Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Nyt on kysyttävää

Aloittaja MrKAT, tammikuu 09, 2019, 18:40:57

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 5 Vieraat katselee tätä aihetta.

Karikko

Lainaus käyttäjältä: ROOSTER - marraskuu 19, 2023, 13:23:15
Lainaus käyttäjältä: a4 - marraskuu 19, 2023, 10:52:21
Lainaus käyttäjältä: -:)lauri - marraskuu 13, 2023, 09:58:52
Kiinnostaisi kuulla, kuinka kauan itse kullakin on mennyt esimerkiksi sen asian omaksumiseen, ettei eri mieltä olevien päätä käännä internetissä mikään määrä itse ääneen ajateltua rationaalista ja loogista päättelyä, ellei opponentti itse halua omaksua tarjoamianne ajatuksia?

Tosin julistamisesta olen pitkälti joutunut nöyrtymään omien ajatusten selvittelyyn ja testaamiseen julkisesti. Nimimerkin takaa. Karvaiden kokemusten uhrina.
Traumoja omien vanhojen viestien lukemisesta, joista aiheutunut masennusta tai syvä nolostuminen. Etenkin silloin kun ne tuntuvat vierailta eli huonoilta.
...
Haastan samalla pullakahvin hinnalla Kantiksen ikinuoret somepantterit tekemään itsensä näköisen lumiukon pihalle. Alastomana.

Tuo omien ajatusten testaaminen julkisuudessa, olematta omana itsenään esillä, on eräs hienoimpia ja tosielämän karvaisilta kokemuksilta välttäviä tapoja kehittää ajatusmaailmaansa.

Mahdollisuus paljastella osia itsestään internetissä ATK:n avulla, esittelemättä todellista naamaansa, voisi tarjota oppimiskykyiselle todellisen ja merkittävän kehitysalustan, jos halua olisi.

Demosthenes, joka harjoitteli puhumista pieniä kiviä suussaan, olkoon esikuvamme. Kuulemma myös Joe Biden ja Socrates ovat käyttäneet samaa metodia.

Lainaus käyttäjältä: http://kemppinen.blogspot.com/2006/01/kivi-suussa.htmlDemosthenes harjoitteli tarinan mukaan pitämällä pieniä kiviä suussa. Hän oli toisin sanoen sitä mieltä, että esitystapa merkitsee, ei ainoastaan esityksen sisältö.

Hierokaamme tyylejämme aina vain paremmaksi, vaikka välillä pienet kivet esteenämme saattavat aiheuttaa hiertymiä.

LainaaHaastan samalla pullakahvin hinnalla Kantiksen ikinuoret somepantterit tekemään itsensä näköisen lumiukon pihalle. Alastomana.

Valitettavasti palelen niin kovasti ja helposti, että tuskin pystyn tekemään lumiukkoa kelteisilläni. Toivon kuitenkin muiden siinä onnistuvan. Olisi mielenkiintoista nähdä kuvia, miten onnistui.



Lumiukon tekeminen alastomana on varmaan haastavaa ja voi tulla vilu, vaikka tyyli olisikin vapaa.  Pullakahvi voisi kyllä houkutella- wiskiryyppy urakan päälle olisi kyllä kohtuullisempi tarjous.

Kivien suussa pitäminen puhumisen aikana voi sekin olla hankalaa ja hankaavaa joten jätän sen osaltani Pidenin hommaksi ja historiallisen sokrateen ajanvietteeksi.

Miten asiat esitetään tyylipuhtaasti voi kyllä olla enemmän vaikuttavaa, kun se mitä kerrotaan. Pikku-kallenkin suorapuheisuus sai kolhun, kun hän pyysi opettajalta lupaa paskalle menemiseen ja opettaja vaati, että saman voi sanoa nätimminkin, eli  hienosti kiertäen. (eli tyylikkäästi)
Kalle siis pyysi uudestaan ja sanoin kiltti opettaja nyt pitäisi äkkiä päästä paskalle "hienosti kiertäen, tai muuten on kohta myöhäistä.


Hippi

Lainaus käyttäjältä: kertsi - marraskuu 21, 2023, 21:46:48
Avasin radion ekaa kertaa varmaankin puoleen vuoteen, tai vuoteen. Siellä soittaa Jouluradio joulumusiikkia. Soittavatko ne sitä läpi vuoden?

Marraskuun alusta loppiaiseen https://www.jouluradio.fi/info ainakin tuossa jouluradiossa. En tiedä onko tuo ainoa vai onko niitä useampiakin.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Socrates

Eilen aloin kuunnella Jouluradiota. On aloittanut aiemmin kun luulin. Siellä on tosi monta eri kanavaa erilaisille joulumusiikeille. Hyvä palvelu.
Kävelevä kremppakertymä

Hayabusa

Lainaus käyttäjältä: a4 - marraskuu 19, 2023, 10:52:21
Haastan samalla pullakahvin hinnalla Kantiksen ikinuoret somepantterit tekemään itsensä näköisen lumiukon pihalle. Alastomana.

Ympäristö asettaa lumiukkoilulle sosiaalisia haasteita.
An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur

Hippi

^
Minä ja paras kaverini "Lissu" rakennettiin anatomisesti korrekti, melkoisen muodokas, lumiakka. Oltiin siinä kymmenen ikävuoden korvilla, että saatiin tehtyä ihan itseämme suuremman kokoinen matami siitä. En tarkalleen enää muista, miten ne säät siinä vaihteli, mutta pian rakentamisen jälkeen vielä sitä pintaa jäädytettiin, joten akka siinä pönötti pitkälle kevääseen.

Aiheutti kyllä suurta pahennusta, mutta ei sitä kukaan käynyt kaatamassakaan. Luultavasti olisi herättänyt paljon suurempaa pahennusta, jos olisimme lumiukon tehneet samalla konseptilla :D
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Hayabusa

^
Arvasinkin, että Hippi on pitkän linjan lumessa peuhaaja.  ;D

Oma kontribuutioni natiaisena lumitaiteelle oli parina talvena valtavan kokoinen lumidinosaurus.
An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur

ROOSTER

^
^^
Täällä oltiin enemmän lumilinna- ja lumiluolarakentelijoita. Rakennusmateriaalia oli mielestäni aiemmin enemmän ja useammin.

Lumessa ja lumella peuhaaminen tulee aina vain vaikeammaksi.
Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

-:)lauri

#2227
Nämä lumihommat ovat nykyajan hömpötyksiä. Sanokaa minun sanoneen. Pilaavat palstan nuorison ja menevät ihan kohta kuitenkin pois muodista.
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

Hippi

Oli meillä kyllä lumilinnakin ja luultavasti juuri sen jäädyttämisestä saatiin idea sen akan jäädyttämiseksi.
Lumilinna oli monena talvena ja meidän kasvamisen myötä linnoista tuli aina parempia. Jos en ihan väärin muista, niin nuo jäädytetyt olisivat jääneet viimeisiksi, eli saattoi olla, että olin jo jopa 11v.

Elettiin linnassamme eskimoina, ja käytiin ostamassa lähimmästä kaupasta kummallekin halpaa makkaraa (=ohuehkoa lenkin tapaista, jota tosiaan myytiin tuolla nimellä enkä edes halua kuvitella sen raaka-aineita). Linnassa kärvennettiin sitä makkaraa kynttilän liekillä, joka toi oman makusäväyksen makkaraan.  Nykyisinhän penskat ei saa edes tulitikkuja ostaa kaupasta, joten ei ole mahdollisuutta tuohonkaan hauskuuteen :D

Sanonpa vaan, että onnelliseen aikaan olen syntynyt, kun penskoja ei pidetty pumpulissa ja pääsimme tekemään yhtä ja toista, mitä nykypenskat ei osaa edes kuvitella. Tosin vastapainona oli enemmän vastuuta myös perheen yhteisistä asiaoista, ainakin minulla ja Lissulla.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Muisto Keijo Kullervo

Nyt on tullut osakkeiden omistajille lappunen postista jossa ilmoitetaan, että osakkeet - lähinnä asunto-osakkeet on siirrettävä lähimmän kymmenen vuoden aikana valtakunnalliseen sähköiseen järjestelmään - näin ymmärrän.

Kysyisin uteliaana:

Mikä on jutun idea?

Vuosikymmeniä on vakiintunut käsitys, että osakekirjat ovat ns. turvassa pankkilokeroissa?

Muisto

Ps. Kävin Oma säästöpankissa kyselemässä asiasta ja lupasivat hoitaa asian pientä korvausta vastaan.

Saapas nähdä - itse olen aika iäkäs ja huolettaa se, että miten asia etenee ja onko kaikki kohdillaan?
"Tie, Totuus ja Elämä."
  60x60x60 =216000

Hippi

^
Kyllähän ne turvassa on siellä valtakunnallisessa rekisterissäkin. Paperihan ei ole mikään oleellinen asia, vaan papereilla olevat tiedot siitä mikä on omistuksen kohteena ja kuka on omistajana. Kuinkahan monet osakekirjat on kadonneet tuhkana tuuleen tulipalon yhteydessä tai jopa vain huolimattomalla säilytyksellä.

Asuntojen osakekirjat on vanha jäänne niiltä ajoilta, jolloin kaikki muutkin osakkeet ja arvopaperit olivat rekisteröity vain erilaisille papereille. Nyt tuo jäänne poistuu ja kun tiedot on viety rekisteriin, paperi muuttuu arvottomaksi. Tiedot kuitenkin säilyy ja asunnon omistajamuutokset vain kirjataan rekisteriin. Jos nyt oikein muistan, niin tästä tietojen säilytyksestä ei tarvitse mitään edes maksaa, joten jos pankkilokerossa ei ole muuta säilytettävää, niin siitäkin pääsee eroon.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

a4

^
Tuosta digitalisaation aiheuttamasta muutoksesta tuli mieleen kysyä:
Käytättekö enää ollenkaan paperirahaa tai niitä metallisia pyörylöitä?

Hippi

^
Minulla on ihan hyvä nippu seteleitä perinteiseen tapan kaapissa vaatepinon alla. :D

Eräs palveluntuottaja mieluiten ottaa maksun käteisenä ja itse asiassa on lompakossakin aina muutama seteli kaiken varalta, mutta ei niillä ole oikein ollut käyttöä enää. Mutta ei ole pitkääkään aikaa siitä, kun noilla lähiömarkkinoilla (syys-, kevät, jne) osa myyjistä oli vielä ilman maksupäätettä.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Muisto Keijo Kullervo

Lainaus käyttäjältä: Hippi - joulukuu 02, 2023, 08:11:22
^
Kyllähän ne turvassa on siellä valtakunnallisessa rekisterissäkin. Paperihan ei ole mikään oleellinen asia, vaan papereilla olevat tiedot siitä mikä on omistuksen kohteena ja kuka on omistajana. Kuinkahan monet osakekirjat on kadonneet tuhkana tuuleen tulipalon yhteydessä tai jopa vain huolimattomalla säilytyksellä.

Asuntojen osakekirjat on vanha jäänne niiltä ajoilta, jolloin kaikki muutkin osakkeet ja arvopaperit olivat rekisteröity vain erilaisille papereille. Nyt tuo jäänne poistuu ja kun tiedot on viety rekisteriin, paperi muuttuu arvottomaksi. Tiedot kuitenkin säilyy ja asunnon omistajamuutokset vain kirjataan rekisteriin. Jos nyt oikein muistan, niin tästä tietojen säilytyksestä ei tarvitse mitään edes maksaa, joten jos pankkilokerossa ei ole muuta säilytettävää, niin siitäkin pääsee eroon.

Aivan samoin kuin osakekirjat voivat palaa, voivat ne myös digitaalisesti kaapata, jos siitä jollakin uhkaavalla taholla on hyötyä?

Muistanette Vastaajan tapauksen (en nyt ole varma kirjoitinko ko. firman nimen oikein, mutta paraikaa on tuomittavana henkilö joka kiristi ko. firman asiakkailta rahaa henkilötietoja vastaan).

Uskon kyllä että tällaisten asiakirjojen kaappaaminen on lähes mahdotonta...

Muisto
"Tie, Totuus ja Elämä."
  60x60x60 =216000

a4

Lainaus käyttäjältä: Hippi - joulukuu 02, 2023, 08:24:50
^
Minulla on ihan hyvä nippu seteleitä perinteiseen tapan kaapissa vaatepinon alla. :D

Eräs palveluntuottaja mieluiten ottaa maksun käteisenä ja itse asiassa on lompakossakin aina muutama seteli kaiken varalta, mutta ei niillä ole oikein ollut käyttöä enää. Mutta ei ole pitkääkään aikaa siitä, kun noilla lähiömarkkinoilla (syys-, kevät, jne) osa myyjistä oli vielä ilman maksupäätettä.
Hauska tappa.
Suosittelen setelirullien säilömistä pienyrittäjähenkisesti pakastimessa. :)

Tosiaan, siirtymäajan aikana olisi hyvä olla muutama paperiraha lompuukissa kaiken varalta.