Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Lapsettomuus

Aloittaja Vatupassi, helmikuu 09, 2020, 18:00:57

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Vatupassi

su.hs.2.2.2020,mielipide

lapsettomuus
-Helsingissä lapsiperheen on vaikea löytää kohtuu hintaista asuntoa

Suomen vauvakato on osin keskittämispolitiikan syytä:
samaan aikaan kun syntyvien vauvojen määrä on suomessa vähentynyt, maasamme on tehty merkittävää keskittämispolitiikkaa
-sillä on merkittävä vaikutus pienien paikkakuntien  väestörakenteeseen
-kun ammattikorkeakoulujen ja yliopistojen sivupisteitä on lakkautettu yksi toisensa jälkeen,
korkeakoulutusta haluavan nuoren väestön on ollut pakko muuttaa pois.
-kun tehdään päivystysasetuksia, jotka imuroivat erikoissairaanhoidon  palvelut muutamaan suureen sairaalaan, aiheutetaan
pienten paikkakuntien taloudelle merkittävä rasitus
Paula Hyväri (kolmenlapsen äiti, Raahe)

Vatupassi

hs.2.2.2020,mielipide :Lapsettomuus

Olen halunnut olla äiti niin kauan kuin muistan

Nimimerkki hitaasti ja epävarmasti hämeessä(hs.mielipide25.1)kirjoitti koskettavan tarinan siitä, kuinka lapsihaaveet eivä kohtaa
parisuhteessa.
Olen 30v.korkeasti koulutettu nainen, keskustelu vauvakadosta tuntuu musertavalta ja syyttelevältä.Ahdistusta lisää se, että
minä olen aina ollut parisuhteessa se, joka halunnut perustaa perheen, mies ei.
Minulla on laaja sosiaalinen verkosto ja olen mukava ja pidetty ihminen niin töissä kuin vapaa-aikana.
Minun kanssani on helppo olla.En ole myöskään tyhmä, ja pidän huolta ulkonäöstäni.
Parisuhdehistoriani on kirjava. Se käsittää suhteista vuosien seurustelusta lyhyempiin.
Olen ollut suhteessa sekä ikäisteni, että hieman vanhempien henkilöiden kanssa.Kaikissa suhteissa olen pyrkinyt toimimaan
oikein, antamaan tilaa  sekä suostunut makuuhuoneessa toisen pyyntöihin.
Suhtee ovat menneet aina hyvin-siis siihen asti ,kun olen ottanut lapihaaveeni esille.Silloin olen saanut kuulla, että kumppani
ei haluakaan sitoutua, hän haluaa kokeilla polyamoriaa tai emotionaaliset kyvyt eivät riitä perheen perustamiseen.
Pariutuminen on nykymaailmassa haastavaa ja kertakäyttöistä.kaikkia tuntuvat ajelehtivan vailla määränpäätä. jatkuu

Vatupassi

HS.mielipide lapsettomuus teema: Olen aina halunnut olla äiti

Viimeisimmän epäonnistuneen lapsikeskustelun jälkeen tein eropäätöksen itse tietäen, että lapsihaaveeni viivästyy jälleen kerran.
Joudun taas selvittämään tilannetta perheelleni ja katsomaan vierestä ystävien kasvavia mahoja.

Olen halunnnut olla jonkun äiti niin kauan kuin muistan.Lasten hankkiminen on tuntunut luonnolliselta osalta aikuisuutta.
-totuus on vain osoittautunut toiseksi
Viimeisimmän eron jälkeen annoin itselleni luvan haaveilla perheen perustamisesta ihan yksin.
Tiedän että selviän vaikka pätkätyöt ym esteiltä näyttävätkin.
En halua vierittää taakkaani 30v. miesten harteille.Heillä näyttää kokemusteni mukaan olevan muutenkin raskasta.
(nimimerkki hämeestä kirjoittaa, että miehiä ja poikia pitäisi kannustaa perhe-elämään ,mutta tälläisten muutosten tulisi
lähteä jo varhaislapsuuden kiintymyssuhteesta.
-älkää syyllistäkö meitä 30v.naisia, me nimittäin osaamme tehdä sen kyllä itse!
-suru lapsettomuudesta ja hedelmällisyyden lakskusta on jokapäivästä leipää muutenkin, se haikea ajatus
ettei minusta tule koskaan vältämättä äitiä! Lapseton ihminen

Toope

Yhteiskuntamme on liian hedonistinen ja egoistinen.
Kannattaisi ottaa mallia vanhemmistamme ja isovanhemmistamme.
Ruikuttivat vähemmän.

Norma Bates

Lainaus käyttäjältä: Toope - helmikuu 14, 2020, 22:21:59
Yhteiskuntamme on liian hedonistinen ja egoistinen.
Kannattaisi ottaa mallia vanhemmistamme ja isovanhemmistamme.
Ruikuttivat vähemmän.

Juu ei siinä ehtinyt ruikuttaa kun hakkasi vyöllä lapsiaan, milloin ei uhkaillut näitä tappamisella. Tosi hienoa väkeä.