Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Koronavirus

Aloittaja Saares, helmikuu 26, 2020, 22:55:10

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 5 Vieraat katselee tätä aihetta.

MrKAT

Lainaus käyttäjältä: Karikko - kesäkuu 01, 2023, 09:47:59
Lainaus käyttäjältä: MrKAT - toukokuu 31, 2023, 15:01:14
Lainaus käyttäjältä: Karikko - toukokuu 31, 2023, 11:15:16
Soluvälitteistä immuniteettia ei saa koronarokotteista.
Kyllä saa. Se on mitattu ja tieteellsesti. Monet kerrat vahvistettu.

Et edes tiedä mitä soluvälitteinen immuniteetti tarkoittaa.

Remes on monestikin maininnut, ettei koronarokotteilla saada sitä immuniteettia.
Kuka "Remes"? Kirjailija Ilkka Remes?

Muistisoluihin pohjaava immuniteetti säilyy pitkään
Koronarokotteet aktivoivat elimistön puolustusvasteita laaja-alaisemmin kuin pelkästään käynnistämällä vasta-ainetuotannon. Rokotteet aktivoivat myös soluvälitteistä immuniteettia tunnistamaan viruksen infektoimia soluja. Lisäksi rokotteista jää vuosia kestävä jälki muistisoluihin, jotka käynnistävät nopeasti puolustusvasteen kohdatessaan uudestaan piikkiproteiinin.

Viimeaikaiset tutkimukset osoittavat käytössä olevien rokotteiden muodostaman soluvälitteisen immuniteetin toimivan tehokkaasti myös omikronmuunnosta vastaan. Sekä Janssenin kantajavirukseen pohjaavaa Ad26.COV2.S-rokotetta että BioNTechin ja Pfizerin Comirnaty-rokotetta saaneiden soluvälitteiselle puolustusvasteelle keskeiset T-solut tunnistivat käytännössä yhtä hyvin omikronmuunnoksen kuin alkuperäisen Wuhanin viruskannan piikkiproteiinin.
...

KIRJOITTAJA
Mika Rämet


LT, LASTENTAUTIOPIN JA KOKEELLISEN IMMUNOLOGIAN PROFESSORI

FVR – Suomen rokotetutkimuksen lääketieteellinen johtaja


- fvr.fi

(Alleviivaus minun)
Äänestä persu! Niin pysymme EU:ssa, saamme yli 1000 mamua /vuosi, bensan hinta nousee ja muutenkin veroja kerätään entistä enemmän mamujen hyväksi! Yalla yalla!

Karikko

Lainaus käyttäjältä: MrKAT - kesäkuu 01, 2023, 16:41:42
Lainaus käyttäjältä: Karikko - kesäkuu 01, 2023, 09:47:59
Lainaus käyttäjältä: MrKAT - toukokuu 31, 2023, 15:01:14
Lainaus käyttäjältä: Karikko - toukokuu 31, 2023, 11:15:16
Soluvälitteistä immuniteettia ei saa koronarokotteista.
Kyllä saa. Se on mitattu ja tieteellsesti. Monet kerrat vahvistettu.

Et edes tiedä mitä soluvälitteinen immuniteetti tarkoittaa.

Remes on monestikin maininnut, ettei koronarokotteilla saada sitä immuniteettia.
Kuka "Remes"? Kirjailija Ilkka Remes?

Muistisoluihin pohjaava immuniteetti säilyy pitkään
Koronarokotteet aktivoivat elimistön puolustusvasteita laaja-alaisemmin kuin pelkästään käynnistämällä vasta-ainetuotannon. Rokotteet aktivoivat myös soluvälitteistä immuniteettia tunnistamaan viruksen infektoimia soluja. Lisäksi rokotteista jää vuosia kestävä jälki muistisoluihin, jotka käynnistävät nopeasti puolustusvasteen kohdatessaan uudestaan piikkiproteiinin.

Viimeaikaiset tutkimukset osoittavat käytössä olevien rokotteiden muodostaman soluvälitteisen immuniteetin toimivan tehokkaasti myös omikronmuunnosta vastaan. Sekä Janssenin kantajavirukseen pohjaavaa Ad26.COV2.S-rokotetta että BioNTechin ja Pfizerin Comirnaty-rokotetta saaneiden soluvälitteiselle puolustusvasteelle keskeiset T-solut tunnistivat käytännössä yhtä hyvin omikronmuunnoksen kuin alkuperäisen Wuhanin viruskannan piikkiproteiinin.
...

KIRJOITTAJA
Mika Rämet


LT, LASTENTAUTIOPIN JA KOKEELLISEN IMMUNOLOGIAN PROFESSORI

FVR – Suomen rokotetutkimuksen lääketieteellinen johtaja


- fvr.fi

(Alleviivaus minun)

Joo Rämet se sellaisia on kertonut, joten väärennät nyt tuossa hänen kertomakseen jotain muuta..
Onhan Remeskin ihan hyvä nimi, mutta väärä tässä yhteydessä.

Soluvälitteisestä immuniteetista voit guuglata- jos sitten ymmärrät lukemaasi.

MrKAT

#7127
Lainaus käyttäjältä: Karikko - kesäkuu 01, 2023, 16:58:49
Joo Rämet se sellaisia on kertonut, joten väärennät nyt tuossa hänen kertomakseen jotain muuta..
Onhan Remeskin ihan hyvä nimi, mutta väärä tässä yhteydessä.

Soluvälitteisestä immuniteetista voit guuglata- jos sitten ymmärrät lukemaasi.
Siis että MITÄÄH? Mitä minä muka olen väärentänyt*? Sä voit ihan ite klikata  sitä fvr-linkkiä ja katsoa etten ole kirjaintakaan väärentänyt tänne kopiossa , ainoastaaan alleviivannut ja fontannut sen yhden rivin isommaksi.

Toiseksi: Ihmettelen ettei Rämetin ITSENSÄ kirjoittama sinulle kelpaisi mutta puhut jostain SINUN muistitiedosta jonka ehkä(?) olet lukenut jostain lehdestä eli jonka toimittajat on leikannut ja stilisoinut lukijoille sopivaksi?

*JK.
Mikä lasketaan Kunnianloukkaukseksi?

Kunnianloukkauksesta säädetään rikoslain 24 luvun 9 §:ssä. Pykälän mukaan kunnianloukkaukseen syyllistyy se, joka esittää toisesta valheellisen tiedon tai vihjauksen siten, että teko on omiaan aiheuttamaan vahinkoa tai kärsimystä loukatulle taikka häneen kohdistuvaa halveksuntaa, taikka muuten halventaa toista.

- opuslex.fi
Äänestä persu! Niin pysymme EU:ssa, saamme yli 1000 mamua /vuosi, bensan hinta nousee ja muutenkin veroja kerätään entistä enemmän mamujen hyväksi! Yalla yalla!

Karikko

Lainaus käyttäjältä: Jaska - kesäkuu 01, 2023, 12:33:52
^
Tutustu asiaan. https://thl.fi/fi/web/infektiotaudit-ja-rokotukset/ajankohtaista/ajankohtaista-koronaviruksesta-covid-19/rokotteet-ja-koronavirus/rokotteiden-teho-koronavirusta-vastaan  kohta 'Miksi suoja koronatartuntaa vastaan on lyhytkestoinen mutta suoja vakavaa tautia vastaan säilyy hyvänä pitkään'. Suoja vakavaa koronamuotoa vastaan perusttuu soluvälitteiseen immuniteettiin.

Jos sinulla on kerrottavaa, kerro myös tarkistettava luotettava lähde.


Miksei ne infektiot siis kohdistu pelkästään rokottamattomiin, vaan yhtä hyvin rokotetut kuolevat, kun ovat huonokuntoisia. Terve rokottamaton ei sairastupia täytä.

Mitään suojaa ei vakavaan infektioon ole muodostunut, se on täyttä puppua- eihän rokottamattomiakaan sairastu.  Sairastuneet ovat heikkokuntoisia ja tupakkakeuhkoisia tai muuten sairaita ja heihin se vakava sairaus voi tulla oli rokottamaton, tai rokotettu-


Karikko

Lainaus käyttäjältä: MrKAT - kesäkuu 01, 2023, 17:02:31
Lainaus käyttäjältä: Karikko - kesäkuu 01, 2023, 16:58:49
Joo Rämet se sellaisia on kertonut, joten väärennät nyt tuossa hänen kertomakseen jotain muuta..
Onhan Remeskin ihan hyvä nimi, mutta väärä tässä yhteydessä.

Soluvälitteisestä immuniteetista voit guuglata- jos sitten ymmärrät lukemaasi.
Siis että MITÄÄH? Mitä minä muka olen väärentänyt? Sä voit ihan ite klikata  sitä fvr-linkkiä ja katsoa etten ole kirjaintakaan väärentänyt tänne kopiossa , ainoastaaan alleviivannut ja fontannut sen yhden rivin isommaksi.

Toiseksi: Ihmettelen ettei Rämetin ITSENSÄ kirjoittama sinulle kelpaisi mutta puhut jostain SINUN muistitiedosta jonka ehkä(?) olet lukenut jostain lehdestä eli jonka toimittajat on leikannut ja stilisoinut lukijoille sopivaksi?

Rämet siis puhuu puuta heinää, jos toisessa yhteydessä kertoo, ettei soluvälitteistä immuniteettia kerry ja toisessa, että kertyy--

Ilmankos ajelee  katsastamattomalla autolla -on kahdesti jäänyt kiinni, kun on unohtanut uudistaa ajoluvan autolleen. 

MrKAT

Lainaus käyttäjältä: Karikko - kesäkuu 01, 2023, 17:07:55

Rämet siis puhuu puuta heinää, jos toisessa yhteydessä kertoo, ettei soluvälitteistä immuniteettia kerry ja toisessa, että kertyy--

Ilmankos ajelee  katsastamattomalla autolla -on kahdesti jäänyt kiinni, kun on unohtanut uudistaa ajoluvan autolleen.
Missä Rämet väittää ettei soluvälitteistä kerry?

Minä ja tuomari Kemppinen on ajeltu katsastamattomalla autolla ja jääty kiinni. Olemmeko siis silmissäsi patologisia valehtelijoita ja huijareita?
Äänestä persu! Niin pysymme EU:ssa, saamme yli 1000 mamua /vuosi, bensan hinta nousee ja muutenkin veroja kerätään entistä enemmän mamujen hyväksi! Yalla yalla!

Karikko

Lainaus käyttäjältä: MrKAT - kesäkuu 01, 2023, 17:11:07
Lainaus käyttäjältä: Karikko - kesäkuu 01, 2023, 17:07:55

Rämet siis puhuu puuta heinää, jos toisessa yhteydessä kertoo, ettei soluvälitteistä immuniteettia kerry ja toisessa, että kertyy--

Ilmankos ajelee  katsastamattomalla autolla -on kahdesti jäänyt kiinni, kun on unohtanut uudistaa ajoluvan autolleen.
Missä Rämet väittää ettei soluvälitteistä kerry?

Minä ja tuomari Kemppinen on ajeltu katsastamattomalla autolla ja jääty kiinni. Olemmeko siis silmissäsi patologisia valehtelijoita ja huijareita?


Hulttioita ainakin, tiedätte sen olevan rikos..

Mikä ihmeen immuniteetti sellainen on joka ei torju mitään..


>>>

Järvinen kertoo, että Hyperion XBB.1.9.1 ja omikron XBB.1.5. näyttäisivät tulevan rokotussuojan tai aiemman taudin antaman suojan läpi sekä tarttuvan tehokkaasti tällä hetkellä.

– Näyttäisi siltä, että nämä omikronin virustyypit ovat muuttuneet, ja näinhän virus käyttäytyy, Järvinen toteaa.

Hänen mukaansa on kuitenkin "äärimmäinen harvinaisuus", että perusterve ihminen päätyisi sairaalaan vaikean taudin kanssa

JÄRVINEN KERTOO, että nyt sairaalahoitoon joutuvilla potilailla on usein myös muita syitä sairaalahoitoon kuin koronavirusinfektio. Tällä hetkellä koronavirusinfektio aiheuttaa jälleen pneumoniittia eli viruskeuhkokuumetta enemmän kuin aiemmin.

– Valtaosa koronan takia sairaalaan joutuneista on hyvin iäkkäitä, joilla melkein mikä tahansa virus voi heikentää heidän pärjäämistään kotona. Lisäksi immuunipuutteisia ja "tupakkakeuhkoisia", pitkään tupakoineita ja keuhkoahtaumatautia sairastaneita joutuu koronaviruksen takia sairaalaan, Järvinen kertoo


https://www.is.fi/kotimaa/art-2000009542333.html




MrKAT

^Soluvälitteisestä immuniteetista ei sanaakaan. Eikä Järvinen ole Rämet.
Siis toistan:
1. Missä Rämet on väittänyt ettei soluvälitteistä immuniteettia ole?
2. Mitä minä olen väärentänyt??! (Väitteesi on kunnianloukkaus!)


(Minä ja Kemppinen, molemmilla kyse oli epähuomio, tietämättömyys/unohdus, ei tahallisuus.)
Äänestä persu! Niin pysymme EU:ssa, saamme yli 1000 mamua /vuosi, bensan hinta nousee ja muutenkin veroja kerätään entistä enemmän mamujen hyväksi! Yalla yalla!

Karikko

Lainaus käyttäjältä: MrKAT - kesäkuu 01, 2023, 17:19:04
^Soluvälitteisestä immuniteetista ei sanaakaan. Eikä Järvinen ole Rämet.
Siis toistan:
1. Missä Rämet on väittänyt ettei soluvälitteistä immuniteettia ole?
2. Mitä minä olen väärentänyt??! (Väitteesi on kunnianloukkaus!)


(Minä ja Kemppinen, molemmilla kyse oli epähuomio, tietämättömyys/unohdus, ei tahallisuus.)

No loukkaannu vaan, jos siltä tuntuu- Itse väärentelet asioita jatkuvasti-

Vahinkossa katsastomattomalla ajelu vaikuttaa melko heppoiselta selitykseltä.

Karikko

Lainaus käyttäjältä: MrKAT - kesäkuu 01, 2023, 17:02:31
Lainaus käyttäjältä: Karikko - kesäkuu 01, 2023, 16:58:49
Joo Rämet se sellaisia on kertonut, joten väärennät nyt tuossa hänen kertomakseen jotain muuta..
Onhan Remeskin ihan hyvä nimi, mutta väärä tässä yhteydessä.

Soluvälitteisestä immuniteetista voit guuglata- jos sitten ymmärrät lukemaasi.
Siis että MITÄÄH? Mitä minä muka olen väärentänyt*? Sä voit ihan ite klikata  sitä fvr-linkkiä ja katsoa etten ole kirjaintakaan väärentänyt tänne kopiossa , ainoastaaan alleviivannut ja fontannut sen yhden rivin isommaksi.

Toiseksi: Ihmettelen ettei Rämetin ITSENSÄ kirjoittama sinulle kelpaisi mutta puhut jostain SINUN muistitiedosta jonka ehkä(?) olet lukenut jostain lehdestä eli jonka toimittajat on leikannut ja stilisoinut lukijoille sopivaksi?

*JK.
Mikä lasketaan Kunnianloukkaukseksi?

Kunnianloukkauksesta säädetään rikoslain 24 luvun 9 §:ssä. Pykälän mukaan kunnianloukkaukseen syyllistyy se, joka esittää toisesta valheellisen tiedon tai vihjauksen siten, että teko on omiaan aiheuttamaan vahinkoa tai kärsimystä loukatulle taikka häneen kohdistuvaa halveksuntaa, taikka muuten halventaa toista.

- opuslex.fi

Oletko varma, että olet itse synnitön tuossakaan asiassa.?


Toope

Vuosi sitten rokotteen otin, olen elossa.
Mitä jos rokotteet olivatkin tehottomia?

Jaska

Lainaus käyttäjältä: Toope - kesäkuu 01, 2023, 20:02:21
Vuosi sitten rokotteen otin, olen elossa.
Mitä jos rokotteet olivatkin tehottomia?
Suomessa annettavien koronarokotteiden teho on tunnettu. Väänsin sitä rautalangasta jälleen edellisessä vastauksessani sinulle.
Jos sait toisen annoksen vuosi sitten ja olet noin 50-vuotias perusterve, ei sinulla erityistä kiirettä ole, mutta ehdotan kolmatta annosta tänä vuonna, kun se on tarjolla. Voi odottaa, että koronan haitta- ja kuolemanriskisi pienee sillä puoleen, muttei sitä tarkkaan tiedä. Sillä voisi sitten mennä kunnes THL katsoo hyödylliseksi lisää tarjota.

MrKAT

Lainaus käyttäjältä: MrKAT - kesäkuu 01, 2023, 16:41:42
Muistisoluihin pohjaava immuniteetti säilyy pitkään
...
Viimeaikaiset tutkimukset osoittavat käytössä olevien rokotteiden muodostaman soluvälitteisen immuniteetin toimivan tehokkaasti myös omikronmuunnosta vastaan. Sekä Janssenin kantajavirukseen pohjaavaa Ad26.COV2.S-rokotetta että BioNTechin ja Pfizerin Comirnaty-rokotetta saaneiden soluvälitteiselle puolustusvasteelle keskeiset T-solut tunnistivat käytännössä yhtä hyvin omikronmuunnoksen kuin alkuperäisen Wuhanin viruskannan piikkiproteiinin.
...

KIRJOITTAJA
Mika Rämet

Mennäänpä sitten maailmalle itse tieteellisiin tutkimuksiin:
Googlasin "t-cell test covid vaccine" ja löytyi esim. kovan luokan tiedejournaali Science:stä tämä:
(Juuri T-solut ovat sitä SOLUVÄLITTEISTÄ immuniteettia, engl cellular immunity, cellular immune response tai immunological T cell memory jne).

T cell immunity to COVID-19 vaccines
T cell immunity may be critical for long-term protection by COVID-19 vaccines
E. JOHN WHERRY AND DAN H. BAROUCH Authors Info & Affiliations
SCIENCE
18 Aug 2022

...
By contrast, T cells recognize short, 8– to 15–amino acid linear peptides, which are not limited to the spike RBD and NTD domains, where most mutations occur. As a result, T cell responses remain largely intact against variants such as Omicron, with >80% of T cell epitopes conserved across variants (12, 13).

- https://www.science.org/doi/10.1126/science.add2897

Nuo viitteet 12 ja 13 viittaavat näihin tieteellisiin tutkimuksiin:

SARS-CoV-2 vaccination induces immunological T cell memory able to cross-recognize variants from Alpha to Omicron
...
T cell epitope repertoire analysis revealed a median of 11 and 10 spike epitopes recognized by CD4+ and CD8+ T cells, with average preservation > 80% for Omicron. Functional preservation of the majority of T cell responses may play an important role as a second-level defense against diverse variants.

- https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/35139340/

Vaccines elicit highly conserved cellular immunity to SARS-CoV-2 Omicron
Abstract
The highly mutated SARS-CoV-2 Omicron (B.1.1.529) variant has been shown to evade a substantial fraction of neutralizing antibody responses elicited by current vaccines that encode the WA1/2020 spike protein1. Cellular immune responses, particularly CD8+ T cell responses, probably contribute to protection against severe SARS-CoV-2 infection2-6. Here we show that cellular immunity induced by current vaccines against SARS-CoV-2 is highly conserved to the SARS-CoV-2 Omicron spike protein. Individuals who received the Ad26.COV2.S or BNT162b2 vaccines demonstrated durable spike-specific CD8+ and CD4+ T cell responses, which showed extensive cross-reactivity against both the Delta and the Omicron variants, including in central and effector memory cellular subpopulations. Median Omicron spike-specific CD8+ T cell responses were 82-84% of the WA1/2020 spike-specific CD8+ T cell responses. These data provide immunological context for the observation that current vaccines still show robust protection against severe disease with the SARS-CoV-2 Omicron variant despite the substantially reduced neutralizing antibody responses7,8.

- https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/35102312/

Eli minä aiemmin ja Rämet yllä emme puhuneet pehmoisia: Kuten yllä näkyy, tieteelliset tutkimukset osoittaa että alkuperäinen(kin) koronarokote antaa pitkäkestoista yli mutanttivarianttien käyvää soluvälitteistä immuniteettia joka auttaa yksilön elimistöä torjumaan koronan vakavaa tautimuotoa. (Niillä joilla tämä soluimmuniteetti systeemi yleensäkin nyt jollain lailla toimii).
Äänestä persu! Niin pysymme EU:ssa, saamme yli 1000 mamua /vuosi, bensan hinta nousee ja muutenkin veroja kerätään entistä enemmän mamujen hyväksi! Yalla yalla!

Jaska

#7138
Lainaus käyttäjältä: MrKAT - kesäkuu 01, 2023, 16:41:42
Kuka "Remes"? Kirjailija Ilkka Remes?

Ilkka Remes on kirjailijan  taiteilijanimi. Oikea nimi o Petri Pykälä..

Tuo on hauska juttu. Vilpittömän vahingoniloinen olen myös siitä, että trollimme jäi kiinni taas housut kintuissa.

MrKAT

^ :D Joo, mä tiesin, Pykälällä ja minussa on meissä kummassakin vähän Remeksenkin verta suonissamme.

Tässä vielä 3. tutkimus, viime marraskuulta, ja ihan näyttää koeputkessa (ex vivo) katsellun = testatun koehenkilöiden T-soluja...eli soluvälitteistä immuniteettia joka rokotetuilla torjuu vakavampaa koronatautia.

Durable spike-specific T cell responses after different COVID-19 vaccination regimens are not further enhanced by booster vaccination
- https://www.science.org/doi/10.1126/sciimmunol.add3899

Tuossa heidän pointtina eli lopputuloksena oli että T-solu vaste ei parane enää tehosterokotuksin vaikka vasta-ainetorjunta paraneekin niillä.
Minun pointti tässä on se että T-solujen vaste näkyy, sitä voi mitata koeputkessa jne... (hianoja kaavioita) ja rokote sitä T-solu immuniteettia synnyttää eli ko. tutkimuksesta tässä oleellisin rivi:

Together, our work shows that complete vaccination against COVID-19 induces broad spike-specific CD4+ and CD8+ T cell immunity by different vaccination regimens that resembles T cell responses after natural SARS-CoV-2 infection.

Suomeksi:
Yhdessä, työmme osoittaa, että täydellinen rokotus COVID-19:ää vastaan indusoi laajan piikkispesifisen CD4+- ja CD8+-T-soluimmuniteetin erilaisilla rokotusohjelmilla, jotka muistuttavat T-soluvasteita luonnollisen SARS-CoV-2-infektion jälkeen.
Äänestä persu! Niin pysymme EU:ssa, saamme yli 1000 mamua /vuosi, bensan hinta nousee ja muutenkin veroja kerätään entistä enemmän mamujen hyväksi! Yalla yalla!