Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Foorumin vikalista

Aloittaja Herra, tammikuu 02, 2019, 19:54:54

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 2 Vieraat katselee tätä aihetta.

Jaska

#300
Pitäisikö foorumin etusivulla https://kantapaikka.net/index.php  alueilla (board; Yhteiskunta, Tede, Viihde ja vapaa-aika,...) näkyä onko alueella viestejä, joita en ole lukenut. Minulla on lukemattomia, onpa vasemman reunan kuvake värikkäämpi tai hailakampi.
Ilmoitetaan kyllä alueen viimeisin viesti olinpa sen lukenut tai en. Liekö sattumaa, että minulla nyt vasemman reunan kuvake täsmää sen kanssa, onko alueen uusin viesti minulle uusi.
Valinta_09991.jpg

Siitä varmaan ei ollut kyse, mutta itse usein palaan selaimen edelliselle sivulle, esimerkiksi ketjusta Päivittyneet aiheet listaan. Se ei tietenkään ole päivitetty foorumilta juuri katsottu ketju poistettuna uusia sisältävistä, vaan näytetään vanha tieto selaimen muistista.

PS. Etusivun alueiden "Usia viestejä" kuvake ilmentää jotain muuta kuin kuvittelisi. Menin etusivulta alueelle, jolla oli "Uusia viestejä" kuvake. Menin alueella ketjuun, jossa ei ollut uusia viestejä eli viimeisimmänkin viestin sivu oli ollut minulle haettuna. Kun tämän jälkeen menin etusivulle, niin alueen "Uusia viestejä" kuvake oli sammunut, vaikka en ollut lukenut ainuttakaan ennen lukematonta viestiä. Ehkä tuo alueen "Uusia viesttejä" pyrkii näyttämään, onko alueelle tullut uusia viestejä viimeisen alueella käynnin jälkeen tms, ei alueen ketjujen viimeksi luettujen (selaimeen tuotujen) viestien jälkeen. Helposti alueen "Uusia viesrejä" ilmaisimen saa sammutettua klikkaamalla alueen viimeisimpään viestiin. Se kuitannee koko katjun luetuksi tai sitten ei vaan ketjujen lukupointterien ylläpidossa on jotain hyvin kummallista.

Jaska

#301
WebP-ihmettely alkoi Huumori-ketjussa ja moderoitiin Metaketjuun, jossa kirjoitin:

Lainaus käyttäjältä: Jaska - tammikuu 27, 2024, 00:52:48WebP on Googlen viime vuosikymmenellä julkaisema kuvaformaatti, joka ei ole ainakaan vielä levinnyt yleiseen käyttöön selaimissa ja kuvanksittelyohjelmissa. Selaimista sitä tikevat Chrome, Firefox, Opera ja Edge. WebP-tiedostot ovat pienempikokoisia samalla pakkaushäviöllä kuin jpeg, jota korvaamaan Google on kuvamuodon kehittänyt.

WebP ei kuulu myöskään SMF:n sallimiin liite- tai avatartiedostpomuotoihin
You cannot view this attachment.

https://www.gstatic.com/webp/gallery/4.sm.webp


Yllä on WebP-kuva ja sen yläpuolella linkki kuvaan. Näkyneekö sinun selaimessasi?
Ainyt mitä tuossa pidin virheenä, vaikka en sanonut, oli, että ilmoitus liitteeksi kelvottomasta tiedostomuodosta oli rikki. Enkä onnistunut selvittämään, mitkä ovat sallittuja tiedodtomuotoja. Nyt näkyy muutetun niin, että .webp-tiedoston voi liittää viestiin, kuten tässä on tehty.

En kuitenkaan yllytä WebP-tiedostojen käyttöön, koska lukemani mukaan vain osa selaimista tukee WebP- muotoa.

Lenny

^ Liitetiedostojen rajoitukset koskevat foorumilla kokoa (joka on nyt säädetty aika isoksi) ja tiedoston nimen päätettä (.jpg .gif jne.), joka on täysin vapaasti muokattavissa oleva lista.
Lainsäädäntö ennen luontoa (Immanuel Kant)

Hippi

Tiedän, että tekijöiden mielestä tämä ei ole vika, vaan ominaisuus. (<- voi miten vihaankaan tuota sanaa, jonka taakse kätketään kaikki virheet)

Siitä huolimatta minä pidän vikana tai omituisuutena sitä, että lainauksen teksti on isommalla fontilla (vai onko tuo samankokoinen, mutta näkyy taustan vuoksi isompana) kuin sen viestin teksti, johon lainaus on upotettu. Ainakin minun mielestäni lainaus vain jonkinlainen ankkuri, johon tuore kommentti on liitetty, joten siinä mielessä lainauksen teksti on toisarvoisempaa ja riittäisi pienemmälläkin kuten ennen oli. Tarvittaessa linkistä pääsee lukemaan sen alkuperäisen viestin.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️