Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Presidentti Trump

Aloittaja Sepe, tammikuu 10, 2019, 09:54:09

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 22 Vieraat katselee tätä aihetta.

Hippi

Lainaus käyttäjältä: Toope - lokakuu 27, 2020, 00:19:09
Lainaus käyttäjältä: mikainen - lokakuu 26, 2020, 21:07:02
Trumpin kannattajissa saattoi aiheuttaa hieman hämmennystä kun mies myönsi diktaattorien toivovan hänen voittoaan. Ainakin nuo jonkun mielestä on USA:n vihollisia vaikkei Trump asiaa näin näkisikään.

    https://nymag.com/intelligencer/amp/2020/10/trump-admits-china-russia-north-korea-prefer-him-to-biden.html?__twitter_impression=true 
Sanooko Trump noin, vai väittääkö media Trumpin sanovan noin?

Trump itse sanoi noin. Katselin juuri eilen YouTubesta videonpätkän puheesta, jossa hän tuon asian hyvin selvästi sanoi.

Olen ennenkin sanonut siitä, että sinun kannattaisi tuubista katsella noita Trumpin puheita ennen kuin väität meikäläisen median niitä meille väärennettynä tai keksittynä esittävän. Hänen oudoista möläytyksistään ei meidän mediassa kerrota kuin jäävuoren huipun verran. Eikä kyllä tarvitsekaan, sillä ei niitä kukaan jaksaisi seurata. Sen verran jatkuvalla virralla niitä tulee.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

MrKAT

Pitää varmaan olla wannabe-diktaattori T:n poika  että voi sanoa että 1000 koronakuolemaa päivässä on "almost nothing".

https://twitter.com/angie_rasmussen/status/1322021205981888512
(Jossa Fox-kanavan haastattelusta  32 sek videoklippi).
Äänestä persu! Niin pysymme EU:ssa, saamme yli 1000 mamua /vuosi, bensan hinta nousee ja muutenkin veroja kerätään entistä enemmän mamujen hyväksi! Yalla yalla!

Jaska

Tuhat koronakuollutta ja satatuhatta uutta tartuntaa päivässä, se on ennätystahtia se. Kolme miljoonaa on taudin kourissa.

kertsi

Trumpin ja Trump juniorin oudoista möläytyksistä oudoin ehkä kyllä väite, että lääkärit käärivät voittoa koronasta. Ja tosiaankin juniorin koronan vähättely tilanteessa, jossa on melkein tuhat koronakuolemaa päivässä.

Trump uses Midwestern swing to launch false attacks on doctors while Covid cases rise (CNN)
With three days to go in a campaign that's been dominated by the pandemic, President Donald Trump made the baseless and politically perilous claim that American doctors are profiting from Covid-19 deaths during a visit to the critical electoral region of the Midwest, where former Vice President Biden offered a contrasting message about unity and promised a more forceful response to defeat the virus.

Kannattaa katsoa video.
Tyrkyllä merkkejä kopioitavaksi: ❤️😀🙂🐵🐒🦄🕊️☘️🌿😍🤪🤕🥴😵 👍✌️

Norma Bates


Kopek

En tiedä, missä ketjussa tämä pitäisi tehdä, mutta teen sen nyt tässä. Ennustan Yhdysvaltojen prsidentinvaalin tuloksen. Se on....

52 - 48 (%) Bidenin hyväksi.

Houkuttaisi kirjoittaa luvut 53 - 47, mutta jätetään nyt Trumpille kirivaraa.

Ennustukseni on tietysti pelkkä arvaus, koska mitä muutakaan se voisi olla.

Miksi ennustan Trumpille noinkin hyvän tuloksen? Siksi, että hän yllätti viime vaaleissa ja sai paremman tuloksen kuin mihin kyselyt viittasivat.


MrKAT

Lainaus käyttäjältä: Kopek - lokakuu 31, 2020, 18:31:49
En tiedä, missä ketjussa tämä pitäisi tehdä, mutta teen sen nyt tässä. Ennustan Yhdysvaltojen prsidentinvaalin tuloksen. Se on....
Täällä 
Äänestys USA:n seuraavasta presidentistä : https://kantapaikka.net/index.php/topic,1554.0.html
Äänestä persu! Niin pysymme EU:ssa, saamme yli 1000 mamua /vuosi, bensan hinta nousee ja muutenkin veroja kerätään entistä enemmän mamujen hyväksi! Yalla yalla!

Toope

Lainaus käyttäjältä: Jaska - lokakuu 31, 2020, 10:14:16
Tuhat koronakuollutta ja satatuhatta uutta tartuntaa päivässä, se on ennätystahtia se. Kolme miljoonaa on taudin kourissa.
Se on normaali-influenssan tahti.

Toope

Lainaus käyttäjältä: Jaska - lokakuu 28, 2020, 00:42:30
Tarkoitatko että yritykset maksavat Trumpin vaalikampanjan.
Miljardöörit USA:ssa rahoittavat Bidenin kampanjaa, Trump maksaa paljon enemmän itse.

Jaska

Lainaus käyttäjältä: Toope - lokakuu 31, 2020, 21:04:06
Lainaus käyttäjältä: Jaska - lokakuu 28, 2020, 00:42:30
Tarkoitatko että yritykset maksavat Trumpin vaalikampanjan.
Miljardöörit USA:ssa rahoittavat Bidenin kampanjaa, Trump maksaa paljon enemmän itse.
Tarkoitat Trumpin yritykset.

Jaska

#1450
Lainaus käyttäjältä: Toope - lokakuu 31, 2020, 21:02:20
Lainaus käyttäjältä: Jaska - lokakuu 31, 2020, 10:14:16
Tuhat koronakuollutta ja satatuhatta uutta tartuntaa päivässä, se on ennätystahtia se. Kolme miljoonaa on taudin kourissa.
Se on normaali-influenssan tahti.
Kukaan ei uskone perustelemattomia väitteitäsi. Normaali-influenssat ovat USAssa epäilemättä kuten ennenkin ja koronaa runsaammat (~35 milj. vuodessa). Korona vaan on tappavampi ja hanakampi tarttumaan ja leviämään.

    Yhdysvaltain tartuntatautivirasto tutki: Sairaalahoitoa vaativa korona on viisi kertaa tappavampi (21%) kuin influenssa (4%)
    Koronapotilaalla on influenssapotilaaseen verrattuna peräti 19-kertainen riski saada äkillinen hengitysvajausoireyhtymä, koronakuolemien yleinen syy.

    Sairaalahoidossa influenssan ja koronan vuoksi suunnilleen saman verran tänä vuonna mutta koronaan kuolleita monin verroin.

Esimerkiksi Suomen tilanteeseen verraten väkilukuun suhteuttaen Yhdysvalloissa koronan ilmaantuvuus ja kuolleisuus on kymmenkertainen. Ei toki Yhdysvalloista Eurooppaankin sata vuotta sitten levinneen espanjantaudin veroinen vitsaus (n. 50 miljoonaa kuollutta). Toki ei ole uutta, että terveydenhoitojärjestelmä on kehittyneeksi maaksi USAssa kehno vaikka rahaa siihen menee enemmän kuin missään muualla.

Yhdysvalloissa on viidesosa maailman 1,2 miljoonasta koronakuolemista vaikka väkeä on vain alle kahdeskymmenesosa

Ajattelen, että tätä covid-19-tautia pidetään alkusoittona odotettavissa oleville tautivitsauksille.

Toope

Lainaus käyttäjältä: Jaska - lokakuu 31, 2020, 21:36:03
Lainaus käyttäjältä: Toope - lokakuu 31, 2020, 21:04:06
Lainaus käyttäjältä: Jaska - lokakuu 28, 2020, 00:42:30
Tarkoitatko että yritykset maksavat Trumpin vaalikampanjan.
Miljardöörit USA:ssa rahoittavat Bidenin kampanjaa, Trump maksaa paljon enemmän itse.
Tarkoitat Trumpin yritykset.
Niin, maksaa itse. Eivät naruistavetäjät, kuten Bidenin kohdalla.

Jaska


Biden meni kesällä huikeasti Trumpin ohi kampanjaan saaduissa lahjoituksissa. Minä näen sen tyytymättömyytenä istuvan presidentin toimintaan. Eihän se riitä, jos presidentti itse on itseensä tyytyväinen.

Biden on niskan päällä kannatuksessa vaa'ankielivaltio Floridassa ja Pensylvaniassa. Trump tarvitsee molemmat saadakseen jatkon, Bidenille riittää Pensylvania.

Tosin neljä vuotta sitten Trump oli Clintonia jäljessä, mutta kaikkien - ei vähiten Trumpin itsensä - ihmetykseksi Trump valittiin (äänten vähemmistöllä), että ei kirkossa vielä kuuluteta vaikka vedonlyöntikertoimet Bidenin valintaa ennakoivat. Tai voi tässä käydä niinkin, että republikaanit saavat katua, että neljä vuota sitten valitsivat ehdokkaakseen oikeistopopulistisen itsekeskeisen Trumpin.

Äänestysaktiivisuuden odotetaan nousevan korkeimmaksi sataan vuoteen, 65%:iin, suomalaiselle tasolle. Sitä pidetään etuna demokraateille.

Jaska

#1453
Näin "väärien" ihmisten äänestämistä vaikeutetaan: https://yle.fi/uutiset/3-11617696

Obama sivalsi Trumpia vaalien kynnyksellä: "Hän on kateellinen covidin mediahuomiosta": https://www.hs.fi/ulkomaat/art-2000006702198.html

Toope

Lainaus käyttäjältä: Jaska - marraskuu 01, 2020, 00:48:06

Biden meni kesällä huikeasti Trumpin ohi kampanjaan saaduissa lahjoituksissa. Minä näen sen tyytymättömyytenä istuvan presidentin toimintaan. Eihän se riitä, jos presidentti itse on itseensä tyytyväinen...
= Varakas porukka rahoittaa Bidenin kampanjaa ja demokraattipuoluetta...