Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Al-Holista palaavien lasten kohtalo

Aloittaja Amore, joulukuu 20, 2019, 21:52:22

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 2 Vieraat katselee tätä aihetta.

Kopek

Äänestin Haavistoa presidentinvaaleissa. Myöhemmin julki tulleiden asioiden valossa hänen pisteensä kuitenkin ovat laskeneet arvoasteikollani ja ilmeisesti monien muidenkin arvoasteikolla.

Minua ei haittaa se, että Haavisto yritti saada Suomen kansalaiset, mm. lapset, pois kurjalta vankileiriltä. Minäkin olin sillä kannalla, että  ihmiset tulee auttaa sieltä pois, ja mahdollisia terroristikysymyksiä voi miettiä sen jälkeen, jos siihen on aihetta. Tällä foorumilla käydyissä keskusteluissa olin tässä kysymyksessä (ehkä vähän poikkeuksellisesti) jokseenkin samaa mieltä Xantippan kanssa. Minusta tuntui jotenkin oudolta, että maa, joka on sijoittamassa yli kymmenen miljardia euroaa hävittäjälentokoneisiin Suomen turvaamiseksi, pelkää muutamaa kaapuun pukeutunutta naista, niin että housut tutisevat.

Lähinnä Haaviston pisteitä ovat laskeneet puheet hänen itsevaltaisuudestaan ja jopa öykkärimäisyydestään ministerin toimessa. Julki tulleista tiedoista saa käsityksen, että hänellä olisi noussut valta päähän, jos tällaista ilmaisua voi käyttää. Jos näin on, se ei ole hyvä asia mahdollista presidentin virkaa ajatellen. Luulenpa siis, että seuraavissa presidentinvaaleissa en enää äänestä Haavistoa. Katsotaan nyt, keitä ehdokkaita tuolloin on, ja olenko edes äänestämässä.

Aave

Lainaus käyttäjältä: Kopek - joulukuu 09, 2020, 11:57:50
Äänestin Haavistoa presidentinvaaleissa. Myöhemmin julki tulleiden asioiden valossa hänen pisteensä kuitenkin ovat laskeneet arvoasteikollani ja ilmeisesti monien muidenkin arvoasteikolla.
Kaikkihan me teemme virheitä - kuten minäkin tein äänestäessäni aikoinaan Halosta. Olin nuori, naiivi ja typerä, joten olen antanut itselleni anteeksi. :)
Lainaus käyttäjältä: Kopek
Minua ei haittaa se, että Haavisto yritti saada Suomen kansalaiset, mm. lapset, pois kurjalta vankileiriltä. Minäkin olin sillä kannalla, että  ihmiset tulee auttaa sieltä pois, ja mahdollisia terroristikysymyksiä voi miettiä sen jälkeen, jos siihen on aihetta.
Eihän aiheiksi mitenkään voi riittää, että nämä viattomat ja hurskaat mammat ovat ihan itse lähteneet Suomesta ja polttaneet sitten passinsa nimenomaan terroristijärjestöön liittyäkseen, kuuluneet Daeshin eliittiin, ja joista niin terrorismintutkijat kautta maailman, kuin myös paikallisesti omat viranomaiset ovat perustellusti varoittaneet.

Itse pidän ongelmana jälleen tavan suomalaisten sinisilmäisyyttä, hyväuskoisuutta ja sitä, miten mediassa näitä on kohdeltu jonain "ISIS-äiteinä".
Lainaus käyttäjältä: Kopek
Minusta tuntui jotenkin oudolta, että maa, joka on sijoittamassa yli kymmenen miljardia euroaa hävittäjälentokoneisiin Suomen turvaamiseksi, pelkää muutamaa kaapuun pukeutunutta naista, niin että housut tutisevat.
Heistä aiheutuu turvallisuuspoliittinen riesa, suhteettoman suuri kustannuserä myös jatkossa, ja typerä riski mikä ei ole sama asia, kuin että "pelättäisiin niin, että housut tutisevat".

Ihan vain vinkiksi, että hävittäjähankintojen miettiminen tässä yhteydessä nyt ei ole kovinkaan relevanttia. Foorumin hävittäjähankintoja koskeva "keskustelu" on muutenkin erinomainen esimerkki siitä, miten niin monet asiat kannattaisi jättää asiantuntijoille, ja nojata heidän tietoonsa ja ymmärrykseensä. Ymmärrystä voisi jopa korostaa. :)
Lainaus käyttäjältä: Kopek
Lähinnä Haaviston pisteitä ovat laskeneet puheet hänen itsevaltaisuudestaan ja jopa öykkärimäisyydestään ministerin toimessa. Julki tulleista tiedoista saa käsityksen, että hänellä olisi noussut valta päähän, jos tällaista ilmaisua voi käyttää. Jos näin on, se ei ole hyvä asia mahdollista presidentin virkaa ajatellen. Luulenpa siis, että seuraavissa presidentinvaaleissa en enää äänestä Haavistoa. Katsotaan nyt, keitä ehdokkaita tuolloin on, ja olenko edes äänestämässä.
Tuskinpa se valta nyt vasta päähän olisi noussut - kusta on ollut päässä jo pitkään, mutta Haavisto on onnistunut varjelemaan huolella julkisuuskuvaansa. Sitä on kyllä edesauttanut huomattavasti sekin, että hän on ollut perinteikkäästi yksi valtamedian lellikeistä.
"...Did they get you to trade your heroes for ghosts?" - David Gilmour
Stasik - Lullaby For The
Enemy

-:)lauri

#17
Peksi on ihan yhtä syytön lainvastaiseen toimintaan kuin Trump oli syytön oikeuden toiminnan estämiseen = täysin laillista touhua. Odotankin nyt että Toope tulee kertomaan kuinka rikostutkinta Haaviston toimista oli vain gobalistien poliittinen ajojahti.
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

Xantippa

Passin polttaminen pitää todistaa. Terroristijärjestöön liittyminen pitää todistaa. Daeshin eliittiin kuuluminen pitää todistaa. Maasta poistuminen ei ole alunperinkään minkään sortin rikos.

Ymmärrän, että Suomessa on näyttävä joukko (toivon ja oletan, että ei kuitenkaan kamalan iso joukko), joka on valmis puhtaanvalkoisen bebansa pyyhkäisemään oikeusvaltion perusteilla, eli sillä, että rikoksesta epäily, eikä edes vankka huhu, tarkoita sitä, että ihminen tutkimatta voidaan toimia.

T: Xante

-:)lauri

Lainaus käyttäjältä: Xantippa - joulukuu 09, 2020, 13:32:57
Passin polttaminen pitää todistaa. Terroristijärjestöön liittyminen pitää todistaa. Daeshin eliittiin kuuluminen pitää todistaa. Maasta poistuminen ei ole alunperinkään minkään sortin rikos.

Ymmärrän, että Suomessa on näyttävä joukko (toivon ja oletan, että ei kuitenkaan kamalan iso joukko), joka on valmis puhtaanvalkoisen bebansa pyyhkäisemään oikeusvaltion perusteilla, eli sillä, että rikoksesta epäily, eikä edes vankka huhu, tarkoita sitä, että ihminen tutkimatta voidaan toimia.

T: Xante

Katsos kun näin nämä asiat koetaan. Mitään asioista selvää ottamista ei tarvita sillä jo pelkkä äärioikeistolainen kokemus riittää.
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

Norma Bates



Vasemmiston somepäivityksen mukaan tässä ovat ne lapset jotka Al-Holista ollaan palauttamassa.  ::)

Xantippa

Lainaus käyttäjältä: Norma Bates - joulukuu 09, 2020, 17:33:18


Vasemmiston somepäivityksen mukaan tässä ovat ne lapset jotka Al-Holista ollaan palauttamassa.  ::)

En ymmärrä tätä postausta. Onko tämä jotain sarkasmia, eli nämä eivät ole lapset, joita ollaan palauttamassa?

T: Xante

Toope

Mutta eihän noita lapsia tule tänne. Vaan niitä parrakkaita lapsia...

Juuli

Lainaus käyttäjältä: Xantippa - joulukuu 09, 2020, 11:36:56
Itse olen kyllä ollut aika pettynyt Haaviston toimintaan tässä jutussa monella tasolla.

Se ei kuitenkaan muuta näkemystäni siitä, että terroristi on terrosti vasta, kun hänet on tekojensa perusteella sellaiseksi tuomittu. Sitä ennen terroristin huutelu on mielestäni ihan samaa poliittista potaskaa kuin muukin poliittinen potaska.

T: Xante

Terroristin huutelu ei ole potaskaa vaan hyvinkin vakavaa
päätellen siitä mitä ovat aikaansaaneet. Eikä ne paljon huutele hommistaan vaan telkusta ja muusta tiedoitusvälineistä saadaan lukea näitä aikaansaannoksiaan. Näihin kammottaviin tekoihin syyllistynyt on terroristi ilman mitään tuomioita. Ei niitä useinkaan saada lain  pöydän eteen.
.
.

Toope

Jokainen arvasi myös, ettei "hyväveli Haavisto" joudu syytteeseen.

MrKAT

Lainaus käyttäjältä: Juuli - joulukuu 09, 2020, 20:02:50
Terroristin huutelu ei ole potaskaa vaan hyvinkin vakavaa
...
Miten 5 vuotias lapsi voi olla terroristi? Paukuttamala rumpuja, pimputtamalla pianoa ja huudattamalle tv:tä ja Playstationia tai huutamalla itse jatkuvasti? Ja naapurin mummo menehtyy äänistressiin ja unettomuuteen?
Missä perussuomalainen törttöilemässä, siellä Jokisipilä puolustelemassa.
                    - Vanha turkulainen sananlasku (by Antti Gronow)

Hayabusa

Lainaus käyttäjältä: MrKAT - joulukuu 09, 2020, 22:12:59
Lainaus käyttäjältä: Juuli - joulukuu 09, 2020, 20:02:50
Terroristin huutelu ei ole potaskaa vaan hyvinkin vakavaa
...
Miten 5 vuotias lapsi voi olla terroristi? Paukuttamala rumpuja, pimputtamalla pianoa ja huudattamalle tv:tä ja Playstationia tai huutamalla itse jatkuvasti? Ja naapurin mummo menehtyy äänistressiin ja unettomuuteen?
Kouluttamalla pienestä pitäen:

When ISIS recruits children as killers, how hard is it to reverse the brainwashing?
An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur

Toope

Lainaus käyttäjältä: MrKAT - joulukuu 09, 2020, 22:12:59
Miten 5 vuotias lapsi voi olla terroristi?...
Koulutettuna?
No, ei toki koulussa. Kulttuurissaan.

Saares


Saares

Presidentti Niinistö HS:lle: Toivon ja kannustan, että perustuslaki­valiokuntaan palautetaan "asiallinen ja kunnioittava" henki

Tasavallan presidentillä Sauli Niinistöllä on ajatus siitä, miten perustuslakivaliokunnan toimintaa voisi kehittää tulevaisuudessa.

Tuli aiheellisesti korvapuusti Haaviston perässäkulkijoille.