Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Huumoria

Aloittaja MrKAT, tammikuu 02, 2019, 23:39:53

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 17 Vieraat katselee tätä aihetta.

Juha


Haastoi pihalla makoilevan, Volvo-henkilöauton oikeuteen –– "Saa lähteä pihasta"

Muisto Keijo Kullervo

Muutama vuosi sitten...
Sanotaan, että unia nähdään vaikka niitä ei aamulla muistaisikaan tai heti herättyä...
No! Hyvin harvoin näen unia joita muistaisin herättyäni... Kertoilen valveilla valvetarinoita enkä tiedä ihan varmaan mistä ne tulevat, mutta vuosien varrelta yksi tarina on jäänyt mieleeni jonka nyt kerron.
"Olin hiomonkuorimolla valvomossa kun pomon kuullen aloin veistää juttua joka pulppusi kuin lähteestä ihan tuosta vain:
Olin mukamas nähnyt unta että olin rahapajassa töissä ja olin koneella joka teki viisikymppisiä... Ajastaan homma alkoi maistua puulta ja kerroin pomolleni että tarvitsisin työn jossa olisi enemmän vaihtelua...
Pomo sanoi:
- Tulepas mukaani niin näytän Sinulle uuden paikan... Vei minut koneen ääreen joka teki satasia sanoen:
- No! Tässä Sinulle vaihtelua, mutta en voi vaikuttaa palkkaasi... Ne määräytyvät työehtoneuvottelujen pohjalta."
K.K.
PS. Juttuni tuntui miellyttävän pomoani kun sain muutaman päivän kuluttua tietää, että olin saanut kuorimonhoitajan vakanssin kontolleni... Sillä tavalla kuin Niilo Tarvajärvi olisi sen sanonut... niin...Ja tarina on siitä ajasta kun 'markka' oli vielä Suomen valuuttaa...
"Tie, Totuus ja Elämä."
  60x60x60 =216000


Toope

Lainaus käyttäjältä: Melodious Oaf - helmikuu 04, 2021, 17:41:08
^ "But say you're proud to come from a people who gave the world Aristotle, Shakespeare & Beethoven & you're called a monster."

En olis ikinä uskonut Toopen huumorintajua noin omituiseksi ja tavallaan vivahteikkaaksi...
Halveksitko länsimaista sivistystä. Minä arvostan sitä. Loi rautateitä Afrikkaankin... On luonut paljon muutakin, miksi siis kritisoida sitä?

Hippi

Joskus tosielämässä törmää aika huvittaviin tilanteisiin.

Tein taas markkinatutkimuksen kyselyä ja repesin ihan pikkuhiukkasen, kun piti noin kymmenestä tuotemerkistä arvioida skaalalla: inhoan ---- neutraali ---- pidän erittäin paljon

Muuten ihan ok, mutta kun arvioitavana on kissanruokamerkit :D
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Anders

Lainaus käyttäjältä: Toope - helmikuu 10, 2021, 23:32:06
Halveksitko länsimaista sivistystä. Minä arvostan sitä. Loi rautateitä Afrikkaankin... On luonut paljon muutakin, miksi siis kritisoida sitä?

Minä luulin, että luoja on Ken, eikä länsimainen sivistys.

Ken on luonut sinitaivaan...
"Tuotannon nopeuttaminen on vähän sama asia kuin jos sanon kissalle, että istu. Ei se noin vain istu", Rämet sanoo.

Toope

#801
Lainaus käyttäjältä: Hippi - helmikuu 15, 2021, 17:42:53
Joskus tosielämässä törmää aika huvittaviin tilanteisiin.

Tein taas markkinatutkimuksen kyselyä ja repesin ihan pikkuhiukkasen, kun piti noin kymmenestä tuotemerkistä arvioida skaalalla: inhoan ---- neutraali ---- pidän erittäin paljon

Muuten ihan ok, mutta kun arvioitavana on kissanruokamerkit :D
Eikös kissan mielipiteessä ole vain kaksi vaihtoehtoa: Joko elukka syö tai on syömättä? Kissahan syö pikkulintuja ja myyränraatoja, jos on nälkäinen...
En minä ainakaan erilaisia koiranruokia maistelleina ole mitään helevetin makueroja noissa havainnut, huomaavatko koirat?
Siis maistanut, en syö yleensä.

- - -

Star Wars - Potter:
https://i.postimg.cc/8CSL31cN/starwars-potter.jpg

Hippi

If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Muisto Keijo Kullervo

#803
Vaimoni osti pitkän kurkun siemeniä eräästä siemenkaupasta.
No!
Tutki siemenpussia ja totesi kuuden siemen maksaneen kolme euroa.

Kysynpä huvikseni tarkkaavalta lukijalta, että:
- Paljonkohan mahtaa tulla kilohinnaksi ko. siemenille suunnilleen?

Uteliaana
Muisto Keijo Kullervo
"Tie, Totuus ja Elämä."
  60x60x60 =216000

Jaska

Lainaus käyttäjältä: Muisto Keijo Kullervo - helmikuu 16, 2021, 16:04:44
Vaimoni osti pitkän kurkun siemeniä eräästä siemenkaupasta.
No!
Tutki siemenpussia ja totesi kuuden siemen maksaneen kolme euroa.

Kysynpä huvikseni tarkkaavalta lukijalta, että:
- Paljonkohan mahtaa tulla kilohinnaksi ko. siemenille suunnilleen?

Uteliaana
Muisto Keijo Kullervo
Vastaanpa huvin vuoksi. No paljonko pussin siemenillä oli painoa? Jos esimerkiksi 40 siementä painaa gramman, niin 6 siementä painaa 6/40 g = 0,15 g = 0,00015 kg ja grammahinta on 3 € / 0,15 g = 20 € / g. Vertailun vuoksi kullan hinta on suunnilleen 50 € / g. Kilohinnat tuhatkertaisia grammahintaan verraten.

Muisto Keijo Kullervo

Arvioin nettiystäväni kanssa, että kurkun siemenet kilohinnaltaan maksanevat 2/5 kullan maailmanmarkkinahinnasta.

Noinko se sitten On?

Muisto Keijo Kullervo
"Tie, Totuus ja Elämä."
  60x60x60 =216000

Hippi

En oikein ymmärrä, mitä ideaa on laskea siementen kilohintaa. Mitä merkitystä asialla on, kun kuitenkin siemenet ovat kohtuullisen hintaisia.

Eikö mieluummin kannattaisi punnita sato sitä mukaa, kun sitä kertyy ja laskea sen kilohinta, kun investointi sadon aikaan saamiseksi on ollut tuo 3 euroa, jos ei omalle työlleen laske hintaa. Satokauden päättyessä voi sitten miettiä tuliko säästöä siihen nähden, että kurkut olisi ostanut kaupasta kurkkuina eikä siemeninä :)
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Muisto Keijo Kullervo

#807
Tuli vain mieleemme täällä kotona poikani ja vaimoni kanssa puhuessamme se, että kuinka paljon kurkunsiemenet maksavat kaiken ennalta tehdyn työn jälkeen (kun on kaivettu edellisen satokauden kurkuista siemenet, puhdistettu kaikki töhkä ja pussitettu myyntikuntoon).

Kaikki maksaa, mutta  pienoispusseissa kurkun siemenet aika paljon, kun vertaa esimerkiksi kullan hintoihin , suurin piirtein ajateltuna.

Muisto Keijo Kullervo
"Tie, Totuus ja Elämä."
  60x60x60 =216000

MrKAT

NASAn uuden luotaimen ensimmäinen kuva Marsista:


Ohjausryhmän takaa kuuluu suomalaisjuurisen insinöörin voihkaisu: Voihan V.. eikö siitä pääse eroon edes Marsissa?!!"
Koska luotaimessa on tällä kertaa myös mikrofoni niin siitä kuuluu: "Marsin tasavallan presidenttinä aion perustaa tänne taas uuden puolueen ..."
Äänestä persu! Niin pysymme EU:ssa, saamme yli 1000 mamua /vuosi, bensan hinta nousee ja muutenkin veroja kerätään entistä enemmän mamujen hyväksi! Yalla yalla!

MrKAT

Suomen yleisimpiä miestyyppejä on sotahistorianinja.

He jaksavat odottaa varjoissa tuntikausia ja saman tien kun keskustelu edes hipaisee sotaa, kommenttikenttä täyttyy sekunnissa panssaritorjuntatykkien läpäisytehotietämyksestä. Kukaan ei tiedä, mikä meihin oikein iski.

- Koomikko Kivi twitterissä
Äänestä persu! Niin pysymme EU:ssa, saamme yli 1000 mamua /vuosi, bensan hinta nousee ja muutenkin veroja kerätään entistä enemmän mamujen hyväksi! Yalla yalla!