Kirjoittaja Aihe: Verkkovetelehtiminen  (Luettu 83 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Tuottavuusloikka

• Konkari
  • Hänen pyhyytensä inkognito-tilassa
Verkkovetelehtiminen
« : Helmikuu 11, 2019, 17:33:01 »
Tuoreen tutkimuksen mukaan somessa päivystäminen työaikana laskee tuottavuutta. https://yle.fi/uutiset/3-10633699?utm_source=newsletter&utm_medium=email&utm_campaign=newsdaily&utm_content=2019-02-11

Itse vetelihdin aiemmin paljon enempi interwebissä työaikana. Itse asiassa kun työskentelin kokonaan toisessa ammatissa, päivästä karhun osa meni somessa, mutta nykyiseen duuniin mentyäni tein päätöksen, että jos surffaan, pitää sen liittyä ensisijaisesti työtäni edistävän uuden oppimiseen. Mistään en koe jääneeni paitsi tässä parin vuoden aikana, vaikka somessa voin olla vain työmatkat + illat + viikonloput jos ei ole muuta ohjelmaa.

Mikä teillä on suhdeluku somepäivystyksen ja työnteon välillä? Tai mikä olisi optimaallinen määrä töitä ja somea työpäivän aikana?

Itselläni työaika menee melko tarkkaan työtä tehdessä. Ehkäpä töitä 90% ja 10% opiskelua. Toki tuosta 90% laskutettavaa työtä on ehkä vain 60% (laskin kesällä, että olin ainakin vielä silloin kannattava yritykselle. Tosin sittemmin on tullut paljon meidän omien tuotteiden ja erilaisten virannomaisjärjestelmien välisiä integraatioprojekteja, että niiden osalta en tiedä, paljonko firma kerää työpanoksestani niiden ansiosta asiakkailta rahaa, kun niitä ei suoraan voi asiakkailta laskuttaa, vaan työni jälki näkyy tuotteitemme hinnoissa ehkä jonkun prosenttiyksikön verran tms, eikä mulla ole käsitystä, mikä niissä on meillä ansaintalogiikka).

Poissa urogallus

• Vakiojäsen
  • **
Vs: Verkkovetelehtiminen
« Vastaus #1 : Helmikuu 11, 2019, 18:09:05 »
Mikä teillä on suhdeluku somepäivystyksen ja työnteon välillä?

0:100. Minä en tee kirjoituspöytätöitä.

muoks. eikä ole älykännykkää
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 11, 2019, 18:33:27 kirjoittanut urogallus »