Sama linja jatkuu, mutta tänne mieluummin kuin ärsytyksiin.
Tilasin netin kautta kissanruokaa, ettei tarvitse alkaa kruisailla pitkin ja poikin, kun sitä diabeetikon erityisruokaa ei ole edes kaikilla eläinlääkäriasemilla. Tilaus käsiteltiin nopeasti ja vain viikonloppu välissä hidasti paketin matkaa. Nyt aamulla tuli tekstarina ilmoitus, että paketti on pian noudettavissa automaatista, joka ei ollutkaan se, minkä tilauksessa olin valinnut. Tulen saamaan vielä toisen ilmoituksen, kun paketti on noudettavissa.
Ok, tietty sinne K-supparin automaattiin ei mahdu ja ensimmäinen harmistus oli, etten osannut kadun nimeä paikallistaa, joten mistähän kaukaa paketti pitää hakea. Mutta toinen harmistus olikin sitten jo vitutus. Ilmoituksessa kerrottiin, että Lokeron avaamiseen tarvitset Paketit-äpin ja bluetooth-yhteyden puhelimestasi. Lataa Paketit-äppi omasta sovelluskaupastasi.
Miksi ihmeessä ei ollut mitään mainintaa, kun valitsin Matkahuollon paketin toimittajaksi, että saadakseni paketin, minulla pitää olla äppi ja BT puhelimessani? Entä, miten pakettini kävisi, jos minulla ei olisi älypuhelinta lainkaan? Kenellekään ei varmaan ole jäänyt epäselväksi että olen digiänkyrä enkä halua puhelimeeni mitään äppejä, jotta selviäisin arkisista toimistani. Nyt minut siihen pakotetaan.
Kartasta katsoin, niin noutopiste on itse asiassa lähempänä kuin se, mihin olin paketin pyytänyt. Mutta sitä ihmettelen, että siinä ei mitään kauppaa tai muuta vastaavaa julkista tilaa ole, vaan ihan tavallinen asuinrakennus. Tosin tuon sanottiin olevan ulkoautomaatti, joten kai sinne pääsee, mutta ei ole ketään joka auttaisi, jos jään pulaan pakettini kanssa.
Matkahuolto menetti nyt yhden asiakkaan. Sen kautta en tilaa enää mitään ja jos vaihtoehtoja ei ole, niin jääköön tilaamatta.