Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Asiakaspalvelusta

Aloittaja Edward, lokakuu 15, 2019, 07:08:25

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Aave

Lainaus käyttäjältä: Hayabusa - helmikuu 12, 2020, 22:56:18
^Jostain syystä Rolex tökkii minun silmääni. Oikeastaan ainoa malli, jota voisin harkita on Milgauss. Seiko on muuten vanhempi kellonvalmistaja kuin Rolex. Tietysti joko Blancpain on ihan toisella vuosisadalla historiansa osalta. Mekaaniset kellot ylipäätään ovat hauskoja pelejä.
Ei voi mitään, minulle tulee Rolexista lähinnä tyylitajuttoman nousukasjupin mielikuva. Sen tiesinkin, että Seiko on vanhempi; pidän Grand Seikojen tyylistäkin enemmän.

Kaksi todella arvokasta, toimivaa antiikkista taskukelloa löytyy, mutta ne eivät ole käytössä. Amerikassa 1800-jotain (En tässä muista tarkkoja vuosilukuja) käsityönä tehtyjä, yhdistettyä valkokultaa ja 24k -kultaa, mekanismeihin upotettu pari aitoa timanttia, kuoret ulkoa ja sisältä kirjailtuja. Niitä pidetään vitriinissä koristeina; täysin autenttisia ovat - on aikoinaan tarkistettukin - vaikka reittinsä kotiimme tietäen niiden aitoutta ei varsinaisesti tarvinnut epäillä. 
"...Did they get you to trade your heroes for ghosts?" - David Gilmour
Stasik - Lullaby For The
Enemy

Lenny

#61
Lainaus käyttäjältä: Hayabusa - helmikuu 12, 2020, 22:14:35
Täytyy kehua kotimaista verkkokauppaa https://www.kulta-center.fi/
Osa kehusta menee Postille.

Tilasin kellon tuolta ja melko täsmälleen 24 tunnin kuluttua kilahti kännykässä, että olisi paketti noudettavissa pakettipisteestä. Paketista paljastui tilaamani kellon lisäksi myös rannekkeenvaihtotyökalu ja matkasäilytyskotelo. Nopea toimitus, edullinen hinta ja pikku extrat nostavat kokemuksen ihan huippuluokkaan. Jos vielä tulee tarve vastaavalle hankinnalle, niin kyseinen kauppa on vahvoilla. Ja kauppa löytyy kivijalkaversiona Savonlinnasta.

Hyvin samantapainen kokemus itsellänikin kun tilasin joskus Hovisepät-nimisestä liikkeestä mekaanisen Certina-rannekellon. Kellokauppiaat ovat vissiin kärppänä lähettelemässä paketteja.
Lainsäädäntö ennen luontoa (Immanuel Kant)

Hippi

No nyt on palvelua :)

Tein aamulla kissanhiekkatilauksen tietäen, että perjantaisin ei ole kotiinkuljetusta, mutta toimitus alkuviikosta riittää hyvin. Noin tunnin kuluttua soi puhelin ja Joni soittaa kysyäkseen, että sopisiko tänään iltapäivällä tuoda. Tässä nyt odottelen viiden hiekkasäkin saapumista.

Olen tuota samaa Lemmikkiexpressiä käyttänyt vuosikaudet, ehkä yli 15 vuotta jos oikein muistan. Se toimii tässä PK-seudulla ja on tosi luotettava ollut. Joskus olen sieltä raksujakin tilannut, mutta siellä ei ole kaikkia pakkauskokoja tarjolla, joten ruuat kannan omin voimin kaupasta. Hiekka sen sijaan on niin hankala kuljetettava enkä niitä ruokakaupan pikkunyssäköitä viitsi ostaa. Mieluummin ostan noita 20kg:n säkkejä, niin siitä on sitten pitkäksi aikaa kuiviketta.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Hippi

Eipä ole enää niin pientä asiaa, etteikö asiakastyytyväisyyskysely tule heti kohta perään.

Monesti se on vain tekstari, johon vastataan numerolla 1 - 10, jotta miten innokkaasti olisi suosittelemassa kyseistä firmaa tuttaville ja sukulaisille. Tänään Samsung oikein soitteli perään ja haastatteli, miten tyytyväinen olin kokemukseeni heidän huoltopalvelustaan. Tuossa oli oikein useampi kysymys.

Mutta mikähän idea tuossa "kuinka innokkaasti suosittelisit firmaamme"  -kysymyksessä on? Ei minulla ole tapana suositella mitään kenellekään. Pikemminkin, jos tulee paskaa palvelua jostain, niin siitä sana kyllä leviää ja esim. lähipiirissäni (ja lähipiirini tuttavapiirissä) on G:llä alkava jättimäinen firma bannissa juuri paskan palvelun vuoksi.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Xantippa

Tuossa NPS-luvussa on takana laskentatapa, joka ikään kuin korvaa kaikki asiakaskysymykset tällä yhdellä.

Se menee jotensakin niin, että ihmiset luokitellaan ryhmiin: tykkääjät, passiiviset, ei-tykkääjät ja siitä voidaan päätellä, minkälaista palautetta he antavat myös eteenpäin. Ja kun oikeammin ajattelee, sehän on oikeastaan monesti ainut, jolle on firmalle monta kertaa mitään merkitystä.

T: Xante

Hippi

Minä yleensä vastaan huonoimmalla arvosanalla noihin "suosittelisitko" -kysymyksiin, sillä luen sen kysymyksen kirjaimellisesti. Ei minulla ole tapana suositella, joten vastaan tosiaan sen mukaisesti.

Kerranhan tuo vastaus sitten kostautui, kun Terveystalo soitti perään, että mikä mättää. Taisin siitä jossain muussa ketjussa kertoakin. Mutta sen soittaneen sairaanhoitajan kanssa keskusteltiin pitkäänkin, sillä juuri tuossa tapauksessa kyllä olin kyllä sitä mieltä, että vaihdan firmaa, jos vielä tarvitsen lääkäriä.

Mutta tosiaan suurin piirtein kaikki asiointini viime aikoina, joissa olen joutunut jättämään yhteystietoni, ovat johtaneet tuohon tyytyväisyyskyselyyn. Yksi on vielä odottamassa s-postissani, sillä hankkimani tuote ei ole vielä kotiutunut. Siinä tulen antamaan hapanta palautetta toimituksesta, sillä myymälässä lupailtiin huomattavasti nopeampaa toimitusta. Onnekseni siitä ei nyt ole haittaa, sillä toimitus on "vanha pois, kun uusi tuodaan" -tyyppinen. Jos olisin itse vanhan toimittanut pois luvattuun toimituspäivään mennessä, olisin joutunut nukkumaan vierasvuoteessa liki pari viikkoa.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Xantippa

Olen samaa mieltä siitä, että suomalaisittain kysymys on huono, sillä suurin osa meistä on kirjaimellisia, niin itsekin, siitä huolimatta, että tiedän NPS-analyysin taustat. Paremmin ja ihan saman asian ajaa hymynaamat, joita myös saa monessa paikassa painella.

Tosin jotkut firmat eivät hae vain asiakastyytyväisyyttä, vaan nimenomaisesti hakevat suosituksien todennäköisyyttä ja siitä sitten ovat lukevinaan erilaisia asioita.

T: Xante

Aave

Lainaus käyttäjältä: Hippi - marraskuu 10, 2020, 19:38:51
Eipä ole enää niin pientä asiaa, etteikö asiakastyytyväisyyskysely tule heti kohta perään.

Monesti se on vain tekstari, johon vastataan numerolla 1 - 10, jotta miten innokkaasti olisi suosittelemassa kyseistä firmaa tuttaville ja sukulaisille. Tänään Samsung oikein soitteli perään ja haastatteli, miten tyytyväinen olin kokemukseeni heidän huoltopalvelustaan. Tuossa oli oikein useampi kysymys.

Mutta mikähän idea tuossa "kuinka innokkaasti suosittelisit firmaamme"  -kysymyksessä on? Ei minulla ole tapana suositella mitään kenellekään. Pikemminkin, jos tulee paskaa palvelua jostain, niin siitä sana kyllä leviää ja esim. lähipiirissäni (ja lähipiirini tuttavapiirissä) on G:llä alkava jättimäinen firma bannissa juuri paskan palvelun vuoksi.
Erityisesti kasvokkain tapahtuvassa palvelussa (Kuten vaikkapa kampuksen ruokala, tai jokin erikoisliike) painan namiskaa saamani palvelun mukaan ja annan hyvän arvosanan silloinkin, kun palvelu on arkisen tavanomaista. Niillä pisteyksillähän työnantajat osaltaan kyttäävät, keiden työntekijöiden vuoroissa osuu mahdollisesti eniten ja vähiten huonoja arvosanoja. Työntekijöille siitä ei erikseen ilmoiteta, mutta niitä karttuvia tilastoja voidaan käyttää hiljaisina irtisanomisen perusteina. Pyhä kapitalismi ja markkinauskonto on levittänyt lonkeronsa Suomessakin jo niin arjen tasolle kuin mahdollista, ja uusia keinoja levittää ilosanomaa etsitään aktiivisesti. "Kun mikään ei riitä".

Mitä näihin puhelimiin saatuihin "Kuinka innokkaasti..." -kysymyksiin tulee niin et uskoisi, miten paljon varsinkin nuoret kyselevät ja suosittelevat toisilleen milloin mitäkin firmaa. Niihin kysymyksiin vastaillaan todella innokkaasti, ja Instagram- ja somevaikuttajien mukanaan tuoma erilaisten brändien ja yritysten mainonta on ylitsevuotavaista. Nykynuoret ovat paatuneita ja vaativia kuluttajia, ja kulutususkontoon kuuluvat myös suuret odotukset pätevistä kenttäpapeista, eli asiakaspalvelijoista. 

"...Did they get you to trade your heroes for ghosts?" - David Gilmour
Stasik - Lullaby For The
Enemy

Vatupassi

-löytyykö kokemusia seuraavasta?

-


-tässä männä viikolla, törmäsin postiin aamutuimaan postittamaan kummi-poikamme joululahjaa
-tohkeissani tulin sanoneeksi asioita sitten vähän liiankin selvästi"#

-kun pakkaamani pakkaus ei mahtunut menemään jouduin tietenkin vaihtamaan vaivalla pirkkapaperikassista väsäämäni
kuoren, ja vaihtamaan sen maksulliseen kuoreen 1,80, olinhan tällöin testannut että lähetys mahtuisi omastakin
postilunkusta niin ei tarvinnut lähteä kummipojan perheen tautisena aikan postiin erikseen.
-ehto oli kuitenkin että lähetyksen tuli mahtua sullomatta?
-no voin kertoa että meillä on eräskin kirja lähetys saapunut postilunkusta "sullottuna"###

-ensinnäkin pakkauskirjekuoret olivat asteteltuna aivan päätyyn ei suinkaan "kädenulottuville, joten totesin että en näe muuta
kuin tavallisia paperi-kirjekuoria?
-no, kun olin kielroikkuen väsännyt osoitteet sun muut sinne, ja ottanut"uuden vuoronumeron,
jä desinfioinut käteni kahteen kertaan "helvetin härskintyneellä desinfiointi aineella,
-rupesi olemaan tuskan hiki kainalossa,
-sitten postivirkailija alkoi puoliväkisin tuputtamaan minulle seuraavan vuoden kalenteria, johon minulla ei sillä kertaa ollut
varaakaan(6.95musta mielikuvitukseton vuosikalenteri näytti enemmän hautajais-adressilta tai joltain
-

Vatupassi

-jatkoa puolihelvetilliseen Postireissuun,

-no ei siinä kaikki pakkaamani kerrasto piti viellä purkaa lahjapaketista koska se ei kuulemma mahtunut kirjeenä menemään
-siellä se oli sitten levällään kuin jokisen evät
-no kerrastohan maksoi 15etokmannista(tarjoustalosta)
-mutta postimaksun hintahan oli 8,70, se on jo köyhän miehen"# koko päivän aterian hinta?
-en tiedä sitä maksavatko ne joilla on oikeat "älypuhelimet postimaksuistaaan vähemmän mobilpaissaan,
mutta minulle se 8,70tuntui ehdottomasti kipurajalta, silla hintaa olisin saanut jo
jo 15kpl,luomubanaaneita ilta-smootieen, ja ne olisivat riittäneet melki kahdeksi viikoski?

Vatupassi

-kirsikkana kakun päällä koko paketoimiseni ja asioinnin ajan kuului helvetillistä poraamista,
kysyin sitten lopulta mitä täällä rempataan postineiti ilmoitti iloisesti, että kuulemma lisää paketti-autotomaatteia
-no tätä rataa ei siellä kyllä ole yhtään asiakaspalvelijaa saati asiakasta, ja se kait se on tarkoitusksin?

-mitä h:vetin palvelua se on että ihmiset, joutuvat itse etsimään tuotteet jne. postissa ei ennen minua ollut kuin
yksi asiakas?en halua ruokakauppaa jossa ei ole kassatyöntekijää enkä kahvilaa jossa edes kahvikuppeja ei korjata
edellisen asiakkan jäleltä?en myöskään jotain "makukahveja, minulle sopii kyllä ihan tavallinen suodatettu kultakatriina
/tai juhlamoka ,jos kahvilassa kahvi maksaa enemmän kuin kahden kahvipaketin hinta, olisi syytä myös tarjoilu pelata?
niin että pöytä on pyyhitty edellisen asiakkaan jäleltä?

Vatupassi

Asiakaspalvelua :kele!

-erehdyin sitte kysymään ,että onko saamassani kuitissa numerokoodia jolla pystyy tarkistmaan onko pakkaus
saapunut perille, ei kuulemma ole? siitä pitää maksaa 1,5olisää jos haluaa "seurantatunnustuksen#E##
-p.keleen iilimadot, minun pitää maksaa melkein 30e siitä, jos paketti onkin päätynyt ö-mappiin!
-kyllä tyhjän saa pyytämättäki,p.kele!

Hippi

Lainaus käyttäjältä: Hippi - marraskuu 11, 2020, 08:40:16

Mutta tosiaan suurin piirtein kaikki asiointini viime aikoina, joissa olen joutunut jättämään yhteystietoni, ovat johtaneet tuohon tyytyväisyyskyselyyn. Yksi on vielä odottamassa s-postissani, sillä hankkimani tuote ei ole vielä kotiutunut. Siinä tulen antamaan hapanta palautetta toimituksesta, sillä myymälässä lupailtiin huomattavasti nopeampaa toimitusta. Onnekseni siitä ei nyt ole haittaa, sillä toimitus on "vanha pois, kun uusi tuodaan" -tyyppinen. Jos olisin itse vanhan toimittanut pois luvattuun toimituspäivään mennessä, olisin joutunut nukkumaan vierasvuoteessa liki pari viikkoa.

Hyvä, että en heti vastannut. Nyt tuli toimitus, jossa piti olla neljä nyssäkkää, mutta vain kolme tuli. Kuljetusliikkeen kaveri sanoi, että tuovat sen joku päivä ilman lisäkustannuksia. Ilmeisesti varastomies oli väärin katsonut kamat kasaan.

Puoli tuntia sen jälkeen, kun kuljetusliikkeen kaverit olivat poistuneet, kilahti puhelimeen tyytyväisyyskysely kuljetusliikkeen palvelusta. Suosisttelisitko palvelua 1-5 arvoisanoin. :D

ilmeisesti tuo varastomiehen moka on sitten huonekaluliikeen piikkiin menevä.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Toope

Minulle tapahtui e-bay:ssa se, että rahat menivät, mutta tuote katosi matkalla.
Tappelin vastaan, mutta luovutin.

Vatupassi

Lainaus käyttäjältä: Toope - marraskuu 12, 2020, 23:44:55
Minulle tapahtui e-bay:ssa se, että rahat menivät, mutta tuote katosi matkalla.
Tappelin vastaan, mutta luovutin.


-----------
-----------
------------
otan osaa!itse meinasin tilata miehellani kaalmato.comista aikuisten joulukalenterin
kun olin laittanut tuotteen ostoskoriin, ja meinasin maksaa sen verkkopankissa,
tapahtuma keskeytettiin tietosuoja-syistä?
se harmitti että olin ehtinyt antaa kyseiseen lafkaan yteystietoni jotka kysyttiin ennen maksuun kirjautumista?
:o