Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Miehet vs. naiset keksijöinä

Aloittaja Edward, elokuu 27, 2019, 12:41:49

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Toope

Kuinka paljon naiset sitten ovat insseinä kehitelleet noita pesukoneita tms. muita laitteita mielestäsi?

safiiri

Lainaus käyttäjältä: Toope - joulukuu 10, 2019, 19:53:49
Kuinka paljon naiset sitten ovat insseinä kehitelleet noita pesukoneita tms. muita laitteita mielestäsi?

Enkös jo laittanut sulle mukavan listan? Se varsin selkeästi todisti oman väitteesi kaikkien kodinkoneiden miespuolisista keksijöistä palturipuheeksi. Tämä ei ole mielipidekysymys, joten en ymmärrä, miksi tiedustelet mielipidettäni asiasta. (Sillä, onko keksintö tehty "inssinä", ei ole mitään merkitystä - ellei ajatella, että vielä ansiokkaampaa on tehdä tällaisia keksintöjä ilman alan koulutusta.)

safiiri

Lainaus käyttäjältä: Toope - joulukuu 10, 2019, 19:44:58
Olen monesti sanonut sitä, että melkoisia analyysejä "Safiiri" teet, ymmärtämättä...

Henkilökohtaisuuksia kehotit välttämään, mutta saman tien kommentoit siten, että viestissäsi ei ole mitään muuta sisältöä kuin pelkkä henkilökohtaisuus. Yritä noudattaa omia ohjeitasi!

Toope

Lainaus käyttäjältä: safiiri - joulukuu 11, 2019, 08:31:54
Lainaus käyttäjältä: Toope - joulukuu 10, 2019, 19:53:49
Kuinka paljon naiset sitten ovat insseinä kehitelleet noita pesukoneita tms. muita laitteita mielestäsi?

Enkös jo laittanut sulle mukavan listan? Se varsin selkeästi todisti oman väitteesi kaikkien kodinkoneiden miespuolisista keksijöistä palturipuheeksi. Tämä ei ole mielipidekysymys, joten en ymmärrä, miksi tiedustelet mielipidettäni asiasta. (Sillä, onko keksintö tehty "inssinä", ei ole mitään merkitystä - ellei ajatella, että vielä ansiokkaampaa on tehdä tällaisia keksintöjä ilman alan koulutusta.)
En ole väittänyt, että KAIKKI koneet olisivat miesten keksimiä, enemmistö vain. Älä vedä joka asiaa kärjistäen äärimmäisyyksiin, jookos? Minähän länsimaisena miehenä pidän hyvänä asiana sitä, että länsimainen yhteiskuntamme hyödyntää naisten potentiaalia toisin kuin yhteiskuntamallit, joita nöyristelet mukamas hyvinä.

safiiri

#34
Lainaus käyttäjältä: Toope - joulukuu 11, 2019, 20:01:07
Lainaus käyttäjältä: safiiri - joulukuu 11, 2019, 08:31:54
Lainaus käyttäjältä: Toope - joulukuu 10, 2019, 19:53:49
Kuinka paljon naiset sitten ovat insseinä kehitelleet noita pesukoneita tms. muita laitteita mielestäsi?

Enkös jo laittanut sulle mukavan listan? Se varsin selkeästi todisti oman väitteesi kaikkien kodinkoneiden miespuolisista keksijöistä palturipuheeksi. Tämä ei ole mielipidekysymys, joten en ymmärrä, miksi tiedustelet mielipidettäni asiasta. (Sillä, onko keksintö tehty "inssinä", ei ole mitään merkitystä - ellei ajatella, että vielä ansiokkaampaa on tehdä tällaisia keksintöjä ilman alan koulutusta.)
En ole väittänyt, että KAIKKI koneet olisivat miesten keksimiä, enemmistö vain. Älä vedä joka asiaa kärjistäen äärimmäisyyksiin, jookos? Minähän länsimaisena miehenä pidän hyvänä asiana sitä, että länsimainen yhteiskuntamme hyödyntää naisten potentiaalia toisin kuin yhteiskuntamallit, joita nöyristelet mukamas hyvinä.

Kyllä väitit, että kaikki kodinkoneet kotonani ovat miesten keksimiä. " Älä halveksu valkosia miehiä, ovat jokaisen hiuskihartimesi ja kodinkoneesi keksinyt. En tuolla tarkoita väheksyä muita, muttä älä väheksy sinäkään miehiä! Joka stanan kone, joista hyödyt, ovat miesten tekemiä. Älä solvaa ihmisiä, jotka elämääsi ovat auttaneet." Näin kirjoittelit 28.11.2019. Siis valkoiset miehet ovat mielestäsi keksineet jokaisen hiuskihartimeni ja kodinkoneeni ja joka stanan kone, josta hyödyn, on tämän lausumasi mukaan miesten tekemä.

Kannattais ehkä yrittää ITSE olla kirjoittamatta äärimmäisiä kärjistyksiä, jos ei halua, että joku ne myös lukee ja vaatii sinua seisomaan sanojesi takana, olemaan mies eikä cuckold.

Tämän oman viestisi jälkeen siis muistutin, että astianpesukone, keskuslämmitys, sähkökäyttöinen jääkaappi  ja auton tuulilasinpyyhkijät ja lämmitys ovat naisten keksimiä. Tämän huomautuksen oman kiroilusi jälkeen väitit olevan miesvihaa. Hmm. Mitä sitten mahtaa olla tuo oma tekstisi?

PS. En muuten väittänyt sinun väittäneen, että kaikki koneet ovat miesten keksimiä. Väitit näin ainoastaan kaikista kodinkoneista sekä niistä koneista, joista minä hyödyn.

Toope

No, nillitä nyt pikku virheestä. Puhuin yleensä siitä, että miehet ovat noita laitteita enimmäkseen kehittäneet. Mutta kuten sanoin, minä pidän siitä, että länsimainen yhteiskunta hyödyntää naisten potentiaalia. Sehän tekee siitä paremman kuin tietyistä kilpailevista kulttuureista, joita olette Suomeen tuomassa, naistenkin haitaksi.

MrKAT

Päivi Räsänen, Tapio Puolimatka, Laura Huhtasaari.
Missä perussuomalainen törttöilemässä, siellä Jokisipilä puolustelemassa.
                    - Vanha turkulainen sananlasku (by Antti Gronow)

safiiri

Lainaus käyttäjältä: Toope - joulukuu 12, 2019, 20:35:05
No, nillitä nyt pikku virheestä. Puhuin yleensä siitä, että miehet ovat noita laitteita enimmäkseen kehittäneet. Mutta kuten sanoin, minä pidän siitä, että länsimainen yhteiskunta hyödyntää naisten potentiaalia. Sehän tekee siitä paremman kuin tietyistä kilpailevista kulttuureista, joita olette Suomeen tuomassa, naistenkin haitaksi.

Nillitän todellakin, sillä ei ole ensimmäinen kerta, kun tällaisen "pikku virheen" myöntäminen kestää sinulta päivien ja kymmenien viestien ajan. Lisäksi tuon "pikku virheen" korjaaminen (jonka vieläpä itse teit varsin alatyylisin sanankääntein ja kaikkea muuta kuin asiallisesti) yritit kuvata minun miesvihanani. Eli oman virheesi korjaamisen olet nyt useissa viesteissäsi maalannut minun luonneviakseni ja persoonani ominaisuudeksi, jota minun - oman ohjeesi mukaan - pitäisi hävetä.

Sanoisin, ettei tuossa enää ole kyse siitä, että ihan vain vahingossa muotoilit lauseen huolimattomasti, vaan jostakin ihan muusta. Muutoin olisit kyennyt yksinkertaisesti heti seuraavassa kommentissasi myöntämään oman mokasi ilman tarvetta ryhtyä haukkumaan minua ja kehottamaan minua häpeämään omia näkemyksiäni. Tässä olisi ehkä syytä lähinnä sinun hävetä omaa käytöstäsi.

Toope

Lainaus käyttäjältä: safiiri - joulukuu 13, 2019, 08:45:08
Lainaus käyttäjältä: Toope - joulukuu 12, 2019, 20:35:05
No, nillitä nyt pikku virheestä. Puhuin yleensä siitä, että miehet ovat noita laitteita enimmäkseen kehittäneet. Mutta kuten sanoin, minä pidän siitä, että länsimainen yhteiskunta hyödyntää naisten potentiaalia. Sehän tekee siitä paremman kuin tietyistä kilpailevista kulttuureista, joita olette Suomeen tuomassa, naistenkin haitaksi.

Nillitän todellakin, sillä ei ole ensimmäinen kerta, kun tällaisen "pikku virheen" myöntäminen kestää sinulta päivien ja kymmenien viestien ajan. Lisäksi tuon "pikku virheen" korjaaminen (jonka vieläpä itse teit varsin alatyylisin sanankääntein ja kaikkea muuta kuin asiallisesti) yritit kuvata minun miesvihanani. Eli oman virheesi korjaamisen olet nyt useissa viesteissäsi maalannut minun luonneviakseni ja persoonani ominaisuudeksi, jota minun - oman ohjeesi mukaan - pitäisi hävetä.

Sanoisin, ettei tuossa enää ole kyse siitä, että ihan vain vahingossa muotoilit lauseen huolimattomasti, vaan jostakin ihan muusta. Muutoin olisit kyennyt yksinkertaisesti heti seuraavassa kommentissasi myöntämään oman mokasi ilman tarvetta ryhtyä haukkumaan minua ja kehottamaan minua häpeämään omia näkemyksiäni. Tässä olisi ehkä syytä lähinnä sinun hävetä omaa käytöstäsi.
Ei tuo muuta sitä asiaa, että tieteellinen kehitys on ollut pitkälti valkoisten miesten touhua.
Kuten sanoin, naisten osuuden kasvaminen on positiivinen asia, koska silloin hyödynnetään ihmisten koko älykkyyspotentiaalia.
Safiiri on hieman aggressiivinen...

safiiri

#39
Lainaus käyttäjältä: Toope - joulukuu 13, 2019, 23:35:06
Lainaus käyttäjältä: safiiri - joulukuu 13, 2019, 08:45:08
Lainaus käyttäjältä: Toope - joulukuu 12, 2019, 20:35:05
No, nillitä nyt pikku virheestä. Puhuin yleensä siitä, että miehet ovat noita laitteita enimmäkseen kehittäneet. Mutta kuten sanoin, minä pidän siitä, että länsimainen yhteiskunta hyödyntää naisten potentiaalia. Sehän tekee siitä paremman kuin tietyistä kilpailevista kulttuureista, joita olette Suomeen tuomassa, naistenkin haitaksi.

Nillitän todellakin, sillä ei ole ensimmäinen kerta, kun tällaisen "pikku virheen" myöntäminen kestää sinulta päivien ja kymmenien viestien ajan. Lisäksi tuon "pikku virheen" korjaaminen (jonka vieläpä itse teit varsin alatyylisin sanankääntein ja kaikkea muuta kuin asiallisesti) yritit kuvata minun miesvihanani. Eli oman virheesi korjaamisen olet nyt useissa viesteissäsi maalannut minun luonneviakseni ja persoonani ominaisuudeksi, jota minun - oman ohjeesi mukaan - pitäisi hävetä.

Sanoisin, ettei tuossa enää ole kyse siitä, että ihan vain vahingossa muotoilit lauseen huolimattomasti, vaan jostakin ihan muusta. Muutoin olisit kyennyt yksinkertaisesti heti seuraavassa kommentissasi myöntämään oman mokasi ilman tarvetta ryhtyä haukkumaan minua ja kehottamaan minua häpeämään omia näkemyksiäni. Tässä olisi ehkä syytä lähinnä sinun hävetä omaa käytöstäsi.
Ei tuo muuta sitä asiaa, että tieteellinen kehitys on ollut pitkälti valkoisten miesten touhua.
Kuten sanoin, naisten osuuden kasvaminen on positiivinen asia, koska silloin hyödynnetään ihmisten koko älykkyyspotentiaalia.
Safiiri on hieman aggressiivinen...

Sinhän se olet kiivaillut tässä siitä, että harjoitan miesvihaa ja kehottanut minua häpeämään ajatuksiani. Se on aggressiivista ennemminkin kuin puuttua sinun virheelliseen väitteeseesi. Muistatko - virheeseen, jonka juuri äsken itsekin myönsit virheeksi. Lisäksi "naisten osuuden kasvattaminen" on vaikeaa, jos tulkitaan miesvihaksi jopa se, että kerrotaan naisten tekemistä keksinnöistä. SEhän tarkoittaa sitä, että pitää aktiivisesti luoda mielikuva, ettei naisia ole teknisillä ja matemaattisilla aloilla, eikä naiset pysty tekemään keksintöjä.

PS. Vai ajatteletko, että aggressiivisuus on erityisen paha juttu naiselle, kun se kuuluu niihin miehisiin ominaisuuksiin? Aggressivisuuden taisit nimittäin jonkin aikaa sitten liittää miessukupuoleen.

Toope

Lainaus käyttäjältä: safiiri - joulukuu 14, 2019, 06:45:23
Lainaus käyttäjältä: Toope - joulukuu 13, 2019, 23:35:06
Lainaus käyttäjältä: safiiri - joulukuu 13, 2019, 08:45:08
Lainaus käyttäjältä: Toope - joulukuu 12, 2019, 20:35:05
No, nillitä nyt pikku virheestä. Puhuin yleensä siitä, että miehet ovat noita laitteita enimmäkseen kehittäneet. Mutta kuten sanoin, minä pidän siitä, että länsimainen yhteiskunta hyödyntää naisten potentiaalia. Sehän tekee siitä paremman kuin tietyistä kilpailevista kulttuureista, joita olette Suomeen tuomassa, naistenkin haitaksi.

Nillitän todellakin, sillä ei ole ensimmäinen kerta, kun tällaisen "pikku virheen" myöntäminen kestää sinulta päivien ja kymmenien viestien ajan. Lisäksi tuon "pikku virheen" korjaaminen (jonka vieläpä itse teit varsin alatyylisin sanankääntein ja kaikkea muuta kuin asiallisesti) yritit kuvata minun miesvihanani. Eli oman virheesi korjaamisen olet nyt useissa viesteissäsi maalannut minun luonneviakseni ja persoonani ominaisuudeksi, jota minun - oman ohjeesi mukaan - pitäisi hävetä.

Sanoisin, ettei tuossa enää ole kyse siitä, että ihan vain vahingossa muotoilit lauseen huolimattomasti, vaan jostakin ihan muusta. Muutoin olisit kyennyt yksinkertaisesti heti seuraavassa kommentissasi myöntämään oman mokasi ilman tarvetta ryhtyä haukkumaan minua ja kehottamaan minua häpeämään omia näkemyksiäni. Tässä olisi ehkä syytä lähinnä sinun hävetä omaa käytöstäsi.
Ei tuo muuta sitä asiaa, että tieteellinen kehitys on ollut pitkälti valkoisten miesten touhua.
Kuten sanoin, naisten osuuden kasvaminen on positiivinen asia, koska silloin hyödynnetään ihmisten koko älykkyyspotentiaalia.
Safiiri on hieman aggressiivinen...

Sinhän se olet kiivaillut tässä siitä, että harjoitan miesvihaa ja kehottanut minua häpeämään ajatuksiani. Se on aggressiivista ennemminkin kuin puuttua sinun virheelliseen väitteeseesi. Muistatko - virheeseen, jonka juuri äsken itsekin myönsit virheeksi. Lisäksi "naisten osuuden kasvattaminen" on vaikeaa, jos tulkitaan miesvihaksi jopa se, että kerrotaan naisten tekemistä keksinnöistä. SEhän tarkoittaa sitä, että pitää aktiivisesti luoda mielikuva, ettei naisia ole teknisillä ja matemaattisilla aloilla, eikä naiset pysty tekemään keksintöjä.

PS. Vai ajatteletko, että aggressiivisuus on erityisen paha juttu naiselle, kun se kuuluu niihin miehisiin ominaisuuksiin? Aggressivisuuden taisit nimittäin jonkin aikaa sitten liittää miessukupuoleen.
Puhuin siitä, että teknologinen kehitys on aiemmin riippunut miehistä. Näin on, en antanut mitään arvolauselmaa ajatuksesta. Totesin faktan. En ole koskaan tulkinnut "miesvihaksi" mitään ajatusta naisten tekemistä keksinnöistä. Totesin vain, että naisten määrä teknologisten keksijöiden joukossa on pieni. Naisten asema matemaattisilla ja teknologisilla aloilla on nousussa, mutta en yhtään ihmettele sitä, jos vähemmistöksi jäävät, koska sukupuolissa on eroja.

Miessukupuoli on aina aggressiivisempi, kulttuureista riippumatta, koska biologia. Ei kai tuossa epäselvyyttä ole, koska biologia määrittelee sukupuoliamme paljon enemmän kuin yhteiskuntatieteelliset asenteemme.

safiiri

Lainaus käyttäjältä: Toope - joulukuu 14, 2019, 22:36:47
Lainaus käyttäjältä: safiiri - joulukuu 14, 2019, 06:45:23
Lainaus käyttäjältä: Toope - joulukuu 13, 2019, 23:35:06
Lainaus käyttäjältä: safiiri - joulukuu 13, 2019, 08:45:08
Lainaus käyttäjältä: Toope - joulukuu 12, 2019, 20:35:05
No, nillitä nyt pikku virheestä. Puhuin yleensä siitä, että miehet ovat noita laitteita enimmäkseen kehittäneet. Mutta kuten sanoin, minä pidän siitä, että länsimainen yhteiskunta hyödyntää naisten potentiaalia. Sehän tekee siitä paremman kuin tietyistä kilpailevista kulttuureista, joita olette Suomeen tuomassa, naistenkin haitaksi.

Nillitän todellakin, sillä ei ole ensimmäinen kerta, kun tällaisen "pikku virheen" myöntäminen kestää sinulta päivien ja kymmenien viestien ajan. Lisäksi tuon "pikku virheen" korjaaminen (jonka vieläpä itse teit varsin alatyylisin sanankääntein ja kaikkea muuta kuin asiallisesti) yritit kuvata minun miesvihanani. Eli oman virheesi korjaamisen olet nyt useissa viesteissäsi maalannut minun luonneviakseni ja persoonani ominaisuudeksi, jota minun - oman ohjeesi mukaan - pitäisi hävetä.

Sanoisin, ettei tuossa enää ole kyse siitä, että ihan vain vahingossa muotoilit lauseen huolimattomasti, vaan jostakin ihan muusta. Muutoin olisit kyennyt yksinkertaisesti heti seuraavassa kommentissasi myöntämään oman mokasi ilman tarvetta ryhtyä haukkumaan minua ja kehottamaan minua häpeämään omia näkemyksiäni. Tässä olisi ehkä syytä lähinnä sinun hävetä omaa käytöstäsi.
Ei tuo muuta sitä asiaa, että tieteellinen kehitys on ollut pitkälti valkoisten miesten touhua.
Kuten sanoin, naisten osuuden kasvaminen on positiivinen asia, koska silloin hyödynnetään ihmisten koko älykkyyspotentiaalia.
Safiiri on hieman aggressiivinen...

Sinhän se olet kiivaillut tässä siitä, että harjoitan miesvihaa ja kehottanut minua häpeämään ajatuksiani. Se on aggressiivista ennemminkin kuin puuttua sinun virheelliseen väitteeseesi. Muistatko - virheeseen, jonka juuri äsken itsekin myönsit virheeksi. Lisäksi "naisten osuuden kasvattaminen" on vaikeaa, jos tulkitaan miesvihaksi jopa se, että kerrotaan naisten tekemistä keksinnöistä. SEhän tarkoittaa sitä, että pitää aktiivisesti luoda mielikuva, ettei naisia ole teknisillä ja matemaattisilla aloilla, eikä naiset pysty tekemään keksintöjä.

PS. Vai ajatteletko, että aggressiivisuus on erityisen paha juttu naiselle, kun se kuuluu niihin miehisiin ominaisuuksiin? Aggressivisuuden taisit nimittäin jonkin aikaa sitten liittää miessukupuoleen.
Puhuin siitä, että teknologinen kehitys on aiemmin riippunut miehistä. Näin on, en antanut mitään arvolauselmaa ajatuksesta. Totesin faktan. En ole koskaan tulkinnut "miesvihaksi" mitään ajatusta naisten tekemistä keksinnöistä. Totesin vain, että naisten määrä teknologisten keksijöiden joukossa on pieni. Naisten asema matemaattisilla ja teknologisilla aloilla on nousussa, mutta en yhtään ihmettele sitä, jos vähemmistöksi jäävät, koska sukupuolissa on eroja.

Miessukupuoli on aina aggressiivisempi, kulttuureista riippumatta, koska biologia. Ei kai tuossa epäselvyyttä ole, koska biologia määrittelee sukupuoliamme paljon enemmän kuin yhteiskuntatieteelliset asenteemme.

Minäkin vain totesin pari faktaa. Sen faktan, että 1700-luvulla naisilta oli kiellettyä opiskella ja tehdä tiedettä. Asia on syytä mainita, jos miesten aiemmasta suuresta osuudesta tuon alueen saavutuksiin ylpeilee tai vaatii siitä miehiä kiittämään. Se on siis saatu tekemällä osallistuminen naisille mahdottomaksi. Myös osa naisten tieteellisestä työstä on omittu miehen nimiin. Sen faktan, että väitteesi kaikkien kodinkoneiden miespuolisista keksijöistä oli yksiselitteisesti virheellinen. Sen faktan, että kaikista maailman miehistä vain pieni osa on tehnyt suuria tieteessä tai keksinnöissä. Tällaisen on poikkeuksellista ja myös miesten joukossa ani harva ja vain pieni vähemmistö on tällä tapaa ansioituneita. Totean perusteettomaksi vaatimuksen, että kaikkia miehiä pitäisi jotenkin arvostaa vain heidän mieheytensä perusteella, vaikka he itse eivät olisikaan tieteentekijöitä ja keksijöitä. En ymmärrä, miten perustelet itsellesi sen, että tässä asiassa pieni vähemmistö määrittää sen enemmistön ja tavallisen normaalin miehen siten, että kaikkia miehiä kohtaan olisi tunnettava kiitollisuutta. Minusta voi kunnioittaa ja olla kiitollinen ihan vain niille, jotka ovat tehneet tärkeitä ja ihmiskuntaa hyödyttäviä keksintöjä- ihan riippumatta siitä, ovatko he naisia vai miehiä. Innovaatio on innovaatio ja keksintö keksintö ihan siitä riippumatta, mikä on sen tekijän sukupuoli. Naiskeksijät on syytä tuoda esiin vain silloin, kun mielikuva - kuten sinulla - ja väite on, ettei keksijöissä naisia olekaan.

Aggressiivisuuden olet leimannut erityisesti miesten ominaisuudeksi. Havaitessasi mielestäsi sitä minussa, ymmärrät negatiivisena piirteenä ja moitittavana. Onko se siis negatiivinen piirre sinänsä ja myös miehissä ilmetessään? Vai onko se miehissä hyvä ja positiivinen piirre, mutta naisessa ilmetessään pahasta? Vai miten tämä niinkun sun mielestä menee?

a4

Totesin kaverilleni vain että hevonen oli pitkään se raskaimpien töiden tekijä, vaikka hän jankkasi niidenkin olleen ihmisten töitä.
Joku koiranleuka tuli siihen sitten sanomaan että ehkä ne tekivät yhteistyötä. Haukkui vielä meitä joksikin symbioosiksi!

Saares

Safiiri:
"Sen kyllä muistan, että oli aika, jolloin naisten piti olla herraseurassa, jos aikoivat ravintolaan päästä (vaikka ei tämäkään ihan omaa koettua todellisuuttani ehtinyt olla). Kai siinä oli selityksenä jokinlainen suojeluntarve - joka tietenkin edellyttää myös oletuksen vaarasta, jolta sitä suojelua tarvitaan."

Muistat / ymmärsit väärin. Tässä suojeltiin miehiä "semmoisilta" naisilta.

safiiri

Lainaus käyttäjältä: Saares - joulukuu 15, 2019, 18:20:52
Safiiri:
"Sen kyllä muistan, että oli aika, jolloin naisten piti olla herraseurassa, jos aikoivat ravintolaan päästä (vaikka ei tämäkään ihan omaa koettua todellisuuttani ehtinyt olla). Kai siinä oli selityksenä jokinlainen suojeluntarve - joka tietenkin edellyttää myös oletuksen vaarasta, jolta sitä suojelua tarvitaan."

Muistat / ymmärsit väärin. Tässä suojeltiin miehiä "semmoisilta" naisilta.

Jaa. Jännä juttu, että nämä aikuiset miehet siis tarvitsivat tällaista suojaa omalta itseltään, sillä tuskinpa ne "semmoiset" naiset pystyivät miehiä pakottamaan mihinkään. Tai miksi naiset "semmoisiksi" muuttuisivat siitä, että yksin ravintolaan menevät? Ikävä kyllä ei kerro ollenkaan mitään parempaa ajattelutavasta, jos tosiaan naisen meneminen ravintolaan ymmärretään tapahtuvan vain prostituutiomielessä. Tai käsitetään naisen seksuaalisuus tuohon tapaan vaaraksi miehelle.

Suojelusta siis oli tosiaan kyse tässä säännössä. On se naisen seksuaalisuus tosiaan sellainen hurja vaara, ettei naisen tosiaankaan voi antaa olla rauhassa, vaan alati pitää keksiä rajoitteita ja valvontaa sille. Ennen kaikkea se naisen seksuaalisuus ei saa olla hänen omassa hallinnassaan, vaan sen hallitsemiseen tosiaan tarvitaan aina joku mies. Vaikkapa vain miesseuralainen ravintolassa. Sehän ei kiellettyä ollut tietenkään, että mies vie "semmoisen" naisen seurassaan ravintolaan, eikä siinä tarvinnut todistaa suhteen laatua...