Kirjoittaja Aihe: Sähköinen liikkuminen  (Luettu 293 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa ROOSTER

  • Vakiojäsen
  • **
  • Viestejä: 276
  • Hän jolla on eniten pixeleitä!
Vs: Sähköinen liikkuminen
« Vastaus #15 : Tammikuu 29, 2019, 10:13:04 »
Suomalainen sähkömoottoripyörä on vauhdissa!

"Perustamme tuotantolaitoksen Seinäjoelle, jossa kokoonpanemme pyörät. Runko ja komponentit tulevat alihankkijoilta", Saukkio kertoo Tekniikka&Taloudelle.

"Pyörät ovat menneet ilman mainostamista pääasiassa ulkomaille. Suomeen on ennakkovarattu muutama pyörä. Nyt rupeaa olemaan tekemisen meininki. Valmistuksen aloittaminen vuoden viimeisellä neljänneksellä on aika lähellä totuutta."

Yleinen mielipide on aina väärässä.

Poissa Sepe

  • Vakiojäsen
  • **
  • Viestejä: 281
Vs: Sähköinen liikkuminen
« Vastaus #16 : Tammikuu 31, 2019, 17:59:28 »
Olen jostain lukenut että moottoripyöräjengiin pääsemisen edelytys on vähintään 750 cm3 pyörä. Miten hienon kulttuurin sähköpyörät tuhoavatkaan.
Olen äärimmäisen kiltti.

Poissa ROOSTER

  • Vakiojäsen
  • **
  • Viestejä: 276
  • Hän jolla on eniten pixeleitä!
Vs: Sähköinen liikkuminen
« Vastaus #17 : Helmikuu 01, 2019, 11:37:33 »
Moottoripyöräala katsoo toiveikkaana eteenpäin, erityisesti sähköisistä peleistä odotetaan kasvua.

Nyt kasvun odotetaan jatkuvan, ja ylimääräistä boostia siihen tuovat sähkökäyttöiset moottoripyörät.

”Alalla on oikein positiivinen fiilis nyt, kun myynti on pitkästä aikaa kasvanut. Odotamme alkavaa kautta innolla”, kertoo Teknisen Kaupan Liiton moottoripyöräjaoston puheenjohtaja Mikko Summa.

...

”Edellisvuoden tulosten perusteella isot, perinteiset pyörät kiinnostavat. Lisäksi odotamme kasvua etenkin sähkökäyttöisten laitteiden osalta. Sinne on odotettavissa kiinnostavia uutuuksia”, Summa kertoo.
Yleinen mielipide on aina väärässä.

Poissa Hayabusa

  • Vakiojäsen
  • **
  • Viestejä: 200
Vs: Sähköinen liikkuminen
« Vastaus #18 : Helmikuu 06, 2019, 21:26:23 »

Poissa Karikko

  • Vakiojäsen
  • **
  • Viestejä: 206
Vs: Sähköinen liikkuminen
« Vastaus #19 : Helmikuu 08, 2019, 11:51:29 »
Sähköautot liikuttavat myös poliitikkojen leukoja.

Halla-aho ei suosittele sähköautoa ”Jumalan selän takana asuville” – Sipilä ajaa Teslalla: ”Toimii myös Jumalan selän takana”

Maaseudun Tulevaisuuden ja tuottajajärjestö MTK:n tänään keskiviikkona järjestetyssä ilmastoaiheisessa vaalitentissä puhutti muun muassa sähköautoilu.

Liikenne- ja viestintäministeriö on raportissaan asettanut hallituksen tuella Suomen tavoitteeksi 670 000 sähköautoa vuoteen 2030, ja peräti kaksi miljoonaa sähköautoa vuoteen 2045 mennessä.

Kokoomuksen Petteri Orpo kuitenkin myönsi, ettei tavoite ole tällä hetkellä hänen mielestään täysin realistinen...

Sähköautoilla on suomen talvessa aika iso ongelma tehon laskeminen pakkasessa. Noin 7 asteen pakkanen vie 40%:tia tehosta pois.  Sen lisäksi auton sisätilaakin pitäisi lämmittää ja se vähentää myös akun kapisiteettia.

Eli vaikka akun teho riittäisi 200 kilometriin, niin pakanen vähentää sen alle sadan kilometrin, ellei halua olla jäisessä sisätilassa ja katsella ajelemistaan huuruisen tuulilasin läpi, jos jotain siitä näkyy.

Poissa ROOSTER

  • Vakiojäsen
  • **
  • Viestejä: 276
  • Hän jolla on eniten pixeleitä!
Vs: Sähköinen liikkuminen
« Vastaus #20 : Helmikuu 11, 2019, 09:46:14 »
Olen aina ollut varma, että meillä suomalaisilla on ideoita ja osaamista tarjoilla sähköiseen liikkumiseen ja sen kehittämiseen. Siitä taas uutena osoituksena tämä:

Revonten hybridivoimalinja on rakennettu polkupyörän keskiön ympärille niin, että poljinkammet kiinnittyvät sivulla näkyvään akseliin. Portaattomasti muuttuva välitys ja sähkömoottoriavustus mahdollistavat lähes minkä tahansa poljinnopeuden käytön tilanteessa kuin tilanteessa.
...
Ominaisuudet ja mahdollisuudet eivät rajoitu pelkästään ennalta ohjelmistoon rakennettuihin ominaisuuksiin. Voimalinja sisältää paljon anturitekniikkaa, jonka avulla ohjelmisto aistii ajetaanko ylä- vai alamäkeen ja säätää avustusta sen mukaan. Lisäksi paikannustekniikan avulla se voi oppia tietyt vakioreitit, kuten vaikkapa työmatkan.
Yleinen mielipide on aina väärässä.

Poissa ROOSTER

  • Vakiojäsen
  • **
  • Viestejä: 276
  • Hän jolla on eniten pixeleitä!
Vs: Sähköinen liikkuminen
« Vastaus #21 : Helmikuu 12, 2019, 10:34:29 »
Volkswagenin aikataulu.

Vuoteen 2025 mennessä Volkswagen aikoo nostaa sähköautojensa vuosituotannon kolmeen miljoonaan autoon. Vihon viimeisen polttomoottorilla varustetun vuosikerran takarajaksi VW on asettanut vuoden 2026.
Yleinen mielipide on aina väärässä.

Poissa Karikko

  • Vakiojäsen
  • **
  • Viestejä: 206
Vs: Sähköinen liikkuminen
« Vastaus #22 : Helmikuu 12, 2019, 12:06:56 »
Volkswagenin aikataulu.

Vuoteen 2025 mennessä Volkswagen aikoo nostaa sähköautojensa vuosituotannon kolmeen miljoonaan autoon. Vihon viimeisen polttomoottorilla varustetun vuosikerran takarajaksi VW on asettanut vuoden 2026.

Varmaan markkinamekanismi toimii tuossakin, eli tuskin niitä kovasti tehdään enemmän, kuin myydään.

Poissa ROOSTER

  • Vakiojäsen
  • **
  • Viestejä: 276
  • Hän jolla on eniten pixeleitä!
Vs: Sähköinen liikkuminen
« Vastaus #23 : Helmikuu 19, 2019, 09:38:49 »
Sähköiset ratkaisut antavat mahdollisuuden tehdä uskomattomia juttuja. Viimeisimpänä esimerkkinä auto joka tarvittaessa ottaa jalat alleen!



https://www.kauppalehti.fi/uutiset/jalalle-vie-yllattaisiko-suomen-talvi-hyundain-hurjan-vision-kavelevasta-sahkoautosta/5eefb67a-c555-4612-b723-997449472655

Lainaus
”Raajat taittuvat myös tavalliseen ajoasentoon, jolloin auto saavuttaa normaalin maantienopeuden. Mutta yksikään toinen auto ei kykene kiipeämään puolentoista metrin korkuista seinämää, ylittämään puolentoista metrin levyistä ojaa tai kävelemään vaikeakulkuisen murtomaan ylitse samalla kun sen kori ja matkustajat pysyvät täydellisesti tasapainossa.”

Tuollaisella pääsisi mökillekin sellaista uraa pitkin mikä tehokkaasti estäisi kutsumattomat vieraat.
Yleinen mielipide on aina väärässä.