Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Keskustapuolueen politiikan kiemurat nykyisin?

Aloittaja Muisto Keijo Kullervo, joulukuu 12, 2019, 11:28:28

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Toope

Lainaus käyttäjältä: Jaska - syyskuu 12, 2020, 01:37:13

Saarikon vahva keskustalainen aatteellisuus ei ole yhteistyön este vaan edellytys.
Saarikko on vasemmistolainen, ei traditionaalinen keskustalainen. Siksi hän tulee karkoittamaan perinteisiä kepuäänestäjiä. Toivottavasti persuihin.

safiiri

Lainaus käyttäjältä: Toope - syyskuu 12, 2020, 02:20:34
Lainaus käyttäjältä: Jaska - syyskuu 12, 2020, 01:37:13

Saarikon vahva keskustalainen aatteellisuus ei ole yhteistyön este vaan edellytys.
Saarikko on vasemmistolainen, ei traditionaalinen keskustalainen. Siksi hän tulee karkoittamaan perinteisiä kepuäänestäjiä. Toivottavasti persuihin.

Persujen oma vahvistuva trendi siirtyä kaikessa entistä enemmän oikealle, ei tarkoita, että kaikki eduskunnassa heistä vasemmalla istuvat ovat vasemmistolaisia kenenkään muun silmissä.

Jaska


Saarikkko on ottanut kantaa maahanmuuttoon ja ties mihin fiksummin kuin Kulmuni. En sano että minun tavallani, mutta poliittinenkin kyky ansaitsee tunnustuksen. Saarikko saattaa paikata Sipilän tuhotyötä puolueessaan. Sekös Toopea sapettaa. En kyllä usko, että Keskustan kannattajat olisivat vuotaneet persuihin.

MrKAT

#78
Matti Vanhanen kerää nyt faneja yli puoluerajojen:

Dmitry Gurbanov @Dimmu141
Samaa tällä (Helpottuneet kasvot -emoji)
    Olli-Pekka Koljonen @ollipekkak
    16. syysk.
    Vähän hävettää myöntää, mutta minusta on tullut pikkuisen Matti Vanhanen -fani.

- https://twitter.com/Dimmu141/status/1306303000709926912

Ja itse Koljosen blogissa:

---
Sini Korpinen @SiniKorpinen
  Kyllä. Nyt perustetaan Matti -klubi. Syödään uuniperunaa.
---
Anu Koivunen @anukoivunen
  Guilty pleasures!
---
Mikko Vieri @MikkoVieri
  Je suis Matti
---
Ari Wigelius @AriWigelius
  sama. Pikkusen tämä jopa nolottaa.
---
Pasi Pennanen @PasiPennanen
  Ei minua hävetä. Fiksu ja asiapohjainen mies.
---
Janne Seppänen @sepukka
  Ja etuna vielä sekin, että tuntuisi olevan mieluummin rakentamassa sitä kolmatta taloaan, vaikka hoitaakin
  kokeneesti kakun, minkä on ottanut. Luotan sellaisiin kavereihin.
---
Aku Eronen @somevaari
  Minua ei edes hävetä. (Hymyilevät kasvot)
  Miehellä on kokemusta ja näkemystä ja kyky tuoda asiansa esille selkeästi.
  @VanhanenMatti vain  paranee vanhetessaan.
...


Koivunen ja Seppänen ovat professoreita joita minun on vaikea nähdä keskustapuolueen kannattajina mutta jos Matti pyrkii presidentiksi niin sitten paremman puutteessa?
Missä perussuomalainen törttöilemässä, siellä Jokisipilä puolustelemassa.
                    - Vanha turkulainen sananlasku (by Antti Gronow)

Toope

Lainaus käyttäjältä: Jaska - syyskuu 13, 2020, 22:45:56

Saarikkko on ottanut kantaa maahanmuuttoon ja ties mihin fiksummin kuin Kulmuni. En sano että minun tavallani, mutta poliittinenkin kyky ansaitsee tunnustuksen. Saarikko saattaa paikata Sipilän tuhotyötä puolueessaan. Sekös Toopea sapettaa. En kyllä usko, että Keskustan kannattajat olisivat vuotaneet persuihin.
Parikin julkista tapausta, viimeksi Pohjanmaalta ja itä-Uusimaalta kertovat sitä, että Keskustan vaikuttajia vaihtaa persuihin...
Kepu on todella kusessa, jos jatkaa hallituksessa. Turvepolitiikka ja elinkeinopolitiikka nitistävät Kepulaisten kannatusta. Vanhasella on selityksen paikka, jopa sille uudelle puolueen keulakuvan äänestäjille.

Karikko

Lainaus käyttäjältä: Toope - syyskuu 12, 2020, 02:20:34
Lainaus käyttäjältä: Jaska - syyskuu 12, 2020, 01:37:13

Saarikon vahva keskustalainen aatteellisuus ei ole yhteistyön este vaan edellytys.
Saarikko on vasemmistolainen, ei traditionaalinen keskustalainen. Siksi hän tulee karkoittamaan perinteisiä kepuäänestäjiä. Toivottavasti persuihin.

Saarikko sai ajettua läpi uudistetun aktiivimallin, eli  nosti "sipilän haamun" takaisin. Vaikka se lienee melkoisesti vesitetty, taitaa sen tarkoitus kohdistua työnhakijoiden kiusaamiseen- tuskin tuo vihattu tekele tulee nostamaan kepun suosiota, muualla kuin pohjanmaan lestadiolaispiireissä.

Pakko-aktivointi ei taida lisätä työpaikkoja, tyhjän saa pyytämättäkin.

Toope

Aktiivimalli tulee takaisin, vähän moderoituna. Melkein samoja asioita esittään nyt kuin edellisen hallituksen aikana.
Kepu vaan on ongelmissa tuon ja eritoten turvekysymyksen kohdalla.
Missä ovat asiat, jossa Marin ei vetäisi Kepua kuin orjaa?

Jaska

^
Höpsis.

Pääministeri Sanna Marin on hallituksen valovoimainen johtohahmo. Mutta Keskusta on hallituksesta paljon enemmän julkisuudessa myönteisesti esillä kuin puoluekannatuksensa antaisi pohjaa ja niin hyvällä ponnahduslaudalla. Erityisesti Saarikko ja Vanhanen mutta myös Lintilä ovat osaavia poliitikkoja jotka pitävät Keskustaa mukana valokeilassa. Kaikkonen ja Leppä vähemmän.

Ei Keskustalla olisi Kokoomuksen ja Perussuomalaisten kelkkaan lyöttäytymällä mahdollisuutta sellaiseen ylipainoon, jonka Antti Rinteeltä hallitusohjelman saivat. Ja muistoissa varmasti on, millaiseen katastrofiin Keskusta siinä kimpassa viimeksi ajautui

Turveasiaa Keskusta on saanut aivan liian kauan jarrutettua ja ymmärtääkseni nykylinjauskin antaa turvetuotannolle runsaasti joustoa.

Karikko

^

Turpeen suhteen palattiin vain 2013 vuoden verotus-suhteeseen eli ei kovin isoa merkitystä.

Turpeen kysyntä kyllä putoaa johtuen sen asian jatkuvasta pohdiskelusta. Uusia hankkeita ei tehdä ja entisten uusiutumistarpeen tullessa, satsataan mieluummin johonkin muuhun energiaan.

Bio- energian lisäys on kuitenkin aika ongelmallinen juttu eikä se uusiutuminen vastaa energian tarvetta, jos samaan aikaan pitäisi tuottaa muukin talouden tarvistsema raaka-aine- kuten ruoka ja teollisuuden puuraaka-aineet.

Niin noista poliitikoista, kyllä saarikko ja vanhanen ovat kyvykkäitä, mutta heillä on omat ongelmansa kepun linjan suhteen. Sen lauluja laulat, kenen leipää syöt.
Vanhasen vanhoihin synteihin kuuluu myös jo skenaariot >ahon mietelmien esilämmittäjänä Ja hän oli myös sipilän pääneuvonantaja.

Toope

Turpeessa Suomessa sinänsä oli energiaa kuin Norjalla Pohjanmeren öljy- ja kaasuesiintymissä. Eri asia, voimmeko niitä hyödyntää!
Ymmärrän tuon ongelman turvepäästöissä. Toisaalta nykyiset puhdistusjärjestelmät vähentävät haittoja suuresti, joten onko turve niin vahingollista?

Milläs sitten korvataan? Mielestäni ydinvoimalla, mutta kun sitäkin epärealistisesti/poliittisesti vastustetaan.


Toope

Kepu puolueena menettää ehkä paljon oikeistokonservatiivista kannatustaan, jos veljeilee vihervasurien kanssa.
Ei minua haittaa, toki. Itse näkisin paljon kepulaisia siirtymässä PS:n riveihin, kun Kepu on haja-asutusalueita pettämässä...

Karikko

Lainaus käyttäjältä: Toope - syyskuu 21, 2020, 21:02:18
Kepu puolueena menettää ehkä paljon oikeistokonservatiivista kannatustaan, jos veljeilee vihervasurien kanssa.
Ei minua haittaa, toki. Itse näkisin paljon kepulaisia siirtymässä PS:n riveihin, kun Kepu on haja-asutusalueita pettämässä...

Kepu menetti kyllä veljeiltyään kokoomuksen ja persujen kanssa- (soinin porukan), ajaen heidän politiikkaansa.

Sipilän politiikan vuoksi  paljolti:  Monet asiat joita se porukka suoritti vaikutti kepun kannattajakuntaan kielteisesti.

ROOSTER

Lainaus käyttäjältä: Karikko - syyskuu 22, 2020, 11:12:45
Lainaus käyttäjältä: Toope - syyskuu 21, 2020, 21:02:18
Kepu puolueena menettää ehkä paljon oikeistokonservatiivista kannatustaan, jos veljeilee vihervasurien kanssa.
Ei minua haittaa, toki. Itse näkisin paljon kepulaisia siirtymässä PS:n riveihin, kun Kepu on haja-asutusalueita pettämässä...

Kepu menetti kyllä veljeiltyään kokoomuksen ja persujen kanssa- (soinin porukan), ajaen heidän politiikkaansa.

Sipilän politiikan vuoksi  paljolti:  Monet asiat joita se porukka suoritti vaikutti kepun kannattajakuntaan kielteisesti.

Kepu on kärsinyt maaseudulla siitä, että se on profiloitunut suurmaanviljelijöiden edunvalvojaksi ja toiminut pääkannattajiinsa nähden päinvastoin kuin aluepolitiikkaa ajaa - pyrkinyt keskittämään ja antamaan etuasemaa jo ennestään vahvoille, eli ns. talonpojan tappolinja.

Johdonmukaisesti se jatkaa turvepuolella samalla tapaa. Sen sijaan, että ajaisi hiilidioksidinsidonnan korvattavuutta se leimautuu turpeenpolton puolestapuhujaksi. Viisainta olisi keskittyä siirtymävaiheen pehmentämiseen ja uusien ansaintamallien tukemiseen eikä jurnuttaa ilmiselvästi älyttömän touhun puolesta. Ylikalastuksen torjumiseksi jossain on ostettu kalustoa pois romutettavaksi lievällä ylihinnalla, valtion tuella. Muutaman turvevalmetin ostolla ja kuskien uudelleenkouluttamisella suuri osa ongelmasta poistuisi.

Kaupungeissa menestystä ei ole tullut koska falskius on niin läpinäkyvää. Ensiksi pitäisi olla hyviä avauksia ja sitten tekoja niiden edistämiseksi. Sen jälkeen voi haaveilla kannatuksesta. Ei maaseutukaan kaipaa tuhannen lehmän navettoja, nyljettyjä soita, hakattuja metsiä, haisevaa turkistarhaa tai avolouhosta naapuritontille, vaan hyvää elämää ja oikeita arvoja ja mahdollisuutta tehdä arvokasta työtä itselleen ja perheelleen.
Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

kertsi

Lainaus käyttäjältä: ROOSTER - syyskuu 22, 2020, 11:38:47

Kepu on kärsinyt maaseudulla siitä, että se on profiloitunut suurmaanviljelijöiden edunvalvojaksi ja toiminut pääkannattajiinsa nähden päinvastoin kuin aluepolitiikkaa ajaa - pyrkinyt keskittämään ja antamaan etuasemaa jo ennestään vahvoille, eli ns. talonpojan tappolinja.
...
Kaupungeissa menestystä ei ole tullut koska falskius on niin läpinäkyvää. Ensiksi pitäisi olla hyviä avauksia ja sitten tekoja niiden edistämiseksi. Sen jälkeen voi haaveilla kannatuksesta. Ei maaseutukaan kaipaa tuhannen lehmän navettoja, nyljettyjä soita, hakattuja metsiä, haisevaa turkistarhaa tai avolouhosta naapuritontille, vaan hyvää elämää ja oikeita arvoja ja mahdollisuutta tehdä arvokasta työtä itselleen ja perheelleen.
Hyvin kiteytetty.

Minua on vähän hämännyt (vaalean)vihreä väri silloin kun puoluekarttaa kuvataan. Aika hailakkaa vihreyttä on juurikin puolustaa turpeenkäyttöä, turkistarhausta, kaivoksien oikeutta tuhota luontoa, ja tehomaataloutta, jos se merkitsee tuotantoeläinten kärsimystä jättimäisissä tuotantoyksiköissä.
Tyrkyllä merkkejä kopioitavaksi: ❤️😀🙂🐵🐒🦄🕊️☘️🌿😍🤪🤕🥴😵 👍✌️

Toope

Maaseutua toki halveksutaan nyt, kun jokainen saa valmispitsansa Siwasta. Ihmiset eivät aina tajua sitä, mitä tarkoittaa huoltovarmuus tai tietynasteinen omavaraisuus ruoantuotannossa. Monille city-ihmisille se tarkoittaa lähikauppaa... :o

Kepu ehkä juuri nyt menettää kannatustaan, koska on orpona turve-energian ja ylipäätään maaseudun suhteen. PS saa paljon äänestäjiä tuolta.