Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Asiakaspalvelusta

Aloittaja Edward, lokakuu 15, 2019, 07:08:25

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 2 Vieraat katselee tätä aihetta.

Toope

Lainaus käyttäjältä: MrKAT - huhtikuu 22, 2022, 00:50:04
Gigantti on Gamala. Joten... On tyhmää ostaa Gigantista. ;D
...
Eroaako muista firmoista?

Hippi

Sähköfirmani, tarkemmin siis firma, jolta ostan sähköni, ilmoitti sähköpostilla juuri ennen juhannusta, että irtisanovat vanhan sopimukseni heinäkuun loppuun. Tuotteena sopimus, josta saa S-bonuksia lopetetaan. Viestissä oli viitattu sopimusehtojen pariinkin kohtaan, joiden mukaan tämän saattoivat tehdä. Lähettävät myöhemmin kirjeitse tarjouksen uudesta sopimuksesta.

Kirje tuli tänään. Kuten tavallista tarjouksen lopuksi sanottiin, "jos hyväksyt tämän tarjouksen, sinun ei tarvitse tehdä mitään. Helteen vuoksi en ole jaksanut innostua tutkimaan tarjousta sen tarkemmin ja vertaamaan markkinoiden muiden sähkönmyyjien hintoihin. Mutta kaipa tuokin on tehtävä. Onneksi tässä nyt on aikaa vielä.

Mielenkiintoista tässä on sopimusmuutoksen ajankohta. Mistään määräaikaisuudesta ei ole kyse, vaan vanha sopimukseni on ns. toistaiseksi voimassa oleva. Mutta miksi juuri nyt, kun ihmiset ovat kirmanneet kesälaitumille? Moni varmaan puhelimestaan on huomannut viestin ja ajatellut, että pitää hoitaa homma loman jälkeen. Kuinkahan moni muistaa, tai jos muistaakin, enää jaksaa tutkia, onko tarjous hyvä vai markkinoiden kallein? Ennen kaikkea, kun sähkö ei katkea, vaikka ei tee mitään, niin joltain voi mennä ohi koko juttu. Onneksi tuo uusi sopimuskin on "toistaiseksi voimassa oleva", joten siitä pääsee eroon, jos huomaa laskun muuttuneen järjettömän suureksi.

Mutta minusta on aika kieroa laittaa tuollainen muutos vireille parhaan lomakauden aikana.


ps. kaiken huipuksi en edes ole niitä bonuksia saanut, kun en ole älynnyt ilmoittaa niille vihreän korttini numeroa.  :-[
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Jaska

Kesäkuun 6. päivä Posti ilmoitti OmaPostiin, että lähetys on lajiteltu ja kuljetuksessa. "Pakettilähetykset toimitetaan pääsääntöisesti lajittelusta seuraavana työpäivänä vastaanottajalle. Joillakin yhteysväleillä lähetykset lajitellaan kuitenkin useammin ja toimitusaika on pidempi. Seurattavien kirjeiden toimitusaika riippuu valitusta palvelusta." Lähetystunnuksenkin kertoivat. Pari viikkoa myöhemmin kirjoittelin editorilla, mitä Kiinasta lähetetystä tiesin ja työnsin sen OmaPostin chattiin. Chatti ensin väitti lähetystunnustani vääräksi, mutta vakuutettuani tunnuksen heidän antamakeen - lähettäjä käytti eri lähetystunnusta - otti asian selvitettäväksi. Seuraavalla viikolla Posti lähetti sähköpostia, että lähetysrunnus alkaa U:lla, eikä niitä seurata. Kehotti ottamaan yhteyttä lähettäjään. Tein työtä käskettyä ja kiinalainen verkkokauppa sanoi lähetyksen olevan matkalla ja kehotti odottamaan juhannukseen. Juhannuksen jälkeen kerroin odottaneeni juhannukseen. Nyt ilmoittivat ratkaisseensa ongelmani ja palauttavansa rahat, jotka aiemmista vahingoista viisastuneena olin vasta luvannut maksaa maksunvälittäjälle, kunhan ensin saan lähetyksen. Ja niin tapahtui, että velkani nollattiin. Eilen 5.7. myös kirje tuotteineen oli toimitettu postiluukustani. Alle kolme viikkoa oli kulunut lähettää ja toimittaa lähetys Kiinasta Suomeen ja yli neljä viikkoa kuljettaa lähetystä viimeiset 10 kilometriä minulle Suomessa. Rahallista kustannusta ei tullut, mutta vaivaa sitä enemmän.

Tämäntyyppinen palvelun heikkeneminen tuntuu tulleen korona-aikaan hyväksyttävänä pidetyksi.

ROOSTER

Kävin tänään erikoisliikkeissä kun oli asiaa. Aika harvinaista ja vaativaa asiaa, olin valmistautunut myös siihen, että ei vaan onnistu tuotteen hankkiminen, muualta kuin interwebin syöverien kaupoista. Toisin kävi.

Sain kunnon palvelua eikä muita asiakkaita näkynyt juurikaan häiritsemässä. Kysymyksiini vastattiin, selvää otettiin ja tarjouksia annettiin. Suoritin vertailukierroksen, esitin vastatarjouksen ja selvitin miten haluan laskun ensin ja noudan tavaran sitten heti kun se on saapunut. Toimitusajaksi arvioitiin noin viikko.

Paljon on muuttunut parissa vuodessa - neljästä liikkeestä yksi mennyt nurin ja kaksi muuttanut toiseen paikkaan. Muuten kokemuksena ynnäisin että palvelu on parantunut ja asiakkaan arvo noussut. Nousukausi on ohi.

Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

Jaska

#214
Onneksi olkoon! Minulla on pari viime vuotta kulunut tunnelmassa että koronapandemian selityksellä kaikkinainen vajaalaatuisuus palveluissa on hyväksyttävä.

Voisin taas ottaa esimerkiksi kiinalaisen verkkokauppa Wishin. Vuosi sitten Suomi laittoi ulkomaan verkkokaupoista tilatuille lähetyksille alle 20€ lähetyksillekin ALVin. Useimmat verkkokaupat laittoivat ALVin hintoihin - myös Wish -  ja hoitavat byrokratian. Wish on satojen kiinankauppiaiden kauppapaikka. Kaikki eivät hoida ALVia asiallisesti ja vastaanottaja saa ilmoituksen, että EU:n ulkopuolelta on saapunut lähetys vaillinaisin tiedoin ja se on tullattava. Hankaluus piilee ensinnäkin siinä, että Suomessa ilmoituksessa lähetystunnus ja lähettäjä ovat muuttuneet, ja on hieman epävarmaa mikä lähetys varsinkin jos on ulkomailta tilannut useampia lähetyksiä. Kaksi toiseen kertaan maksamaani parin euron ALVia olen tänä vuonna saanut tapella hyvitettäviksi. Tänään tuli kolmas uudella tavalla. Vaikka olin alvin takaisinpyyntööni kaivellut eri lähteistä kiinalaisen ja suomalaisen seurantatunnuksen, niin Wish lähetti viestin että antamaani seurantatunnusta ei löydy miltään tilaukseltani. Heidän täytynee tarkoittaa Tullin kuittikopiolla näkyvää suomalaista seurantatunnusta. Eivät kertoneet mitä tunnusta. Vuosi sitten Wishin lähetyksen seuranta kertoi kiinalaisen ja suomalaisen tunnuksen, mutta nyt suomalainen on jätetty pois. Saas nähdä, aikaa palaa taas pirusti.

Xantippa

Täytyy sanoa, että ihailen Jaskan jaksavaisuutta. Itselleni riitti yksi kerta kiinalaista verkkokauppaa, vaikka sinällään tuotteet, kengät ja takki, oli ihan ok ja tulivat määritellyssä ajassa. Tosin ei ollut Wish, josta en ole tainnut ainuttakaan kivaa tarinaa kuulla.

Mutta se tullauksen kanssa pelaaminen oli niin rasittavaa, että olen sen koommin tarkasti tsekannut, että verkkokauppa on eurooppalainen.

T: Xante

Karikko

Lainaus käyttäjältä: Hippi - kesäkuu 28, 2022, 19:32:30
Sähköfirmani, tarkemmin siis firma, jolta ostan sähköni, ilmoitti sähköpostilla juuri ennen juhannusta, että irtisanovat vanhan sopimukseni heinäkuun loppuun. Tuotteena sopimus, josta saa S-bonuksia lopetetaan. Viestissä oli viitattu sopimusehtojen pariinkin kohtaan, joiden mukaan tämän saattoivat tehdä. Lähettävät myöhemmin kirjeitse tarjouksen uudesta sopimuksesta.

Kirje tuli tänään. Kuten tavallista tarjouksen lopuksi sanottiin, "jos hyväksyt tämän tarjouksen, sinun ei tarvitse tehdä mitään. Helteen vuoksi en ole jaksanut innostua tutkimaan tarjousta sen tarkemmin ja vertaamaan markkinoiden muiden sähkönmyyjien hintoihin. Mutta kaipa tuokin on tehtävä. Onneksi tässä nyt on aikaa vielä.

Mielenkiintoista tässä on sopimusmuutoksen ajankohta. Mistään määräaikaisuudesta ei ole kyse, vaan vanha sopimukseni on ns. toistaiseksi voimassa oleva. Mutta miksi juuri nyt, kun ihmiset ovat kirmanneet kesälaitumille? Moni varmaan puhelimestaan on huomannut viestin ja ajatellut, että pitää hoitaa homma loman jälkeen. Kuinkahan moni muistaa, tai jos muistaakin, enää jaksaa tutkia, onko tarjous hyvä vai markkinoiden kallein? Ennen kaikkea, kun sähkö ei katkea, vaikka ei tee mitään, niin joltain voi mennä ohi koko juttu. Onneksi tuo uusi sopimuskin on "toistaiseksi voimassa oleva", joten siitä pääsee eroon, jos huomaa laskun muuttuneen järjettömän suureksi.

Mutta minusta on aika kieroa laittaa tuollainen muutos vireille parhaan lomakauden aikana.


ps. kaiken huipuksi en edes ole niitä bonuksia saanut, kun en ole älynnyt ilmoittaa niille vihreän korttini numeroa.  :-[

Voinet olla huoletta sillä "tietääkseni" ei toistaiseksi voimassa-olevaa sopimusta voi muuttaa määräaikaiseksi, ei pörssi-sähköä käyttäväksi.

Joten tilanne pitäisi jatkua muuten samanlaisena, mutta bonus vain puuttuu.  Hinta on ehkä noussut mutta se on helppo tarkistaa- eikö siinä sanota se kw/h senttimäärä ja mahdolliset kuukausi maksut.

Yleensä sähkösopimuksia ei juurikaan tavallinen kuluttaja pysty kilpailuttamaan, ellei tee määräaikaisia sopimuksia.

Jaska

Lainaus käyttäjältä: Xantippa - elokuu 08, 2022, 21:12:32
...
Mutta se tullauksen kanssa pelaaminen oli niin rasittavaa, että olen sen koommin tarkasti tsekannut, että verkkokauppa on eurooppalainen.

T: Xante
Muistutan nyt tässä vielä, että liikkeellä on ollut huijausviestejä (teksti- ja sähköposti-) mm. postin nimissä joissa ohjataan aitoja muistuttaville sivuille muka maksamaan maksuja saapuvasta postilähetyksestä. Jos sivulla kysytään esim. luottokortin numeroita, niin hälytyskellojen on syytä soida.

Toope

Kyllä minulle huonointa asiakaspalvelua oli Verovirastossa, mutta se on heillä vaatimuksena, siis se v.....lu.

Jaska


Minulla taas on kokemus, että verottaja on hämmästyttävästi muuttunut veronmaksajaa auttavaksi, mutta pankkien palvelu on totaalisesti romahtanut laskutettavien suoritteiden tekoon.

Xantippa

Lainaus käyttäjältä: Jaska - elokuu 09, 2022, 15:37:10
Lainaus käyttäjältä: Xantippa - elokuu 08, 2022, 21:12:32
...
Mutta se tullauksen kanssa pelaaminen oli niin rasittavaa, että olen sen koommin tarkasti tsekannut, että verkkokauppa on eurooppalainen.

T: Xante
Muistutan nyt tässä vielä, että liikkeellä on ollut huijausviestejä (teksti- ja sähköposti-) mm. postin nimissä joissa ohjataan aitoja muistuttaville sivuille muka maksamaan maksuja saapuvasta postilähetyksestä. Jos sivulla kysytään esim. luottokortin numeroita, niin hälytyskellojen on syytä soida.

Näinpä, joskaan tällä ei ole mitään tekemistä pakettien tullauksen kanssa, varsinaisesti.

Itse en tilaa niin usein/paljon, etten tietäisi, mitä paketteja on tulossa ja koska tilaan vain "helpoista" lähteistä, pakettien seuraaminenkin on ajantasaista ja helppoa, joten huijausviestit erottuvat heti.

Verottajan palveluista samaa mieltä, ei todellakaan mitään pahaa sanottavaa, erittäin asiantuntevaa ja auttavaista. Mainoksetkin hauskoja.

T: Xante

Hayabusa

Parasta asiakaspalvelua saa verottajalta ja alkossa. Eikä rautakauppakaan nykyään ole huono.
An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur

a4

Hienoa että tämäkin infoähkyä aiheuttava juttu oli maksumuurin takana:
https://www.hs.fi/visio/art-2000008812562.html

Asiakaspalvelijat luokittelevat meitä valittajia ja meihin tehoavia toimintatapoja.
Millainen valittaja sinä olet?

Hippi

Tietenkin olen hyvä valittaja  :P

Pyrin lukemaan valitukseni ainakin kaksi kertaa läpi, jotta turhat särmät saan pois. Joskus jopa luetan yhdellä tytöistäni, joka on ollut aspana ja nykyisin helparissa osan työajastaan, joten hänellä on näkemystä, miltä tuntuu saada antamani palaute.

On ollut joitain tilanteita, joissa olen antanut palaa oikein kunnolla, mutta vain silloin, kun mielestäni vastaanottajan aspa on sen ansainnut.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Toope

Sen verran kun olen joskus asiakaspalvelijana työskennellyt, tunnen asiakkaita, joita pitäisi vetää turpiin (näin kuvainnollisesti toki).