Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Foorumin ja ylläpidon kritiikki

Aloittaja Sepe, tammikuu 06, 2019, 09:24:45

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 2 Vieraat katselee tätä aihetta.

Sepe

Mitä jos toimii niin, että lähettää yksityisviestin Herralle tai Edwardille tai raportoi valvojalle silloin, kun on katsonut että Socru ei ole paikalla?
Kai sellaisiakin hetkiä löytyy.

Xantippa

Joo, itselleni nyt asia ei ole mitenkään huipputärkeä, ajattelin vain kaiken varalta nostaa keskusteluun. Ylläpidolle olen erittäin harvoin nähnyt aihetta kommentoida, joten se ei ole varsinainen ongelmani, jos sellaista siis nyt laisinkaan on.

Missään nimessa en jaksa alkaa kyttäilemään, kuka on paikalla voidakseni tehdä, mitä foorumilla nyt teenkin.

Muutoin asiasta, Hipin mainitsemasta: täällä taitaa näkyä vain, kuka on paikalla, ei, kuka on paikalla jossakin tietyssä ketjussa? Se nimittäin oli itselleni tapa tarkastaa, onko toinen vielä jutussa mukana.

T: Xante

Kopek

En ole katsellut käyttäjien profiileja muuten kuin joskus harvoin sellaisessa tapauksessa, kun olen halunnut löytää joltakin käyttäjältä jonkin hieman vanhemman viestin, jota en ole löytänyt enää viestiketjusta. Toisin sanoen olen muistanut, että kirjoittaja esitti jotain, ja olen halunnut kommentoida, mutta alkuperäinen viesti on ollut hukassa, joten se on pitänyt etsiä profiilin kautta. Ei tällaista usein ole tapahtunut.

Muista käyttäjiä koskevista tilastoista kuin viestien määristä en ole edes tiennyt. Nyt kun joku otti asian esille, niin uteliaisuuttani vilkaisin. No, näkyy kuviosta ainakin se, mihin aikaan itse kukin foorumille kirjoittelee. Jotkut näyttävät olevan enemmän yöihmisiä, ja jotkut taas kirjoitelevat päivisin. Kyllähän tämä tieto on muutenkin koko ajan näkyvissä, jos jaksaa katsella viestien lähesysaikoja, mutta ketä tällainen kiinnostaisi. En näe tilastoissa mitään erityisempää vaaraa. Niissähän vain esitetään olemassa oleva tieto tiivistetyssä muodossa.

Sepe

Lainaus käyttäjältä: Xantippa - tammikuu 17, 2019, 09:56:23
Muutoin asiasta, Hipin mainitsemasta: täällä taitaa näkyä vain, kuka on paikalla, ei, kuka on paikalla jossakin tietyssä ketjussa? Se nimittäin oli itselleni tapa tarkastaa, onko toinen vielä jutussa mukana.

T: Xante

Kyllä täällä näkyy mitä paikalla oleva, näkyvissä oleva, puuhaa. Ts. mitä ketjua katselee ja mihin ketjun kirjoittaa.

Esimerkki:
Paikalla olevat käyttäjät
4 Vierasta, 5 Jäsentä (1 Piilossa)

Klikkaa tuota sinistä siis omalta koneeltasi

Hippi

Tuosta Sepen mainitsemasta kohdasta avautuu se kyttäysnurkaksi nimetty paikka, mutta Xante tarkoittaa varmaan sitä, joka nähyy itse ketjussa, sen yläreunassa. Suurin piirtein tuossa liittenä olevan kuvan kohdassa.

Siinä on Näkkärin aikoihin ainakin (ehkä Jatkumollakin) ollut niiden nimilista, jotka ovat kyseisen ketjun kohdalla joko lukemassa tai kirjoittamassa (jotenkin näin: Xante, Hippi, (+ 3 vierasta). Se on ollut aika huomaamaton, mutta kyllä itsekin sen puuttumisen olen huomannut. Se on muuten näkynyt myös kirjautumattakin, jos oikein muistan. Kyttäysnurkka sen sijaan ei.

Hmm... vai olisiko ollut rivin lopussa kuitenkin?
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Xantippa

Lainaus käyttäjältä: Hippi - tammikuu 17, 2019, 11:42:47
Tuosta Sepen mainitsemasta kohdasta avautuu se kyttäysnurkaksi nimetty paikka, mutta Xante tarkoittaa varmaan sitä, joka nähyy itse ketjussa, sen yläreunassa. Suurin piirtein tuossa liittenä olevan kuvan kohdassa.

Siinä on Näkkärin aikoihin ainakin (ehkä Jatkumollakin) ollut niiden nimilista, jotka ovat kyseisen ketjun kohdalla joko lukemassa tai kirjoittamassa (jotenkin näin: Xante, Hippi, (+ 3 vierasta). Se on ollut aika huomaamaton, mutta kyllä itsekin sen puuttumisen olen huomannut. Se on muuten näkynyt myös kirjautumattakin, jos oikein muistan. Kyttäysnurkka sen sijaan ei.

Hmm... vai olisiko ollut rivin lopussa kuitenkin?

Tätä juuri tarkoitin, mielestäni ketjun vasemmassa yläkulmassa oli tieto, ketkä ketjussa "ovat" tällä hetkellä.

T: Xante

Sepe

Sorry, en löydä ^.
Mutta näinkin pärjätään, tuo kyttäystoiminta ei ole minulle tärkeä.

Jaska

Lainaus käyttäjältä: Lenny - tammikuu 17, 2019, 09:19:55
Taitaa se piilottaminen olla ruksi "Näytä että olen paikalla" tms. profiilin asetuksissa. Se on päällä oletuksena. Ruksin poistaminen on ihan hyvä valinta sellaiselle jota kyttäys ärsyttää. SIlloin kirjautunut jäsen näkyy vieraana.
Tuon ruksin tosiaan poistin profiilissani Kantapaikallakin, kun huomasin Socrateksen palanneen vanhaan Jatkumo-käytäntöönsä esittää harhaisia arvailuja who-listan https://kantapaikka.net/index.php?action=who näyttämistä paikallaolijoiden toimista.

Taitaa kyllä ainakin joissain kohdin näkyä nimityksellä Piilossa.

Jaska

#68
Lainaus käyttäjältä: Xantippa - tammikuu 17, 2019, 09:56:23
täällä taitaa näkyä vain, kuka on paikalla, ei, kuka on paikalla jossakin tietyssä ketjussa? Se nimittäin oli itselleni tapa tarkastaa, onko toinen vielä jutussa mukana.
Kyllä näkyy että on lukemassa ketjua ja että on kirjoittamassa siihen.
Liitteessä ei kyllä näy, mitä piilotteleva Jaska oli tekemässä. Luullakseni se mikä näkyy, ei ole sataprosenttinen totuus.


TSS

Lainaus käyttäjältä: Jaska - tammikuu 18, 2019, 02:54:01
Lainaus käyttäjältä: Xantippa - tammikuu 17, 2019, 09:56:23
täällä taitaa näkyä vain, kuka on paikalla, ei, kuka on paikalla jossakin tietyssä ketjussa? Se nimittäin oli itselleni tapa tarkastaa, onko toinen vielä jutussa mukana.
Kyllä näkyy että on lukemassa ketjua ja että on kirjoittamassa siihen.
Liitteesä ei kyllä näy, mitä piilotteleva Jaska oli tekemässä. Luullakseni se mikä näkyy, ei ole sataprosenttinen totuus.

Xante tarkoittanee sitä listaa, mikä oli itse ketjussa, heti siinä ketjulaatikon yläpuolella? Itsekin tätä hieman kaipailin, mutta en kehdannut esittää toivetta siitä, etten vaikuttaisi kyylältä. Mutta kyllä se minusta oli ihan hyvä toiminto, siitä selvisi nopeasti ilman kyttäysnurkkaan menemistä, kuinka aktiivinen ketju on sillä hetkellä ja mikä puhuttaa tai kiinnostaa.


Xantippa

Kyllä, juuri sitä listaa Xante tarkoittaa:-) ja se lista on syynä varmaan siihen, että en ole tutustunut juurikaan kyttäysnurkan toimintaan, kun se lista kertoi minulle, mitä olen halunnut tietää.

Toinen kysymys: kun puhumme rekisteröinnin hyväksymisestä, ilmeisesti siis me, jotka olemme rekkautuneet sisään, olemme sen tehneet = en löytänyt ainakaan itse mitään namikkaa, josta voisin mennä hyväksymään nyt?

T: Xante

Hippi

Minusta hyväksymiseksi riittää se, että toimii tämän ohjeen mukaan https://kantapaikka.net/index.php/topic,174.msg3419/topicseen.html#msg3419 eli lukee nuo linkeistä löytyvät tekstit.

Jos ne hyväksyy, niin ei tarvitse tehdä mitään. Jos ei hyväksy, äänestää jaloillaan.

If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Lenny

Lainaus käyttäjältä: Hippi - tammikuu 18, 2019, 08:17:21
Minusta hyväksymiseksi riittää se, että toimii tämän ohjeen mukaan https://kantapaikka.net/index.php/topic,174.msg3419/topicseen.html#msg3419 eli lukee nuo linkeistä löytyvät tekstit.

Jos ne hyväksyy, niin ei tarvitse tehdä mitään. Jos ei hyväksy, äänestää jaloillaan.

Joo juurikin näin.
Lainsäädäntö ennen luontoa (Immanuel Kant)

Xantippa

Lainaus käyttäjältä: Hippi - tammikuu 18, 2019, 08:17:21
Minusta hyväksymiseksi riittää se, että toimii tämän ohjeen mukaan https://kantapaikka.net/index.php/topic,174.msg3419/topicseen.html#msg3419 eli lukee nuo linkeistä löytyvät tekstit.

Jos ne hyväksyy, niin ei tarvitse tehdä mitään. Jos ei hyväksy, äänestää jaloillaan.

Tätä vähän tuumasin, mutta koska minä(KIN:-) olen nipottava tosikko, tarvitsin tälle vahvistuksen. Tietysti jos kuuluu siihen ryhmään, johon hyvinkin voin kuulua, joka ryntäsi innolla rekkautumaan, niin jos Herra niin tahtoo, voimmehan myös lähettää vahvistusyksärin tms.

Ehdottomasti hyvä juttu, vaikka ymmärrän, että Herran byrokratiovaateet ovat Lennylle todella rasittavia.

T: Xante

Hayabusa

Lainaus käyttäjältä: Lenny - tammikuu 18, 2019, 08:22:07
Lainaus käyttäjältä: Hippi - tammikuu 18, 2019, 08:17:21
Minusta hyväksymiseksi riittää se, että toimii tämän ohjeen mukaan https://kantapaikka.net/index.php/topic,174.msg3419/topicseen.html#msg3419 eli lukee nuo linkeistä löytyvät tekstit.

Jos ne hyväksyy, niin ei tarvitse tehdä mitään. Jos ei hyväksy, äänestää jaloillaan.

Joo juurikin näin.

Ahaa! No ei sitten mitään. Olin juuri valjastamassa juristiarmeijaa hoitamaan sopimuksen vesittämisen... ;D
Näillä mennään, tai siis pyritään noudattamaan ohjeistusta, että pysyttäisiin foorumilla.
An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur