Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Nyt on kysyttävää

Aloittaja MrKAT, tammikuu 09, 2019, 18:40:57

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 5 Vieraat katselee tätä aihetta.

Norma Bates

Olisikohan minulla ollut joku Gmail-osoite sitten tietokoneella aktiivisena, tietämättäni, kun minkään ihme tilin kautta en ikinä tietentahtoen pyri Google-hakuja tekemään.

Toope

Google kyllä kyttää sinuakin.

urogallus

Mikä on populismin vastakohta? Itse tarjoan teknokratiaa, mutta se tuntuu jotenkin kuitenkin hiukan eri kategorian jutulta.

Hayabusa

An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur

Jaska

Lainaus käyttäjältä: Norma Bates - helmikuu 13, 2023, 13:53:23
Olisikohan minulla ollut joku Gmail-osoite sitten tietokoneella aktiivisena, tietämättäni, kun minkään ihme tilin kautta en ikinä tietentahtoen pyri Google-hakuja tekemään.
Google on aika rasittava kun se tietoturvaa pilkaten painostaa olemaan selaimessa ainakin yhdellä Google-tilillä. Useampaan tiliin kirjautuneena menen solmuun, että ainakin sellaista yritän välttää. Jos lirjaudun ulos tilistä, niin heti Google pyytää taas sisään. Kun suostuit sisään, niin heli kilahtaa viesti puhelimessa, että oletko sisään menossa. Ja kun myönnät, niin heti kilahtaa tilille ja sen palautustilille viesti että tilillesi on kirjauduttu, haluatko ehkä vaihtaa salasanasi. Jos menet sanomaan, että minähän se itse olin, niin ehdottelee kaikenlaisia hankaloituksia että minun lisäkseni myös tiertomurtajalla olisi hankalampaa. Erityisesti Google haluaisi irti muiden sähköpostiohjlelmilla gmailin lukemisesta, itse Google haluaisi kyllä lukea muidenkin operaattorien hallinnoimat sähköpostit.

Hippi

^
Olen lopettanut tyystin noihin Googlen turvaviesteihin vastailun, kun jonkun kerran jouduin pulaan kuin harakka tervatulla sillalla.

Moni muukin palvelu ilmoittelee s-postiin noista "käytöistä eri laitteilla" ja muistaakseni joku jopa on niin tarkka, että ruikuttaa aina uudelleen, kun Windowsia on välillä päivitetty. Nuo kyllä ovat todella ärsyttävä riesa.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Norma Bates

Itsekään en reagoi enää mitenkään niihin parkujaisiin kuinka sitä ollaan kirjauduttu uppo-oudolta laitteelta ja byääh.

Kun vielä jaksoin räpeltää edellisen puhelimeni kanssa, ja palautin siihen tehdasasetukset, en meinannut päästä enää käyttämään koko rakkinetta, kun piti varmentaa jotain ennen kuin pääsee kunnolla kirjautumaan siihen kirottuun Gmail-osoitteeseen, jota en edes halua käyttää, mutta kun muuten ei saa puhelintaan käyntiin alunperinkään. (Ärsyttää kun jouduin ko. osoitetta luodessani laittamaan siihen nimeni lisäksi numeroita, kun joku perhanan nutipää oli mennyt varaamaan minun nimeni omaan osoitteeseensa. Ne numerot ovat kauneusvirhe jota en siedä.) Enivei, tuli kolme eri vaihtoehtoa joilla piti päästä kirjautumaan tai jotain, mutta yksikään ei ollut oikeasti käytettävissä. En mm. päässyt tarkistamaan tekstareitani, koska puhelin ei päästänyt minua kyselynäkymästä veks. Siihen alalaitaan mistä päästään liikkumaan eri sovellusten välillä, kun ei tullut mitään merkkejä. Jotenkin sen homman sitten aloitin alusta ja sain läpi.

Yhteen sähköpostiin (Mikkipaska) en vuosia sitten pystynyt vaihtamaan lainkaan salasanaa, koska se piti tehdä toisen sähköpostin kautta, ja siellä se homma meni sellaiseksi että sekunnin murto-osassa olisi pitänyt syöksyä tekemään joku juttu, ja aina myöhästyin. Eli siinäkin oli joku vika. En muista montako vuotta meni ennen kuin vaivauduin yrittämään uusiksi. 5 - 10 v? Minulta kun palaa käämi jossain touhussa, niin se palaa ja kunnolla.

Ylipäätään nämä loputtomat varmistelut ja tämmöiset panevat miettimään että millainenhan elokuva siitä tulisi kun törmättäisiin tähän todellisuuteen agenttihommissa. Pitäisi laittaa sähköpostia händlerilleen, mutta koska ei olisi käyttänyt postia pitkään aikaan (kun on nukkuva solu), niin siitähän ei sitten tulisi mitään kun juuttuisi varmistelurumbaan että oletko sää sää. Taikka sitten pitäisi joka saatanan kuukausi käydä kaikki systeemit läpi koekäyttäen, ettei äksönin tullen juututa nettihetteikköön.

***

Vieläköhän Kauko Röyhkä on satanisti, vai onko hänkin jo kilahtanut Jeesus-uskoon?

Hiha

Lainaus käyttäjältä: urogallus - helmikuu 15, 2023, 22:02:44
Mikä on populismin vastakohta? Itse tarjoan teknokratiaa, mutta se tuntuu jotenkin kuitenkin hiukan eri kategorian jutulta.

Virkamieshallitus.

Brutto

Mitä Herman's Hermits tarkoittaa tällä sanoituksellaan kappaleessa No milk today?

The company was gay, we'd turn night into day
"I watched a snail crawl along the edge of a straight razor. That's my dream. That's my nightmare: crawling, slithering, along the edge of a straight razor and surviving."

Hayabusa

Lainaus käyttäjältä: Brutto - helmikuu 16, 2023, 12:23:30
Mitä Herman's Hermits tarkoittaa tällä sanoituksellaan kappaleessa No milk today?

The company was gay, we'd turn night into day

Vaikea kysymys. Tuohon aikaan gay saattoi vielä tarkoittaa iloista eikä Benjamin Peltosta.
An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur

Hippi

^
Kysyin googlelta, joka kaiken tietää ja osaa tavallaan kääntää kieleltä toisellekin

The company was gay, we'd turn night into day => Yritys oli homo, muutimme yön päiväksi

Ilmiselvä homo!
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

a4

Lainaus käyttäjältä: Brutto - helmikuu 16, 2023, 12:23:30
Mitä Herman's Hermits tarkoittaa tällä sanoituksellaan kappaleessa No milk today?

The company was gay, we'd turn night into day
Konteksti:
https://songmeanings.com/songs/view/83165

Eli yksin jäänyt muisteli pariskunnan yhteistä aikaa jolloin iloittiin yöt läpeensä.

Brutto

Lainaus käyttäjältä: a4 - helmikuu 16, 2023, 14:23:11
Lainaus käyttäjältä: Brutto - helmikuu 16, 2023, 12:23:30
Mitä Herman's Hermits tarkoittaa tällä sanoituksellaan kappaleessa No milk today?

The company was gay, we'd turn night into day
Konteksti:
https://songmeanings.com/songs/view/83165

Eli yksin jäänyt muisteli pariskunnan yhteistä aikaa jolloin iloittiin yöt läpeensä.

Hyvä kun selvisi. Luulin jo, että muija jätti, koska kaveri oli homostellut yöt ja päivät läpeensä kokonaisen komppanian kanssa.
"I watched a snail crawl along the edge of a straight razor. That's my dream. That's my nightmare: crawling, slithering, along the edge of a straight razor and surviving."

a4

^
Voi tuokin olla mahdollinen tulkinta.

Xantippa

Minä kääntäisin, että homojen kanssa menee baarissa aamuun.

T: Xante