Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Informaation vääristely

Aloittaja A.V. Vatanen, tammikuu 09, 2019, 16:19:50

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 9 Vieraat katselee tätä aihetta.

ROOSTER

Lainaus käyttäjältä: Hayabusa - kesäkuu 20, 2020, 13:10:29
Lainaus käyttäjältä: Hippi - kesäkuu 20, 2020, 13:01:39
Lainaus käyttäjältä: Hayabusa - kesäkuu 20, 2020, 12:41:52
Täytyy tunnustaa, että näin keskikesän juhlan kunniaksi, olen tänäänkin ottanut tujauksen DMHOta.  ;)

Ilmeisesti olet eilen nauttinut oikeaa juhannusjuomaa (=hämäläistä sahtia), kun näytät olevan tuon DHMO:n vaikutuksesta melkein yhtä tuiterissa kuin eilenkin. Siltä ainakin vaikuttaa, jos katsomme tarkkaan kirjainten järjestystä viestissäsi :P
No kappas! Yleensä sahdista menee vain senat sakaisin. DHMO - olisiko joku terästänyt sillä sahtiani? Tai sitten tämä  tabletin väärinkirotus taas temppuilee.

Olen syytön. Komppasin vaan Hayabusaa.

Aina pitäisi toki tarkistaa lähteen oikeellisuus.
Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

ROOSTER

Olen tosi monta kertaa huomannut, että metsäjätti UPM kirjoitetaan sujuvampaan muotoon UMP. Jopa ihan valtalehdissä.
Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

Hippi

Myös AKT on toimittajille usein vaikea ja muuttuu helpommin ymmärrettäväksi vanhahtavaksi lyhenteeksi ATK :)
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

kertsi

Lainaus käyttäjältä: Hayabusa - kesäkuu 20, 2020, 09:07:24
YLE uutisoi rauhallisesta juhannuksesta Rovaniemellä. Samaan aikaan Helsingissä blm porukka rähinöi 
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/81bb8049-5112-4ade-8584-a6ba757ec797
Lainaus käyttäjältä: mikainen - kesäkuu 20, 2020, 10:03:59
Lainaus käyttäjältä: Hayabusa - kesäkuu 20, 2020, 09:07:24
YLE uutisoi rauhallisesta juhannuksesta Rovaniemellä. Samaan aikaan Helsingissä blm porukka rähinöi 
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/81bb8049-5112-4ade-8584-a6ba757ec797

Tuossa jutussa ei puhuttu BLM-porukasta mitään. Onko sinulla asiasta parempaa tietoa?

Lainaus käyttäjältä: kertsi - kesäkuu 20, 2020, 11:09:13
^ Juttuun oli lisätty BLM-maininta ja Junes Lokan kuvaama videokin kommenttisi jälkeen klo 10:10. Ehkä Hayabusan uutisfiidissä on tämäntyyppistä sisältöä, ja hän sai toista kautta tietonsa tai siis "tietonsa"? Yhtä kaiketi kännistä nuorta siis haastateltu tuolla videolla, ja se oli se tämän iltapäivälehden "tieto"lähde ilmeisesti.

Iltalehden jutusta on nyt poistettu viittaukset Junes Lokkaan ja BLM:hen. Olisikohan ollut siksi, että huomasivat, että Lokka valehteli, eikä kyseessä ollukaant mikään BLM-tapahtuma, vaan Lokan yritys mustamaalata BLM:ta valehtelemalla?

Sinänsä ihan oikein on, että sitä mukaan kun tietoa tulee lisää, juttu tarkentuu. Sen sijaan on aika noloa luottaa Lokan tapaisiin hahmoihin mukamas luotettavan informaation lähteenä.

Poliisi on tiedottanut, että kyseessä oli känniääliöintiä ja nuorison päähänpistoja:
Juhannusyön tapahtumat Hietaniemen rannalla vaikuttaisivat nuorten päähänpistolta (Poliisi)
Tyrkyllä merkkejä kopioitavaksi: ❤️😀🙂🐵🐒🦄🕊️☘️🌿😍🤪🤕🥴😵 👍✌️

Aave

^
Voi miten söpöä, suomalainen BLM-larppaaja vesittämässä kamujensa larppausta! :)

Se, että tapahtuma ei ollut suunniteltu ei poista sitä tosiseikkaa, että vaikutteet nuorten reagoinnissa tilanteelle ovat ilmeiset, ja kyllä siellä myös BLM-jutskia huudeltiin. Riemuidiootit.

Ai niin, Vasemmistonuorten puheenjohtajana toimii Suomen kansalainen Liban Sheikh. Kelpaa siinä ehdotella Mannerheimin patsaasta.
"...Did they get you to trade your heroes for ghosts?" - David Gilmour
Stasik - Lullaby For The
Enemy

Aave

"...Did they get you to trade your heroes for ghosts?" - David Gilmour
Stasik - Lullaby For The
Enemy

-:)lauri

Lainaus käyttäjältä: Aave - kesäkuu 21, 2020, 15:54:23
Poliisi huolissaan nuorison rajusta reaktiosta Hietaniemen nuoriso­mellakasta – komisario tuo esiin "Amerikan-ilmiön" (IS).

Ken kiistää, etteikö jenkkimeno toimisi vaikuttimena myös täällä Suomessa, on hölmö.
Vanhaa tietoa. Tuoreempi kiistää yhteyden. Hölmöjä nuo poliisit.
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

Aave

Lainaus käyttäjältä: Konmari - kesäkuu 21, 2020, 15:58:50
Vanhaa tietoa. Tuoreempi kiistää yhteyden. Hölmöjä nuo poliisit.
Nimimerkki kertsinkin laittamasta poliisin tiedotteesta:

"Tapahtumat eivät vaikuttaisi olleen suunnitelmallisia tai liittyneen ajankohtaiseen Black Lives Matter -teemaan, vaikka silminnäkijähavaintojen mukaan paikan päällä huudettiin Black Lives Matter -henkisiä huutoja".

Sen sijaan olen nähnyt erinäisillä alustoilla hilpeää otantaa tilanteesta (Ja parista muustakin tilanteesta), mutta en laita niitä tänne. Sen vuoksi, että osa henkilöistä on alaikäisiä, ja heidän kasvonsa näkyvät tallenteista selkeästi. En osallistu siihen, että näiden kakaroiden ja kakaramielisten typerät edesottamuset leviävät pitkin verkkoa. Itse Helsingin BLM-miekkarista löytyy Youtubestakin ihan mukavasti tallenteita, jotka herättävät kohtuullisesti myötähäpeää. Joitakin suomensomaleita riekkumassa siitä, miten "heillä on oikeus vaikka polttaa nämä talot"...
"...Did they get you to trade your heroes for ghosts?" - David Gilmour
Stasik - Lullaby For The
Enemy

-:)lauri

Lainaus käyttäjältä: Aave - kesäkuu 21, 2020, 16:06:05
Lainaus käyttäjältä: Konmari - kesäkuu 21, 2020, 15:58:50
Vanhaa tietoa. Tuoreempi kiistää yhteyden. Hölmöjä nuo poliisit.
Nimimerkki kertsinkin laittamasta poliisin tiedotteesta:

"Tapahtumat eivät vaikuttaisi olleen suunnitelmallisia tai liittyneen ajankohtaiseen Black Lives Matter -teemaan, vaikka silminnäkijähavaintojen mukaan paikan päällä huudettiin Black Lives Matter -henkisiä huutoja".

Sen sijaan olen nähnyt erinäisillä alustoilla hilpeää otantaa tilanteesta (Ja parista muustakin tilanteesta), mutta en laita niitä tänne. Sen vuoksi, että osa henkilöistä on alaikäisiä, ja heidän kasvonsa näkyvät tallenteista selkeästi. En osallistu siihen, että näiden kakaroiden ja kakaramielisten typerät edesottamuset leviävät pitkin verkkoa. Itse Helsingin BLM-miekkarista löytyy Youtubestakin ihan mukavasti tallenteita, jotka herättävät kohtuullisesti myötähäpeää. Joitakin suomensomaleita riekkumassa siitä, miten "heillä on oikeus vaikka polttaa nämä talot"...

Ei rettelöinnillä tarvitse olla mitään linkkiä toisen samalta näyttävän rettelöinnin kanssa siitä yksinkertaisesta syystä, ettei ole kuin osapuilleen kappale tai kaksi tapaa rettelöidä. Pelkkä ulkoinen samankaltaisuus ei siksi vielä tarkoita, että eri rettelöinnit olisivat keskenään syy- ja seuraussuhteessa.
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

Aave

Ainakin nimimerkki Konmari kirjoittaa sepitteitään adekvaattiin ketjuun. :)
"...Did they get you to trade your heroes for ghosts?" - David Gilmour
Stasik - Lullaby For The
Enemy

-:)lauri

^Meidän nuoruudessa nuorison rettelöinti johtui hevimusiikista. Entäs teidän?

Veikkaisin että ihmisellä ei ole juuri ollut koskaan (nuoruudessaan varsinkaan) elämää jos nykynuorison rettelöinti vaikuttaa hänestä niin poikkeukselliselta touhulta, että sille on pakko oltava jokin muu syy kuin randomi hetken päähänpisto.
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

Aave

Lainaus käyttäjältä: Konmari - kesäkuu 21, 2020, 16:23:41
^Meidän nuoruudessa nuorison rettelöinti johtui hevimusiikista. Entäs teidän?

Veikkaisin että ihmisellä ei ole juuri ollut koskaan (nuoruudessaan varsinkaan) elämää jos nykynuorison rettelöinti vaikuttaa hänestä niin poikkeukselliselta touhulta, että sille on pakko oltava jokin muu syy kuin randomi hetken päähänpisto.
Amatöörit.

Minun nuoruudessani joukkotapeltiin aina päivätolkulla, myös -40 asteen pakkasilla. välillä verta käytiin pesemässä esim. sitä varten tehdyissä avannoissa, sitten taas jatkettiin. Poliisit eivät uskaltaneet sekaantua näihin välienselvittelyihin, mutta sitä vastoin eräänäkin raakalaistalvena susilauma kerääntyi seuraamaan tapahtumia, ja syömään tiimellyksessä tulleita raatoja.

Nokkelana poikana juoksin susilauman alfauroksen kiinni, ja alistin sen tahtooni. Susilaumasta meidän porukkamme sai mainion rekivaljakon, jolla kuljetimme pahoin loukkaantuneita sairaalaan. Vastapuoli sai pärjätä omin avuin.

Nykynuoret eivät osaa edes tapella enää kunnolla.
"...Did they get you to trade your heroes for ghosts?" - David Gilmour
Stasik - Lullaby For The
Enemy

ROOSTER

Lainaus käyttäjältä: https://www.is.fi/viihde/art-2000006557670.htmlLisäksi listalta löytyi myös Mikael Forssellin toiveita. Metti kirjoitti, että jalkapallovalmentajana toimiva Mikael haluaa kotiin kultaiset suihkut ja hanat.

– Tämä on lähinnä mieheni toive, mutta ei hänen tarvinnut minua tähän kauaa suostutella.

Oi kauheeta!
Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

urogallus

Lainaus käyttäjältä: ROOSTER - kesäkuu 30, 2020, 21:00:47
Lainaus käyttäjältä: https://www.is.fi/viihde/art-2000006557670.htmlLisäksi listalta löytyi myös Mikael Forssellin toiveita. Metti kirjoitti, että jalkapallovalmentajana toimiva Mikael haluaa kotiin kultaiset suihkut ja hanat.

– Tämä on lähinnä mieheni toive, mutta ei hänen tarvinnut minua tähän kauaa suostutella.

Oi kauheeta!

Fetissinsä kullakin. Kultaiset suihkut nyt eivät vielä mitään, mutta niissä käytettävän hanan kultaaminen on jo jotain. Tatuointitaiteilijaako siihen tarvitaan?

ROOSTER

Lainaus käyttäjältä: urogallus - kesäkuu 30, 2020, 21:55:26
Lainaus käyttäjältä: ROOSTER - kesäkuu 30, 2020, 21:00:47
Lainaus käyttäjältä: https://www.is.fi/viihde/art-2000006557670.htmlLisäksi listalta löytyi myös Mikael Forssellin toiveita. Metti kirjoitti, että jalkapallovalmentajana toimiva Mikael haluaa kotiin kultaiset suihkut ja hanat.

– Tämä on lähinnä mieheni toive, mutta ei hänen tarvinnut minua tähän kauaa suostutella.

Oi kauheeta!

Fetissinsä kullakin. Kultaiset suihkut nyt eivät vielä mitään, mutta niissä käytettävän hanan kultaaminen on jo jotain. Tatuointitaiteilijaako siihen tarvitaan?

Niin ja miten ihmeellä se kullitus pysyy kudoksessa kiinni?
Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS