Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Asiakaspalvelusta

Aloittaja Edward, lokakuu 15, 2019, 07:08:25

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Hippi

Tuo minua ihan oikeasti ihmetytti, että palvelun tuottaja voi kusettaa asiakasta tuolla tavalla ja se määräaikaisuus ei ole palvelun tuottajaa sitova samalla tavalla kuin palvelun ostajaa. Ei käynyt pienessä mielessänikään tuo ja edelleen ihmettelen, mistä se nyt pälkähti päähän kesken kaiken varmistaa. Ehkä se myyjä sanoin jotain sellaista, mikä herätti alitajunnan toimintaan ja havahdutti minut, mutta mitenkään suoraan hän ei kyllä sanonut, että edellinen tilaus jää vajaaksi eikä myöskään sanonut muutoksen päivämäärää. Joten pakko taas kiitellä niitä paria aivosolua, jotka kohtasivat suuren tyhjyyden keskellä.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Hippi

Sen verran suivaannuin tuosta DNA:n rahastuskikkailusta, että peruin tilaukseni. Tulin siihen tulokseen, että en todellakaan tarvitse tablettiin omaa erillistä liittymää ja ex-vävy lupasi tulla jossain välissä neuvomaan, miten saan tabletin käyttämään kännykän liittymää, jos en itse sitä keksi. Perumisen yhteydessä joutui näyttelemään hiukan tekstiäkin, kun siinä piti jättää vanhan liittymän irtisanominen voimaan. Samalla pistin menemään erittäin viileän palautteen puhelinmyynnin tekemästä kikkailusta määräaikaisen sopimuksen ennenaikaisella katkolla.

Eikä siinä vielä kaikki! Olin tilannut Netfliksin DNA:n kautta, kun se kävin niin näppärästi. Tosin siinä jouduin ottamaan vähän kalliimman liittymän, mutta sain samalla jonkun DNA-TV -mikälie paketin, jota en ole kertaakaan käyttänyt. Siinä nyt menee huhtikuun loppuun ennen kuin tuo katkeaa ja sen jälkeen otan Netfliksin suoraan NF:ltä ja reippaasti halvemmalla.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Norma Bates


https://m.youtube.com/watch?v=eAk1wBPanVc

Jos idioluutio (jossa olen antanut varsinkin netissä omankin panokseni) etenee, lieneekö tulevaisuuden lihakauppias tämmöinen...

Hippi

Lainaus käyttäjältä: Hippi - maaliskuu 15, 2023, 12:57:34
Eikä siinä vielä kaikki! Olin tilannut Netfliksin DNA:n kautta, kun se kävin niin näppärästi. Tosin siinä jouduin ottamaan vähän kalliimman liittymän, mutta sain samalla jonkun DNA-TV -mikälie paketin, jota en ole kertaakaan käyttänyt. Siinä nyt menee huhtikuun loppuun ennen kuin tuo katkeaa ja sen jälkeen otan Netfliksin suoraan NF:ltä ja reippaasti halvemmalla.

Ei mennyt tämäkään niin kuin Strömsössä, saatana.

Kokeilin ensin läppärillä, jotta onko Netflix vielä käytettävissä ja olihan se. Ajattelin ensin, että tiedonsiirrossa on joku viive, jos DNA on vasta puolenyön aikaan laittanut palvelun poikki. Eihän se ihan tätä päivää olisi, joten tarkistin DNA:n omista tiedoista, mitä tilauksia minulla on edelleen voimassa ja tuo paketti, jossa NF on, oli edelleen toistaiseksi voimassa olevana, vaikka irtisanomispäivämäärä oli jo ylitetty.

Tietenkään pyhäpäivänä ei chatissä ole ketään ihmistä, vaan pelkkä robotti, joka ei tällaista osaa hoitaa, joten jouduin laittamaan asiasta viestiä DNA:lle. Tapani mukaan sorvasin jokseenkin ystävällisen ja ihmettelevään sävyyn sen viestin, jossa kyselen miksi palvelu näyttäisi edelleen olevan voimassa.

Jäin vielä DNA:n sivuille pyörimään lähetettyäni tuon viestin ja ihmettelin, että nyt siinä ei ollut enää kuitenkaan mahdollisuutta palvelun irtosanomiseen netistse eli jotain oli kuitenkin muuttunut palvelussa. Manasin myös sitä, etten ollut ottanut kuvakaappausta irtisanomisesta, kun vasta nyt tajusin, että siitä ei tullut s-postiinkaan mitään vahvistusta. Nyt epäilen, että olen tehnyt jotain hullusti. Eikä tuossa vielä kaikki. Vahingossa täppäsin auki listan laskuistani, joissa oli yksi vielä maksamaton, jonka eräpäivä on parin päivän päästä. Otin laskun auki ja ja totisesti, siinä se "irtisanomani" palvelu on vielä koko toukokuulta laskutettu normaalin nettimaksun lisäksi.

Jos olisin tuon laskun avannut ennen viestin kirjoittamista, en olisi kovin pinnistellyt, että viesti olisi ystävälliseen sävyyn kirjoitettu, vaan olisin ehkä hieman napakamman sävyn valinnut. Toivottavasti ottavat yhteyttä pian, että kiukkuni ei ehdi kokonaan laantua ja saan pidettyä kunnolla puoliani.

Välillä tuntuu, että näiden palveluntarjoajien kanssa asiointi vaatii jotain sellaista, jota minulle ei ole syntymälahjana suotu. Aina tuntuu menevän joku asia vikaan tai minulta jää huomaamatta kusetus pitkäksi aikaa.  :-\ :-[
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Hippi

^
Kokosin vielä kaikki selvittelyni pieneen muistioon, jotta sitten kun joskus DNA:lta soitetaan, niin ei tarvitse alkaa miettimään ja pähkäilemään, vaan kaikki on selvästi itselleni auki kirjoitettuna.

Yllättäen sitten jo tänään alkuillasta soitettiin ja oli taas niin mukava ihminen langan päässä, että pitkään elätelty ja voimissaan pidetty kiukku laantui liiaksi. En tietenkään aikonut törkeästi käyttäytyä, mutta piti olla napakka. Sain kaikki asiat selvitettyä, ja maksuun menevällä laskulla kaikki ylimääräinen tulee hyvitettyä seuraavassa laskussa. Tämän tulen kyllä tarkistamaan.

Sen verran moitteita annoin kyllä, että onpa se netin kautta irtisanomismahdollisuus huonosti tehty, jos siinä on bittiavaruuteen irtisanominen hävinnyt sillä, että ehkä olen jonkun käkättimen painalluksen vielä jättänyt tekemättä. Olisihan sen pitänyt varmistaa, että olenko varma, että irtosanomista en halua tehdä, jos olen toiminnosta poistumassa ilman jotain loppusilausta. ASPA sanoi, että irtisanomiset kannattaa aina tehdä soittaen. Samoin moitin edelleen omien liittymien yhteenvetoa, kun siinä irtisanottu liittymä näkyi määräaikaisen päättymisen jälkeen voimassa olevana, vaikka se oli irtipoikkisanottu. Tuossa hän kyllä myönsi, että vähän oudosti se näytetään, mutta kyllä konepellin alla kaikki on niin kuin pitääkin.

Harmittaa, että hyvä kiukku meni hukkaan ja jäi käyttämättä  :-\
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Toope

Lainaus käyttäjältä: Hippi - toukokuu 02, 2023, 21:39:02
Harmittaa, että hyvä kiukku meni hukkaan ja jäi käyttämättä  :-\
Tekisi mieli kohdistaa joihinkin, mutta ei vaan voi/saa.

Jaska

#246
Iän heikentämän näon viuoksi kannan mukana kouraan mahtuvaa vahvaa (n. 700 lm) taskulamppua, joka käyttää ladattavaa 18650  LiIon-paristoa.

Ladattavia paristoja myydään kiinalaisessa Wish-verkkokaupassa ja otin vielä kokeillakseni saada sieltä edullisesti. Myyntiesittelyssä netissä 2 kpl 4000 mAh  ladattavan pariston hinta oli 6 € + toimitus 6 €. Kirjoitin myyjälle varmistaakseni kapasiteetin sanoen että alle 2000 mAh akkua en tarvitse eikä tarvise vastata ellei se ole. Sain vastauksen että kyllä se on 4000 mAh. Minun tieten yli3600 mAh 18650 mAH akkuja ei ole - 18650 kokoon (läpimitta 18 mm, pituus 65 mm) ei vain mahdu enempää. Tilasin kuitenkin katsosakseni. Toimituksessa EU-maihihin hinta sisältää  ALV:n jonka myyjä hoitaa kohdemaan viranomaisille. Vaan eipä hoitanut. Sain lähetyksen maattua Suomen tullissa useita viikkoja tullilta ilmoituksen, että minulle on saapunut Taiwanilta lähetys jonka seurantatunnus ei ollut sama kuin Manner-Kiinasta tilaamassani ja pyydettiin tekemään tiulli-ilmoitus ja maksamaan maksut. Kyselin Wishiltä ja sielta sanottiin, että Suoimen ALV ei kuulu heille ja  minun on tullattava lähetys ja maksettava ALV. Ilman skitä lähetystä ei kuljeteta Suomessa. Myynti-ilmoituksessa oli nimenomaan sanottu, että hinta sisöltää ALVin.
Ja aivan oikein kyseessä oli kaksi 18650 ladattavaa paristoa. Kapasiteetiksi akkuihin oli merkitty 6800 mAh, joka valaisisi taskulampussa 10 tuntia. Mittasin akut siihen pystyvällä  laturuilla, kapasiteetit olivat 350 mAh ja 400 mAh millä sai puolen tunnin käyttöajan yhdellä latauksella. Kirjoitin Wishin sivuille arvostelun tuotteesta kertoen, ettei paristo ole myydessä luvatun mukainen ja että Wish ei toimittanut ALVia suomeen jolloin vastaanottajan on tullattava lähetys. Ilmoitin tuotteen vialliseksi ja pyysin mitätöimään laskun jota en ollut maksanut sekä maksamaan minulle ALV-kuluni. Lasku mitätöitiin, ALVia ei minulle palauttettu. Paristot sain pitää. Wish-kauppias poisti valikoimastaan LiIon paristot, jolloin tuotearvostelunikin katosi luettavista.

Tilasin suomalaisesta verkkokaupasta pari 2600 mAh ladattavaa suojattua litiumioniparistoa (Keeppower). Ovat taskulmppuihini hyviä.

Hippi

Netflix hoiti mielestäni kivasti tuon, että DNA:n kautta kulkenut laskutus katkaistiin.

Aamulla kello neljän tienoolla oli tullut s-posti, jossa oli ilmoitus, että tilini on jäähyllä ja ilmoitettiin, että halutessani saan tilini käyttöön lisäämällä maksutiedot. Viestissä oli linkki, mistä pääsi suoraan tekemään tarvittavat muutokset ja tarjolla oli useampi vaihtoehto maksutavalle. Annetuilla ohjeilla homma kävi sujuvasti ja palvelu oli heti taas käytettävissä.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

-:)lauri

Lainaus käyttäjältä: Hippi - toukokuu 03, 2023, 11:27:12
Netflix hoiti mielestäni kivasti tuon, että DNA:n kautta kulkenut laskutus katkaistiin.

Aamulla kello neljän tienoolla oli tullut s-posti, jossa oli ilmoitus, että tilini on jäähyllä ja ilmoitettiin, että halutessani saan tilini käyttöön lisäämällä maksutiedot. Viestissä oli linkki, mistä pääsi suoraan tekemään tarvittavat muutokset ja tarjolla oli useampi vaihtoehto maksutavalle. Annetuilla ohjeilla homma kävi sujuvasti ja palvelu oli heti taas käytettävissä.

Mä olen aika skeptinen noita sähköposteissa tulevia linkkejä kohtaan, varsinkin jos niiden kautta rohkaistaan syöttämään maksutietonsa nettilomakkeelle, mutta kyllä minäkin niitä käytän. Laiska ja varomaton kun olen. Olen vain yrittänyt olla huolellinen, eli tarkistanut, että nettisivun osoite, jolle linkistä päädyn, kuuluu palveluntarjoajalle, joka linkkiä tarjosi.

Tai en nyt ihan niin huolellinen, kuin pitäisi olla. Minun tarkastukset ovat jääneet sille tasolle, että kunhan osoite selaimessa näyttää oikealta, tulkitsen sen olevan oikea. Olen kuitenkin ymmärtänyt, että aina ei voi välttämättä luottaa siihen, että osoite näyttää ulkoisesti oikealta. Muistaakseni noita löytyy kirjasimia, jotka näyttävät erehdyttävästi länsimaalaisilta, mutta ovatkin vinkuintiaa ja tarkoittavat jotain ihan muuta, mitä ei siis huomaa ellei löydä tekstinkäsittelyohjelmaa ja fonttia, joka riittävästi korostaa kirjainten ulkonäköä.

Vai olisikohan google chromeen kenties tullut joskus juuri tämän pulman estänyt toiminnallisuus, että jos kirjasin ei ole utf8-tyyppiä, ilmoittaa selain siitä jotenkin. Vai muistankohan nyt jäälleen tämänkin reisille.
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

Hippi

^
Tietenkin pitää olla varovainen, mitä klikkaa,  mihin syöttää ja mitä syöttää.

Tuossa tiesin odottaa viestiä siitä, että tili on mennyt jäihin, kun olin tehnyt sen tilauksen lopetuksen DNA:n kautta. Toisekseen linkistä pääsin omalle Netflixtililleni, josta tein maksutapamuutoksen. En yleensäkään syöttele luottokortin numeroita mihin sattuu, vaan käytän maksun välittäjää, jonka kautta verkkopankkiin tulevat luottokorttimaksut ei koskaan mene automaattimaksuna, vaan aina tarkistan laskun oikeellisuuden.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Hippi

Heh, pitänee jatkaa tätä saagaa täällä, kun ei ole vielä ketjua "asiakkaan kusetusta".

Sain tällä kertaa tekstarina viestin, että "puhelinliittymäsi määräaikaisuus on pian päättymässä ... blaa blaa blaa. Päivitä oheisesta linkistä sopimuksesi vuodeksi eteenpäin". Tarjottiin liittymää samoilla herkuilla kuin ennenkin, mutta kahta euroa kalliimpana.

Kävin tarkistamassa, milloin liittymäni vuoden määräaikaisuus on päättymässä ja siihen on aikaa vielä kolme kuukautta. Eli, jos olisin linkistä päivittänyt, niin olisin maksanut kolmen seuraavan kuukauden ajan turhaan kaksi euroa kuukaudessa enemmän. En päivittänyt.

Kyllä harmittaa, että vasta nyt kevättalvella huomasin tabletin liittymän päivityksessä, miten DNA on kupannut aina pienen siivun siitä, että paria kolmea kuukautta ennen liittymän katkoa tarjoavat päivityksen ja itse asiassa rikkovat itse sitä vuoden määräaikaista sopimusta. Sitä vaan ei ole huomannut, kun myyjä soittaa ja sanoo "on pian päättymässä".

Veikkaan, että tuolta tulee parin viikon sisään soitto ja samaa päivitystä tullaan tarjoamaan. Nyt olen jo varautunut ystävälliseen sävyyn kertomaan, että haluan molempien osapuolten pitävän kiinni vuoden määräaikaisuudesta ja päivitys saa tapahtua vasta sen päätyttyä eikä aikaisemmin.

Katsoin muiden firmojen liittymien hintoja ja kyllähän DNA:lla oli halvin sellainen, minkä haluan, joten ei oikein firmaakaan kannata vaihtaa, vaan pitää olla tarkkana. Onneksi on nyt yksi liittymä vähemmän, kun se tabletin liittymän lopetus lopulta onnistui mallikkaasti. Nyt on vielä kesäkyyn laskut seurattavana, jotta saan kaikki luvatut hyvitykset siinä.

*:*:*:*

Sellainen hauska yksityiskohta tuli huomatuksi tuossa, että nettisivulla DNA:lla oli tarjolla vain muutama erilaisilla herkuilla oleva liittymä yksityiskäyttöön. Puhelinmyynnissä aina välillä, jos olen rutissut jostain hinnasta, niin vastapuoli näpyttelee näppäimistöään kuin etsisi satojen eri vaihtoehtojen joukosta juuri minulle parempaa ja kuin ihmeen kautta löytää jonkun vaihtoehdon, joka on jopa euron halvempi kuin äsken tarjottu. No, aina ei löydy, mutta kuitenkin etsiminen kestää kuin vaihtoehtoja olisi useita.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

MrKAT

Miltä kuulostais jos tään päivän matkatoimistot E-Amerikassa mainostais Suomea rauhanomaisen Neuvostoliiton vieressä olevana rauhallisena Kekkosen maana? Vanhentuneet tiedot vai vedätystä? "Emme tiedä mistä tiedot on peräisin ... Ai jaa, näyttäisi olevan vuosien 1961-1990 ajalta...öö me emme kerro mistä."

Matkatoimistot eivät kerro Välimeren superhelteistä - tältä näyttävät tukalimmat päivät lempikohteissa
... Aurinkomatkat sanoo että sillä ei ole tarkempia tietoja asiasta. ... Selvisi että keskiarvot ovat vuosilta 1961-1990. ... TUI ei kerro mistä tiedot on koottu.. selviää, että lämpötilat ovat keskiarvoja vuosilta 1961-1990.

- https://yle.fi/a/74-20034994
Älä persu äänestä. Se on turhaa, turhempaa kuin Suomen 0,1% osuus ilmastonmuutoksesta. Sun vaikutukses on mitättömät 0,000 000 5 % EU:ssa.
Ota mieluummin olutta rannalla kauniin naisen kanssa ja hiekat nakkaa koko tylsälle byrokraattien EU:lle!

Hippi

Tänään saatoin tuntea itseni onnekkaaksi, kun POSTI onnistui tuomaan kirjeenä toimitetun paperilaskun juuri eräpäivänä. Sopivasti sattui eräpäivä ja Postin jakelupäivä kohdakkain samalle päivälle. Tasan kaksi viikkoa on kirje ollut matkalla, sillä en usko, että firma tai sen käyttämä tulostuspalvelu on jäänyt tulostamaansa kirjettä hautomaan omissa nurkissaan.

Olin ajatellut, että otan tuolta firmasta tulevat muutamat laskut paperilla, mutta on tuo pakko E-laskuksi laittaa, kun seuraavalla kerralla en välttämättä ole yhtä onnekas.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Jaska


Totta. Kun postilla menee laskun kuljettamiseen maksajalle vaihtelevasti ainakin suuri osa laskun kahden viikon maksuajasta, niin se syö mielekkyyttä postin kuljettamilta laskuilta.

Sain julkisesta terveydenhuollosta maksumuistutuksen puoli vuotta aimmin maksamattomasta laskusta. Kirjoitin annettuun sähköpostiosoitteeseen kysyäkseni mitä maksu koskee kun selityksenä karhussa pli vain laskun päiväys, numero ja summa. Samalla kerroin, että maksumuistuksessa kerrottua webbiosoitetta ei netistä löydy.
Sain avälittömästi automaattivastauksen, ellä käsittelyssä on ruuhkaa ja vastataan kun ehditään. Ei vielä ole ehditty vaikka kysyin yli kaksi vikkoa sitten ja muistutksen eräpäiväkin oli yli viikko sitten. Maksoin sen kyllä ja odottelen tietoa mistä maksoin.

Jaska

#254
Lainaus käyttäjältä: Jaska - syyskuu 26, 2023, 01:15:39
Sain julkisesta terveydenhuollosta maksumuistutuksen puoli vuotta aimmin maksamattomasta laskusta. Kirjoitin annettuun sähköpostiosoitteeseen kysyäkseni mitä maksu koskee kun selityksenä karhussa pli vain laskun päiväys, numero ja summa. Samalla kerroin, että maksumuistuksessa kerrottua webbiosoitetta ei netistä löydy.
Sain avälittömästi automaattivastauksen, ellä käsittelyssä on ruuhkaa ja vastataan kun ehditään. Ei vielä ole ehditty vaikka kysyin yli kaksi vikkoa sitten ja muistutksen eräpäiväkin oli yli viikko sitten. Maksoin sen kyllä ja odottelen tietoa mistä maksoin.

Toista kuukautta viestistäni tuli sähköpostiin vastaus:


Potilaslaskutus Potilaslaskutus (Potilaslaskutus@xxx.fi)
on lähettänyt sinulle salassapidettävää tietoa sisältävän viestin.
lock
[Avaa viesti]
Salattu viesti. Krypterat meddelande. Encrypted message.

Linkin takana netissä pyydettin pyytämään avauskoodi sähköpostiin. Koodilla pääsi sitten avaamaan salakirjoitetun viestin, jonka paljastan tässä:

Hei,
kiitos viestistäsi. Pahoittelemme viivästystä palvelussamme.
Jotta voimme tarkistaa asianne, meidän tulee ensin tunnistaa teidät.
Saisimmeko tunnistusta varten seuraavat tiedot:
-syntymäaika
-koko nimi (myös mahdollinen toinen nimi)
-kotiosoite
Saatuamme tiedot jatkamme asianne käsittelyä.

Ystävällisin terveisin,
Tuulia K.
reskontranhoitaja

Digitaali- ja väestöviraston tehottomuuden maksimoiva typeryyys näkyy lvinneen terveydenhoitoonkin. Todistaakseni, että olen kyselemäni muistutuksen saaja, kerroin tietoni kommenttien säestyksellä:

Eipä ihme, että käsittely kestää, kun on tehty näin hankalaksi. Yli kuukaudessa saitte aikaiseksi kysyä, tiedänkö tiedustelemani muistutuslaskun vastaanottajan nmen ja osoitteen.

Oleellinen asia kyselyssäni oli

    - Kertokaa muistutuslaskussa, minkä asian laskutuksesta on kyse.
       Esimerkiksi päivämäärä ja yksikkkö, jossa käynnistä veloitetaan
       Mistä minun olisi pitänyt nähdä, että muistutuslasku ei ole huijaus?
     - Korjatkaa muistutuslaskun tekstissä oleva väärä nettiosoite


Karhutun maksun maksoin heti. Nyt jännityksellä odotan ehkä jo tänä vuonna salassa pidettävää ilmoitusta, mitä se koski.