Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Asiakaspalvelusta

Aloittaja Edward, lokakuu 15, 2019, 07:08:25

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 2 Vieraat katselee tätä aihetta.

Toope

Itse muuten huomasin juuri, että energialaskussani (Fortum) veloitetaan minulta jotain ylimääräistä "aurinkoenergiasta", vaikken tuohon ole suostumustani antanut.
Pian saa Fortum aika toopemaista palautetta!

Hippi

^
Tarkista ensin, että et ole tarttunut johonkin aloitustarjoukseen, jossa ensimmäinen kuukausi Aurinkovalintaa on ilmainen ja sen jälkeen jatkuu maksullisena, jos et katkaise sitä. Olisihan se aika noloa mennä antamaan toopemaista palautetta, jos ei itse ole sopimusehtoja lukenut :D
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Vatupassi

Lainaus käyttäjältä: Kopek - lokakuu 16, 2021, 13:32:22
Museokorttia mainostetaan siellä ja täällä. Kun eräs lähipiiriini kuuluva henkilö yritti hankkia sellaisen, se ei onnistunut. Ainoa, mitä jäi käteen, on nettisivulla oleva todiste siitä, että kortin hinta on maksettu elokuun lopussa. Korttia ei ole saapunut postissa eikä myöskään kännykkään ladattavassa muodossa. 

Museokortti-sivulla lukee seuraavaa:

Minulla on ongelma sovelluksen kanssa. Mitä teen?
Käy läpi alla olevat usein kysytyt kysymykset. Mikäli ongelmaasi ei löydy vastausta, ole yhteydessä Museokortin asiakaspalveluun:

044 784 5745(ark. klo 9-12)
museokortti@museot.fi

Ongelma on vain se, että puheluun ei koskaan vastata. Tulee vain ilmoitus, että palvelu on ruuhkainen, soita myöhemmin uudestaan. Myöskään sähköpostilla lähetettyyn kysymykseen ei tule vastausta.

Kun asiaa yritetään selvittää, nettisivu työntää nähtäväksi mainosta "osta nyt museokortti" läpäläpälää.

Ennen kuin meni tiskille ja löi nyrkin pöytään, jotain sentään tapahtui (en harrasta tällaista, tämä on vain kuvitteellinen esimerkki). Mutta miten sähköisen palvelun aikana saat asiat etenemään?


--------
------
----------sanoppas muuta, kait sinun nyt on vain tehtävä ,että jalkaudut riittävän "nimekkääseen museoon, niin eivät voi
tehdä ohareita, tai ainakin löytyy jonkinmoinen "valitus/kautta palaute kaavake!

Vatupassi

Lainaus käyttäjältä: Vatupassi - lokakuu 17, 2021, 22:57:58
Lainaus käyttäjältä: Kopek - lokakuu 16, 2021, 13:32:22
Museokorttia mainostetaan siellä ja täällä. Kun eräs lähipiiriini kuuluva henkilö yritti hankkia sellaisen, se ei onnistunut. Ainoa, mitä jäi käteen, on nettisivulla oleva todiste siitä, että kortin hinta on maksettu elokuun lopussa. Korttia ei ole saapunut postissa eikä myöskään kännykkään ladattavassa muodossa. 

Museokortti-sivulla lukee seuraavaa:

Minulla on ongelma sovelluksen kanssa. Mitä teen?
Käy läpi alla olevat usein kysytyt kysymykset. Mikäli ongelmaasi ei löydy vastausta, ole yhteydessä Museokortin asiakaspalveluun:

044 784 5745(ark. klo 9-12)
museokortti@museot.fi

Ongelma on vain se, että puheluun ei koskaan vastata. Tulee vain ilmoitus, että palvelu on ruuhkainen, soita myöhemmin uudestaan. Myöskään sähköpostilla lähetettyyn kysymykseen ei tule vastausta.

Kun asiaa yritetään selvittää, nettisivu työntää nähtäväksi mainosta "osta nyt museokortti" läpäläpälää.

Ennen kuin meni tiskille ja löi nyrkin pöytään, jotain sentään tapahtui (en harrasta tällaista, tämä on vain kuvitteellinen esimerkki). Mutta miten sähköisen palvelun aikana saat asiat etenemään?


--------
------
----------sanoppas muuta, kait sinun nyt on vain tehtävä ,että jalkaudut riittävän "nimekkääseen museoon, niin eivät voi
tehdä ohareita, tai ainakin löytyy jonkinmoinen "valitus/kautta palaute kaavake!


------------
.----jos ei löydy kaavaketta, aina löytyy ylempi pomo, ota yhteyttä siihen kulttuuriministeriin vanhan-aikasesti kirjeellä ,
hyödynnät samalla, myös kituvaa "postilaitostamme? ::) :o

Jaska


Kun on ollut koronaepidemia, niin kaikki huonolaatuisuus on voitu panna sen syyksi. Nyt pakka on sekoitettu ja kortteja jaetaan uudestaan ja kaikki ovat kärkkymässä etteivät jäisi muita huonompaan jamaan. On oikein vaatia laatua nyt eikä hyväksyä sekundaa.

Hippi

Huh, nyt tuli tämäkin koettua  :o

Minulla on ongelma Netflixin tekstin kanssa, kun teksti on pientä piiperrystä ja iltaväsyneillä silmillä ei oikein jaksa niin pientä lukea. Läppärillä melkoisen hakemisen kautta löysin polun, josta tekstin kokoa voi muuttaa ja se onnistuikin. Mutta vaikka se on tilin tietoihin muutettu, niin eipä se telkkariin siirtynytkään seuraavalla käyntikerralla. Eikä telkkarista saa esiin samaa polkua kuin läppärillä enkä tekstin kokoa löydä kerrassaan mistään.

Netflixin sivuilla oli chattiruutu, joten ajattelin sieltä pyytää apua, kun monissa palveluissa se on ollut hyvin toimiva. Tiivistin kysymykseni chattiin sopivaksi ja kerroin oleellisen. Vastauksena tuli "Selvä. Neuvoja tulee linjalle hetken kuluttua." Ja kun neuvoja tuli niin "If you are comfortable chatting in English, Please share your email address so that I can assist you in English."

Nyt vasta jälkikäteen tuli mieleen, että olisiko tullut suomenkielinen helppi, jos en olisi ollut "comfortable chatting in English". Oletin ilman muuta, että tuo nyt meni jonnekin ulkomaille, joten ensimmäistä kertaan keskustelin googlekääntäjän kautta, koska järkevien lauseiden värkkääminen olisi minulta vienyt sen verran aikaa, että helppi olisi varmaan hermostunut.

Sain kuitenkin parikin ohjetta s-postiin ja pitää nyt katsoa tuleeko noista jotain tolkkua. Helppi olisi kyllä jäänyt odottamaan, että käyn kokeilemassa ohjeita, mutta sanoin, että mieluummin kokeilen rauhassa ja palaan asiaan sitten myöhemmin, jos en saa noilla ohjeilla asiaa ratkaistua.

Minusta tuossa nettisivulla olisi kyllä kannattanut mainita, että varaudu englanninkieliseen aspaan :D


Mitä nyt luin noita googlekääntäjän värkkäämiä tekstejä, niin kyllä ne aika tarkasti vastasi omia ajatuksiani. Joskus olen tuota ennenkin käyttänyt jossain kommentoinneissa ja olen huomannut, että jos käyttää helppoa suomea, niin käännös on melkeinpä hyvä. :)
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Hippi

Outo juttu sattui muutama päivä sitten ja olen hiukan ymmälläni, jotta oliko kyse sattumasta vai oliko tapahtumilla jokin yhteys.

Toisaalla jo kerroin, että ensimmäistä kertaa tilasin Musti&Mirri -liikkeestä kotiinkuljetuksella tuotteita. Tein tilaukseni ilman rekisteröitymistä, mutta olen vanhastaan jo liikkeen kanta-asiakas, kun sieltä tulee jatkuvasti tehtyä ostoksia. Vasta, kun olin homman saanut valmiiksi, niin tajusin, että asiakasnumeroa ei kysytty missään vaiheessa, joten bonukset menivät sivu suun tällä kertaa. Jälkikäteen rekisteröidyin ja edelleenkään asiakasnumeroa ei kysytty. Näin ollen olen tavallaan asiakas verkkokaupassa ja eri asiakas kivijalkaliikkeessä, luultavasti.

Lähetin tuosta M&M:lle kyselyn, mutta ei siihen ole vastattu ainakaan vielä. Pitääpä noitakin muistuttaa vastaamisen tärkeydestä asiakassuhteen jatkumisen kannalta.

Mutta sitten se outo juttu. Tuona samana päivänä Tokmanni lähetti (tekstarin lähettäjänä näkyi Tokmanni, ei numero) minulle tekstiviestin, jossa oli linkki oma.tokmanni.fi/singup ja kehotus viemään rekisteröinti loppuun. En todellakaan tuota klikannut, vaan lähetin Tokmannin asiakaspalveluun s-postin, jossa kohtalaisen tiukasti tivasin, mistä he ovat saaneet puhelinnumeroni ja pyysin ehdottomasti poistamaan numeroni heidän tekstarilistoiltaan. Tuo kaikki siis jokseenkin kiukkuisen asiallisesti.

Tänään tuli toinen tekstari Tokmannilta ja se alkoi "Hei Klubilainen ... " lisänä oli linkki Tokmanklubiin. Kaivoin aiemmin lähettämäni s-postin esiin ja edelleen lähetin sen ja täydensin sitä vielä kiukkuisilla saatesanoilla tämän päivän tekstarista ja mainitsin edelleen odottavani selvitystä asiaan.

Yllätyksekseni tähän toiseen viestiin tuli jopa vastaus ja tikettinumero sekä lupaus käsitellä asia 2-3 työpäivän aikana.


Se, mitä nyt tuossa jäin ihmettelemään, jotta onko Musti&Mirri:llä joku yhteys Tokmanniin vai onko yhteys sen M&M:n käyttämän kuljetusfirman ja Tokmannin välillä joku yhteys. Jouduin tietysti M&M:lle ja kuljetusfirmalle antamaan puhelinnumeroni, jotta voivat olla yhteydessä toimituksen tiimoilta. Vai mistä Tokmanni on saanut puhelinnumeroni ja miksi minua puhuteltiin klubilaisena?

Yksi vaihtoehto on tietysti, että Tokmannin viestit on huijauksia, mutta ajallinen yhteys tuohon samana päivänä toisaalle tehtyyn rekisteröintiin johti ajattelemaan, että noilla olisi joku yhteys.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Karikko


^
Mitään henkilötietoja ei kannata antaa, mihinkään klinkkiin,- parempi itse kirjoittaa se oikea osoite.

Yhtäkkiä vaikuttaisi huijaukselta, jos pyydetään viemään rekisteröinti loppuun.

Palvelimilta saattaa saada noita "hyppyviestejä joskus, eikä palvelin itse välttämättä tiedä niistä mitään.

Jaska


Avasin juuri Google Mapsin puhelimessa. Sinulle-merkissä oli punainen pallukka. Usein pallukat viittaavat ilmoituksiin, joita en ole noteerannut. Napautin ja tulos on liitteenä. Mitähän Google kertoisi muiden lähistöllä olevien toimista minulle. Ja minun puhelimeni toimista muille?

En muista tarkkaan, mutta useamman kerran on sattunut, että kun olen käynyt kaupassa tai bussissa, niin puhelimeni on kysynyt, haluanko yhdistyä yrittäjän WiFiin. Eikö se tarkoita, että yrittäjän järjestelmä tietää ainakin puhelimeni olevan paikalla?

Ja usean kerran kun olen käynyt kaupassa, olen saanut sen jälkeen viestin, jossa pyydetään arviotani kyseisestä liikkeestä. Yhteystietojani en ainakaan ole kertonot 50 euron lahjakortin arvontaa varten kiitokseksi kyselyyn vastaamisesta. Yleensäkin markkinakyselyt tuntemattomalta taholta ovat arveluttavia ja vastenmielisiä. Herää epäilys, että jos liike ostaa itsensä Googlen kartalle, niin mitä tietoa yrutys voi saada paikalla käyvistä puhelimista.

Google Timelinessä on näkynyt liikkeiden nimiä, joissa olen käynyt, joskus naapuriliikkeenkin nimi.

Xantippa

Nämä ovat syitä, miksi olen poistanut google mapsin puhelimesta ja pidän ainoastaan Samsung accountissa paikannuspalvelun päällä. Nykyään sekin on jokseenkin turhaa, sillä puhelimen joutuminen hukkaan on aika epätodennäköistä niin, että ei tietäisi, mistä sitä alkaa hakemaan. Puhelimen voi myös sulkea koneen/tabletin kautta, joten vaikka se jonnekin hetkeksi jäisikin, tuskin tapahtuu vahinkoa.

Minulla on myös sormenjälkitunnistus, joten puhelimen auki saaminen yleensäkin on estetty.

Suurimmaksi osaksi näin turvallisuuden vuoksi, mutta lähes yhtä suuri syy on juurikin nuo kaiken saakurin maailman tekstarit, joita pukkaa jo ihan tarpeeksi niistä liikkeistä, joiden klubeihin on ahneuksissaan jonkun isomman ostoksen tarjouksen vuoksi liittynyt ja tietysti operaattorit tietävät numerosi (tällä  hetkellä netti ja puhelin eri operaattoreilta).

Tokmannin klubi toimii niin, että heille annetaan puhelinnumero ja liittyminen viimeistellään netissä. Että sikäli  kyllä erittäin mielenkiintoista, mistä ovat Hipin numeron saaneet, kun hän itse ei ole sitä antanut.

Google kyllä kartoittaa yritykset ilman maksuja, varmaan pitäisi ennemminkin maksaa, että pääsee kartalta pois.

T: Xante

Hiha

Lainaus käyttäjältä: Hippi - joulukuu 19, 2021, 18:18:48
Tänään tuli toinen tekstari Tokmannilta ja se alkoi "Hei Klubilainen ... " lisänä oli linkki Tokmanklubiin.

Sain muuten kanssa kaksi tekstaria, lähettäjänä Tokmanni. Ekassa vain onniteltiin rekisteröitymisestä ja kehotettiin viemään se loppuun ja annettiin vahvistuskoodi. Mutta viestissä ei ollut mitään linkkiä, joten se oli sekä huono viesti huijaukseksi että asiakaspalveluksi.

Toinen viesti oli sitten ihan samanlainen kuin mitä kuvasit. Ja en ole muutamaan päivään liittynyt asiakkaaksi mihinkään uuteen puljuun, en edes Tokmanni Klubiin. Mielenkiintoista, mistä joku noita numeroita saa, ja mitä niillä yrittää.

Toope

Minä sain viestin ulosottomieheltä.
En lähetä heille joulukonvehteja.

Hippi

Sunnuntaina 19.12. lähetin Sekä Musti&Mirrille että Tarjoustalolle asiakaspalveluun muistutuksen, että todellakin odotan heidän vastaustaan. TT:ltä tuli se tikettinumero ja lupaus kahdesta työpäivästä, jolloin vastaus tulee. Kummaltakaan ei vielä ole tullut mitään vastausta.

TT:tä voisi uhkailla iltapäivälehdillä ja sanoa, että "en ole ainoa, joka on saanut samanlaista spämmipostia".

Mikähän yleensä on kohtuullinen aika miten noihin kysymyksiin pitäisi saada vastaus. Vai eikö asiakaspalvelu olekaan sitä varten, että asiakkaat voi sitä kautta ottaa yhteyttä ja kysyä asioita, jotka mietityttää firman toiminnassa?
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Hippi

Yllätys, Tokmanni vastasi

LainaaKiitos viestistäsi ja pahoittelut vastauksen viivästymisestä.
Tämä viesti ja ilmoitus on tullut, koska kyseinen puhelinnumero on kirjoitettu kotisivuillemme Tokmanni Klubiin liittymisen yhteydessä. Tässä on siis voinut hyvinkin käydä näppäilyvirhe jollakin toisella henkilöllä, mikäli et ole itse rekisteröitymistä aloittanut.
Olen nyt poistanut numeron järjestelmästämme.

Oikein hyvää Joulun aikaa!

--
Ystävällisin terveisin,
Kirsi
Asiakaspalvelu

Aika mielenkiintoista, että noita nakkisormia on enemmänkin ollut liikkeellä samoihin aikoihin, jos kerran Hihakin on samanlaisia viestejä saanut. Toivottavasti asia tuli nyt osaltani päätökseen.

ps. aika hassua, että tuossa edellisessä viestissä puhuin Tarjoustalosta, vaikka tiedän hyvin, että firma on ollut Tokmanni jo monta vuotta. En vaan tahdo oppia, että nimi on muuttunut :D
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Hiha

Onnittelut työvoitosta!  :D

Itse odottelen vielä Tokmannin vastausta. Tähän astinen edistys: automaattikuittaus asiakaspalveluun tulleesta viestistä.