Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Asiakaspalvelusta

Aloittaja Edward, lokakuu 15, 2019, 07:08:25

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Hippi

Itse asiassa edelliseen viestiini tässä ketjussa kirjoitin asiani auki mielestäni niin hyvin, että kopioin sen hiukan editoiden ja laitoin s-postina takaisin päin ihmettelyni.

Areenastahan maksan jo verona, joten sen käyttämättömyys ei ole muilta pois kuin itseltäni.

Olen jatkuvasti kirjautuneena palveluun ja siinä on jo mahdollisuus merkata joku ohjelma "suosikiksi", jolloin se löytyy etusivun tarjonnan tietystä kohdasta. Koska tuollainen suosikki-klikkaus onnistuu kirjautuneelle, niin ei luulisi olevan mahdotonta klikata poiskin jotain. Ajan kanssahan tuota sitten voisi kehitellä niin, että tarjonta muokkautuisi jonkin verran kiinnostuksen mukaan. Onhan siellä jo nyt ryhmä "koska katsoin nnnnn-sarjan, niin nämäkin voisi kiinnostaa".
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Aave

Lainaus käyttäjältä: Hippi - syyskuu 11, 2021, 16:05:29
Itse asiassa edelliseen viestiini tässä ketjussa kirjoitin asiani auki mielestäni niin hyvin, että kopioin sen hiukan editoiden ja laitoin s-postina takaisin päin ihmettelyni.

Areenastahan maksan jo verona, joten sen käyttämättömyys ei ole muilta pois kuin itseltäni.

Olen jatkuvasti kirjautuneena palveluun ja siinä on jo mahdollisuus merkata joku ohjelma "suosikiksi", jolloin se löytyy etusivun tarjonnan tietystä kohdasta. Koska tuollainen suosikki-klikkaus onnistuu kirjautuneelle, niin ei luulisi olevan mahdotonta klikata poiskin jotain. Ajan kanssahan tuota sitten voisi kehitellä niin, että tarjonta muokkautuisi jonkin verran kiinnostuksen mukaan. Onhan siellä jo nyt ryhmä "koska katsoin nnnnn-sarjan, niin nämäkin voisi kiinnostaa".
Aivan! Itse en ole luonut sinne tunnuksia lainkaan, joten en muistanut koko suosikit-toimintoa. Areenan kautta tulee silti katsottua jonkin verran.

Nyt ne kuule pöllivät ideasi, ja ovat sitten muina miehinä ja naisina!
"...Did they get you to trade your heroes for ghosts?" - David Gilmour
Stasik - Lullaby For The
Enemy

Xantippa

Lainaus käyttäjältä: Hayabusa - toukokuu 25, 2021, 23:11:21
^Wish voi haudata taikki toiveet uusista asiakkaista Kantapaikalta!

Ei kai se kyllä edelleenkään Wishin vika ole, että Suomessa ei posti liiku.

T: Xante

Hippi

Lainaus käyttäjältä: Aave - syyskuu 11, 2021, 16:10:37

Nyt ne kuule pöllivät ideasi, ja ovat sitten muina miehinä ja naisina!

Voi kun ymmärtäisivätkin sen pölliä. Olisin vain iloinen.
Tuohon olen jo tottunut työelämässä, että hyvät ideat kannattaa syöttää vaivihkaa oikeille henkilöille, jos ne haluaa toteutettavaksi. Luulevat itse idean keksineensä :D
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Kopek

Asiakaspalvelua tyrkytetään silloin, kun sitä ei tarvise eikä halua. Silloin harvoin, kun sitä tarvitsisi, myyjä puhuu puolen tunnin puhelua, ja pari asiakasta odottaa tiskin ääressä vuoroaan. Joten unohdetaanpa koko juttu.

Aave

Lainaus käyttäjältä: Hippi - syyskuu 12, 2021, 11:13:45
Voi kun ymmärtäisivätkin sen pölliä. Olisin vain iloinen.
Tuohon olen jo tottunut työelämässä, että hyvät ideat kannattaa syöttää vaivihkaa oikeille henkilöille, jos ne haluaa toteutettavaksi. Luulevat itse idean keksineensä :D
Vähän vaikuttaisi sille, ettei sinulle vastannut taho ymmärtänyt koko kysymystä ja mikäli niin on, ei myöskään ymmärrä viedä asiaa eteen päin. Toisaalta voi olla ollut niin juoni, että vain teeskenteli ymmärtämätöntä, ja meni heti kauppaamaan ideaa. :)

Mutta kyllä, ujuttamalla on saatu monia hyviä tuloksia aikaan vaikka gloria menee silloin sille, jolle se ei kuuluisi. Olen kyllä oppinut myös tunnistamaan, milloin minulle sitä yritetään tehdä. Osa hyvää työskentelyilmapiiriä kun mielestäni on, että siihen ei tarvitsisi sortua lainkaan, vaan hyvistä ideoista palkitaan ne, jotka ne keksivätkin. Päätöksenteossa ja johtamisessa yksi hyvä ominaisuus onkin se, että osaa kerätä ympärilleen oikeanlaisia ihmisiä.
"...Did they get you to trade your heroes for ghosts?" - David Gilmour
Stasik - Lullaby For The
Enemy

Hippi

Yön yli nukuttuani olen tullut siihen tulokseen, että vastannut "Tiina" onkin ollut huonosti testattu robotti.

Viestissäni on ollut sanoja, jonka perusteella botti on päätellyt kysymyksen väärin sen sijaan, että olisi tunnustanut ymmärtämättömyytensä ja siirtänyt ihmisen vastattavaksi. :D
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Aave

^
Varmaankin noin. Botteja alkaa olla vastailemassa monissa muissakin paikoissa, kuin pankkien sivuilla.
"...Did they get you to trade your heroes for ghosts?" - David Gilmour
Stasik - Lullaby For The
Enemy

Hippi

Ilmeisesti nyt lähettämäni kommentti Ylen vastaukseen oli jo niin vaikea, että botti laittoi sen ihmiselle, ehkä. Joka tapauksessa nyt tuli uusi vastaus.

Hei,
Välitin toiveesi tällaisesta palvelusta Yle Areenan kehitystiimille.


Eli ominaisuutta tosiaan ei tällä hetkellä ole, koska neuvontaa sen löytymisestä ja käytöstä ei tullut.
Saapa nähdä, tuleeko tuo joskus.

Sitä kyllä ihmettelen, että olenko todella ainoa, joka tuollaista on kaivannut  :o
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

ROOSTER

Lainaus käyttäjältä: Hippi - syyskuu 16, 2021, 11:32:31
Sitä kyllä ihmettelen, että olenko todella ainoa, joka tuollaista on kaivannut  :o

Et varmasti ole ainoa. Mutta voit olla yksi niistä harvoista jotka eivät vielä ole täysin kyynistyneet, vaan uskovat vielä älyn voittoon koneistosta ja jaksavat yrittää.  ;D

LainaaTästä on kyse

    Kyyninen ihminen leimaa helposti toisten intoa tai asiaa lapselliseksi.
    Tyypillisiä suhtautumistapoja kyyniselle mielelle voi olla ettei asia kiinnosta tai se teilataan arvuutteluilla ettei asia toteudu.
    Negatiiviseksi voimaksi kyynisyys voi muuttua silloin, kun muutoksen tekeminen ei ole mahdollista.
    Ihminen ei ole yleiskyyninen vaan aina kyyninen jostain asiasta tai suhteessa johonkin.

Olen huomannut, että tälläkin foorumilla on muutamia asioihin  kyynisesti suhtautuvia. Älkäämme antako sen häiritä.
Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

Aave

Lainaus käyttäjältä: Hippi - syyskuu 16, 2021, 11:32:31
Sitä kyllä ihmettelen, että olenko todella ainoa, joka tuollaista on kaivannut  :o
Striimauspalveluita on niin paljon, että tuskin kovin moni on asiaan kiinnittänyt juuri Areenan kohdalla mitään huomioita - tai ainakaan niin paljon, että olisi ryhtynyt siitä erikseen kirjelmöimään. Yhtä paljon ihmettelen, että alustan kehitystiimi ei ehkä ole sitä miettinyt vaikka mistäs me sen tiedämme, vaikka olisikin. Minulla ei tietotaito riitä, että muuttaisiko se palvelua esim. kuinka paljon raskaammaksi (Tehoja näyttölaitteilta enemmän vaativaksi). Ainakin periaatteessa voisi kuvitella, että jo katsottujen piilottaminen pikemminkin keventäisi alustan käyttöä. Areena ja sen mobiilisovellus on joka tapauksessa yksi onnistuneimpia julkisen sektorin palveluja. Toimii pirun hyvin pienitehoisillakin laitteilla.
"...Did they get you to trade your heroes for ghosts?" - David Gilmour
Stasik - Lullaby For The
Enemy

Xantippa

Kyllähän kaikenlainen sorttaaminen aina jonkun "tilan" vie, eli täytyyhän järjestelmän toimia erilailla, kun se hakee kaikki tai sorttaa joukosta jotain, eli kyllä saattaa hidastaa toimintaa tai vaatia yllättävän paljon kehitystyötä. Riippuu siis kokonaan siitä, miten ja minkälaiselle alustalle Areena on rakennettu.

Lisäksi ainakin on vaikutuksia käyttäjähallintaan, sillä on eri asia rakentaa käyttäjähallinta, jossa kaikilla on vain yksi ja sama profiili = kaikki näkevät saman asian kuin antaa käyttäjille eri näkymiä valintojensa perusteella. Tällä on myös hassua kyllä lakisääteisiä vaikutuksia, sillä siinähän Yle sitten kerää tietoa - tai on periaatteessa mahdollisuus kerätä tietoa - ihmisten valinnoista. Tämä täytyy myös siis määritellä erikseen läpinäkyvästi.

Tai näkyvästi ja läpinäkyvästi, yleensähän nämä ovat siellä pienessä tekstissä "rastita tästä jos suostut siihen, että valintasi jäävät jonnekin login-jonoon heijaamaan".

T: Xante

-:)lauri

Tuossa voisi tallentaa käyttäjäkohtaisesti esimerkiksi katsottujen videoiden yksilöllinen tunniste kyseisen käyttäjän yksilöllisen tunnisteen kanssa ja sitten hakea tietokannasta videot, joiden tunniste ei ole kyseisellä listalla. Lista voidaan tallentaa serverille tietokantaan tai käyttäjän selaimen keksiin. En osaa näin ad hoc sanoa, kumpaan olisi fiksumpi tallentaa nämä tiedot mutta kummassakin tapauksessa pitää ymmärtääkseni ilmoittaa ja hyväksyttää käyttäjällä se, että tällaisiakin käyttäjän yksilöllisiä tietoja aletaan aiemmasta poiketen tallentamaan. Tosin tämä hyväksyttämisominaisuus on yleensä automatisoitu niin, että riittää kun keksii oikean tekstipätkän, törkkää sen tietokantaan "hyväksyttämis"-tauluun niin seuraavan kerran kun  käyttäjä tulee sivuille pomppaa näkyviin hyväksyttämis-ikkuna.

Mutta siis vaikka tuo olisikin periaatteessa simppeli lisä rakentaa ajatustasolla, niin kirjastot sekä serverillä että selaimessakin voivat edellyttää ohjelmointitapoja, joiden huomioiminen voi viedä paljonkin aikaa. Eikä koodaaminen ole ainakaan vielä niin edullista työtä, että ihan pelkästään muutaman asiakkaan ominaisuustoiveen vuoksi viitsittäisiin lähteä kehittämään uutta ominaisuutta.

Toivottavasti Hipin viesti katkaisee kamelin selän ja YLE alkaa kehittämään kyseistä ominaisuutta. Tuo olisi kyllä varsin toivottava ominaisuus minustakin. Muissa suoratoistopalveluissa videolistat ovat kyllä pääsääntöisesti myös staattiset, ja mihin syötetään uusi pätkä vain sitä mukaan, kun uutta julkaistavaa on, mutta sitten on joissakin palveluissa sellainen, että: "kun katsoit tämän, ehkäpä haluat katsoa myös nämä?", johon listautuu muistaakseni vain sellaisia pätkiä, joita ei ole vielä tai ainakaan vähään aikaan katsonut, mutta joiden genre on sama kuin jonkun aiemmin katsotun videon genre. Tosin noissa suoratoistopalveluissa on niin perkeleesti katsottavaa ja minä olen mennyt tilaamaan lähes ne kaikki, niin ei ole vielä tullut vastaan tilannetta, että olisin katsonut jonkun palvelun etusivuilta kaikki pätkät. Enkä osaksi siksi ole edes kiinnittänyt huomiota tällaiseen tarpeeseen.
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

Hippi

^
Perusratkaisuhan on jo olemassa, sillä ohjelmia voi ruksata suosikeiksi ja ne näkyvät näytöllä omana ryhmänään. Eli ajatus ohjelmakohtaisesta toiminnosta ruksatun toiveen mukaan on jo ratkaistu. "Suosikki" -nappulan rinnalle vain laittaa "nähty" nappula, joka piilottaa kyseisen ohjelman.

Tosin sarjajoissa "suosikki" toimii koko sarjan tasolla, ei jaksotasolla.
Periaatteessa "Nähty" voisi toimia samoin, eli piilotetaan vasta, kun kaikki osat on katsottu

Katsotut tietty pitää kuitenkin voida myös palauttaa näkyviin tarvittaessa, eli hakutoiminnolta niitä ei saa piilottaa.

Heh, hauska suunnitella, kun ei joudu itse tekemään  :P :P :P
Joka tapauksessa en usko, että tuo olisi kovinkaan ylivoimainen tehtävä.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

-:)lauri

Ei tuo todennäköisesti vaikea muutos olisi, mutta voi olla ongelman yksikertaisuudesta huolimatta aikaa vievä muutos. Ohjelmointiosaston työ on sen verran arvokasta, että pitää olla hyvät syyt laittaa se tekemään yksinkertaisiakin muutoksia.
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.