Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Vastenmielisin musiikkikappale kautta aikain?

Aloittaja Brutto, tammikuu 18, 2019, 17:48:35

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

kertsi

#15
Lainaus käyttäjältä: a4 - tammikuu 22, 2019, 14:34:34
Jamppa Tuomisen tapauksesta olen saanut sen käsityksen että syytteensä oli vähintäänkin epäilyttävä.
Jotenkin jäi vaikutelma ettei välttis ollut syyllistynyt muuhun kuin tuntemattoman lapsen auttamisyritykseen.
Oma kommenttini koski vain ja ainoastaan kyseisen laulun sanoja.

Tuon kommenttisi jälkeen luin wikipediasta aika kummalliselta vaikuttavan tekstin, ja lukaisin vielä kummallisemman iltapulu-jutun. Mutta en asiasta tiedä sen enempää, enkä muista edes kuulleeni laulajan nimeä ennen kuin se tässä keskustelussa ilmaantui.
Tyrkyllä merkkejä kopioitavaksi: ❤️😀🙂🐵🐒🦄🕊️☘️🌿😍🤪🤕🥴😵 👍✌️

a4

#16
Lainaus käyttäjältä: kertsi - tammikuu 22, 2019, 15:04:58
Lainaus käyttäjältä: a4 - tammikuu 22, 2019, 14:34:34
Jamppa Tuomisen tapauksesta olen saanut sen käsityksen että syytteensä oli vähintäänkin epäilyttävä.
Jotenkin jäi vaikutelma ettei välttis ollut syyllistynyt muuhun kuin tuntemattoman lapsen auttamisyritykseen.
Oma kommenttini koski vain ja ainoastaan kyseisen laulun sanoja.

Tuon kommenttisi jälkeen luin wikipediasta aika kummalliselta vaikuttavan tekstin, ja lukaisin vielä kummallisemman iltapulu-jutun. Mutta en asiasta tiedä sen enempää, enkä muista edes kuulleeni laulajan nimeä ennen kuin se tässä keskustelussa ilmaantui.
Ensiksi, muutama versio ihanasta Jäätelökesästä:

https://www.youtube.com/watch?v=wgaEFvyDlpU

https://www.youtube.com/watch?v=sd4ogMFsm3Q

https://www.youtube.com/watch?v=nlPwvQE3ds0
;D

Mitä tulee kyseisen Jampan laulun sanoihin, on kaksi tapaa tulkita ne. Toinen on pedofiilin ja toinen on romantikon.
Toki myös Baddingin hitti Teinienkeli saa miettimään Oulunkin valossa, onko tästä vaiettu Suomessa?
Metoon valossa taas mietityttää, onko asennemuutoksesta kysymys?
Tai hyväntahtoisesti vain, onko mitään yhtä söpöä tai traagista kuin teinipojan rakkausmuistelot?

Mutta Jampan tapaus jäi vaivaamaan itseäni, lukaistuani tasan saman Ilta-Pulun jutun minkä linkitit tuossa.
Onko kyseessä sairauksiinsa kuollut pedofiili vai pedofiiliepäilyksellä liattu herkkä taiteilijasielu mullan alla?
Tuoreeltaan luin myös toisen lehtijutun hänestä: Oulun Robertino Lorenz

Hippi

Hmm ... näyttäisi olevan omalla kohdallani niin, että itse biisi ei välttämättä olekaan se inhokki, vaan esittäjä. Edellä Maaritin biisit olisi varmaan ihan hyviä jonkun muun esittämänä, jos tämä ei sitten imitoisi Maaritia.

Joulun tienoolla tuli uusi inhokki, sillä Club For Five oli tehnyt joululevyn. Se oli kyllä tuplasti vastenmielinen ja odotin entistä hartaammin joulun päättymistä, jotta siitä jollotuksestä pääsee taas vuodeksi.

Mutta mitä vielä! Nyt YLE keksi, että Club For Five on pinnalla Kirka-kiertueen vuoksi ja soittaa niitä nyt pitkin päivää.


Club For Five - Joka päivä ja joka ikinen yö


If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Kopek

Lainaus käyttäjältä: Hippi - tammikuu 25, 2019, 21:35:36
Hmm ... näyttäisi olevan omalla kohdallani niin, että itse biisi ei välttämättä olekaan se inhokki, vaan esittäjä. Edellä Maaritin biisit olisi varmaan ihan hyviä jonkun muun esittämänä, jos tämä ei sitten imitoisi Maaritia.

Olen nähnyt tämän alkuperäisen M:in yhden ainoan kerran, ja tilanne oli sellainen, että en halua kertoa siitä enempää, vaikka minulla ei mitään virallista vaitiolovelvollisuutta asiaan liittyen olekaan. Olin täysin ulkopuolinen. Satuin vain olemaan oikeaan aikaan oikeassa paikassa.

Mitä tulee vastenmielisimpään musiikkikappaleeseen kautta aikain, niin sitä en ikävä kyllä osaa nimetä. Aina löytyy vastenmielisempi. Kotilmaiset lälly-lälly-rakastan-rakastan -iskelmät ovat kaikki enemmän tai vähemmän vastenmielisiä. Samoin olivat 1960-luvun taistolais/vasemmistolaislaulut. Ja jos vakavammalle puolelle mennään, niin kansallislaulumme "kooootimaaaa" on pateettisuudessaan ja masentavuudessaan aika lähellä vastenmielistä.

Nappaan nyt kuitenkin satunnaisen esimerkin kevyemmältä puolelta. Kappale sinänsä menettelee myöhempien esittäjien versiona, mutta alkuperäisessä esityksessä minua ällöttää laulajan lässytys niin, että kestä kuunnella siitä. Se voi kuulua asiaan, mutta en silti kestä kuunnella sitä.


https://youtu.be/xGGU-15Tt6M 

Norma Bates

En todellakaan halua muistaa jäätelökesää, ja krokotilirokkia en halua kuulla kenenkään esittämänä.

Amore

Lainaus käyttäjältä: Kopek - tammikuu 25, 2019, 22:25:54
Nappaan nyt kuitenkin satunnaisen esimerkin kevyemmältä puolelta. Kappale sinänsä menettelee myöhempien esittäjien versiona, mutta alkuperäisessä esityksessä minua ällöttää laulajan lässytys niin, että kestä kuunnella siitä. Se voi kuulua asiaan, mutta en silti kestä kuunnella sitä.


https://youtu.be/xGGU-15Tt6M

Heh, en tuota muista kuulleenikaan. Choo choo train...got a one-way tsikket to the bluu-uu. Juu, on laulajan ääntämistapa aika sietämätön. Tulee noita ch-, ts-äänteitä silloinkin kun ei kuuluisi.
All you need is Love

a4

Lainaus käyttäjältä: Amore - tammikuu 25, 2019, 22:41:08
Lainaus käyttäjältä: Kopek - tammikuu 25, 2019, 22:25:54
Nappaan nyt kuitenkin satunnaisen esimerkin kevyemmältä puolelta. Kappale sinänsä menettelee myöhempien esittäjien versiona, mutta alkuperäisessä esityksessä minua ällöttää laulajan lässytys niin, että kestä kuunnella siitä. Se voi kuulua asiaan, mutta en silti kestä kuunnella sitä.


https://youtu.be/xGGU-15Tt6M

Heh, en tuota muista kuulleenikaan. Choo choo train...got a one-way tsikket to the bluu-uu. Juu, on laulajan ääntämistapa aika sietämätön. Tulee noita ch-, ts-äänteitä silloinkin kun ei kuuluisi.
Esson Finnhits C-kasettien parissa kasvaneena, kappaleen suomiversio on pyhä ja ylimaallinen. :)
Tässä mielenkiintoinen versio Boney M:n lämppäribändiltä Venäjänmaalla, Tom of Finland-tanssijoineen.   :D

https://www.youtube.com/watch?v=obZZVKkTlu8

Norma Bates


Amore

Lainaus käyttäjältä: Norma Bates - tammikuu 26, 2019, 00:03:08
Juna jyskyttää vanhaa ystävää?

Ei Norma, olet kuullut ihan väärin. Se on "muna jyskyttää vanhaa ystävää".
All you need is Love

Melody

#24
Lainaus käyttäjältä: Hippi - tammikuu 25, 2019, 21:35:36
Hmm ... näyttäisi olevan omalla kohdallani niin, että itse biisi ei välttämättä olekaan se inhokki, vaan esittäjä. Edellä Maaritin biisit olisi varmaan ihan hyviä jonkun muun esittämänä, jos tämä ei sitten imitoisi Maaritia.

Maaritin laulu oli epämiellyttävää aikoinaan, mutta aika on kullannut muistot eikä herätä enää negaatioita tai puistatuksia vaan on kohdallani noussut nostalgiaosastoon.

Tyttäriensä Janna ärsyttää myös, mutta päin vastoin kuin äitinsä - mitäänsanomattomuudellaan, ei oikein herätä minkäänlaisia tunteita, vaikka taitava onkin.

Mutta voittajaan:

Kahdet artistit, jotka tekevät samanlaista musiikkia, joista toiset kuuluu inhokkiketjuun ja toinen on pelkästään hauska (ja ihan samanlaisella musiikilla).

Saanko esitellä:
Matti ja Teppo ja ihan koko tuotanto
Vs.
Martti Servo, joka ei olisi hyvä ilman Mattia ja Teppoa

MrKAT

Tänään kuulin viikon 1:nä olevan kappaleen joka oli kauhea, alussa laulaa epävireisesti ja keskellä kappaletta outoa breikkiä kuin ääniveitsi työntyisi kesken kappaleen pari kertaa.

Maff Boothroyd & Deep Matter – Taboo (Slim Tim remix)

Ehdokas tulevaisuuden vastenmielisimmäksi.
Missä perussuomalainen törttöilemässä, siellä Jokisipilä puolustelemassa.
                    - Vanha turkulainen sananlasku (by Antti Gronow)

Amore

All you need is Love

Hippi

Lainaus käyttäjältä: Kopek - tammikuu 25, 2019, 22:25:54
Nappaan nyt kuitenkin satunnaisen esimerkin kevyemmältä puolelta. Kappale sinänsä menettelee myöhempien esittäjien versiona, mutta alkuperäisessä esityksessä minua ällöttää laulajan lässytys niin, että kestä kuunnella siitä. Se voi kuulua asiaan, mutta en silti kestä kuunnella sitä.


https://youtu.be/xGGU-15Tt6M

Sedaka oli tuossa 20v pentu ja kuulosti juuri siltä kuin kaikki muutkin siistiksi suitut nuoret amarikkalaispojat kuulostivat. Kuuntelepa samoilta ajoilta Paul Ankaa tmv.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Hippi

Varmaan näin pienessäkään porukassa ei kuunaan tulla pääsemään yksimielisyyteen absoluuttisesta inhokista. Niin paljon menee jo ristiin näinkin lyhyellä ajalla.

Matti&Teppo ei mielestäni kuulu tähän ketjuun lainkaan. Joskus nuorena en heistä pitänyt, mutta en inhonnutkaan. Mutta nyt juttu on ihan toinen, kun itsellä on musiikkimaku antanut tilaa myös muunlaiselle kuin lempparimusiikile. Itse asiassa veljekset ovat nyt aivan superhyviä etenkin livenä, mitä olen heitä telkkarista nähnyt. Olikohan se joku taiteilijavuosijuhlakonsertti, 50v?, kun taannoin tuli. Iästään huolimatta rautaa :)

Sitten tuo Amoren linkittämä Puuvillasilmä-Joe on aivan hulvattoman hauska, joka iski heti ensikuulemalta huumorihermoon, mikä on todella poikkeuksellista. Radnexillä oli joku toinenkin hauska jollotus :)


Mutta aiheeseen takaisin ja uutta inhokkia peliin. Jokohan tässä olisi ainesta yhteiseksi inhokiksi:

Arttu Wiskari - Kahvimaito

Tuota soitettiin YLE:llä tehosoitossa aikana, jolloin kuuntelin nappikuulokkeilla radiota ulkoillessa. Kyllä lähti napit korivista nopeasti, kun tuo biisi alkoi. Samaan pakettiin olen valmis käärimään koko Wiskarin tuotannon. Useampaa biisiä on radiossa soitettu, mutta yksikään ei ole herättänyt myönteisiä tunteita.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Norma Bates

Joku on sitä mieltä että "Keikuranta" kiskaisee karmeimmat biisit: