Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Asiakaspalvelusta

Aloittaja Edward, lokakuu 15, 2019, 07:08:25

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 2 Vieraat katselee tätä aihetta.

Xantippa

Lainaus käyttäjältä: Hippi - syyskuu 16, 2021, 16:07:43
^
Perusratkaisuhan on jo olemassa, sillä ohjelmia voi ruksata suosikeiksi ja ne näkyvät näytöllä omana ryhmänään. Eli ajatus ohjelmakohtaisesta toiminnosta ruksatun toiveen mukaan on jo ratkaistu. "Suosikki" -nappulan rinnalle vain laittaa "nähty" nappula, joka piilottaa kyseisen ohjelman.

Tosin sarjajoissa "suosikki" toimii koko sarjan tasolla, ei jaksotasolla.
Periaatteessa "Nähty" voisi toimia samoin, eli piilotetaan vasta, kun kaikki osat on katsottu

Katsotut tietty pitää kuitenkin voida myös palauttaa näkyviin tarvittaessa, eli hakutoiminnolta niitä ei saa piilottaa.

Heh, hauska suunnitella, kun ei joudu itse tekemään  :P :P :P
Joka tapauksessa en usko, että tuo olisi kovinkaan ylivoimainen tehtävä.

Olen saanut kuulla, että mikään ei ole mahdotonta, jos rahat riittää ;D mutta itse asiassa yllättävästi erilaiset valikot ja etenkin niiden tallentaminen ei ole mitenkään halpaa puuhaa. Vielä hankalampaa, jos ne ovat dynaamisia = yksi valinta vaikuttaa muihin.

Epäilen, että tuo "nähty" olisi hemmetin kallis systeemi, sillä jokaisen käyttäjän kohdalla pitäisi olla 1) profiili, joka näyttää valinnat, 2) tikki joka ainoassa ohjelmassa, joka kertoo juuri tämän käyttäjän nähneen ko. ohjelman.

Käyttäjähallinta ja sen perusteella käyttäjien profilointi  on yleisesti ottaen kimurantti juttu. On aika yksinkertaista tehdä avoimet ovet, kaikki näkyy kaikille ja sitten tunnistaa käyttäjän tekemät valinnat tästä avoimien ovien tarjonnasta ja säilöä ne koneelle. Mutta heti, kun tämän takana alkaa olla toiminnallisuutta, kuten vaikkapa tunniste, joka ohjaa toimintoa, ollaankin jo huomattavasti vaikeammilla vesillä.

Olettaisin siis, että helpoin olisi tosiaan samankaltainen toiminto kuin "suosikit", eli käyttäjä itse valitsee samalla tavalla "piilota". Se on vähän tiktok-hommaa, eli käyttäjän on itse naksuteltava nämä kaikki ja jos lista on pitkä, onhan se ärsyttävää, mutta tuskin YLEllä muuhunkaan on intoa - tai varaa ;)

T: Xante

Jaska

#151
Olen Hipin kanssa samaa mieltä, että uusien mahdollisten arvojen lisääminen Yle Areenan "käyttäjän-kiinnostus-ohjelmaan" -taulun kiinnostus-tietoon - jossa suosikkivalinta varmaan majailee - ei varmaankaan ole ole suuri muutos eikä sen työmäärä paljoa paina toteutuspäätöksessä.

Sitä painotettakoon että käyttö pysyy kadun käyttäjälle helppona ja ymmärrettävänä.

Xantippa

Lainaus käyttäjältä: Jaska - syyskuu 16, 2021, 18:35:29
Olen Hipin kanssa samaa mieltä, että uusien mahdollisten arvojen lisääminen Yle Areenan "käyttäjän-kiinnostus-ohjelmaan" -taulun kiinnostus-tietoon - jossa suosikkivalinta varmaan majailee - ei varmaankaan ole ole suuri muutos eikä sen työmäärä paljoa paina toteutuspäätöksessä.

Ei varmaan olekaan arvojen lisääminen tauluihin vaikeaa. Mutta jos taulu halutaan yhdistää tiettyyn käyttäjään, se onkin sitten jo ihan eri asia, laillisestikin.

T: Xante

Hippi

^
Sehän on jo yhdistetty, kun siellä on ne suosikit.
Käyttö edellyttää kirjautumista.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Jaska

Hippi totesi että käyttäjä on nykytoteutuksen suosikiksi nimeämisessä yhdistetty kiinnostuksellaan ohjelmaan. On yhdistetty myöskin sen kautta, että minulle tyrkyttää Areena jatkettavaksi kaikkia ohjelmia joita olen joskus katsellut niin että on vaikea saada nähtäväksi viimeisintä vielä näkemätöntä pääuutislähetystä.

Sille tuntuu tietosuojattavasta henkilöstä, että nuo henkilötietojen tietosuojakoukerot ovat pudonneet saamattomaksi byrokratiaksi jo viisikymmentä vuotta sitten. Kaikella muodollisella kunnioituksella säätämiämme käsittämättöminä hyödyttömia tietosuojalakeja kohtaan.

Xantippa

Ilmaisin itseäni huonosti. Itse toiminto ei varmasti olisi vaikea lisätä, kuten aiemmin sanoinkin, mutta se on kuitenkin erillinen toiminto, eli erikseen rakennettava. Samaa data"kirjastoa" tietysti käytetään, mutta toiminto on kaikkine liitoksineen rakennettava erikseen.

Onhan tietoturvasta tullut melkoinen viidakko. Varsinkin, kun suurin osa firmoista kuitenkaan ei ole valmis uusimaan koko roskaa, vaan yrittää rakentaa vanhan päälle, joka yleensä alun perin on melkoinen himmeli.

T: Xante

-:)lauri

Lainaus käyttäjältä: Jaska - syyskuu 16, 2021, 18:35:29
Olen Hipin kanssa samaa mieltä, että uusien mahdollisten arvojen lisääminen Yle Areenan "käyttäjän-kiinnostus-ohjelmaan" -taulun kiinnostus-tietoon - jossa suosikkivalinta varmaan majailee - ei varmaankaan ole ole suuri muutos eikä sen työmäärä paljoa paina toteutuspäätöksessä.

Sitä painotettakoon että käyttö pysyy kadun käyttäjälle helppona ja ymmärrettävänä.

Riippuu ihan käytetyistä kirjastoista sekä backendissä että frontendissä, kuinka vähän hommaa tuossa olisi. Joskaan sitä ei ole koskaan niin vähän, että kannattaa kaikkien kehitysehdotusten kohdalla laittaa projekti pystyyn.
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

Jaska

Ja koska se minkä ohjelmien tarjoamisen käyttäjä haluaa itseltään suoratoistopalvelussa poistaa, on selvästikin henkilötieto, niin on huomioitava myös kustannukset viranomaisluvan hakemisesta mahdolliselle muutokselle ;D 

Minua koskevana minulla täytynee olla oikeus saada tieto millaiset viranomaispäätökset ovat  voimassa  puhelimeni ohjelmien - valmiiksi asennettujen ja itse asentamieni - asetuksien tekemisestäni? Ehkäpä niistä selviäsi lisää asetusten  vaikutuksesta.

Vatupassi

Helsingin Uutiset viikonvaihde: 10-11.10.2021

Asiakaspalvelua kasvokkain( taitaa olla kohta menneentalven lumia ja erityisherkkua")

Olemme siirtyneet digiaikaan ja sen huomaa.Pankkipalvelut, kuten monet muutkin yhteiskunnan palvelut on pikkuhiljaa viety
monien ihmisten ulottumattomiin.Muutos on tapahtunut palveluntarjoajien pientä painostusta käyttäen.
Kun verkkopalveluja jatkuvasti kehitetään, puhutaan palvelujen parantamisesta ynnä muusta mukavasta, joka
muutoksesta seuraa.
Mutta palvelua ei ole se, että digitaaliset toiminnot ovat monien muurien ja esteiden takana salasanoineen.
Lisäksi palvelujen sisältöjä ja toimintoja muutetaan aika ajoin, jopa  liian usein, mikä aiheuttaa ongelmia pysyä ajan tasalla.
Digiloikan jalkoihin jäävät erilaisten vammaisryhmien  edustajat sekä suuri joukko  vanhuksia. Tästä joukosta toiset pystyvät
selviytymään  digipalveluista nipin napin,  toiset eivät lainkaan.
Tosiasia  on myös se , että kaikki  eivät opi digipalveluja riittävästi pärjätäkseen niiden varassa.
Digitaaliset palvelut ovat myös hankaloittaneet suuresti aatteellisten yhdistysten toimintoja.
Digitaalisilla palveluilla on myös paljon hyvää annettavanaan lähes kaikilla elämän alueilla, kunhan se pysytetään rengin asemassa,
ei isäntänä.
Suomessa on suuri joukko ihmisiä, jotka  haluavat,  että  digitaalisten palvelujen rinnalla  on mahdollista saada kasvokkain tapahtuvaa
henkilökohtaista palvelua pankeissa kaikkina aukiolo päivinä, tai  riittävän  monena arkipäivänä viikossa.
Ei ole oikein, että osa ihmisistä tietoisesti  jätetään  yhteiskunnan ulkopuolelle. Se sotii  ihmisyyttä vastaan.
Jo yhdenvertaisuuslaki  velvoittaa  meitä  edistämään esteettömyyttä  ja saavutettavuutta  elämän arjessa.

MrKAT

Joitain vuosia sitten arvioitiin (arvioin?) että 500 000 ikäihmistä jää ulos digin takia ja
500 000 vammaista, kyvyiltään rajoittunutta ym tietokoneisiin tottumatonta nuorempaa väkeä jää ulos digin takia.

Ensin mainitussa ryhmässä on tapahtunut sittemmin edistystä ja moni vanhempi ikäihminen on oppinut/tottunut koneita käyttämään, muttei läheskään kaikki. Jälkimmäisestä joukosta en tiedä. Joka tapauksessa kärsijöitä on ihan tarpeeksi.

Äänestä persu! Niin pysymme EU:ssa, saamme yli 1000 mamua /vuosi, bensan hinta nousee ja muutenkin veroja kerätään entistä enemmän mamujen hyväksi! Yalla yalla!

Hippi

Olipa asiakaspalvelua kerrakseen. Samalla kun ostin sen Netflixin, niin nostin liittymäni nopeutta, kun sain halvalla ja oli niin mukava oululaispoika myyjänä  :)

Eilen mittaroin liittymäni nopeutta eikä se muuttunut mihinkään. Nukuin yön yli ja mittaroin uudelleen ja sama juttu. Laitoin DNA:n asiakaspalveluun viestiä, jossa ihmettelin, olisiko minun pitänyt ymmärtää vielä tehdä jotain asian eteen vai oliko nopeuden nosto ihan turha. Vastausta pyysin ensisijaisesti s-postiin.

Ei mennyt kuin viitisen minuuttia, niin puhelin soi ja DNA:lta soitti aspa sen viestin vuoksi, jotta selvitetään, miksi nopeus ei ole noussut. Muutaman kysymyksen jälkeen sitten otettiin modeemista virta pois ja odoteltiin hetki ennen kuin laitettiin takaisin. Sitten odoteltiin yhteyden muodostamista hetki ja sitten tein nopeustestin uudelleen ja nyt oli tulos ihan odotettu.

Vähän kyllä nolotti, että olisi pitänyt hoksata tuo tehdä itsekin ja sanoinkin sen ääneen. Aspa oli sitä mieltä, että tuo olisi pitänyt ohjeistaa siltä varalta, ettei nopeus liittymämuutoksen jälkeen automaattisesti ole noussut. Joku toinenhan ei välttämättä olisi edes hoksannut testailla nopeutta.

Älyttömän mukavia on nuo DNA;n puhelinhemmot olleet ihan niin pitkään kuin muistan niiden minulle soitelleen, pian parikymmentä vuotta  :)
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Vatupassi

Lainaus käyttäjältä: Hippi - lokakuu 12, 2021, 13:54:02
Olipa asiakaspalvelua kerrakseen. Samalla kun ostin sen Netflixin, niin nostin liittymäni nopeutta, kun sain halvalla ja oli niin mukava oululaispoika myyjänä  :)

Eilen mittaroin liittymäni nopeutta eikä se muuttunut mihinkään. Nukuin yön yli ja mittaroin uudelleen ja sama juttu. Laitoin DNA:n asiakaspalveluun viestiä, jossa ihmettelin, olisiko minun pitänyt ymmärtää vielä tehdä jotain asian eteen vai oliko nopeuden nosto ihan turha. Vastausta pyysin ensisijaisesti s-postiin.

Ei mennyt kuin viitisen minuuttia, niin puhelin soi ja DNA:lta soitti aspa sen viestin vuoksi, jotta selvitetään, miksi nopeus ei ole noussut. Muutaman kysymyksen jälkeen sitten otettiin modeemista virta pois ja odoteltiin hetki ennen kuin laitettiin takaisin. Sitten odoteltiin yhteyden muodostamista hetki ja sitten tein nopeustestin uudelleen ja nyt oli tulos ihan odotettu.

Vähän kyllä nolotti, että olisi pitänyt hoksata tuo tehdä itsekin ja sanoinkin sen ääneen. Aspa oli sitä mieltä, että tuo olisi pitänyt ohjeistaa siltä varalta, ettei nopeus liittymämuutoksen jälkeen automaattisesti ole noussut. Joku toinenhan ei välttämättä olisi edes hoksannut testailla nopeutta.

Älyttömän mukavia on nuo DNA;n puhelinhemmot olleet ihan niin pitkään kuin muistan niiden minulle soitelleen, pian parikymmentä vuotta  :)


---------
----------
-----------Dna: lla, aina ollut hyvä palvelu!ainakin sen ajan mitä asiakkaana olen ollut!ystävälläni kyllä on eri liittymä, kyllä?

Kopek

Museokorttia mainostetaan siellä ja täällä. Kun eräs lähipiiriini kuuluva henkilö yritti hankkia sellaisen, se ei onnistunut. Ainoa, mitä jäi käteen, on nettisivulla oleva todiste siitä, että kortin hinta on maksettu elokuun lopussa. Korttia ei ole saapunut postissa eikä myöskään kännykkään ladattavassa muodossa. 

Museokortti-sivulla lukee seuraavaa:

Minulla on ongelma sovelluksen kanssa. Mitä teen?
Käy läpi alla olevat usein kysytyt kysymykset. Mikäli ongelmaasi ei löydy vastausta, ole yhteydessä Museokortin asiakaspalveluun:

044 784 5745(ark. klo 9-12)
museokortti@museot.fi

Ongelma on vain se, että puheluun ei koskaan vastata. Tulee vain ilmoitus, että palvelu on ruuhkainen, soita myöhemmin uudestaan. Myöskään sähköpostilla lähetettyyn kysymykseen ei tule vastausta.

Kun asiaa yritetään selvittää, nettisivu työntää nähtäväksi mainosta "osta nyt museokortti" läpäläpälää.

Ennen kuin meni tiskille ja löi nyrkin pöytään, jotain sentään tapahtui (en harrasta tällaista, tämä on vain kuvitteellinen esimerkki). Mutta miten sähköisen palvelun aikana saat asiat etenemään?

Hayabusa

^Miten olisi sen kuitin kanssa museoon meneminen ja siellä "nyrkin pöytään lyöminen"?
An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur

kertsi

Muistaakseni museoon pääsee ilman museokorttiakin (jos se on kuitenkin maksettu), jos on esittää sähköpostissa tullut kortin numero. Sitä en tiedä, saako sieltä museosta museokortin.
Tyrkyllä merkkejä kopioitavaksi: ❤️😀🙂🐵🐒🦄🕊️☘️🌿😍🤪🤕🥴😵 👍✌️