Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Nyt on kysyttävää

Aloittaja MrKAT, tammikuu 09, 2019, 18:40:57

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 5 Vieraat katselee tätä aihetta.

ROOSTER

Lainaus käyttäjältä: Hippi - lokakuu 12, 2022, 08:13:10
^
Ehdottomasti rock and roll :D

Viimeistä ateriaa on kyllä aika vaikea valita, mutta ehdottomasti pitäisi päästä se valmistamaan itse. Jos olisi sopivaa kehua itseään, niin voisin sanoa valmistavani parasta ruokaa ikinä (no, ainakin omasta mielestäni).

Rokkenrollissa on ehkä parhaimmin ennustettavissa se mitä saa. Samoin on ruuan kanssa, kun itse tekee niin tulos on varmimmin se odotettu.

Minäkin haluaisin kehua itseäni ruuanlaittajana mutta kova vaatimustasoni estää. Useasti tulee huippuhyvää mutta kokonaisuuden täällä pilaa epätasaisuus, toisinaan menee totaalisen pieleen. Johtuu varmaan toistojen vähäisyydestä.

Onko Hipillä joku bravuuriruoka mikä on ylitse muiden?

Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

Hippi

^
Possunpihvit pippurikermakastikkeessa, Lasagne, jauhelihakastike, tipukastike (chili&curry), monet tuliset pataruuan jne. Nuo nyt tuli ensimmäisenä mieleen. Olen enempi märkäruokia harrastava, eli kastikkeista pidän kovastikin.

Tuosta tuli mieleen tapaus, jossa työkaverini joutui kuivaamaan näytön ja näppiksen, kun kahvit purskahti suusta. Juttelimme ruuanlaitosta ja herkkuruuista ja siinä käytiin tällainen sananvaihto

Minä: Tiedätkö, miksi ei lasagnea kannata ikinä syödä kuppolautasesta?
Hän: No miksi?
Minä: Koska otsatukka sotkeentuu soossiin, kun nuolee lautasen :)

If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Hayabusa

Lainaus käyttäjältä: ROOSTER - lokakuu 11, 2022, 22:18:23
Mikä on parasta. Sex, drugs vai rock and roll? Vai joku muu - mikä?

Nelijaolla nuo elämän keskeisimmät asiat olisivat: pillu, pallo, pullo ja bongo.
Vastaan bongo, eli rock and roll.

Ruokavaihtoehto olisi myös houkutteleva. Etenkin jos saisi kasvattaa itse ruuan. Silloin ateriana voisi olla kypsään ikään ehtinyttä holkeria - ei Harri Holkeria vaan jäähaita. Juonenä tässä tietysti on, että holkeri kasvaa hyvin hitaasti.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Holkeri_(kala)

Kokiksi voisin valita naapurisellin Hipin.  ;)

Extrana vielä wikipedian tieto:
"Holkeri varastoi virtsansa elimistöön, mikä tekee raa'asta lihasta ammoniakkipitoista ja myrkyllistä. Tuntikausia keittämällä ja keitinvettä välillä vaihtamalla ammoniakki voidaan poistaa ja kalasta saadaan syötäväksi kelpaavaa. Mikäli tätä ei tehdä, lihasta voi jopa huumaantua."
Hoituisi drugs-osio samalla.

An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur

ROOSTER

Lainaus käyttäjältä: Hippi - lokakuu 12, 2022, 09:08:24
Possunpihvit pippurikermakastikkeessa, Lasagne, jauhelihakastike, tipukastike (chili&curry), monet tuliset pataruuan jne. Nuo nyt tuli ensimmäisenä mieleen. Olen enempi märkäruokia harrastava, eli kastikkeista pidän kovastikin.

Mainioita ruokia nuo, erityisesti jos on osaavasti valmistettu, nam.

Kana on erinomainen raaka-aine ja tulinen kastike siihen saa aikaan sen, että toivoisi joskus toista mahalaukkua jotta voisi vain jatkaa syömistä. Joku aika sitten söin intialaisessa ravintolassa butterchickeniä tulisella soossilla, se oli mainiota ruokaa.

Ranskalaiset ovat myös huomanneet kastikkeen merkittävyyden ruuanlaitossa, keittelevät sitä kasaan tuntitolkulla ja tulos on hämmästyttävän maistuvaa. Peruna tai riisikin saa maittavan kastikkeen ansiosta uusia ulottuvuuksia.
Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

ROOSTER

Lainaus käyttäjältä: Hayabusa - lokakuu 12, 2022, 11:06:11
Kokiksi voisin valita naapurisellin Hipin.  ;)

Ja jos sattuisi kuitenkin olemaan vapaalla jalalla, niin viimeisenä ruokatoivomuksena voisi olla Hipin valmistama tipukastike.  ;D
Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

-:)lauri

Onko säätiö yksittäinen säätö pitemmässä säätämisten ketjussa?
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

ROOSTER

Lainaus käyttäjältä: -:)lauri - lokakuu 15, 2022, 15:19:33
Onko säätiö yksittäinen säätö pitemmässä säätämisten ketjussa?

Säätiö olisi mainio väline perheissä, esim. viikkorahojen jakamisessa.

Viikkorahat säätiöitäisiin ja sitten anomuksesta kakusta jaettaisiin sopiva stipendi hyväksi oletettuun tarkoitukseen. Näin lapset oppisivat jo varhain peittämään todelliset aikeensa ja valehtelemaan ja liiottelemaan makeannälässään. Sitä kutsutaan aikuistumiseksi.

Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

Toope

Lainaus käyttäjältä: ROOSTER - lokakuu 12, 2022, 16:18:03
Lainaus käyttäjältä: Hippi - lokakuu 12, 2022, 09:08:24
Possunpihvit pippurikermakastikkeessa, Lasagne, jauhelihakastike, tipukastike (chili&curry), monet tuliset pataruuan jne. Nuo nyt tuli ensimmäisenä mieleen. Olen enempi märkäruokia harrastava, eli kastikkeista pidän kovastikin.

Mainioita ruokia nuo, erityisesti jos on osaavasti valmistettu, nam.

Kana on erinomainen raaka-aine ja tulinen kastike siihen saa aikaan sen, että toivoisi joskus toista mahalaukkua jotta voisi vain jatkaa syömistä. Joku aika sitten söin intialaisessa ravintolassa butterchickeniä tulisella soossilla, se oli mainiota ruokaa.

Ranskalaiset ovat myös huomanneet kastikkeen merkittävyyden ruuanlaitossa, keittelevät sitä kasaan tuntitolkulla ja tulos on hämmästyttävän maistuvaa. Peruna tai riisikin saa maittavan kastikkeen ansiosta uusia ulottuvuuksia.
Kun vaan viittis tehdä. Tehdään mieluummin helppoja ruokia. Toki yhteiskuntaa voi ajan puutteesta syyttää.

Hayabusa

Kuka on Puolimatka?

Monessa aktiivisessa keskustelussa viitataan johonkin mystiseen Puolimatkaan. Joskus muinoin oli rakennusliike Puolimatka, https://fi.wikipedia.org/wiki/Rakennusliike_Puolimatka. Tuskin on kyse firmasta tai sen perustaneesta jo autuaammille gryndausmaille siirtyneestä vuorineuvoksesta.
An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur

Hippi

Minäkin olen aina luullut puhuttavan siitä rakennusfirman Puolimatkasta, mutta taitaakin olla tämä https://www.tapiopuolimatka.net
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Hayabusa

Thänks Hippi!
Taitaa kuitenkin jatkossakin olla rakennusliike enemmän mun juttu.
An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur

ROOSTER



Mitä sinä näet tässä kuvassa?

Lainaus käyttäjältä: https://www.iltalehti.fi/asumisartikkelit/a/1dab3ad0-e1da-484a-a25f-108400f7c14cEntä ne kivekset? Hyvärinen sanoo huvittuneena, että hänen mielestään kuvassa näkyy tikkaiden päällä seisovan Muumipeikon kaksi jalkaa.
Turussa asuva Juha nappasi uuden muumimukin ostoskoriin ihan pelkästään huvittavan kuvion vuoksi.

Minun mielestäni taitava piirros on monimerkityksellinen. Tuskin tuo on Tovelta vahinko.
Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

Hippi

^
Voi hyvä ihme! En tuota olisi kyllä edes huomannut, jos ei siitä olisi lehtijuttua tehty. En kyllä sitä nytkään ole valmis allekirjoittamaan, että siinä pallit olisi. Kyllä minä ne jalkoina näen edelleen.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Hayabusa

Onhan tuossa iso "palli" - se, jonka päällä Muumipeikko seisoo.
An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur

ROOSTER

Lainaus käyttäjältä: ROOSTER - syyskuu 28, 2022, 15:43:36
Lainaus käyttäjältä: Karikko - syyskuu 28, 2022, 11:17:53
Lainaus käyttäjältä: ROOSTER - syyskuu 27, 2022, 23:37:42
Öljy- ja kaasuputkia puhdistellaan ja mittaillaan erityisellä "porsaalla" eli am. pipeline pig.

How Does Pipeline Pigging Work?

Tuollaisella voisi kuljettaa vaikka räjähteen putkea pitkin, mutta se kulkee käsittääkseni tavaravirran viemänä. Kysymyksiäni onkin kaksi:

1. Oliko putkissa virtausta räjähdysten aikoihin?
2. Onko olemassa sellaisia possuja joissa olisi itsessään eteenpäin vievä moottori?

Huoltorobotti ei taida kulkea tutkimassa putken sisäpuolta virtauksen aikana.- 

Taas väärin. Nehän kulkevat nimenomaan virtauksen aikana.

Väkevästi näyttää siltä ... arveluni saattaa hyvinkin olla oikein.

Lainaus käyttäjältä: https://www.hs.fi/ulkomaat/art-2000009143571.htmlExpressenin kuvaama putken reuna näyttää maallikon silmään siltä, että se olisi vääntynyt sisältä ulospäin. Se on antanut pontta teorialle, jonka mukaan räjähde olisi kiinnitetty laitteeseen, jota kutsutaan "possuksi". Se kulkee putken sisällä ja puhdistaa, huoltaa tai tarkastaa sitä.
Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS