Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Vapaata ajattelua yhteiskunnasta, politiikasta ym

Aloittaja MrKAT, helmikuu 07, 2019, 02:57:24

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 7 Vieraat katselee tätä aihetta.

Kopek

Lainaus käyttäjältä: Brutto - tammikuu 18, 2024, 07:59:34Melko laaja haitari sinulla, mutta uskoisin että heitä on tuo 2 liikaa.

Mikä on liikaa tai liian vähän, se on määrittelykysymys.

En tiedä tämän hetken tilanteesta, kun kuntien talous on vuosien mittaan kiristynyt, mutta omista kunta-alan työkokemuksistani vuosina 1988-2003 jonkinlaisia ideoita on jäänyt mieleen.

Kun päädyin yllättäen sosiaalialan hommiin, en voinut olla huomaamatta eroa yksityisen puolen eli meidän oman firmamme ja kunnan sosiaaliosaston välillä.

Vaikka olin laiska ja huono työntekijä myös omassa firmassamme ja roikuin töissä pelkästään sukunimeni ansiosta, jouduin sentään tekemään hommia monesti aika stressaavissakin tilanteissa. Kirjoitin ja tulostin papereita kiireessä päätä särkien, kun hermostunut rekkakuski odotti vieressä, että eivätkö ne jo vähitellen valmistu. Toinen rekka oli tulossa jonoon, joten hommaa riitti. Papereita oli aivan mahdoton määrä. Levitin kerran yhden kuorma-autolastin paperit lattialle ja otin niistä valokuvan. Tulosteet täyttivät lähes koko huoneen lattian. Nykyisin hommat taidetaan hoitaa sähköisesti, mutta 1980-luvulla paperi oli vielä arvossaan.

Kunnan työpaikka tuntui lomakeskukselta tuollaisen jälkeen. Toimisto oli kuin keskinäisen viihtyvyyden kerho, jossa istuttiin pullakahveilla ja palavereissa (tarjoilu vaihteli sen mukaan, miten arvokkaita ihmisiä palaveriin osallistui, parhaat herkut olivat lääkäreiden ja psykologien palavereissa) ja juteltiin mukavia. Välillä käytiin koulutuksissa, joissa niissäkin oli mukavaa. Oli hyvät ruuat ja hotellit. Olin jopa kerran Helsingissä kuuntelemassa Vappu Taipaleen höpinöitä. Ja yhdellä lahjusmatkallakin olin. Siellä käytiin Helsingissä Nixdorfin toimitiloissa ja syötiin hienosti ja juotiin vieläkin hienommin - minä tietenkään en juonut mitään alkoholipitoista -  niin että loppumatka oli käytännössä pelkkää ryyppäysreissua.

Palavereissa keskusteltiin mm. siitä, että seuraavaksi vuodeksi on luvassa uusia virkoja, ja niitä pitää ehdottomasti saada, koska onhan se mukavaa, että pullakahveilla on enemmän väkeä.

Miksi tuo kaikki kiva oli olemassa, se jäi vähän epäselväksi. Muodollisestihan sosiaalihomma on olemassa puutteessa eläviä kuntalaisia varten, mutta nämä tyypit olivat lähinnä satunnainen häiriötekijä, jos niitä nyt joskus toimistolle eksyi. Ei niitä paljon ollut. Systeemi pyöri itseään varten.

Kun siirryin toiseen kuntaan vanhainkoti-palvelukeskuksen johtajaksi, alkutotuttelun jälkeen tein kuukauden työt yhtenä aamupäivänä, ja loppukuu olikin pelkkää ajan kuluttamista. Kirjoittelin läppärillä omia juttujani ja leikin kissan kanssa. Sain siitä tosin allergian, joten yritin pitää sen huoneeni ulkopuolella.

Laman jälkeen 2000-luvulla meininki oli ehkä vähän tiukentunut, mutta kyllä silloinkin oli vielä paljon löysää aikaa ja turhalta tuntuvaa työtä. Valtiovallan taholta tuli määräyksiä, että pitää tehdä sitä ja tätä tilastoa ja selvitystä. Tein 2000-luvun alussa yhden kesätyöpätkän aikana loppuraportin yhdestä tuollaisesta tutkimuksesta eli keräsin kuntalaisilta tulleet vastauslomakkeet yhteen ja laskin niistä luvut ja prosentit ja mitä niistä nyt piti laskea. Tekstinkäsittelyohjelma piirsi tuloksista hienot "käppyrät" ja "piirakat". Raportista tuli 20-30 sivun mittainen tekele, josta lähetettiin kopio jonnekin "ylöspäin" ja yksi pantiin kunnan arkistoon happanemaan. "Mission Accomplished." Tutkimus sinänsä oli täyttä hömppää, koska siinä ilmi tulleet asiat olivat kaikkien tiedossa muutenkin.

Jos koko Suomen julkinen sektori on ollut vähänkään tuollainen, millaisena sen pienessä mittakaavassa näin ja koin, ehkä siinä olisi ollut tiivistämisen ja säästämisen mahdollisuutta. Tuollaista oli siis yli 20 vuotta sitten. Nykyisestä tilanteesta en tiedä mitään.

Hayabusa

Kopek kirjoitti hienosti toiseen ketjuun. Lainaan siitä pätkän, koska se kuuluu mielestäni paremmin tänne.
Lainaus käyttäjältä: Kopek - tammikuu 18, 2024, 21:27:04Tuntuu olevan melko yleinen olettamus, että ajatukset ja aatteet ovat ikään kuin paketteja. Jos ajattelet tästä asiasta näin, sinun oletetaan ajattelevan jostakin toisesta asiasta noin, koska se kuuluu aatepakettiin. Ihmiset eivät halua olla kummeksittuja aatteellisia sekasikiöitä, joten vaikka he olisivat jostakin asiasta eri mieltä, ryhmäpaineen alaisena he  teeskentelevät kannattavansa kaikkea siihen aatteeseen kuuluvaa, mitä he keskeisissä asioissa kannattavat, ja missä he ovat mukana.

Jos olet vihreä, et voi joissakin yksittäisissä asioissa poiketa joukosta ja ollakin ruskea. On laulettava kuoron mukana, jos haluaa pysyä osana yhteisöä. Jos olet punainen, et voi olla sininen.

Uskoisin, että ristiriita omien ajatusten ja virallisen aatepaketin välillä aiheuttaa joillekin aateaktiiveille pään sisään pahojakin paineta. Niitä sitten puretaan somessa todistelemalla omaa puhdasoppisuuttaan ja haukkumalla vihollisaatteen henkilöitä. Ja nimenomaan tuo henkilöön käyminen tuntuu tällaisesta "aatteettomasta" hyvin pahalta. Vanha sanonta "asiat riitelevät, eivät ihmiset" tuntuu täysin unohtuneen. Syyksi tosiaan epäilen ihmisten sisäisiä ristiriitoja, joista koitetaan selvitä purkamalla paha olo toisaatteellisiin.
An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur

ROOSTER

Lainaus käyttäjältä: Hayabusa - tammikuu 18, 2024, 23:37:54Kopek kirjoitti hienosti toiseen ketjuun. Lainaan siitä pätkän, koska se kuuluu mielestäni paremmin tänne.
Lainaus käyttäjältä: Kopek - tammikuu 18, 2024, 21:27:04Tuntuu olevan melko yleinen olettamus, että ajatukset ja aatteet ovat ikään kuin paketteja. Jos ajattelet tästä asiasta näin, sinun oletetaan ajattelevan jostakin toisesta asiasta noin, koska se kuuluu aatepakettiin. Ihmiset eivät halua olla kummeksittuja aatteellisia sekasikiöitä, joten vaikka he olisivat jostakin asiasta eri mieltä, ryhmäpaineen alaisena he  teeskentelevät kannattavansa kaikkea siihen aatteeseen kuuluvaa, mitä he keskeisissä asioissa kannattavat, ja missä he ovat mukana.

Jos olet vihreä, et voi joissakin yksittäisissä asioissa poiketa joukosta ja ollakin ruskea. On laulettava kuoron mukana, jos haluaa pysyä osana yhteisöä. Jos olet punainen, et voi olla sininen.

Uskoisin, että ristiriita omien ajatusten ja virallisen aatepaketin välillä aiheuttaa joillekin aateaktiiveille pään sisään pahojakin paineta. Niitä sitten puretaan somessa todistelemalla omaa puhdasoppisuuttaan ja haukkumalla vihollisaatteen henkilöitä. Ja nimenomaan tuo henkilöön käyminen tuntuu tällaisesta "aatteettomasta" hyvin pahalta. Vanha sanonta "asiat riitelevät, eivät ihmiset" tuntuu täysin unohtuneen. Syyksi tosiaan epäilen ihmisten sisäisiä ristiriitoja, joista koitetaan selvitä purkamalla paha olo toisaatteellisiin.

"Asiat riitelevät, eivät ihmiset" on ilmeisen vaikea asia käsittää suurelle osalle ihmiskuntaa. Enemmistö ei vain ymmärrä asioiden analyyttistä käsittelemistä, ilman väriaineita. Se apinatyyppi joka puussa mietiskeli mikä olisi parhaimman makuinen hedelmä, kuoli nälkään jo lajikehityksen alkuvaiheessa kun huutava ja kiljuva muu lauma söi estotta kaikki hänen nenänsä edestä.

Olen usein päissäni mietiskellyt, millainen ihminen olisin jos vetäytyisin luolaan kahdeksikymmeneksi vuodeksi ja tulisin sieltä ulos ajatukset kristallinkirkkaina ja viilattuina, ilman ajankohtaisten asioiden sekoittavaa vaikutusta. Mikä olisi "ideologiani"?
Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

Hiha

Lainaus käyttäjältä: ROOSTER - tammikuu 19, 2024, 10:55:25Olen usein päissäni mietiskellyt, millainen ihminen olisin jos vetäytyisin luolaan kahdeksikymmeneksi vuodeksi ja tulisin sieltä ulos ajatukset kristallinkirkkaina ja viilattuina, ilman ajankohtaisten asioiden sekoittavaa vaikutusta. Mikä olisi "ideologiani"?

Tupla-zen.

Bodhidharma

After either being refused entry or being ejected after a short time, he lived in a nearby cave, where he "faced a wall for nine years, not speaking for the entire time".

MrKAT

Lainaus käyttäjältä: Hiha - tammikuu 19, 2024, 14:59:03
Lainaus käyttäjältä: ROOSTER - tammikuu 19, 2024, 10:55:25Olen usein päissäni mietiskellyt, millainen ihminen olisin jos vetäytyisin luolaan kahdeksikymmeneksi vuodeksi ja tulisin sieltä ulos ajatukset kristallinkirkkaina ja viilattuina, ilman ajankohtaisten asioiden sekoittavaa vaikutusta. Mikä olisi "ideologiani"?

Tupla-zen.

Bodhidharma

After either being refused entry or being ejected after a short time, he lived in a nearby cave, where he "faced a wall for nine years, not speaking for the entire time".
Tuossa voi surkastua aivot ja aistit, dementia lähenee ym. Mutta sillä hinnalla: Hän saattaa saada uuden toisenlaisen näkökulman. Näistä voisi tutkia, miten vangeiksi jääneet  (Vietnamista Afganistaniin ja Libanoniin)länsimaalaiset palaa normaaliin, ja onko uusi terävä näkökulma? Vai surkastuneita? Vankeus + stressi elämästänsä sinänsä ei tee hyvää.




Äänestä persu! Niin pysymme EU:ssa, saamme yli 1000 mamua /vuosi, bensan hinta nousee ja muutenkin veroja kerätään entistä enemmän mamujen hyväksi! Yalla yalla!

ROOSTER

Aika hyvin näyttävät Leninin ajatukset käyneen toteen monessa maassa, Suomessakin.

LainaaLenin hahmotteli jo ennen vallankumousta kirjoittamassaan Valtio ja vallankumous -kirjassa suuntaviivoja valtion perustamiseen. Leninin mielestä tulevassa valtiossa kaikkien hallintotehtävien olisi oltava kontrolli- ja tarkistustehtäviä, ja näin Nyyssösen mukaan Neuvostoliitossa kävikin.

-  Väittäisin, että tuollainen ajatus vaikuttaa edelleen Venäjällä, hän lisää.
https://demokraatti.fi/lenin-joutui-historian-roskatynnyriin-putin-pitaa-liki-petturina

Jotta voisi olla oikeata valtaa ja pystyä komentamaan kansaa, pitää olla myös valvontakoneisto ja väkivaltakoneisto hallussa. Kansanedustuslaitos voi olla vain edustuksellinen, nimellinen tai kyvytön.
Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

Karikko

Lainaus käyttäjältä: ROOSTER - tammikuu 19, 2024, 10:55:25
Lainaus käyttäjältä: Hayabusa - tammikuu 18, 2024, 23:37:54Kopek kirjoitti hienosti toiseen ketjuun. Lainaan siitä pätkän, koska se kuuluu mielestäni paremmin tänne.
Lainaus käyttäjältä: Kopek - tammikuu 18, 2024, 21:27:04Tuntuu olevan melko yleinen olettamus, että ajatukset ja aatteet ovat ikään kuin paketteja. Jos ajattelet tästä asiasta näin, sinun oletetaan ajattelevan jostakin toisesta asiasta noin, koska se kuuluu aatepakettiin. Ihmiset eivät halua olla kummeksittuja aatteellisia sekasikiöitä, joten vaikka he olisivat jostakin asiasta eri mieltä, ryhmäpaineen alaisena he  teeskentelevät kannattavansa kaikkea siihen aatteeseen kuuluvaa, mitä he keskeisissä asioissa kannattavat, ja missä he ovat mukana.

Jos olet vihreä, et voi joissakin yksittäisissä asioissa poiketa joukosta ja ollakin ruskea. On laulettava kuoron mukana, jos haluaa pysyä osana yhteisöä. Jos olet punainen, et voi olla sininen.

Uskoisin, että ristiriita omien ajatusten ja virallisen aatepaketin välillä aiheuttaa joillekin aateaktiiveille pään sisään pahojakin paineta. Niitä sitten puretaan somessa todistelemalla omaa puhdasoppisuuttaan ja haukkumalla vihollisaatteen henkilöitä. Ja nimenomaan tuo henkilöön käyminen tuntuu tällaisesta "aatteettomasta" hyvin pahalta. Vanha sanonta "asiat riitelevät, eivät ihmiset" tuntuu täysin unohtuneen. Syyksi tosiaan epäilen ihmisten sisäisiä ristiriitoja, joista koitetaan selvitä purkamalla paha olo toisaatteellisiin.

"Asiat riitelevät, eivät ihmiset" on ilmeisen vaikea asia käsittää suurelle osalle ihmiskuntaa. Enemmistö ei vain ymmärrä asioiden analyyttistä käsittelemistä, ilman väriaineita. Se apinatyyppi joka puussa mietiskeli mikä olisi parhaimman makuinen hedelmä, kuoli nälkään jo lajikehityksen alkuvaiheessa kun huutava ja kiljuva muu lauma söi estotta kaikki hänen nenänsä edestä.

Olen usein päissäni mietiskellyt, millainen ihminen olisin jos vetäytyisin luolaan kahdeksikymmeneksi vuodeksi ja tulisin sieltä ulos ajatukset kristallinkirkkaina ja viilattuina, ilman ajankohtaisten asioiden sekoittavaa vaikutusta. Mikä olisi "ideologiani"?

Asiat eivät osaa riidellä, joten ihmisten pitää sekin homma hoitaa.  Ihmiset riitelevät kaikesta muustakin, kuin sekulaarisista asioista.

Vallasta ja rahasta on useimmiten kyse ja se "kyky" riidellä on valtaa himoitsevilla melkoinen.
Kansa joka katsoo asioita taustalla, yleensä kannustaa niitä joiden uskovat voittavan-tai ovat sitten niitä ihanteellisia värinymmärtäjiä.-loppuun asti..

Aave

Ketjussa oli aiemmin keskustelu Suomen byrokraattisuudesta. Puolueelleen uskollinen trolli Toope on valheellisesti propagoinut vuosikaudet sitäkin paskaa, että Suomi on muka aivan liian byrokraattinen, ja täällä on aivan liikaa kaikenlaisia paperinpyörittäjiä, ja muita turhakkeita hallinnossa. Fiktiosta faktoihin:

Vertailussa Euroopan tehokkaimmat hallinnot, 2021 (landgeist.com).

Indeksi perustuu Maailmanpankin keräämään, erittäin monipuoliseen dataan; siihen on artikkelissa mukana linkki, jossa käydään käytetyt mittarit läpi.

Euroopan valtioista ainoastaan Sveitsissä on rahtusen tehokkaampi hallinto, kuin Suomessa. Uliskaa siinä nyt sitten mittavasta byrokratiasta, ja virkahenkilöstön aivan liian suuresta määrästä. :)
"...Did they get you to trade your heroes for ghosts?" - David Gilmour
Stasik - Lullaby For The
Enemy

ROOSTER

Valtiovalta, hallituksen käskystä, on päättänyt lyödä rahoiksi koirilla. Tässä on myös mahdollisuus harjoitella sirutusta ennen kuin siirrytään kissoihin ja ihmisiin.

Koiria arvioidaan olevan n. 800 000 ja niistä peritään rekisteröimismaksu 10€ (sähköllä) tai 19€ (paperilla). Rekisterinhallintaohjelma maksoi 250 000€ (alv.0%).

Kyseessä on kuitenkin jatkuva rahantulo - uusia koiria syntyy ja "omistajat" vaihtuu, lemmikin kuolemasta ilmoittamisesta ei rahasteta.

LainaaKoirarekisterin maksut

Maa- ja metsätalousministeriö on säätänyt koiran rekisteröintimaksun hinnaksi 10 euroa sähköisen asioinnin kautta tehtynä ja 19 euroa lomakeilmoitukselle. Sama maksu peritään myös haltijanvaihdoksesta, tällöin maksu peritään koiran uudelta haltijalta. Koiran katoamisen ja kuoleman ilmoittaminen on maksutonta samoin kuin pysyvän maasta muuton ilmoittaminen.
https://www.ruokavirasto.fi/elaimet/elaintenpito-tunnistaminen-ja-rekisterointi/elainten-merkinta-ja-rekisterointi/koirat-kissat-ja-fretit/koirarekisteri/

https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000010153065.html

Sitten saattaa tulla mikrosirutusongelmia kun siirrytään hämähäkkien ja käärmeiden siruttamiseen ja rekisteröintiin. Toisella ei ole ja toisella lähtee kerralla - nahka siis (minkä alle siru piilotetaan). Korvamerkintäkään ei oikein luonnistu noilla.

Ratkaisukeskeisenä ihmisenä ehdotankin pakollista DNA-testiä hämähäkeille ja käärmeille. Näin niille voidaan myöntää oma henkilöllisyystodistus joka voidaan helposti varmentaa tarvittaessa testaamalla. On olemassa suuri riski paperittomille hämähäkeille, ne saattavat lisääntyä joskus yllättäen ja tehokkaastikin. Ei hätää, DNAn avulla sukulaisuus ja omistajuus saadaan haluttaessa selville.

Lainaus käyttäjältä: wikiKestää noin viikko tai pari parittelusta, ennen kuin naaras alkaa munia. Joillakin lajeilla aikaa voi mennä jopa kuukausia. Naaras munii kerralla yhdestä tuhanteen munaa, yleensä yöllä. Jotkin lajit naamioivat munansa näyttämään esim. kuihtuneilta lehdiltä, etteivät pedot söisi niitä. Naaras saattaa myös kantaa munia mukanaan tai valmistaa niille pesän.

Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

Karikko

Lainaus käyttäjältä: ROOSTER - tammikuu 31, 2024, 11:58:12Valtiovalta, hallituksen käskystä, on päättänyt lyödä rahoiksi koirilla. Tässä on myös mahdollisuus harjoitella sirutusta ennen kuin siirrytään kissoihin ja ihmisiin.

Koiria arvioidaan olevan n. 800 000 ja niistä peritään rekisteröimismaksu 10€ (sähköllä) tai 19€ (paperilla). Rekisterinhallintaohjelma maksoi 250 000€ (alv.0%).

Kyseessä on kuitenkin jatkuva rahantulo - uusia koiria syntyy ja "omistajat" vaihtuu, lemmikin kuolemasta ilmoittamisesta ei rahasteta.

LainaaKoirarekisterin maksut

Maa- ja metsätalousministeriö on säätänyt koiran rekisteröintimaksun hinnaksi 10 euroa sähköisen asioinnin kautta tehtynä ja 19 euroa lomakeilmoitukselle. Sama maksu peritään myös haltijanvaihdoksesta, tällöin maksu peritään koiran uudelta haltijalta. Koiran katoamisen ja kuoleman ilmoittaminen on maksutonta samoin kuin pysyvän maasta muuton ilmoittaminen.
https://www.ruokavirasto.fi/elaimet/elaintenpito-tunnistaminen-ja-rekisterointi/elainten-merkinta-ja-rekisterointi/koirat-kissat-ja-fretit/koirarekisteri/

https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000010153065.html

Sitten saattaa tulla mikrosirutusongelmia kun siirrytään hämähäkkien ja käärmeiden siruttamiseen ja rekisteröintiin. Toisella ei ole ja toisella lähtee kerralla - nahka siis (minkä alle siru piilotetaan). Korvamerkintäkään ei oikein luonnistu noilla.

Ratkaisukeskeisenä ihmisenä ehdotankin pakollista DNA-testiä hämähäkeille ja käärmeille. Näin niille voidaan myöntää oma henkilöllisyystodistus joka voidaan helposti varmentaa tarvittaessa testaamalla. On olemassa suuri riski paperittomille hämähäkeille, ne saattavat lisääntyä joskus yllättäen ja tehokkaastikin. Ei hätää, DNAn avulla sukulaisuus ja omistajuus saadaan haluttaessa selville.

Lainaus käyttäjältä: wikiKestää noin viikko tai pari parittelusta, ennen kuin naaras alkaa munia. Joillakin lajeilla aikaa voi mennä jopa kuukausia. Naaras munii kerralla yhdestä tuhanteen munaa, yleensä yöllä. Jotkin lajit naamioivat munansa näyttämään esim. kuihtuneilta lehdiltä, etteivät pedot söisi niitä. Naaras saattaa myös kantaa munia mukanaan tai valmistaa niille pesän.



Ihmisiä rekisteröidään viiden vuoden välein (henkilöllisyyskortti) Tai passi, mutta ehkä se siruttaminen olisi "parempi" vaihtoehto.
Mihin kohtaa se olisi kätevä laittaa, ehkä käteen, tuskin persukseen.

Koirien jälkeen pitää siruttaa kissat ja muut lemmikit- karjahan on jo korvamerkittyä.

Kovasti töitä tuokin teettää ja valvontakoneistoa pitää tehostaa, että tiedetään, missä kaikki sirutetut liikkuvat reaaliajassa. Tulevaisuus näyttää siis valoisalta, ellei sentään aivosiruja tupata jokaiseen. Musk tosin varmaan teettää sellaisia siruja jotka saavat sirutetun ostamaan teslan, vaikkei siihen olisi varaakaan.

MrKAT

Rikollisjengi Savossa joka alkaa täyttää järjestäytyneen rikollisuuden tunnusmerkkejä. 32 epäiltyä (HS:ssä maksumuuri enkä pääse lukemaan):

"Mieluummin pidetään välit"
Susien, ilvesten ja ahmojen laiton tappaminen sai jatkua vuosia Lapinlahdella. Laajat selkoset ja sosiaalisen kontrollin puute mahdollistavat suurpetojen salametsästyksen Itä-Suomessa.

- https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000010110334.html

X:ssä:

Paavo Heiskanen @paavoh.bsky.social
Tähän ja aiempiin juttuihin perustuen tunnuspiirteistä täyttyvät:
- Osallistujien suuri määrä
- Verkostomainen rakenne
- Taloudellisen edun tavoittelu
- Ihmisten uhkailu väkivallalla
- Ampuma-aserikokset
- Törkeät rikokset joista rangaistus voi olla neljä vuotta vankeutta
------
Noita pelottelutapauksia on useampiakin. Ainakin SYKEn petoyhdyshenkilöä ja jotain paikallista naista kohtaan jolle oli sanottu että pistävät hänet koirineen samaan monttuun susien kanssa. Hänet oli myös pahoinpidelty.

Äänestä persu! Niin pysymme EU:ssa, saamme yli 1000 mamua /vuosi, bensan hinta nousee ja muutenkin veroja kerätään entistä enemmän mamujen hyväksi! Yalla yalla!

ROOSTER

Kappas vaan, Sixten puhuu asiaa.

Lainaa– Lapsiperheköyhyyttä ei pitäisi mennä lisäämään.
...
näillä pikkulapsilla ei ollut koskaan mahdollisuutta järjestää elämäänsä niin, vaan he ovat riippuvaisia vanhemmistaan ja sitten myöskin yhteiskunnasta.

Lisäksi Korkman totesi, että julkisen talouden nykyinen tila on ennemmin suurten ikäluokkien kuin pienten lasten syytä.

Korkman myös muistutti, ettei Suomi ole tällä hetkellä akuutissa kriisissä.

– Meidän ei ole pakko tehdä hätiköityjä leikkauksia katsomatta, mihin ne osuvat, ja ovatko ne päällekkäisiä keskenään. Voimme käyttää aikaa ja harkintaa, jotta yhteiskunnalliset vauriot jäisivät pienemmiksi, Korkman sanoi.

Ekonomistin mukaan monet hallituksen toimenpiteistä eivät millään tavalla vaikuta työllisyyteen, vaikka niitä perustellaan työllisyyden parantamisella ja talouden elvyttämisellä.

Kormkanin mielestä käynnissä olevan riita työmarkkinoilla voi käydä kalliiksi.

– En näe, millä tavalla tästä päästään ulos. Tilanne voi pahentua edelleen. Loppupeleissä hallitus on vahvempi osapuoli, ja hallitus kyllä taistelun voittaa, mutta kysymys kuuluu, onko se viisasta.
https://www.suomenmaa.fi/uutiset/sixten-korkman-roimii-hallitusta-ylella-tama-on-ilkeaa/

Ilkeät seuraukset näkyvät selkeästi jo ennen tehtyjä toimenpiteitä. Ei ole vielä myöhäistä perua.
Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

Toope

Lainaus käyttäjältä: Aave - tammikuu 28, 2024, 14:33:36Ketjussa oli aiemmin keskustelu Suomen byrokraattisuudesta. Puolueelleen uskollinen trolli Toope on valheellisesti propagoinut vuosikaudet sitäkin paskaa, että Suomi on muka aivan liian byrokraattinen, ja täällä on aivan liikaa kaikenlaisia paperinpyörittäjiä, ja muita turhakkeita hallinnossa. Fiktiosta faktoihin:

Vertailussa Euroopan tehokkaimmat hallinnot, 2021 (landgeist.com).

Indeksi perustuu Maailmanpankin keräämään, erittäin monipuoliseen dataan; siihen on artikkelissa mukana linkki, jossa käydään käytetyt mittarit läpi.

Euroopan valtioista ainoastaan Sveitsissä on rahtusen tehokkaampi hallinto, kuin Suomessa. Uliskaa siinä nyt sitten mittavasta byrokratiasta, ja virkahenkilöstön aivan liian suuresta määrästä. :)
Roskaa väitteesi. Kreikka ajautui konkurssin partaalle vuosia sitten, sama byrokratiamäärä 2x asukkaita!?

Suomen julkissektori on hirvittävän paisunut, sieltä tulisi irtisanoa 200 000 ihmistä hallinnon eri tasoilta. Suomen julkissektori on Marinin "hallituksen" jälkeen tilanteessa, jossa on n. 9 miljardin budjettivaje. Merkittävin syy vajeeseen on julkissektorin paisuminen yli kestokykymme.

Toope

Lainaus käyttäjältä: ROOSTER - helmikuu 03, 2024, 17:06:32Ilkeät seuraukset näkyvät selkeästi jo ennen tehtyjä toimenpiteitä. Ei ole vielä myöhäistä perua.
Sixten Korkmanissa on taloustieteilijänä se huono puoli, että hän ei ymmärrä taloutta...
Lukekaa oikeasti mieluummin Matti Vireniä:
https://twitter.com/viren_matti
https://www.suomenuutiset.fi/emeritusprofessori-matti-viren-arvostelee-ay-liikkeen-kiihkoilua-lakkoilu-on-hullua-puuhaa-talous-on-kuralla-ja-kasvunakymat-nollassa/

Karikko

Lainaus käyttäjältä: Toope - helmikuu 03, 2024, 17:24:47
Lainaus käyttäjältä: ROOSTER - helmikuu 03, 2024, 17:06:32Ilkeät seuraukset näkyvät selkeästi jo ennen tehtyjä toimenpiteitä. Ei ole vielä myöhäistä perua.
Sixten Korkmanissa on taloustieteilijänä se huono puoli, että hän ei ymmärrä taloutta...
Lukekaa oikeasti mieluummin Matti Vireniä:
https://twitter.com/viren_matti
https://www.suomenuutiset.fi/emeritusprofessori-matti-viren-arvostelee-ay-liikkeen-kiihkoilua-lakkoilu-on-hullua-puuhaa-talous-on-kuralla-ja-kasvunakymat-nollassa/

Satonen on varmaan parempi "talousnero" hän kyselee yrittäjiltä millaisia suhdanteita on odotettavissa ja perustaa tietämyksensä heidän mielipiteisiinsä.
Kysyttäessä onko työllisyysnäkymät hyvät vai huonot on keskiarvoinen vastaus oikein, tai väärin, joten kyllä melkein satanen voi siitä vetää johtopäätökset.

Orpo taas on sitä mieltä, ettei hallitus kyykytä ja jos kyykyttää on hallituksella siihen oikeus..


>>

Ei tässä kyykytetä ketään, hallituksella on oikeus viedä asioita eteenpäin", Orpo puolustaa työmarkkinauudistuksia