Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Nyt on kysyttävää

Aloittaja MrKAT, tammikuu 09, 2019, 18:40:57

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 4 Vieraat katselee tätä aihetta.

-:)lauri

Lainaus käyttäjältä: Viihde- ja hömppäpöhinä - elokuu 28, 2020, 04:45:02
Mulla on tässä joku ~50 Mbps -nettiliittymä. Haluaisin gigan nettiliittymän. Taloyhtiön kaapelia pitkin vaikuttaisi olevan tilattavissa kuitenkin vain max 300 Mbps. Kannattaako hommata gigan mobiililiittymä ja siihen sopiva mobiilireititin? Onko tuollainen gigan mobiiliyhteys kuinka hyvä sijoitus vai kannattaako idea kuopata alkuunsa?

Kolmas päivä kun olen ladannut ilmaisia soitinääniä. Noita on ollut useampi giga. Nyt olisi ollut nopeammasta nettiliittymästä hyötyä. Latausnopeus mulla on - kun kuuntelen samalla musiikkia ja surffailen somessa - joku 30-34 Mbps. Tietenkään yksittäistä pakettia harvoin saa ladattua muutenkaan nopeammin kuin ehkä korkeintaan sen 4-5 Mbps, mutta kun kovin montaa pakettia ei voi samanaikaisesti laittaa lataukseen mun kaistaleveydellä, ettei mene netiyhteys täysin tilttiin.
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

-:)lauri

Lainaus käyttäjältä: Viihde- ja hömppäpöhinä - lokakuu 22, 2020, 14:23:35
Lainaus käyttäjältä: Viihde- ja hömppäpöhinä - elokuu 28, 2020, 04:45:02
Mulla on tässä joku ~50 Mbps -nettiliittymä. Haluaisin gigan nettiliittymän. Taloyhtiön kaapelia pitkin vaikuttaisi olevan tilattavissa kuitenkin vain max 300 Mbps. Kannattaako hommata gigan mobiililiittymä ja siihen sopiva mobiilireititin? Onko tuollainen gigan mobiiliyhteys kuinka hyvä sijoitus vai kannattaako idea kuopata alkuunsa?

Kolmas päivä kun olen ladannut ilmaisia soitinääniä. Noita on ollut useampi giga. Nyt olisi ollut nopeammasta nettiliittymästä hyötyä. Latausnopeus mulla on - kun kuuntelen samalla musiikkia ja surffailen somessa - joku 30-34 Mbps. Tietenkään yksittäistä pakettia harvoin saa ladattua muutenkaan nopeammin kuin ehkä korkeintaan sen 4-5 Mbps, mutta kun kovin montaa pakettia ei voi samanaikaisesti laittaa lataukseen mun kaistaleveydellä, ettei mene netiyhteys täysin tilttiin.

Tosin noita ääniä on nyt ensinnäkin ihan perkeleesti ja toisekseen samantyyppisiä ääniä löytyy ties minkälaisiin kansiorakenteisiin jemmattuina.

Ainakin osa äänitiedostojen nimistä sisältää soittimen nimen, että ehkäpä jonkinlainen ohjelma olisi mahdollista kirjoittaa, joka keräisi ja sijoittaisi noiden soittimien nimien perusteella äänet omiin kansioihinsa.
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

Kopek

Miksi Suomi on merkitty karttaan vihreällä eli maana, jossa ei ole pakollista armeijapalvelusta?

https://worldpopulationreview.com/country-rankings/countries-with-mandatory-military-service


Hayabusa

An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur

urogallus

Taitaa olla ihan vain moka. Ruotsi ja Viro on merkitty molemmat punaisella, vaikka niissä paljon pienempi osa ikäluokasta suorittaa asepalveluksen kuin Suomessa.

Jaska

Lainaus käyttäjältä: Kopek - lokakuu 26, 2020, 21:18:14
Miksi Suomi on merkitty karttaan vihreällä eli maana, jossa ei ole pakollista armeijapalvelusta?

https://worldpopulationreview.com/country-rankings/countries-with-mandatory-military-service
Kun vie kursorin maan päälle kerrotaan tarkemmin:
Military service age and Obligation: All finnish men are called-up for military service the year they turn 18: at 18, female may volunteer for military service ...

Toope

Lainaus käyttäjältä: Kopek - lokakuu 26, 2020, 21:18:14
Miksi Suomi on merkitty karttaan vihreällä eli maana, jossa ei ole pakollista armeijapalvelusta?

https://worldpopulationreview.com/country-rankings/countries-with-mandatory-military-service
Voi olla, että tuollaiset sivustot keksivät uutisia?

Kopek

Lainaus käyttäjältä: Jaska - lokakuu 26, 2020, 23:11:08
Kun vie kursorin maan päälle kerrotaan tarkemmin:
Military service age and Obligation: All finnish men are called-up for military service the year they turn 18: at 18, female may volunteer for military service ...

Huomasin tuon ominaisuuden ja sen vuoksi jouduin muotoilemaan tekstiäni pitkään. Luonnosvaiheessa kirjoitin, että miksihän Suomi on merkitty maaksi, jossa ei ole pakollista asepalvelua. Poistin kuitenkin tämän tarkemman määritelmän juuri sen vuoksi, että kursoriviestissä annetaan ymmärtää, että pakollinen sotilaspalvelu kuitenkin on. Niinpä kirjoitin vain väristä ja sen selosteesta, joka näkyy kartassa.

Varsinaisen idean tämän asian esille nostamiseen sain BBC:n uutisesta, jossa mainittiin maat, joissa on pakollinen asepalvelus. Ihmettelin, kun Suomea ei mainittu luettelossa. Sen jälkeen googlasin asiasta tietoa ja löysin tuon karttasivun.

Edelleenkin jää auki kysymys, miksi Suomea ei kaikissa lähteissä mainita maana, jossa on pakollinen asepalvelus. Eikö Suomen asepalvelusta katsota jonkin tietyn määritelmän mukaan pakolliseksi, vaikka se meistä suomalaisista sellaiselta tuntuu, vai mistä on kyse. Alkuperäissä luonnoksessani kysyin, vaikuttaako siviilipalvelusvaihtoehto jotenkin asiassa. Palvelu asevoimissa ei ole aivan ehdottoman pakollinen, jos sen asemasta voi valita siviilipalveluksen.

Wikipedian kartassa Suomi on merkitty punaisella.

https://en.wikipedia.org/wiki/Military_service

https://www.bbc.com/news/world-44646267

Jaska

Eli palveluvelvollisuuden järjestelemisessä on vaihtelua ja riippuen mitä painotetaan poikkeaviksi näyttävät korostuvan eri maat? Suomen miesten asevelvollisuus onkin yllättäen Euroopassa epätavallinen järjestely.

Karikko

Totaalikieltäytyjät joutuvat suorittamaan vankeus-tuomion. (Se kieltäytyminen onkin enemmän poliittinen kannan-otto) Tai uskonnollinen joka on poliittista sekin uskonto-politiikkaa.

Muuten on mahdollista vältää armeijapalvelus, esim lääkärin lausunnolla. Ellei sopeudu asevelvolliseksi ei huolita armeijaan. Muutama prosentti joka ikäluokasta praakataan.

Varmaan hyvä sekin osaltaan, vaikka siitä jää merkintä haitaamaan myöhempää "urakehitystä".

Amore

Mikä härpäke tv-persoonalla on kaulassa? Onko se joku aktiivisuus-mittari vai mikä se voisi olla?

All you need is Love

Toope

Piippaa, kun pitää ottaa lääke?


Hippi

Olen miettinyt, jotta mitä tehdä parille käyttämättömäksi jääneelle modeemille, jotka on aina kulloisenkin liittymän kylkeen laitettu ostettavaksi. Voinko laittaa ne kierrätyskeskukseen vai pitääkö ne itse toimittaa johonkin loppusijoituspaikkaan?

Kierrätyskeskus lupaa ottaa "kaikenkuntoista elektroniikkaa" esim. tietokoneita, jotka ne huoltaa ja kunnostaa myyntiin tai sitten purkaa varaosiksi ja lopun materiaalin kierrätykseen lajiteltuna. Voiko tuon perusteella olettaa, että ne siellä purkaisivat nuo modeemitkin. Niillä tuskin on käyttöä myymälän puolella enää.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Amore

Modeemit ovat SER-jätettä, jotka voi jättää kierrätyspisteeseen. Esim. Redissä on pullonpalautispisteessä pöntöt myös SER:ille.

Sähkö- ja elektroniikkalaitteiksi luetaan kaikki laitteet, jotka toimiakseen tarvitsevat sähkövirtaa, akkua, paristoa tai aurinkoenergiaa.

http://www.serkierratys.fi/fi/kuluttajille/mitae-on-ser

Ja keväisin pääkaupunkiseudulla kiertävät jäteautot, jonne myös voi viedä elektroniikkaromua. Pienelektroniikasta ei tarvitse maksaa mitään.
All you need is Love