Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Nyt on kysyttävää

Aloittaja MrKAT, tammikuu 09, 2019, 18:40:57

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 2 Vieraat katselee tätä aihetta.

Hippi

Kysynnän ja tarjonnan laki määrittelee hinnan?
Saman joukkueen halvempi paita näytti hailakammalta, eli on niissä joku ero. Olisiko vanhan vuosikerran jämämyynti?
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

ROOSTER

Lainaus käyttäjältä: Hippi - tammikuu 02, 2022, 18:03:16
Kysynnän ja tarjonnan laki määrittelee hinnan?
Saman joukkueen halvempi paita näytti hailakammalta, eli on niissä joku ero. Olisiko vanhan vuosikerran jämämyynti?

Se voipi olla näin.

Kysyn vielä - onko eri pelaajien nimillä varustetuilla pelipaidoilla hintaeroa esim. NHL:ssa, vai painetaanko suosittuja vain enemmän?
Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

Norma Bates

Miksi tukka tummuu talvikaudella? Kun kerran hiukset eivät kuulema ole elävää kudosta, niin miten niiden väri voi mitenkään vaihdella? En nyt tietenkään tarkoita mitään juurikasvua, vaan hiuksia joille on ikää jo kertynyt useampi vuosi siellä latvapäässä. Kun ne kesällä haalistuvat auringossa, mikä on sentään ymmärrettävää, niin minkä takia ne kumminkin tummuvat talvella?

Kesällä minulta joskus katoaa kulmakarvat kasvoilta, kun sattuvat kärähtämään auringossa värittömiksi. Noin parissa viikossa ne erottuvat taas, enkä jaksa uskoa että ne niin nopeasti kasvavat juuresta kärkeen. Eli tämä karvoituksen tummeneminen tapahtuu siis pienemmässä mitta kaavassa kesälläkin. (Otsatukka ei aina suojaa jos makaa selällään ja auringonsäteet pääsevät sinne otsalle asti vinosti kulkien, tai tuuli heittelee tukka pois tieltä.)

Hippi

^^ https://shop.nhl.com/jerseys/d-16336984+z-9096672-1892035430

Näyttäisi olevan ihan haulikolla ammuttu nuo hinnat NHL:ssä.
Joku joukkue oli hyvin edistyksellinen ja ostaja sai itse valita palaajan nimen eikä siinä hinta muuttunut :)
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Hayabusa

Emmä noista pelipaidoista piittaa, mutta Amurin pipo vois olla hieno lenkkiasuste.
An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur

ROOSTER

Lainaus käyttäjältä: Hippi - tammikuu 02, 2022, 18:43:59
^^ https://shop.nhl.com/jerseys/d-16336984+z-9096672-1892035430

Näyttäisi olevan ihan haulikolla ammuttu nuo hinnat NHL:ssä.
Joku joukkue oli hyvin edistyksellinen ja ostaja sai itse valita palaajan nimen eikä siinä hinta muuttunut :)

On kyllä hämärää hinnoittelua. Kalleimpia, näinollen myös suosituimpia, lienevät hintatilaston kärkinimet Kucherov ja Stamkos ja sitten joku Any Name joka näyttää pelanneen useimmissa joukkueissa.  ;D

Voisihan tuolta tilailla jollekin syntymäpäivälahjaksi nimellä varustetun värikkään numeropaidan seinälle ripustettavaksi. Tosin yhtä hieno lahja olisi varmasti viisi viidenkympin seteliä lasitaulun sisässä ja raamissa teksti: Hätätapauksessa riko lasi .
Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

a4

#1056
Lainaus käyttäjältä: ROOSTER - joulukuu 30, 2021, 13:24:20
Millä kolmikirjaimisella lyhenteelllä on eniten erilaisia merkityksiä? Saa olla muunmaankielinen mutta joku perustelu merkityksien lukumäärälle pitää olla.

Voittaja ostakoon omakustantaiset pullakahvit haluamastaan paikasta.

Esimerkkinä ETA, jolla on lyhennesivulla yli 100 eri tarkoitusta lueteltuna.   https://www.abbreviations.com/serp.php?st=ETA&qtype=1
Tämän listan mukaan ainakin Wikipediassa kolmikirjaimisista lyhenteistä CCC:llä olisi eniten, 124 kpl: https://docs.google.com/spreadsheets/d/1nkiXpsWa3pn2ufZGz0jXwf4bbsLXs3SZdAhOpFhz4Zg/edit#gid=0
https://slate.com/technology/2014/05/longest-disambiguation-pages-on-wikipedia-an-investigation.html
https://en.wikipedia.org/wiki/CCC
ABC ja SOS olivat tuolla listalla myös korkealla.


Tämä sanakirja antaa ETA:lle 103 vaihtoehtoa: https://acronyms.thefreedictionary.com/ETA

CCC 482 kpl.
ABC 366 kpl.
SOS 292 kpl.


ROOSTER

^

Saattaa olla, että LSD oli käytetyimpiä lyhenteitä joskus 60-luvun lopuilla.
Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

ROOSTER

Onko kenenkään muun mielestä THL:n Mika Salmisen kravatissa tahroja? Varmaan syönyt kebapia runsaalla kastikkeella ennen esiintymistä.

Olen joskus itsekin esiintynyt vastaavanlaisesti, en tosin televisiossa.
Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

Hippi

No tämäpä oli nyt elämää suurempi kysymys tai sitten yritin vain pitkittää päivän puuhien aloittamista :D

Googlehaulla etsin ensin kuvia Salmisesta ja niissä sen nähnyt mitään suttuja. Sen sijaan huomasin hänen suosivan punaisia kravatteja. Ilmeisesti sointuvat mukavasti hänen punaisiin poskiinsa. Oletin kysymyksen sitten koskevan eilistä televisioesiintymistä, josta itselläni ei kyllä ollut mitään mielikuvaa. Ilmeisesti olin taas uutisten aikaan tiskaamassa. Siispä etsin eiliset uutiset Areenasta ja BINGO! Ensinnäkin Salminen oli tavoistaan poiketen harmaassa kravatissa ja kyllä, solmioneulan yläpuolella näyttäisi olevan parikin pientä rasvatahraa :D

Nyt on pakko esittää jatkokysymys. Miksi en ikinä huomaa tuollaisia asioita?
Työkaverillani on saattanut olla uudet silmälasit, uusi kampaus, uusi pusero, salaattia hampaassa tai mitä tahansa enkä sitä huomaa. Enkö välitä ystävistäni tarpeeksi, kun en näe noita muutoksia ilman, että ne minulle kerrotaan.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

ROOSTER

Lainaus käyttäjältä: Hippi - tammikuu 06, 2022, 09:12:26
No tämäpä oli nyt elämää suurempi kysymys tai sitten yritin vain pitkittää päivän puuhien aloittamista :D
...
Nyt on pakko esittää jatkokysymys. Miksi en ikinä huomaa tuollaisia asioita?
Työkaverillani on saattanut olla uudet silmälasit, uusi kampaus, uusi pusero, salaattia hampaassa tai mitä tahansa enkä sitä huomaa. Enkö välitä ystävistäni tarpeeksi, kun en näe noita muutoksia ilman, että ne minulle kerrotaan.

Olen pahoillani jos sekoitin päivärytmin :P  Ja suurkiitokset, että teit saman havainnon, en siis nähnyt näkyjä.

Jos keskittyy tarkkaavaisesti johonkin erityiseen, jää helposti suurikin muutos taustassa näkemättä. Ja päinvastoin.

Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

a4

Hipiltä hienoa etsintätyötä.

Tahroissa näyttäisi olevan valumajälkiä. Punaviiniä vai majoneesia?



Hayabusa

Lainaus käyttäjältä: ROOSTER - tammikuu 02, 2022, 20:04:07
^

Saattaa olla, että LSD oli käytetyimpiä lyhenteitä joskus 60-luvun lopuilla.

Miksi nykyään on niin vaikea saada kunnon lyhennettä? Kauppiaat tyrkyttävät vain piriä, metaa tai kokaa.
An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur

Hayabusa

^^Salmiseen liittyen toinen kysymys. Mikä on tuo monivärinen rinkulamerkki, joka Salmisella on rintapielessä (alempi a4:n kuvassa)? Samaa merkkiä on näkynyt muillakin tärkeillä tyypeillä.
An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur

a4

Lainaus käyttäjältä: Hayabusa - tammikuu 06, 2022, 10:41:39
^^Salmiseen liittyen toinen kysymys. Mikä on tuo monivärinen rinkulamerkki, joka Salmisella on rintapielessä (alempi a4:n kuvassa)? Samaa merkkiä on näkynyt muillakin tärkeillä tyypeillä.
Majoneesin ystävät ry:n rintamerkki.
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000006467006.html