Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Nyt on kysyttävää

Aloittaja MrKAT, tammikuu 09, 2019, 18:40:57

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 6 Vieraat katselee tätä aihetta.

kertsi

Amsterdamissa kanavat voivat jäätyäkin, ja taitaa olla Hollannilla (ollut) kovia olympialaisluistelijoitakin.

Pieter Bruegel the Elder (1500-luku)
Tyrkyllä merkkejä kopioitavaksi: ❤️😀🙂🐵🐒🦄🕊️☘️🌿😍🤪🤕🥴😵 👍✌️

ROOSTER

Lainaus käyttäjältä: Hippi - lokakuu 14, 2021, 10:15:01
Pitipä minunkin tutkia alkuperää https://fi.wikipedia.org/wiki/Tulppaanit

Mutta jalostustyötähän on tehty jo kauan, joten eiköhän tuohon viileänjakson viileyteen tai pituuteenkin ole päästy vaikuttamaan edes hiukan, jotta ne ei vaadi niin täsmälleen alkuperäisiä vastaavia olosuhteita.

Juu. Ominaisuuksia on saatu muutettua, kuten väriskaalaakin laajennettua.



Mutta kuten arvelinkin, kaupalliset toimijat pelaavat varman päälle, huijaavat sipulia ja saavat sen kukkimaan haluamanaan ajankohtana. Opin uuden sanankin: hyötäminen

Lainaus käyttäjältä: https://www.savonsanomat.fi/paikalliset/3212824Kasvihuoneissa viljeltäville tulppaaneille kylmäkäsittely tehdään kontrolloiduissa kylmähuoneissa noin 16 viikon ajan. Puhutaan hyötämisestä, jossa tulppaani saadaan kukkimaan keinotekoisella kylmäkäsittelyllä ennen luontaista kukkimisaikaansa.

Lainaus käyttäjältä: https://fi.wikipedia.org/wiki/Hy%C3%B6t%C3%A4minenHyötämisessä käytetään vuorokautisen valorytmin muuttamista pimeä- ja valaistuskäsittelyllä, talvehtimisen jäljittelyä kylmäkäsittelyllä sekä joskus siementen kuoren ohentamista hiekkapaperilla.
Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

Karikko

Tulppaani taitaa kelvata myös syötäväksi ja aikoinaan tulppaani-pörssi oli liikakasvatuksen vuoksi romahdustilassa jolloin espanjan alankomaat taisivat olla taloudellisessa hätätilassa.

Hippi

^
Juu, tuossa aiemmin linkkaamassani wikipedian artikkelissa mainittiin, että kelpaa myös ihmisravinnoksi. Maistuu hiukan pähkinälle.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Karikko


Onko muuten muna viisaampi, kuin kana- ei piti kysyä kumpi on (oli) ennen muna vai kana. Ikuisuuskysymys joka on helppo kysyä ja hankalampi selittää, miksi yleensä pitäisi kysyä.

ROOSTER

Lainaus käyttäjältä: Karikko - lokakuu 15, 2021, 10:53:04

Onko muuten muna viisaampi, kuin kana- ei piti kysyä kumpi on (oli) ennen muna vai kana. Ikuisuuskysymys joka on helppo kysyä ja hankalampi selittää, miksi yleensä pitäisi kysyä.

Luulen, että tuollaiseen kysymykseen löytyy vastaus vain joltain uskonnolliselta johtajalta. Niillä on helppoja vastauksia vaikeisiin asioihin.
Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

Hippi

^
^^

Väittäisin, että ainakin kana on olevinaan viisaampi kuin muna.

Perustan näkemykseni lapsuuden kokemuksella. Minulla oli hienoinen taipumus (näsä)viisastella vanhemmilleni joskus. Jos se koettiin ärsyttäväksi, niin minulle sanottiin "jaa, muna on olevinaan viisaampi kuin kana". Joskus olin myös aivan oikeassa jossain asiassa ja tällöin sanottiin "nyt oli muna viisaampi kanaa".

Kaiken kaikkiaan sanonnassa ei ole konkreettisesti kyse kanan tai munan viisaudesta, vaan se on hauska vertaus lapsen ja aikuisen viisauden välillä.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

ROOSTER

Lainaus käyttäjältä: Hippi - lokakuu 15, 2021, 12:21:07
Perustan näkemykseni lapsuuden kokemuksella. Minulla oli hienoinen taipumus (näsä)viisastella vanhemmilleni joskus.

Minulla oli sama. Viisastelin kaikille - vanhemmille, opettajille, lääkärille jne. Tämä taipumus alkoi kitkeytyä vasta kun alkoi näyttää, että kohta tulee turpaan.

Tämä netti on hieno - sähkömagneettisten aaltojen takaa on vapautuneempaa ilmaista itseään ja todistaa väkevästi. Taannun kovaa vauhtia takaisin lapsuuteen. Välissä oli hankala itsehillinnän ja pidättymisen sekä nöyräilyn aika.
Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

Muisto Keijo Kullervo

Matelijoilla oli jo ennen kanan olemassaoloa munia...
Joten ???

Viisaudesta en tiedä, mutta muna oli ennen kuin kanaa olikaan...

Muisto Keijo Kullervo
"Tie, Totuus ja Elämä."
  60x60x60 =216000

Karikko


Arkumentti jomman kumman puolesta,  Kaikista munista ei tule kanaa, mutta kana munii kaikki munat.

Eihän se silti mitään todista- luultavasti ensin olikin kukko jonka kylkiluusta kana tehtiin, että kukolla olisi jotain aihetta kiekua.

-:)lauri

Jos nimesi olisi Tinder, svaippaisitko vasemmalle?

Vain vääriä vastauksia, kiitos.
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

Jaska


-:)lauri

Nyt kun on tullu käytyä ihmisten ilmoilla aika monena päivä ja oltu siellä suurin osa päivistä, on korvalehdet kipeytyneet ja alkaneet kutista. Kertakäyttökasvomaskit ovat minulle siis sekä liian pieniä että olen niille allerginen. Pitää ilmeisesti sijoittaa kestomaskiin. Onko kellään hyviä ehdotuksia kestomaskiksi?
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

Hippi

^
Ei ole. Pitää vaan ostaa muutama vaihtoehto ja niistä kokeilla, mikä omalle naamalle toimii parhaiten.

Kangasmaski kannattaa aina pestä ja silittää ennen käyttöönottoa, kun tekstiileissä tuppaa olemaan aina kankaan valmistukseen liittyvien kemikaalien jäämiä. Vaikka itse en ole allerginen millekään, niin suoraan kaupan pakkauksesta otetut vaatteet aiheuttavat iholle ärsytystä, jos en niitä pese ensin.

Silittäminen puolestaan tiivistää kangasta. Pesussa kuidut pörhistyvät, joten maski menettää osan tehokkuudestaan. Näin ainakin uskoisin.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

-:)lauri

Siinä tapauksessa pitää varmaan mennä Rismaan katsomaan maskivalikoimaa.
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.