

Lainaus käyttäjältä: Jaska - heinäkuu 02, 2021, 15:48:54
...
24% ALVia minulta veloitettiin niin tuotteesta kuin kuljetuksesta + Postin veloittama palvelumaksu siitä että opettelin käyttämään bugista tulli-ilmoitussysteemiä. Kirjoitin viasta tietty Postille. Kirjoitin myös verkkokauppa Wishille, joka on markkinoinut, että heidän hintoihinsa sisältyy vastaanottajan maan ALV.  ...
Wishin kauppias vastasi kiirehtivänsä lähetyksen toimitusta ja se tulikin ajallaan postiin haettavaksi ja omapostiin tuli sähköinen ilmoitus ALVin ja palvelumaksun palauttamisesta ilman että minun tarvitsi sitä postilta tai tullilta anoa.

Uusin Wish-kokemukseni on, että 8.7. tilasin vähäisen tuotteen myyjältä, joka samaa tuotetta myy monista halvimmalla. Erityisenä täkynä on, että samaan  seuraavaan verraten  kolmasosahintaan hintaan saa tuotetta paitsi yksi myös kaksi kappaletta. Silloisen myynti-ilmoituksen ja tilausvahvistyksen mukaan tuote toimitetaan 23.-30.7. Tuskin huomenna tulee kun ei ole vielä aloitettukaan lähettää. Netistä kaivellen myyjällä ei tavaraa varastossa ole (mutta kaupan on edelleen) ja suunniteltua lähetyspäivää minulle on jo neljä kertaa myöhennetty. Nyt tilaushistoriassani suunniteltu lähetyspäivä on tähän päivään mennessä. Netissä lukee, että jos eivät syyskuussakaan saa toimitettua, niin palauttavat maksun.

Jaska

#131
Lainaus käyttäjältä: Jaska - heinäkuu 29, 2021, 00:30:03
Lainaus käyttäjältä: Jaska - heinäkuu 02, 2021, 15:48:54
...
24% ALVia minulta veloitettiin niin tuotteesta kuin kuljetuksesta + Postin veloittama palvelumaksu siitä että opettelin käyttämään bugista tulli-ilmoitussysteemiä. Kirjoitin viasta tietty Postille. Kirjoitin myös verkkokauppa Wishille, joka on markkinoinut, että heidän hintoihinsa sisältyy vastaanottajan maan ALV.  ...
Wishin kauppias vastasi kiirehtivänsä lähetyksen toimitusta ja se tulikin ajallaan postiin haettavaksi ja omapostiin tuli sähköinen ilmoitus ALVin ja palvelumaksun palauttamisesta ilman että minun tarvitsi sitä postilta tai tullilta anoa.

Uusin Wish-kokemukseni on, että 8.7. tilasin vähäisen tuotteen myyjältä, joka samaa tuotetta myy monista halvimmalla. Erityisenä täkynä on, että samaan  seuraavaan verraten  kolmasosahintaan hintaan saa tuotetta paitsi yksi myös kaksi kappaletta. Silloisen myynti-ilmoituksen ja tilausvahvistyksen mukaan tuote toimitetaan 23.-30.7. Tuskin huomenna tulee kun ei ole vielä aloitettukaan lähettää. Netistä kaivellen myyjällä ei tavaraa varastossa ole (mutta kaupan on edelleen) ja suunniteltua lähetyspäivää minulle on jo neljä kertaa myöhennetty. Nyt tilaushistoriassani suunniteltu lähetyspäivä on tähän päivään mennessä. Netissä lukee, että jos eivät syyskuussakaan saa toimitettua, niin palauttavat maksun.
Halvalla ei saa hyvää. Tässä tapauksessa ei saanut ollenkaan. Tarkistaakseni tilasin vielä toisenkin kerran samaa tavaraa 22.7. ja se pääsi samaan käsittelyyn, että torstaisin lähetyspäivää siirrettiin seuraavaan torstaihin. Kirjoitin Wishille heinäkuussa, että kun lähetystä ei voida tilausvahvistuksen mukaisesti toimittaa, niin perutaan kaupat ja palautetaan maksetut rahat minulle, mutta sellaista mahdollisuutta ei ollut. Viestini  seurauksena myynti-ilmoitus poistui tältä kauppiaalta sivustolta jääden useille muille, mutta toimituksen seurannassa netissä suunnitellut lahetyspäivät jatkoivat viikottaista siirtymistään. Wish lähetti kohteliaaseen muotoon muotoillun vakioviestin jossa kyseli tilausnumeroita ja maksettuja summia ym. viestiin kopioidussa aiemmassa viestiketjussa jo kertomiani asioita. Eilen tuli se päivä, josta olin lukenut että jos eivät pysty lähettämään, niin saan korvaavia tuotteita tai rahat takaisin. Kirjoitin että pyydän rahoja. Vastasivat samalla vakioviestillä  kysyen tilausnumeroita jotka olivat jopa viestin aiheessa. Tänään lähdin etsimään sitä 6.9. päivämäärämainintaa, josta minulla oli onneksi otettu ruudunkuva. Paikka löytyi niin että netissä omassa tilaushistoriassa napautetaan tilauksesta tuotteen tiedot, siellä Tarvitsetko apua ja edelleen Ota yhteys tukeen. Ei siis mitenkään triviaalilla tavalla. Sillä pääsee keskustelemaan tukirobotin kanssa, joka sanoo että sinulla näkyy olevan ennakkotilaus joka on voimassa ja maksu on käsitelty. Mutta tieto määräpäivästä jonka jälkeen voisi saada rahat takaisin, oli poistunut. Ilmeisesti tämä kuitenkin laukaisi sähköpostin, että tuote on loppuunmyyty ja minulle on tarjolla korvaavia tuotteita, joista valitsemaan linkattiin: euron rihkamakoru tai yksi kasvomaski. Mutta löysin paikan, josta voi pyytää rahat takaisin. Kahden viikon päästä varmaan sama toisesta tilauksestani, josta myös olin viesteissäni kirjoittanut.

Hippi


Tunsin itseni taas kerran niin tyhmäksi, kun sain vastauksen YLE:ltä sille lähettämääni kysymykseen. Minusta vastaus oli luokkaa "hyvää päivää - kirvesvartta", vaikka täytyyhän siihen joku syvällinen viisaus sisältyä. Tällainen vähemmän siunattu ei sitä vain ymmärrä.

Lähettämäni kysymys:
Hei, miten tuosta Areenan etusivun tarjontaehdotuksista saa pois sellaiset ohjelmat, jotka on jo katsonut tai jotka eivät lainkaan kiinnosta? Nyt tuntuu, että siinä on tyrkyllä suuri osa sellaisia, jotka olen jo katsonut, jolloin katsomattomat jäävät pahasti katveeseen.

ja siihen saatu vastaus:
Kiitos yhteydenotosta.
Tunnuksen omilla sivuilla on linkki viestiasetuksiin https://tunnus.yle.fi/#viestiasetukset.
Viestiasetukset-sivulta voi valita ruksaamalla mitä uutiskirjeitä haluat tilata. Vastaavasti ruksin poisto uutiskirjeen kohdalta peruuttaa tilauksen.
Jotta voit vastaanottaa kirjeitä, varmistathan myös että olet asetuksissa hyväksynyt viestien vastaanoton kohdassa "Kyllä kiitos, minulle saa lähettää suosituksia ja tietoja Ylen palveluiden sisällöistä".


Tuossa siis käsketään tilaamaan uutiskirjeitä kiinnostavilta aihealueilta, kun minä kysyn Areenan etusivun muokkaamismahdollisuutta.
Nyt kun olen noita ohjelmia paljon katsonut, niin en enää nimen tai lyhyen esittelyn perusteella muista, mitkä olen katsonut. Samat ohjelmat on viikkotolkulla tarjolla siinä etusivulla, joten kaikki alkaa jo tuntua "katsotuilta", kun esittelykin on varmaan useampaan kertaan luettu.

Olisin kaivannut ohjetta, miten siitä etusivulta olisi voinut klikata "älä tarjoa tätä ohjelmaa enää".
Mahtoiko tuo YLE:n vastaus vastata tähän kysymykseen, kun minä en osaa viestistä sitä ajatusta löytää?
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

ROOSTER

^
On mainio menetelmä, että vaikean kysymyksen kohdatessaan vastaa johonkin toiseen kysymykseen. Yleensä jo kolmannella kerralla sinnikäskin kysyjä luovuttaa.

Jatkahan Hippi kysymistä sieltä, saattaa olla, että jossain kohtaa tekevät parannuksen.

Eräs tapa välttää jo katsottujen ohjelmien tyrkytys on olla käyttämättä palvelua vuoteen.
Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

Aave

^^
Vastasivat täysin eri kysymykseen, jonka esitit. Veikkaanpa, ettei Areenan sovelluksessa tahi sivulla ole toimintoa, josta jo katsomansa ohjelmat saisi piilotettua. Erittäin hyvä idea se kyllä on mutta en tiedä, onko sitä mahdollista toteuttaa. Ainakin sitä varten pitäisi aina samalla kirjautua alustalle.
"...Did they get you to trade your heroes for ghosts?" - David Gilmour
Stasik - Lullaby For The
Enemy